Belgialainen nokivasara eli Höömyn farkku-Mondeo -03
Nyt kun tuli lämmin, Mondeon ilmastointi työntää automaattisesti vallan kirotun kylmää ilmaa koppiin. Tuleepahan äkkiä viileää, mutta t-paidassa tulee mmelkein kylmä. Tässä ei kuitenkaan ole tosiessa ketjussa manattua käyntiongelmaa ilmastoinnin kanssa, vaikka nokivasara onkin.
Erittäin ilmeetöntä kuljetuspalvelua Ford tarjoaa, 20 000 km ajettu ja pelkkää arkea on ollut taas katsastuksen jälkeen. Meluisahan se kuitenkin on.
Erittäin ilmeetöntä kuljetuspalvelua Ford tarjoaa, 20 000 km ajettu ja pelkkää arkea on ollut taas katsastuksen jälkeen. Meluisahan se kuitenkin on.
Kuljetinta pestessä huomasin, että etuhelmoista on lähtenyt maali kokonaan noin 5-10 sentin matkalta. Tämä on kohtalon ivaa, että joudun joka vuosi hiomaan ja maalaamaan näitä kinnereitä, vaikka olen täysin kädetön.
Täytynee harkita eteen kuraläppiä, kun ei se kestä hiekkateillä ajamista tämän paremmin. Helmojen maalaukset olivat täysin ehjät viime kesänä.
Täytynee harkita eteen kuraläppiä, kun ei se kestä hiekkateillä ajamista tämän paremmin. Helmojen maalaukset olivat täysin ehjät viime kesänä.
Tälle on tullut 20 000 kilometriä meillä täyteen. Voi sanoa, että teknisesti vehje on pelannut hyvin. Kulutus on asettunut näillä ajotavoilla ja -olosuhteilla 7 litran pintaan, mutta mökkireissuilla tulee maantiepainotteisia tankillisia ja niillä on päästy 6,5 litran tuntumaan. Siinä on moottoritietä noin kolmasosa.
Helmojen maalausta harrastettaneen jonain olosuhteiltaan sopivana viikonloppuna. Samalla pitäisi Mersuakin raapia kaarista.
Helmojen maalausta harrastettaneen jonain olosuhteiltaan sopivana viikonloppuna. Samalla pitäisi Mersuakin raapia kaarista.
Tänään on Mondeon etuhelmojen huoltopäivä. Aika paljon maalia oli lähtenyt ja osittain myös helmamassaa. Irtoruosteet hiottiin pois ja tärpätillä hinkattiin rasvat ja muut sellaiset häiriköt pois pinnalta. Ensimmäiseksi kerrokseksi meni taas sinkkimaalia, jonka sain pysymään Mersussa kiinni toisella yrityksellä.
Kaikesta huolimatta tilanne näytää siltä, että noissa helmoissa on tekemistä joka kesä, ellei teetä niitä aivan uusiksi.
Kaikesta huolimatta tilanne näytää siltä, että noissa helmoissa on tekemistä joka kesä, ellei teetä niitä aivan uusiksi.
Mondeon kesäkumit ovat muuttunet kesän ajoissa ns. kuivan kelin renkaiksi, ellei suorastaan sakkorinkuloiksi. Tähän asti olen hoitanut rengasasiat sillä perinteisimmällä menetelmällä - mennään rengasliikkeeseen, ostetaan niiltä jotkun kumit ja henkilökunta pistää ne alle.
Nettiaikakausi ja ikuinen rahan puute sai nyt kuitenkin menemään toisenlaiseen tapaan. Kävin Euromasterin sivuilla ja heillähän hinnat ovat voimassa vain nettiostoissa. Valkkasin sieltä sitten hinnan ja ohiajomelun perusteella rinkulat a 80 € ja varasin ajan niiden vaihdolle. Ajan saa aikaisintaan viikon päähän, koska varastotavarassakin on 5 päivän toimitusaika. Syyskuun 1. päivänä siis saa kumit alle.
Netin valjastaminen tähän hommaan siis hidasti toteutusta. Toivottavasti edes hinta on näin edullisempi. Kokonaiskustannus 414,68. Tuote on 205/55 16 Kumho.
Nettiaikakausi ja ikuinen rahan puute sai nyt kuitenkin menemään toisenlaiseen tapaan. Kävin Euromasterin sivuilla ja heillähän hinnat ovat voimassa vain nettiostoissa. Valkkasin sieltä sitten hinnan ja ohiajomelun perusteella rinkulat a 80 € ja varasin ajan niiden vaihdolle. Ajan saa aikaisintaan viikon päähän, koska varastotavarassakin on 5 päivän toimitusaika. Syyskuun 1. päivänä siis saa kumit alle.
