Kardaanitöihin vinkkejä?

Vaihteistot, perä, kardaani, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Kardaanitöihin vinkkejä?

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Ajattelin tossa lähiviikkoina vaihtaa farkun kardaanin hilppeet (tukikumin, laakerin sekä kuminivelet). Muutama kysymys aiheeseen liittyen?

- Onko homma simppeli, pultit pois ja kardaani alas vai tarvitseeko jotain ihmeellistä ottaa huomioon? Joku keskityshela siellä taitaa välissä olla...

- Onko laakeri yleensä kuinka jumissa, lähteekö ihan moskalla lyömällä?

- Uuden asentaminen tapahtuu kooliin naputtelemalla, vai tarvitaanko erikoistyökaluja (joita tietenkään normijannulla ei pakissa ole)?

- Ja millä tavoin kuminivelet kiinnittyvät kardaaniin?
Kokemusta on vaan perinteisistä ristikkonivelistä raskaassa kalustossa.

Oli ehkä tyhmiä kysymyksiä, mutta parempi kysyä kuin toimia suinpäin... 8)
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

noi kardaanin kumit lähtee ihan ruuvit irti ja kopsauttamalla. Kardaanin keskellä ainakin on kohdistusmerkit nuissa vanhemmissa mersuissa,luulis olevan uudemmissakin. Muihin kysymyksiin en oikeen osaa vastailla :oops:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Kiitos, hyvä alku se on tämäkin. Pienistä puroista syntyy iso joki vai miten se oli.
Toisaalta, tänään tuli taisteltua töissä kiinnihitsautuneen bussin navan kanssa ja nyt tuntuu ettei mikään henkilöautoon liittyvä ole mahdotonta...
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170 voimansiirto”