mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Belgialainen nokivasara eli Höömyn farkku-Mondeo -03
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 26.8.2015 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jatketaan vähän tätä. Säästöt polttoaineen hinnassa voisivat olla seuraavat: päällekkäin on ostettu menovesiä 7 ltr/100 km eli 3710 litraa. Jos hintaero olisi 0,2 euroa tulisi säästöksi 742 euroa. Sillä ehkä juuri ja juuri maksaa sen kahden vuoden käyttövoimaveron. Säästöä siis tulee, jos tulee kulutuserosta.

Kulutuserosäästö on siis nyt 3 710 euroa. Jos ei ota muuta huomioon, homma on tasan, jos Mondeon jäännösarvo olisi 6100 - 3710 = 2390 euroa. Kaikki korjaukseen menevä olisi saatava jäännösarvosta, jotta harjoitus olisi joillain reunaehdoilla kannattava tällä hetkellä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 02.9.2015 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Keksintö oli tänään merkkikorjaamon hellässä huomassa ja työt olivat koodien selvittelyn ja lukemisen lisäksi: WDS dieseljärjestelmän alustus ja WDS dieselsuutinten konfigurointi. Vikakoodi oli 1. sylinterin suutin mukautustason äärirajoilla.

Nyt siis tehtiin vain bittien manipuolointia ja todettiin, että vian uusiessa suuttimet pitäisi uusia. Neljä suutinta lienee noin 2 000 euron homma, joten säästöistä sulaa melkoinen osuus, joku vika uusii saman tien.

Kotiin tullessa auto tuntui kulkevan paremmin kuin koskaan, joten bittisörsseliä on saattanut olla jo aikaa. Merkkihuollon mukaan 250 000 on jo paljon kilometrejä ja eivät pahemmin ihmettelisi suutinten laukeamista.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8052
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 02.9.2015 21:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko kelepuutusta 205/55R16 BS kesärattaille uuvemman voortin orkkisaluilla, tai 215/45R17 nokelaisille, Volvo V50 orkkisaluilla? Renkailla mennään molemmilla vielä hyvän matkaa.

5x108 isoreikäsiä ,sillä 63 ja rapiat keskireiällä?

Menee varmaan kohta muiden mukana pompsissa, ellei kellään tarvetta.

Voidaan myös veivata jotain muuta kumia päälle tai myydä vanteet kuiviltaan. 17" renkaat on jo vasaran alla.
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 03.9.2015 9:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei ole kesärattaille tarvetta juuri nyt. Peltivanne olisi kelvannut, mutta sitä ei taida olla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
shrteam



Liittynyt: 21 Lok 2010
Viestejä: 463

 LähetäLähetetty: 04.9.2015 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Paljonko nuo v50 vanteet maksas ja missä ne ois? Paa vaikka yv:tä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 12.9.2015 19:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Foordi on ohjelmoinnin jälkeen pelannut hyvin, mutta huomasin tänään, että tietokone onkin mailipohjainen. Tais ohjelmat tulla mantereen ulkopuolelta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 02.10.2015 23:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vikatila on loistanut poissaolollaan, vaikka epäilinkin hieman tätä. Ohjelmiston rappeutuminen koskee näköjään kännykän, läppärin ja tabletin lisäksi autoakin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 08.11.2015 0:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kohta on 60 tkm ajettu Fordilla ja pyörän laakerit ovat toistaisekis olleet pahin vaiva. Toki hieman on takaraivossa jäätävää oloa suuttimista, mutta ei ole kummitelleet toistaiseksi.

Ihmettelyn aiheena pysyy jumiutuvat vanteet, joita en ymmärrä ollenkaan. Autoilla on ajettu vuodesta 1980 alkaen ja tällaista en ole aikaisemmin kokenut, mutta oppia ikä kaikki. Nyt lienee helpompaa niiden kanssa, kun tunkilta pudottaminen tuntuu irrottavan ne aika hyvin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 05.12.2015 21:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fordi palvelee tehtävässään erinomaisesti. Viime kesänä tehty helmojen paikkamaali on edelleen kiinni, lieneekö spraymuotoisen kumimassan ansiota? Vehjes on elukoitten, maa-ainesten ja muiden sellaisten kuljetukseen aivan ässä. Kulutusero Mersuun on pienetynyt, B-sarjalaisen myötä. Ja suorituskykyero on kasvanut. Kuljetyskyvyssä Ford päihittää tämän Mersun.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 28.12.2015 10:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Katsastusmiehen lunoa kävin heti aamusta ja vikalistahan sieltä löytyi! Alustan parsimisesta on kysymys tässäkin, on koiranluuta ja palloa eteen ja kallistuksenvaimenninta taakse. Takuuvarmaa varaosakauppaa on nykyauton alusta. Ainoastaan Jenkit on itsellä olleet alustastaan kestäviä, mutta ne oli sitten muuten paskana kaiken aikaa.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 31.12.2015 13:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