Netin valjastaminen tähän hommaan siis hidasti toteutusta. Toivottavasti edes hinta on näin edullisempi. Kokonaiskustannus 414,68. Tuote on 205/55 16 Kumho.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Joo, aika pitkä toimitusaika varastotavarassa. Taitavat "optimoida" kuljetuskustannuksia eivätkä maksimoida kassavirtaa ja asiakastyytyväisyyttä.Höömy kirjoitti:Mondeon kesäkumit ovat muuttunet kesän ajoissa ns. kuivan kelin renkaiksi, ellei suorastaan sakkorinkuloiksi. Tähän asti olen hoitanut rengasasiat sillä perinteisimmällä menetelmällä - mennään rengasliikkeeseen, ostetaan niiltä jotkun kumit ja henkilökunta pistää ne alle.
Nettiaikakausi ja ikuinen rahan puute sai nyt kuitenkin menemään toisenlaiseen tapaan. Kävin Euromasterin sivuilla ja heillähän hinnat ovat voimassa vain nettiostoissa. Valkkasin sieltä sitten hinnan ja ohiajomelun perusteella rinkulat a 80 € ja varasin ajan niiden vaihdolle. Ajan saa aikaisintaan viikon päähän, koska varastotavarassakin on 5 päivän toimitusaika. Syyskuun 1. päivänä siis saa kumit alle.
Netin valjastaminen tähän hommaan siis hidasti toteutusta. Toivottavasti edes hinta on näin edullisempi. Kokonaiskustannus 414,68. Tuote on 205/55 16 Kumho.
nimim. "tehdäänkö nopeesti vai tietokoneella"
Nyt on uudet Kumhot alla ja vihdoinkin auto muuttui äänitasoltaan sellaiseksi, että uskoo kesäkumien olevan alla. Auto tuntuu melkein hiljaiselta aikaisempaan verrattuna. Ehkäpä Euromasterin ilmoittamilla ohiajomeluila on oikeasti jotain vastinetta todellisuudessakin.
Renlkaiden tradwear on uli 400, joten toiveissa on myös kestävät kumit.
Renlkaiden tradwear on uli 400, joten toiveissa on myös kestävät kumit.
Teknisesti Ford on tarjonnut ilmeetöntä ja luotettavaa kyytiä edelleenkin. 30 tkm on ajettu ja teknisiä vikoja ei ole ollut niin, että olisi tarvittu ylimääräisiä varikkokäyntejä. Pohjasta irrottelin ihan itse palasiksi menneitä suojamuoveja. Muuten on etupäässä ajeltu ja tankattu.
Ruoste ja maalin pysyvyys ovat ongelmakohdat, muistuttaa siis Mersua.
Mittarissa on 241 000 km.
Ruoste ja maalin pysyvyys ovat ongelmakohdat, muistuttaa siis Mersua.
Mittarissa on 241 000 km.
Täytyy tehdä oikein tunnustus: olen alkanut tykätä Mondeosta, kun se ei satuta lompakkoa ja on ihan käypäisä peli ajella. Hankintahintaansa nähden se tarjoaa varsin hyvää palvelua, vaikkei se mitään premiumia ole.
Pakko sanoa, että tämän kanssa on alkanut jopa pitää nykyaikaisesta nokivasarasta automaatin kanssa. Paikaltaan se lähtee kuin norsu unesta, mutta pienestäkin liikeestä se ripeytyy ihan riittävästi ja kulutukseen ei polkemisella ole oikein mitään vaikutusta.
Pakko sanoa, että tämän kanssa on alkanut jopa pitää nykyaikaisesta nokivasarasta automaatin kanssa. Paikaltaan se lähtee kuin norsu unesta, mutta pienestäkin liikeestä se ripeytyy ihan riittävästi ja kulutukseen ei polkemisella ole oikein mitään vaikutusta.
tuolla treenaamisella varmaan olis huomannu vaikka olisvat Euromasterilla käyttäneet ruuvilukitettaHöömy kirjoitti:Pistin tänään piikkikumit Fordiin alle ja myönteinen ylläri: vaikka alle laitettiin liikkeessä kesäkumit syyskuun alussa, pultit olivat ihan käsikireydessä! Kiitokset Jäken Euromasterille. Oli ensimmäinen kerta, kun liikkeessä ei ole vedetty pultteja aivan raivokireyteen.
Kuskin paikalla puutuminen lie ominaisuus. Minulla puutuu, rouvalla puutuu, autoa satunnaisesti lainannut isäukko valitti samaa.Höömy kirjoitti:Foordi se vaan pelaa ongelmitta, ajettu on meillä 1,5 vuodessa melkein 40 tkm.
