Project Jsus - Registered at last: R107 450SL -78

Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Project Jsus - Registered at last: R107 450SL -78

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Lievitetäänpä SECistä luopumisen tuskaa aloittamalla uusi projekti. Kyseessä on Californiasta tuotu 450 SL -78. Auto on suht siisti, mutta tietysti myös laittamista riittää runsaasti.

Tässä auto on vielä kotikonnuillaan LA:ssa:
Kuva
Kuva

Tunnetusti lamput jakavat mielipiteet aika vahvasti kahtia, mutta itse kannatan ehdottomasti Ameriikan lamppuja, mielestäni huomattavasti tyylikkäämmät kuin Euroopan "Salorat"...

Jos vähääkään kiinnostusta löytyy, niin päivitellen tätä tarinaa sitä mukaa, kun homma edistyy, eli todennäköisesti melko hitaalla aikataululla...

Tällä hetkellä kone ei käy ja vahva epäilys osoittaa bensapumpun/suodattimen suuntaan. Molemmat on jo ostettu, vielä kun ehtis vaihtamaan...
Viimeksi muokannut Jsus4, 29.7.2013 15:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Kyllä kiinnostusta löytyy! Kävin muutama vuosi sitten koeajamassa samanlaista, kun yksi perikunta oli luopumassa omastaan, mutta jättämäni tarjous ei mennyt läpi :( Onnittelut hankinnan johdosta!
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Lisäkuvat kiinnostavat aina ja varsinkin tuo keskikonsolin tienoo? Mielenkiintoisen näköinen lämmityslaitteen säätöpaneeli. :)
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Re: Tarinaa Jsuksen Ameriikan Herkusta, R107 450SL -78

Viesti Kirjoittaja isk »

Jsus4 kirjoitti:Jos vähääkään kiinnostusta löytyy
No aika vähän, mutta kerro nyt kuitenkin jotain.... :wink:

Kuten:
- alkutarinat, miten löysit ja päädyit tähän - Craigslist, eBay, jne.
- myyjä, yksityinen vai yritys
- mitä papereita tarvitsi maasta ulostamiseen, title+kauppakirja, jotain muuta
- kenen kautta kuljetus, mistä, minne
- jne.

Mukavan näköinen projekti.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eipä tuossa taija paljon pajottamista olla, mutta onhan se mukava jos viittit kaikesta kertoilla tänne :lol:
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Nettiautostahan tämä löytyi. Kiinnostus heräsi, kun oli sen verran halpa. Kyselin lisätietoja myyjältä, joka oli suomalaisten pitämä autoliike LA:ssa nimeltään Finnish Line Auto, ja useiden sähköpostien, puheluiden sekä valokuvien jälkeen otin riskin ja ostin. Auto ei siis ole priima, vaan pohja vaatii pari paikkaa ja bensa pumppu piti pahaa ääntä, mutta on nyt ilmeisesti lopullisesti vaiennut. Pientä sanomista siellä täällä, mutta se oli jo tiedossa autoa ostettaessa. Rättikatto ikkunoineen on uusi ja penkit kuulemma verhoiltu jossain vaiheessa uudestaan. Myös kovakatto on hyvässä kunnossa.

Kuljetuksen hoiti Petteri Kervinen ja auto tuli Lappeenrantaan Unique Wheelsin Salliselle. Sama Sallinen hoiti tullauksen/paperihommat ja hoiti kuljetuksen paikallisen autoliikkeen pihalle 2 km päähän. Autoverotukseen vaadittavat paperit tuli kirjattuna kirjeenä erikseen.

Vielä en ole ehtinyt perusteellista tutkimusta tehdä, mutta näillä näkymin auto on kyllä vähintään siinä kunnossa kuin luvattiin...

Lisäkuvia Ameriikan maalta:
Kuva
Kuva
Kuva

Ikkunat vaihdettu kuvan ottamisen jälkeen
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Täytyy pistää uusia kuvia, kun ehtii ottamaan...
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Paljon kuljetuksesta, tullauksesta ja paperihommista tuli lisäkuluja..? Kiinnostaisi vähän itseänikin...
Sampo N.
Virallinen Oikolukija
Viestit: 6252
Liittynyt: 05.10.2005 8:35
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

Viesti Kirjoittaja Sampo N. »

Justiin samoja meinasin kysellä. :D
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

prehistorik kirjoitti:Paljon kuljetuksesta, tullauksesta ja paperihommista tuli lisäkuluja..? Kiinnostaisi vähän itseänikin...
Finnish Line Autolla on (tai ainakin oli) merirahti jo pyyntihinnoissa, joten tarkkaa tietoa mulla ei ole. Käsittääkseni se olisi kuitenkin jotain 1500 $ luokkaa. Viisaammat korjatkoon, jos olen väärässä.

En nyt tarkkaan muista, mutta tullaus- ja satamakulut, paperityöt, polttoaineet, kontin purku ym. mitä siinä sitten olikin olisivat olleet jotain vajaa 500 €, sisältäen siis jo viranomaisille maksetut erinäiset maksut...

Toisella foorumilla jotkut kritisoivat UW:siä ja Sallista, mutta kyllä mulla ainakin oli ensiluokkaista palvelua. Puhelimeen vastattiin aina ja muutenkin ilmoitettiin viestillä, miten homma etenee. Tiedä näistä, mutta itse voisin kyllä ostaa Finnish Line Autolta toisenkin auton.

Tämä tuli siis avaimet käteen periaatteella 2km päähän autoliikkeen pihalle, joten itse hoidin vain verotuksen, joka oli helppo homma. Laskussa oli kyllä kaikki kulut eriteltynä, mutten millään muista enää niin tarkkaan...
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Hyvin on projekti edennyt siis tähän saakka ja ihan linjassaan vaikuttaisi hinnat olevan.

No ni, "Ets. Uudenmaan al. toist. 560SL harrast. kiinnostun., jolla oma turv. säil.paik./tall. Yst. vast. YV:llä." :lol:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Kah, Tallasin Popin märssu, oikian värinenkin vielä. Hieno. 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Vesqju
aktiivimeseläinen
Viestit: 2266
Liittynyt: 02.10.2005 17:20
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Nii, paljos autolla oli hintapyyntö :?:
S 212 350 CDI Avantgarde Sport -11

:boing_boing:

[miitit]011111111111001001110101[/miitit]
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Pappi kirjoitti:Lisäkuvat kiinnostavat aina ja varsinkin tuo keskikonsolin tienoo? Mielenkiintoisen näköinen lämmityslaitteen säätöpaneeli. :)
Tuossa on käsittääkseni automaatti-ilmastointi, sen tähden hieman erikoisemman näköinen tuo lämppärin säätöpaneeli. :wink:

Hieno autohan tuo on ja ehdottomasti USA valoilla. :ope: Euromallin puskurit voisi olla paremmannäköiset tuossa(kin) autossa. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

eseestie kirjoitti:Tuossa on käsittääkseni automaatti-ilmastointi, sen tähden hieman erikoisemman näköinen tuo lämppärin säätöpaneeli. :wink:
Jep, justiinsa näin.
eseestie kirjoitti:Hieno autohan tuo on ja ehdottomasti USA valoilla. :ope: Euromallin puskurit voisi olla paremmannäköiset tuossa(kin) autossa. :roll:
Jep, itsekin melkein pidän enemmän europuskureista, mutta jenkkivalot on kyllä ehdottomat... 8)
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Eldorado kirjoitti:Kah, Tallasin Popin märssu, oikian värinenkin vielä. Hieno. 8)
Joo, näkisin, että punainen on se oikea väri. Tehtaalta lähtiessä on ollut WDB-numeron mukaan vihreä, mutta vihreetä ei näy missään. Todella hyvin maalattu joka paikasta, ei ole valumia, appelsiinipintaa tai muutakaan virhettä missään...
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Bensapumppu ja suodatin vaihdettu. Pelaa kuin ihmisen mieli. :lol: 8) :lol:

Vielä kun ehtis rekisteröimään....
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Pistetään muutama kuva pumpun vaihto-operaatiosta.

Mikä tuo keskimmäisessä kuvassa vetoakselin päällä näkyvä mötikkä mahtaa tarkalleen ottaen olla? Vedenerotin? Ei kai?

Uusi pumppu ja suodatin, sekä mikä lie paineentasaaja (fuel dumper cage):
Kuva
Näkymiä pohjasta:
Kuva
Vanha pumppu ja takaiskuventtiili:
Kuva
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Ja muutama kuva pesun jälkeen:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Jsus4 kirjoitti:Mikä tuo keskimmäisessä kuvassa vetoakselin päällä näkyvä mötikkä mahtaa tarkalleen ottaen olla? Vedenerotin? Ei kai?
Käsittääkseni jotenkin paineeseen liittyy,,liekkö paineenvaraaja? mistä noista tietää? :roll:

Edit: niin juu piti kirjottaa että nuo letkut kannattaa käydä teettämässä uudet,, kun mitälie 16€ kaikki maksoi,, on kummiskin sen verran kovia että ei kauheesti enää koskea kestä.. :wink:
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eero1989 kirjoitti:
Jsus4 kirjoitti:Mikä tuo keskimmäisessä kuvassa vetoakselin päällä näkyvä mötikkä mahtaa tarkalleen ottaen olla? Vedenerotin? Ei kai?
Käsittääkseni jotenkin paineeseen liittyy,,liekkö paineenvaraaja? mistä noista tietää? :roll:

Edit: niin juu piti kirjottaa että nuo letkut kannattaa käydä teettämässä uudet,, kun mitälie 16€ kaikki maksoi,, on kummiskin sen verran kovia että ei kauheesti enää koskea kestä.. :wink:
paineen varaajahan se on, tuiki tarpeellinen laite :wink:
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

Tänään vähän tutkin pohjaa ja otin myös kuvia. Täällä on porukalla linkkejä sivustoihin, joista näkee kätevästi paljonkin kuvia, miten se käytännössä toteutetaan? Onko ne niitä valokuvansäilytyssivustoja? Tänne, jos pistää paljon, niin alkaa helposti tökkimään.

Ei se nyt niin paha ollut kuin kuvittelin, toki ruoste oli tehnyt tehtävänsä. Pistetään nyt pari kuvaa...

Hantin jalkatila:
Kuva
Hantin takajalkatila:
Kuva
Kuskin jalkatila:
Kuva
Kuskin takajalkatila:
Kuva

Etujalkatiloissa on myös takareunassa ruostetta, joka ei näissä kuvissa näy...
Mitä sanoo specialistit, tehtaan pohjapalat vai paikat metritavarasta?
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mites, josko tuohon saa etes tehastekosia valamiita lattioita :roll: itte kyllä tekisin lattiat millin kylymävalssatusta levystä :wink: noudattaen tietysti lattian oikeita muotoja :lol:
nuo lattiat kannattas kyllä ensin putsata oikein hyvin että saa sitten paikattua kerralla kaikki :shock: mites tuo kaasupolokimen kiinnitys jalaka onkohan se ihan oikeessa asennossa kun on noin yläällä :oops:
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Näiden edellä nähtyjen kuvien perusteella sanoisin että, ei ihan vielä Lintta-ainesta. :twisted:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

yhden tuollaisen tehneenä voin kertoa että kannattaa tarkkaan harkita mitä tekee :lol:
tuohon saa lattiat 2palaa eli oikee ja vasen puoli hintaan olikohan 305€,,
tuolla pohjanpuolella on vakionaan massa n.5mm
tuon kun tuosta nyt ensin putsaa sillai että pelti paistaa molemmin puolin niin siinä on haalarin selkä moneenkertaan hiestä märkä,, ja huomaa paikkojen kokoluokkaa..
penkin alla on yleensä näemmä se pahin paikka(jos tavoittelee edes hiukan sellaista kun orkkis) tuo seisontajarruvaijerinura on vielä kohtuu helppo tehdä(jos tykkää) ..
kannattaa purkaa myös takaluukku pohjan tarkastelua varten(siellä sitä sitten onkin)
sitten kun meinaat jo huokasta huomaat jarrutehostimen alla jotain kummallista(meni tulipellin tuikkimiseksi) oma mielipiteeni vaikka en juuri mistään mitään tiedäkkään,, että kyllä siinä hitsattavaa riittää vaikka pieni auto onkin.. :wink:
mulla ei enää kauheasti pitäisi olla hitsattavaa, mutta ostin tuon 08.07.09 ja sen purkaminen alkoi sillä viikkoa.. :roll: ajamaan en tuolla olekkaan sitten ehtinyt vielä oikeastaan muuta kun koe-ajoa ja pihassa ees taas pariin kertaan
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

niin pitikin tuohon loppuun vielä kertoa että on mullakin vielä ruostetta omiksi tarpeiksi :x
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

touhottaja kirjoitti:mites, josko tuohon saa etes tehastekosia valamiita lattioita :roll: itte kyllä tekisin lattiat millin kylymävalssatusta levystä :wink: noudattaen tietysti lattian oikeita muotoja :lol:
nuo lattiat kannattas kyllä ensin putsata oikein hyvin että saa sitten paikattua kerralla kaikki :shock: mites tuo kaasupolokimen kiinnitys jalaka onkohan se ihan oikeessa asennossa kun on noin yläällä :oops:
Kyllä niitä saa, aika arvokkaita vaan ovat. Toisaalta, kun en ole mikään peltiseppä, niin äkkiä ne valmiit palat tienaavat hintansa takaisin. Ja varsinkin, jos teettää homman jollain, niin melko helposti taitaa tulla valmiit osat halvemmaksi. Ja juuri tuo Eeron mainitsema putsaustyö hirvittää. Ei taida vinyyli lähteä pohjasta ihan froteepyyhkeellä pyyhkäisemällä.. :lol:

Valmiilla paloilla työ olisi muutenkin paljon helpompaa, eikö? Vanhat pohjat pois ja uudet tilalle pistehitsaamalla. Ruostetta ei pahemmin vaikuttaisi olevan muualla kuin juuri noilla tasaisissa pohjapaikoissa - varmaan päässyt sadevettä sisään, eikä ole viitsitty kuivata ollenkaan.

Voiko korikitin korvata sikafleksillä? Sitten happomaali pintaan ja massa päälle, vai miten se nyt menikään? Vinkkejä kaivataan?

Tuo kuva vääristää tuota kaasupolkimen asentoa, kyllä se "todellisuudessa" on kohdallaan, kun matot ovat paikallaan...
Avatar
Jsus4
Viestit: 331
Liittynyt: 21.4.2007 14:37
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja Jsus4 »

eero1989 kirjoitti:yhden tuollaisen tehneenä voin kertoa että kannattaa tarkkaan harkita mitä tekee :lol:
tuohon saa lattiat 2palaa eli oikee ja vasen puoli hintaan olikohan 305€,
Muistatko, mistä saa tähän hintaan?
eero1989 kirjoitti:kannattaa purkaa myös takaluukku pohjan tarkastelua varten(siellä sitä sitten onkin)
Joo, kyllä sitä sielläkin on..... :evil:

eero1989 kirjoitti:mulla ei enää kauheasti pitäisi olla hitsattavaa, mutta ostin tuon 08.07.09 ja sen purkaminen alkoi sillä viikkoa.. :roll: ajamaan en tuolla olekkaan sitten ehtinyt vielä oikeastaan muuta kun koe-ajoa ja pihassa ees taas pariin kertaan


Kyllä tämä kannustaa kääntymään valtuutetun daimler-jälleenmyyjän puoleen kyselemään valmiiden pohjalevyjen hintoja.... :lol:
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=merc ... m270.l1313

tuolta jostain joskus sellaisia kattellut nyt näyttäisi olevan 195€ pala..+toimituskulut...
pohjan ja muut pellit saa kyllä palasina maailmalta,, eli laikkaat vaan runkonumeron (tai vaihtoehtoisesti lukkopellin) siitä omastas ja rupeat pistehitsailemaan :lol:
kannattaa mielestäni ottaa nuo koko palat, jos ei ala itte tekemään..
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Avatar
Runtula
Seppä Ilmarinen
Viestit: 1320
Liittynyt: 18.12.2005 15:59
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Runtula »

Vanha lämpöpatteri on valmiiks pokattua ja varmasti kestää :)
AMG special group supervisor & toolmaker.

Pakana papitta ellää vuan ei sepättä.
Avatar
eero1989
törröttäjä
Viestit: 2187
Liittynyt: 02.9.2006 22:32
Paikkakunta: Kullaa

Viesti Kirjoittaja eero1989 »

Runtula kirjoitti:Vanha lämpöpatteri on valmiiks pokattua ja varmasti kestää :)
aivan täydellinen idea :roll: laikkaa vaan reunoista saumat auki ja valmiit pohjapalat on siinä,, :D
ex-204 bensa/farkku
ex-452.437.
ex-667.351.ex- rakkaus,430 farkku väykky.
ex-107.044 ex joku ka-rintteri
ex-638.274 ex-170koppanen
ex-601.366 ex-124bensafarkkunelimatikki
ex-602.467
ex-oranssi/musta kaunotar eli 602.362
ex- 124.051
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”