mese.fi Foorumin päävalikko

JuMulan satalankut - päivittelyä ja ihmettelyä
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 15.9.2013 22:16    Viestin aihe: JuMulan satalankut - päivittelyä ja ihmettelyä Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kuten jotkut teistä muistavatkin on meikäläisen liikkumistarpeista reilut 8 vuotta kunnialla huolehtinut suht hyväkuntoisena hankittu satalankku jolla ilmastonmuutosta ja merivirtojen kääntymistä edistetty jo 350tkm verran.

Vaan nytpä laittoi miettimään seuraavaa kahdeksanvuotissuunnitelmaa. Taustana tässä se että alkaa ruoste tunkemaan paikoitellen maalista läpi, suurimpana syynä kesän mittaan olleet muut kiireet jonka johdosta ei autoa ole kertakaikkiaan kerennyt pestä ja kuurata. Niitä kukkasia ja muutakin vikalistaa kun aloin siinä ynnäillä niin tuli eteen seuraavat vaihtoehdot jatkon osalle;

a) Santapaperia ja kilikalimaalia kukkasten päälle ja sama meno jatkuu. Tällai on pääosa ruostumisesta pysynyt kurissa tähän asti, nyt vaan on muutamalla niin näkyvällä paikalla rusketusta että on korjaukset ruostetta rumempia ainakin tällä taiteellisella silmällä. Embarassed

b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.

c) Voitan lotossa ja vaihdan uudempaan. Älkää ehdottako mitään tähän liittyvää ennenkuin laitatte ensi lauantain 7 oikein rivin vaikka yv:llä. Idea

d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia. happy

e) Ajelen niinkuin tähänkin asti, mutta harvennan pesuväliä vaikkapa vuoteen ettei turhaan kukkaset satu silmään. Cool

f) Kia Ceed

=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi

Viimeinen muokkaaja, JuMu S pvm 12.8.2014 21:18, muokattu 1 kertaa

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hotari
Rassauspäällikkö

LähetäLähetetty: 15.9.2013 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

D Wink
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS

todellauupunut
Luupiä

Luupiä
aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 15.9.2013 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C.) 3,6,11,18,25,29,37 (kuinka moni uskaltaa jättää tämän rivin väliin?)
F.) kyllä kaikesta huolimatta.
G.) jokeri?

.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Lerssinen
Puimanajo-Keijo

Wattien Waltias
Referenssien Ylittäjä

LähetäLähetetty: 16.9.2013 3:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mazda 6 ?
Plymouth Valiant V-200 -62 (Kesäajokki)
Erinäinen kasa dieseltoimivia autoja..(peltoromuja ja w111)
-Reikä-Klubi®- (tosin reiät jo korjattu)

pt

LähetäLähetetty: 16.9.2013 8:23    Viestin aihe: Re: Ratekiaa ja visijointiva autonpidosta Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

JuMu S kirjoitti:
b) Voitan lotossa ja kiikutan rottelon johonkin arvostetulle automaalarille. Ajelen sitten kuukauden päästä onnellisena hyvän näköisellä autolla.

d) Ajan lankun talliin, puran palasiksi ja alan touhuamaan pohjatöitä ja maalausta itse. Ennen sitä ostan tietty toisen lankun jolla sitten ajelen seuraavat kahdeksan vuotta. Tämä nykynen lankku purkaantuu kymmeniksi lihalaatikoillisiksi tavaraa joita sitten ihmettelen vielä kymmenen vuoden päästä niinkuin muitakin rojektiautojenkin osasia. happy

b) Kun jonkun aikaa kyselee, niin ihan ok hintaisiakin maalareita (laadukkaita) saattaa tulla vastaan, etenkin jos itse purkaa listat, lasit jne pois. Ei taida vielä kuitenkaan olla reikää pintapelleissä?

d) Sen verran kokemusta tuollaisista, että en suosittele Cool Epäröivät etenemiset asian tiimoilta voi katsoa allekirjoittaneen topicista..

dealer
Ylläpitäjä

LähetäLähetetty: 16.9.2013 8:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihtoehto a kuulostaa kahdeksan vuoden suunnitelmalta, pitää vaan kovettaa mieli olemaan välittämättä ulkonäön muutoksesta.
Sitäpaitsi, yleensä kuskikin rapistuu 8 vuodessa jonkin verran.

Koko auton maalauttaminen ei luultavasti anna sille kahdeksaa vuotta ilman pintaruosteita.