Sellainen oire ilmeni kuskeissa, että rouvan jalka alkaa puutumaan sen penkillä aika voimallisesti. Tiedä siten onko vika penkissä vai istujassa.
Kaasupolkimen paikka/asento suhteessa penkkin on jotenkin älytön.Ilman vakkaria minä en ainakaan pystyisi tällä pitempää matkaa ajamaan. Muuten meillä ei ainakaan vielä ole miinuksia ilmentynyt.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Taas vaihdettiin taakse pyöränlaakeri ja hiljaista tuli. Lisäksi vaihdettiin katkennut koiranluu. Rahaa meni ja ylimääräinen varikkokäynti. Rehellisyyden nimissä näissä pitäisi olla huolto-ohjelmassa pyöränlaakerien vaihto ympäriinsä 100 tkm välein.
Itsellä ei paikat puudu kuskin paikalla, vaikka vakionopeuden säätäjää ei olekaan ja kaasua joutuu painamaan alinomaa.
Itsellä ei paikat puudu kuskin paikalla, vaikka vakionopeuden säätäjää ei olekaan ja kaasua joutuu painamaan alinomaa.
Tässä kun ollut ostohousut jalassa jo pari päivää, niin varmuuden vuoksi teki mieli kokeilla alle 300 tkm ajettua Modeota automaatilla, että kehtaako niitä mennä katsomaan.
Esitin vienon pyynnön palstaveli Höömylle josko saisi testata miltä semmoinen tuntuu.
Mukava sillä oli päästellä ja täytyy käydä kai sitten ostomielessä liikenteeseen.
Iso kiitos Höömylle kun auttoi miestä pulmassa. Kiitos, kyllä on upeaa kuulua mese-perheeseen
Esitin vienon pyynnön palstaveli Höömylle josko saisi testata miltä semmoinen tuntuu.
Mukava sillä oli päästellä ja täytyy käydä kai sitten ostomielessä liikenteeseen.
Iso kiitos Höömylle kun auttoi miestä pulmassa. Kiitos, kyllä on upeaa kuulua mese-perheeseen
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Etuhelmassa maali pysyy huonosti, kun ei ole roiskeläppiä edessä ja jonkun verran ajellaan hiekkateillä. Vallankin sinkkimaali on heikkoa mekaaniselle kulutukselle ja siksi pitää taas tehdä uudestaan maalailua.
Nyt yritän vetää spraypurkista sinkkimaalin päälle joustavan kumimassan ja viimeinen väri sitten en päälle. Alkaisko alimmainen ja tärkein kerros kestämään paremmin.
Nyt yritän vetää spraypurkista sinkkimaalin päälle joustavan kumimassan ja viimeinen väri sitten en päälle. Alkaisko alimmainen ja tärkein kerros kestämään paremmin.
Antaa se vikakoodia, mutta vain merkkiliikkeen testeri pääsee syvemmälle. Merkkiliikkeellä on aikaa ensi viikon keskiviikkona. Tällä pajareissulla lopettivat myös ajovalot toimintansa. Tässä käy vielä niin, että menee paaliin tuo vehjes.
Yksi karkea tapa laskea tuon säästöjä on se, että sillä ajaessa jää jokaista sataa kilometriä kohden kokonaan ostamatta 5 litraa e95 litkua. Vaihtoehtona siis Möllillä ajaminen. Ajettu 53 tkm eli 530 satasen pätkää. Ostamatta on jäänyt 2 650 litraa bensaa. 1,40 euron litrahinnalla jäi 3 710 euroa käyttämättä. Jos nyt menee pari tonnia korjauksiin, alkaa hyödyt oleen jokseenkin syöty, kun sen saamiseksi on makseltu vakuutusmaksuja ja veroja.
Näin siis vain tässä tapauksessa, kun on ollut nämä autot rinnakkain taloudessa.
Yksi karkea tapa laskea tuon säästöjä on se, että sillä ajaessa jää jokaista sataa kilometriä kohden kokonaan ostamatta 5 litraa e95 litkua. Vaihtoehtona siis Möllillä ajaminen. Ajettu 53 tkm eli 530 satasen pätkää. Ostamatta on jäänyt 2 650 litraa bensaa. 1,40 euron litrahinnalla jäi 3 710 euroa käyttämättä. Jos nyt menee pari tonnia korjauksiin, alkaa hyödyt oleen jokseenkin syöty, kun sen saamiseksi on makseltu vakuutusmaksuja ja veroja.
Näin siis vain tässä tapauksessa, kun on ollut nämä autot rinnakkain taloudessa.