220 euroa meni alustaan ja siihen, että pajasetä käytti auton uusintanäytöllä Ei siis tavattoman kallista, kun osaluettelo oli aika pitkä. Kerrankin katsastusmiehen vaatiman alustajumpan jälkeen auton ajossakin huomaa jotain. On vähän tukevampi ja takaa aika ajoin kuulunut kolahdus on tiessään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 06.1.2016 14:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kylmä keli on tehnyt autosta erittäin hitaasti lämpiävän. Tänä aamuna oli lähtiessä -23 astetta ja Mondeosta nopeus-, trippi- ja matkamittari pimeänä. Puolen tunnin ajo motarilla ja tunnin stoppi palauttivat mittarit henkiin, mutta ajettu väli jäi rekisteröitymättä. Käyntiinlähtö oli takkuista, mikä johtunee ainakin osaltaan suutinten kuluneisuudesta.

Tomaattiaski, johon ei ikinä ole vaihdettu öljyjä, pelasi sen sijaan oikein hyvin. Automaatti-ilmastointi ei osaa oiekin mitään näin kylmillä ja siksi säädöt on tehtävä käsin. Se vaikuttaa jopa koneen lämpiämiseen, kun vähentää puhallusta aluksi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 07.1.2016 18:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämäpä jäi sitten asemalle työpäivän päätteeksi. Ei edes luvannut, vaikka jaksoi pyörittää. Suodatin vaihdettu viime kesänä, mutta joku nhyt ahistaa jo tässä kelissä. Vasta lauantaina on niin lämmintö iltapäivästä, että kannattaa mennä edes yrittämään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 07.1.2016 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kävin kuitenkin ostamassa Hong Kongista Deutzerin starttiavun. Näin päästäneen huomenna kokeilemaan, josko se kuitenkin tulisi kotiin ladattavaksi.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 08.1.2016 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eipä lähtenyt apuvirrallakaan. Huonosti pyörittää ja mittaritaulu on kuin kiinalaisen kaupungin valot - kaikki vilkkuu ja mittarinneulat hettelehtii holtittomasti. Jos ei huomenna lähde - 14 asteesta tulille taitaa olla Kuusankosken auto.

Himpun v...taa, että se leima tuli hankituksia heti ajan alussa, olis säästänyt viisisataa romutuksessa, jos sei ei sieltä lähde.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3732
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 08.1.2016 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olisko mennyt akusta kennoja oikosulkuun. Silloin ei lähde apuvirrallakaan kun osittain oikosulussa oleva oma akku imee kaiken virran.

Kannattaa laittaa varmasti kunnossa oleva tai uusi akku paikoilleen ja kokeilla sitten uudestaan.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 09.1.2016 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvä vinkki Meissenkeriltä. Uusi akku kylmä rinki perseessä paikalleen ja lähti käyntiin. Mittaristo oli alkuun mielenkiintoisen oloinen, mutta muuttui sitten taas tylsäksi ja toimivaksi. Eli ehdottomasti yleisin talvivika - akku loppu. Enempi huollon kuin auton ansiota.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2376
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 09.1.2016 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fordeissa (ainakin Scorpioissa) huonon akun merkkinä on juuri tuo mittariston hyppääminen tappiin ja takaisin kun kääntää virrat päälle.
_________________
S213 E 220 d
W251 R 280 CDI

entisiä mersuja: S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 09.1.2016 15:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Näin taitaa olla. Muita reaktioita ei oikeastaan ollutkaan ja siksi ei tullut ensimmäisenä mieleen, että akku olisi lopussa. Villinä reuhoilevaan mittarin neulaan kannattaa kiinnittää huomiota tässä suhteessa. Tosin Fordin sähköt ovat arat kulumiselle ja kylmälle, mikä hieman vaikeuttaa oikean diagnoosin tekemistä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 16.1.2016 21:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ongelmat poistuivat, vaikka kylmä jatkuu. Vika oli siis huonon akun - eli omistajna huolimattomuus. Sen verran siirrään huoltoon, että tämänhän pitäisi olla havaittavissa aika halvalla - vai mitä?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pappi
Moderaattori

aktiivimeseläinen
Tolokun mies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 8739

 LähetäLähetetty: 16.1.2016 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Riippuu huollosta ja onko halukkuutta tehdä akulle tarvittavia mittauksia. Akkujen hinnat on kyllä nousseet aika mukavasti... Evil or Very Mad
_________________
Skodillac: Origami:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26024

 LähetäLähetetty: 17.1.2016 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos olet maininnut käynnistysongelmista tms. huollolle olisi akku pitänyt toki tarkistaa, muuten perushuollossa sitä ei välttämättä mitata. Nykyisin kun ei enää akkuun vettä lisätä, sehän oli ennen huoltotoimenpide.

Akkujen hinnat olivat todella korkealla syksyllä 2007 -> 2008, muistaakseni tavallinen 95Ah akku maksoi halvimmillaan yli 150 euroa. Tämä johtui lyijyn hinnasta joka oli aivan pilvissä, akun hintaan saattoi tulla yhdellä kertaa pahimmillaan 30% lisää eikä kyse ollut pelkästään yhdestä noususta.