XUX63
Ylläpitäjä

LähetäLähetetty: 16.9.2013 9:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Itse käyttäisin todnäk vaihtoehtoa A. Vaihtoehto B tulisi muunnelluksi vaihtoehdoksi eli jos purkaisi itse ja rääpisi itse myös pohjat eec ja maalari olisi joku jolla pysyy ruisku kourassa ja maalaa suurinpiirtein ilman appelsiinia ja valumia alle kossupullon humalassa. Hinta maksimissaan kori kossua.
W126 300SD -84 talviunilla.

Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
ou812
jakoketjubudha

LähetäLähetetty: 16.9.2013 9:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

e Laughing

® Mesen linttaklubi - Kuluttaa muttei kulje
® Mesen linttaklubi - Mätä mutta maksettu
Ex - C220 Elegance 1995
Seat Toledo 1.2 Tsi

kondivo
Herrasmies

Nukkuva Karhu
murreanalyytikko

LähetäLähetetty: 16.9.2013 10:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ota aikalisä ja vietä laatuaikaa kenturalla terapiakiven kanssa. Auttaa kummasti...

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 16.9.2013 11:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jaha, täällä on jo asialinjan vastauksia tullut. Very Happy Kiveä halailen aina tilaisuuden tullen mutta kun ei sekään paremmin tiedä. Rolling Eyes

Omatkin ajatukset kulkee linjalla a tai e. Mitä noita uudelleenmaalauksia on katsellut niin ammattimiehellä tars väritys teettää, omatekemä on vaan semmonen omatekemän näköinen.

Ainoa jos jollain täysin matalla teollisuusvärillä ylimaalaisi niin saa käsityön leiman peittoon. Idea

Jos vaan ite alkaa tuota autoa purkamaan niin tarvii oikeasti olla pätäkkää taskussa että saa korvaavan ajopelin siksi kymmeneksi vuodeksi minkä tuo ottaa. Embarassed

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

NonSenCe
murreanalyytikko

LähetäLähetetty: 16.9.2013 16:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tarkistetaan nyt se budjetti kuitenkin ensin.. siis ilman lottovoittoa.

se määrittelee paljon mikä vaihtoehdoista järkevin.

sitten onko varmasti tilaa säilyttää ja kunnostaa autoa ja sen osia (pitäen ne myös järjestyksessä koko sen ajan) jossain kuivassa tilasssa se vuodesta kymmeneen ilman että missään vaiheessa tulee tarvetta "hieman siirtää niitä pois tieltä".

realistisesti ajatellen.. pitäisi katsoa auton mekaanista kuntoa .. jos se on priimaa tavaraa, ja oma tekele on omateleleen näköstä.. niin silloin kannattaisi kyllä sitä ammattilaismaalarin apua harkita jotta saisi moneksi vuodeksi hyvältä näyttävän auton.

Höömy
teräsmies

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 16.9.2013 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kahdeksan vuoden siivu on erittäin vaikea visioitava autoasioissa. Ei se kilikali vaihtoehtokaan välttämättä vie eteenpäin kahdeksaa vuotta.

Näistä jos yhdistelisi sellaisen, että alle 12 vuotias väyrynen, kilikalilinja sen pintaan ja kahdeksan vuotta eteenpäin?

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 17.9.2013 8:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rahaa ei ole Väyrysen ylläpitoon eikä ammattimaalarin palkkaamiseen. Tilaa on purkaa ja varastoida Lankkua. Aikaa ei ole auton purkamiseen ja isompiin hieromisiin. Arrow

Eiköhän me tuolla kilikalilinjalla edetä, koska ei ole pintaruostetta pahempaa tuo kuppa. Ja auto on muuten paremmassa kunnossa kuin koskaan minun hallussani ollessaan. Cool

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

740 GLE

aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 17.9.2013 22:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nuukan miehen vaihtoehto voisi olla ajaa kilikalilinjalla nykyinen paaliin saakka?

Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.

Uusi kallis auto ei ole todellinen vaihtoehto muille ja halpoja uusia ei ole olemassa.

JaniH
Mestarikiillottaja

Nissanisti

LähetäLähetetty: 18.9.2013 7:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja esim Motipin kilikaleilla saa ihan kohtuu hyvän jäljenkin.
Volvo V70

® Mesen linttaklubi

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 18.9.2013 8:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
Nuukan miehen vaihtoehto voisi olla ajaa kilikalilinjalla nykyinen paaliin saakka?

Jos näin menee edes muutaman vuoden vielä, niin sitten muutaman tonnin hintaluokkaan on halventunut entistä uudempia autoja. Ei välttämättä parempia, mutta uudempia.

That's a kinda sugar papa likes, sano Setseri. Cool
Voi veikkonen, lankkuhan liikkuu näillä eväillä ja tällä huolenpidolla kodin ja päivähoitopaikan väliä vaikka seuraavat 50 vuotta jos ei ikäistään isommaksi kasvanut Datsuni keulaan jossain tule, Delvakkia kaupasta saa ja JuMulla ajokortissa virtaa riittää. Laughing

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

Easy Rider
hupimestari

LähetäLähetetty: 18.9.2013 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Späräy-maaleilla olen saanut välttöisää jälkeä moneenkin "kulkineeseen", muutaman ajan (vuosi tjsp.) päästä vaan alkaa lakkaus halkeilla. Jotain olen varmaan tehnyt pielelleen, kun aineet ovat olleet yhteensopiviksi myytyjä.

Boss
Luupiä

ykkösnaapuri

LähetäLähetetty: 18.9.2013 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Väyrynen ja kilikalimaalia Wink Aina kun muut pesi autonsa niin minä maalailin Laughing Lopulta jakso sitte tehä kunnolla pohjat ja maalata vähän isommalla kädellä niin näyttäis olevan nykyäänkin ihan hyvässä kuosissa kun oli joskus nettiautossa ko. kulkine eli ei kukan kukkaa näyttäny olevan. Maalailin joutessani ja sitten tyhmänä menin vaihtamaan, tosin nyt olis mittarissa varmaan 800tkm mut vielä se näyttää jaksavan..... viimeisessä myynti-ilmossa oli jotain 650tkm mittarissa niin ittellä olis tullu se parisataa päälle tuona aikana.

Eli tee itte hyvin pohjatyöt ja käytä maalarilla jos ei ruisku ole tuttu työväline. Menee lankku taas ettei mitään seuraavan miljoonan Laughing

boogieman
aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 19.9.2013 8:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

JaniH kirjoitti:
Ja esim Motipin kilikaleilla saa ihan kohtuu hyvän jäljenkin.

Jep. Motipin maalit jopa kestävät pinnassa kiinni ja kestävät kulutusta, toisin kuin Mastonin tökötit.

RoopeK
aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 19.9.2013 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ite maalasin tenavasta etupuskurin käyttäen Motipin tuotteita (pohjamaali, väri ja lakka) ja kesti ne siinä sen aikaa ku se oli omistuksessa, eli noin 3 vuotta... Rolling Eyes

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 20.9.2013 7:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Veholta ostetun paikkamaalin kestoikä vaihtelee: Hätsynpikaa teräsharjatun kupan päällä pysyy viitisen vuotta, hyvin kun tekee pohjat niin ainakin 8v tuntuisi pysyvän kiinni. Idea

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

bercedes menz
aktiivimeseläinen

LähetäLähetetty: 20.9.2013 13:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laitapa kuvia autosta niin voimme yhdessä arvoida kylkeen tarttuneen kupan laadun ja samalla näemme auton värin.

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 20.9.2013 16:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Värisävy 702 Rauchsilber on väri.
Ei ole oikeen tuoretta kuvamatskua olemassa, eikä noi ruvet esim Väyrysharrastajien asteikolla niin pahoja. Laughing

Kukkii ruskeana / ruvella: Tunkinkorvat ja ympäristö helmoissa, etuloksut päältä ja sivulistojen ja -vilkkujen ympäriltä, taustapeilin kumikauluksen ympäriltä, tuulilasin ympäriltä konepellistä, pilareista ja katosta. Keskeltä kuskinovea jossa ilkivaltaklommo/naarmu. Pahimman näköisenä a-pilarin juuri joka just näkyy etuloksun ja korin välistä aina kun autoa lähestyy. Evil or Very Mad

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

Terho P

turbopöljä
klinun viruttaja
Termostaatti-Tero
terttuliini

LähetäLähetetty: 20.9.2013 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tämä ohje kannattais jo kopsia talteen,jos uskot ohjeita niin ei tarvi uusia ihan heti. Elikkästä jälleenkerran:

KUNNOLLA ruosteet pois ja PENSSELILLÄ kunnon epoksia pohjiksi moneen kertaan Exclamation pysyy ruosteet poissa ja kauan Wink

epokseja on monenlaisia ja erilaisiin tarkoituksiin tarkoitettua ja olen pärjäillyt niillä tavallisillakin,itse voit hipostella laittamalla esim upotukseen tarkoitettua epoksia Wink

jos pensselin pintajälki ei miellytä,hio se siloisemmaksi kapulalla ja 400 paperilla mutta ÄLÄ PUHKAISE PINTAA tai maalaat uudestaan,joskn tässäkohti saattaa jo spraymaalikin riittää,koska itse ruostemonttu on jo piilossa,itse laittaisin epoksia jälleen Wink Sitte vaan pintaväriä ihan miten tahdot ja hillosilimä päälle niin ei näy virheetkään Wink

ruosteiden poistoon työkaluina esim "neekerintukka" taikka "somali" ja oikeelta nimeltään vissiin nylon laikka, sen jälkeen vaikka vingulla tai vingun terällä ne viimoset kuopan pohjat puhtaaksi.

Easy Rider
hupimestari

LähetäLähetetty: 20.9.2013 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Missäväliin se tina tyrkätään? Useimmasti kuppa purkautuu näkösälle asti sisältä ulospäin. Sisäpuolta pellistä ei niin tarkkaan kaitseta. Sievä kerros koritinaa tukkii huokoset röppöpaikan alla. Uus kitti-maali-viritys pysynee kauemmin niskassa.

Terho P

turbopöljä
klinun viruttaja
Termostaatti-Tero
terttuliini

LähetäLähetetty: 20.9.2013 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tottahan tinaakin voi valaa mutta nyt olikin puhet kotikonsteista ja äkkiseltään tekemistä Wink ei tina ainakaan maalin päällä pysy Wink

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 20.9.2013 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tinahan se pitäisi ruosteet loitolla maailman tappiin, vanha vaikea konsti vaan on parempi kuin mikään kitti. Harjotellahan sitä tuokin kyky pitäisi. Idea

Toki kitillähän sitä nykypäivänä jo kandee viimeistelyt tasoitella ellei vimpan päälle tosimielellä harrasta.

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

Terho P

turbopöljä
klinun viruttaja
Termostaatti-Tero
terttuliini

LähetäLähetetty: 20.9.2013 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

epoksilla "pakkeloi" yllättävän paljon tuollasessa tilanteessa ope voihan ssitä kittiäkin sinne sotkee mutta sen jälkeen melko huonoa sotkee pensselillä epoksia päälle kun hiot sen lähes kokonaan pois. Tärkeintä on että saat vanhat ruosteet pois epoksin alta,tinan läpi ne ei tule tosiaan ihan heti ja eikä kitinkään läpi jos pohjamaalit on kunnossa

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 26.11.2013 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Maalinhuuruista on selvitty ja syksyn verran onnellista autoilua harrastettu. Lankku se on pelannut kuin unelma, muutama pitkään hiertänyt pikkuvaivakin on saatu korjattua Arrow maantie maistuu hemmetin hyvin... Very Happy kuski

Vaan nyt se äijä sitten taas onnistui sopan keittämään, osti pölhö sen toisen satalankun. kuningasajatus

Automaattilaatikkovikanen mutta omin voimin liikkuva 300TE joka kaiken lisäksi vähän peräkulmastaan kolhaistu. Lähinnä ison lukkoperän ja isojen jarrujen takia tuli rottelo hankittua, hakusessa ollutta muutakin pisteosaa ja mm ehjä kattoluukku jne.

Täytyy katella viikonlopun yli että missä kunnossa on tuo ostos koriltaan. Sisältä ei ole niin hyvä kun toi sedani. Ajettu kumminkin vaan joku 300tkm. Ei olis iso homma tuohon autoon laittaa ehjättyä laatikkoa alle ja sen eteen jotain M103:n tehoista ja kokoista uudempaa nokivasaraa. Twisted Evil

Parempikorisesta entrataan ens kesänä ajoauto ja huonompi menee joko purkuun (jos varmari) tai myyntiin (jos toi nykyinen). Idea

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti

LähetäLähetetty: 27.11.2013 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikäs tommosessa kartanomallin korissa on kallista ja vikaantuvaa?

Tasonsäätökilkkeet ainaskin Arrow saako noi ottaa pois ja laittaa tilalle pelkät tyhmät iskarit ja sedanin vahvistetut jouset?
Ruosteet takasivulasien ympärillä Arrow jos dieselöidään niin pakuksi menee ja tulee vaikka pellit lasien tilalle, ei siis haittaa. Idea
Takaluukku on ehjä, samoin jopa sen sähköiset liikutussydeemit ainakin muistikuvani mukaan. Jos rikki niin saahan noikin otettua pois häiritsemästä.

Muuta erinomaisen tyyristä ei kait tuommoinen 'Shooting brake' sisällä perus taksikoppaiseen verrattuna, vai? Confused

=====================
® Mesen Porkkana-klubi

Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 1 Yht. 5

Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit