Vedenpoistoventtiilien ja -putkien putsaus

Vastaa Viestiin
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Vedenpoistoventtiilien ja -putkien putsaus

Viesti Kirjoittaja Penguin »

Tulipa tossa sunnuntaipuhteina pestyä ja vahattua auto. Samaan menoon pesin konehuoneen ja ihmetys oli suuri kun moottoritilassa olevan sulakekotelon ympärys alkoi täyttymään vedellä. Ongelma hoitui vedenpoisto"venttiilit" putsaamalla. Nopeasti katsottuna en löytänyt aiheesta topicia, joten väsään tähän ohjeet. Ehkä niistä on jollekin hyötyä.

Rakenne on molemminpuolin suurinpiirtein samanlainen.

- Rengas irti

- Lokasuojan taaempi osa irti, on rengaskotelosta viidellä muovimutterilla, kahdella muovinastalla ja kahdella ruuvilla kiinni.

- Irroita lokasuoja varovasti

- Huuhtele paljastuneesta kotelosta kaikki irtomoska

- Irroita musta kuminen (venttiili-)tutti kotelosta ja putsaa se. Omassa autossani kyseinen tutti aivan täynnä mätää kuonaa.

- Huuhtele yläkautta kotelo runsaalla vedellä (diesel-mallissa koteloissa vasemmalla sulakkeet, oikealla akku). Varo kastelemasta sähköhärpäkkeitä. Huuhtelemalla saat kaiken kuonan pois kotelon pohjalta. Kuivaa paineilmalla ylimääräisestä vedestä

- Asenna kumitutti takaisin paikalleen. Kuivaa paineilmalla rengaskotelo ylimääräisestä vedestä

- Oikealla puolella on vasemmasta poiketen myös tuulilasin vedenpoistoputki. Putsaa se myös. Helpoiten käy paineilmalla puhaltamalla putkea alhaalta ylöspäin.

- Kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.

Tadaa, ei enää hetkeen vedenpaisumusta.


Pahoittelen epäselviä lausemuotoja.
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Itellähän oli sama ongelma, tuli vesi sisään asti... Samalla tavalla tuli tehtyä ku sinä ja kirjottelinki siitä tonne omaan S203-topicciin... :wink: Mut ei tullu ajateltua, et siitä vois oman ohjeen tehdä... :roll:

Tällasta moskaa oli itellä kumpiki puoli täynnä :arrow:

Kuva

Kuva
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Penguin
Viestit: 97
Liittynyt: 30.7.2012 18:53
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Penguin »

RoopeK kirjoitti:Itellähän oli sama ongelma, tuli vesi sisään asti... Samalla tavalla tuli tehtyä ku sinä ja kirjottelinki siitä tonne omaan S203-topicciin... :wink: Mut ei tullu ajateltua, et siitä vois oman ohjeen tehdä... :roll:

Tällasta moskaa oli itellä kumpiki puoli täynnä :arrow:

Kuva

Kuva
Toi tuppi on jotenki otollisen mallinen keräämään kaiken töhnän itseensä kuten kuvasta näkyy....

Muistelinki lukeneeni jostain ton tupin putsauksesta, mutta en etsimälläkään löytänyt. Tästä tuli ajatus oman ohjeen tekoon... Muistilapuksi itselle kun seuraavan kerran yritän taas muistella
:D
Sähkö on sinistä, eikä siihen kannata koskea kielellä
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

AkiP siitä tais joskus kolariautotopicissaan mainita noista et kannattaa putsata, siitä sain idean tarkastaa nuo omat... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”