Tällä hetkellä kuitenkin hintataso on ollut asiallinen, esimerkiksi KL-Varaosien tarjouksessa taannoin Cartechnic 95Ah tai Euroglobe 100Ah akku maksoi 85 euroa, nyt taitaa olla 99.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 30.1.2016 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mondeo meni vikatilaan, kyseessä lienee se 1. sylinterin suutin. Täytynee selvitellä, mitä sen vaihto töineen maksaa. Kaikkia neljää ei kerralla viitsi vaihtaa, kun koko auto ei ole kunnolla suutinten hintainen. Lieneeköhän niiden käyttöikä kovin samanlainen suuttimesta toiseen? Ajettunahan sillä hiukan alle 280 tkm.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 05.2.2016 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No niin, dieselin säästöt Mölliin verrattuna on sitten syöty. Taitaa olla kaikki suuttimet paskana ja kustannus nousee liki 2 000 euroon. Jäännösarvoon tämä remontti ei vaikuta paskaakaan eli rahan menoa ei tällä nokivasaralla saanut estettyä. Tosin se on mennyt vähän eri tavalla - bensayhtiön sijasta rahaa on kannettu veroihin ja paikalliselle yrittäjän työhön, mitä voi tietysti pitää kansantalouden kannalta parempana kulutuksena.

Tätä osasin hieman odottaa ennakkolaskelmien valossa, koska nämä remontit utlee ennemmin tai myöhemmin ja kalliitahan ne ovat. Hullukaan ei kuitenkaan autotehtaalla pistäisi suuttimien vaihtoa edes K-huoltoon, vaikka siihen saataisi aihetta ollakin.

Nyt on kylmä rinki perseessä, koska tähän jos tuee päälle turbon, korkeapainepumpun tai tomaattiaskin laukeaminen, homme menee miinukselle bensa-maasturilla ajamiseen verrattuna. Pari vuotta sen pitäisi kukkua tällä ilman isompia murheita, jotta säästöä saataisiin.

En taida tämän jälkeen enää nokivasaraan mennä. Bensasata sitten vetyyn tai sähköön.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 459
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 06.2.2016 9:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä se vain niin on, että vanhalla autolla ei tahdo säästöä syntyä. Aina on pientä laittoa ja sitä suurempaa saa sitten sydän syrjällään odotella. Meidän diesel Mondeo lähti välittömästi myyntiin, kun sen tarve päättyi. Oli ihmeen hyvä auto ja todella mukava ajettava maantiellä. Suurin menoerä taisi olla etuiskarit ja yläpään laakerit 200 e, kun ne tuossa pihassa vaihdoin. Ennen oli pihassa parhaimmillaan viisi autoa, joita rassata ja nyt vain yksi uusi, jota ei pihassa rassata viiteen vuoteen. Toki äkkiähän autoja ja rassattavaa pihaan saa, jos toisen auton tarvetta ilmenee. Alkavat vain olla nuo verot ym maksut sitä luokkaa, että vuodessa ovat vakuutuksien kanssa lähes puolet halpisauton hinnasta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jps



Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 517
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 06.2.2016 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kannattaisiko noita kunnostettuja ostaa
http://www.diesel-technik-bibe.....oren/ford/
_________________
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sonikki
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Syy 2007
Viestejä: 3197
Paikkakunta: Katko

 LähetäLähetetty: 06.2.2016 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oliskohan ollu peräti sama firma, mistä ostin tuohon eemeliin yhden delphiläisen 3v. sitte, eikä mitään vikaa. Hintahan ei ollut edes puolia siintä, mitä täällä olisi maksanut peruskorjattu suutin Smile
_________________
S212 E350 CDi -10
W639 115 CDi -04
W124 230 TIC/EFI -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 06.2.2016 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Korjattuja etsitään ja katsotaan nyt mihin se remontin asettuu, mutta en yhtään hämmästy, jos 1 500 euroa ylitetään töineen.

Vanhalla ei tosiaankaan ihan helposti käyttökulujen alenemista saavuteta. Uudella taas pääomakulut ovat aika suuret, joten meidän ajoilla (+/- 20 000 km/vuosi) bensavehekiollä mentäneen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 19 Maa 2011
Viestejä: 2544
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

 LähetäLähetetty: 12.2.2016 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä keksintö tuli pajalta kotiin tänään. Avaimet sai, kun jätti reilun 1 700 euroa pajalle. Eipä jäänyt säästöjä nokivasarasta, mutta nyt se lienee ajettava paaliin asti. Toivottavasti ei tule muita isoja menetyksiä tähän kärryyn ihan heti.

Mersu alkaa sentään pysymään kuivana, kun koirat siirtyy taas Fordin kyytiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ltm



Liittynyt: 01 Maa 2011
Viestejä: 459
Paikkakunta: Tuusula

 LähetäLähetetty: 13.2.2016 9:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Johan tuli hintoihin!

Tuohan nosti auton arvon jo kaksinkertaiseksi.

Mitä oikein vaihdettiin, kun noin oli arvokasta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit