Roiston Cinquecento – Valohoitoa

Vastaa Viestiin
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sehän menee hajulla :shock:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Arto S
Viestit: 136
Liittynyt: 23.10.2005 22:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Arto S »

Samanlaisia kulutus lukemia näytti omasaa ajossa myös pitkällä matkalla. Ei paha 5 litraiselle bensa konelle. Tuo nykyinen käyttö diesel farkku traktori vie vain pari litraa vähempi. Kyllä pitää tuomonen E500 vielä joskus hommata uudelleen oli niin mukava auto.
W114 250CE -70
W221 S350 Lang -06
W212 E350 CDI -10
H-D Road King -98

+ ex Mersuja 30+
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Modasin tässä vähän tuota ketjun katkaisutyökalua. Ne katkaisutapit oli tehty dieselin ketjun 4,4 millin tapeille ja bensassa on 3,3 millin tapit. Milli siis tapista pois – tappi porakoneeseen ja viilaa kylkeen. Samalla piti tehdä apuholkki katkaisinsysteemin kärkeen. Kaljatölkistä me leikkasimme sen...

Kuva
Kuva
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Niittaustyökaluihin liittyen:

Mittailin noita niittauspaloja

Kuva

Ylhäällä oleva on mersun orkkistyökalusta ja alempi Bgs valmisteesta. Mersulaisessa on 5,1mm leveä ura jolla ja bgs:ssä on 4 milliä.

Kiinalainen työkalu näkyy niittaavan 2 rivisen tapin päätä vähän leveämmältä joten uskoisin että ohuemmalla tapilla olevan ketjun niittaamisenkin pitäisi onnistua vielä tuolla samalla vastakappalella.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Intresanttia, intresanttia.
jolle kirjoitti:Kiinalainen työkalu näkyy niittaavan 2 rivisen tapin päätä vähän leveämmältä joten uskoisin että ohuemmalla tapilla olevan ketjun niittaamisenkin pitäisi onnistua vielä tuolla samalla vastakappalella.
Joo. Kokeilin jo sitä liitoskappaletta leukojen väliin ja pitäisi onnistua oman ketjun niittaus. Tuolla sinun orkkispalalla voisi olla jo hilkulla yltäisikö puristamaan. Pikkuhiljaa alkaa kerääntyä tietämystä, mikä eroa palojen välillä voisi olla. Jatketaan tästä... :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Mulla olis M112 nuo ketjuohjarit kannen päälle jos ne käy :idea:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

hotari kirjoitti:Mulla olis M112 nuo ketjuohjarit kannen päälle jos ne käy :idea:
Tämmöisetkö?
Kuva

Pidetäänpä mielessä. :wink:

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Roisto kirjoitti:
hotari kirjoitti:Mulla olis M112 nuo ketjuohjarit kannen päälle jos ne käy :idea:
Tämmöisetkö?
Kuva

Pidetäänpä mielessä. :wink:

t.
Risto
JUU
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Eikö tuo niittautune pallopäävasaralla kuten muutkin... :roll:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Eikö tuo niittautune pallopäävasaralla kuten muutkin... :roll:
Varmaankin. On vaan niin jännä kapistus ja niin monta liikkuvaa osaa, että piti ostaa ihan senkin takia. :D Vasarassa ei ole liikkuvia osia. :( Tai sitten se on rikki.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Kävinpä tänään vaihdattamassa jarrunesteet, kun edellisestä kerrasta ei ollut varmuutta. Samalla testattiin, onko laatikossa glykolia – ei ollut. :D Saapahan olla tuon puolesta vähän rennommin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Tuommoista:
Kuva

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Mistä ostit?
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Mää ny tyhymänä kysyn et mikä toi on..? :oops: Joku jarrujen ilmausventtiili..? :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Minä luulin että se olisi vuotamaton liitos ulostulevalle öljylle automaattilaatikon huuhteluöljynvaihtoon :?:

Kuva
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

And the winner is ... Meissenkeri. :D

Joo. Tilasin tuossa 16 litraa öljyä, suodattimet, tiivisteet, turbaanin venttiilin sekä ne jäähdytintä lähinnä olevat putket – olivat kiinnikkeen kohdalta aikamoisessa ruosteessa.

Tuo letkulähtö ja banjopultti on IKH:sta ja mutteri ETRA:lta. Ei meinaa mistään löytää M14x1,5-kierteellä olevia pidempiä muttereita. Jos on sorvi käytössä, voisi ostaa jonkun pitkän rengasmutterin ja sorvata siitä päät sopiviksi.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Tämmöiset tuli tänään Matkahuollon kyydissä:

Kuva

Eihän ne priimat ole mutta ei niistä kyllä priiman hintaakaan pyydetty. Kaikki neljä ovat 8,5x18 ET38, mikä sopii minulle hyvin. 245 on ihan tarpeeksi leveä renkas omaan makuun.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Montako unetonta yötä tulee, kun yks keskilätkän tähti on kateissa? :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Easy Rider kirjoitti:Montako unetonta yötä tulee, kun yks keskilätkän tähti on kateissa? :D
Varmaan pitää vähän aikaa pyöriä. :D Lätkiä saa kuitenkin kohtuuhintaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Nyt on kesäkumit alla. :D Vähän taas vastusti, kun en älynnyt, että noissa oisi taas omanalaiset pultit. Onneksi serkkupojalla oli ylimääräinen satsi.

Kuva

Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria. Tankin luukussa puhutaan kahdesta baarista mutta se taisi olla 245/45 17 -rinkuloihin.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
JL
Viestit: 67
Liittynyt: 30.9.2005 13:42
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JL »

Hienosti sopii kokonaisuus yhteen.

Tasan kolmea baaria olen pitänyt omissa autoissa. En tiedä, onko se aivan oikea mutta ihan hyvältä se on tuntunut ja ilman ongelmia pärjätty.

Eikös noille vanteille kuulu alkuperäiset M14x1,5 pallokartiopultit?
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,
JL kirjoitti:Hienosti sopii kokonaisuus yhteen.
Kiitos, kiitos. Perän nostoa 1,5-2,5 sentillä olen miettinyt. :? Pitää tutkailla sitä vielä jossain tasaisella asfalttipihalla. Nyt tuosta saa joskus mielikuvan, että takapalkeista oisi karannut vähän ilmaa. :D
JL kirjoitti:Tasan kolmea baaria olen pitänyt omissa autoissa. En tiedä, onko se aivan oikea mutta ihan hyvältä se on tuntunut ja ilman ongelmia pärjätty.
OK. Pitääpä vähäsen päästellä paineita. :D
JL kirjoitti:Eikös noille vanteille kuulu alkuperäiset M14x1,5 pallokartiopultit?
Jep. Ei vaan ollut semmoista hyppysissä, kun talvivanteiden pulttia tutkailin. Kierre on sama ja pallokartiokin niissä on. Kierrettä oli vaan liian pitkästi ja kartiokin vielä vähän eri mallinen. Vastaisikohan suurinpiirtein vanhan mallin 12-millisen kartiota. Nyt on kuitenkin oikean mallin pultit paikoillaan.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Otappas vähän sivukulmastakin kuvaa, tuleeko nuo takarattaat riittävästi kaarelle vaikka ovat yhtä "kapeat" kuin etuvanteet? Pikku spacerit sitten jos jäävät liian sisään... :roll:

Perää vois tosiaan hiukkasen nostaa, muuten kokonaisuutena yyberhiano! :)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Roisto kirjoitti:Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria.
3bar mulla on ollut 225/40/18 talvirenkaissa ja 235/35/19 + 245/35/19 laittoivat rengasliikkeessä 3 + 3,2bar. Hyvät ja hiljaiset on ajella omat renkaat noilla paineilla, mutta rengas/merkkikohtaisia juttujahan nämä, joten kokeilemalla selviää :)
Eldorado kirjoitti:Pikku spacerit sitten jos jäävät liian sisään... :roll:
Onko Eldo hankkinut jo auringonpistoksen itselleen kun tämmöistä kommenttia satelee, vai onko peräti horroksesta heräillyt tuninki-kärpänen puraissut? :shock: :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Eihän sitä passaa perää nostaa.... :naughty: Keulaa pitää laskee... :wink:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Roisto kirjoitti:Moro,


Paljonko tuommoisiin 245/40 18 -koon kumeihin pitäisi pistää painetta? Nyt niissä on isolta kuulostava 3,4 baaria. Tankin luukussa puhutaan kahdesta baarista mutta se taisi olla 245/45 17 -rinkuloihin.

t.
Risto
Komia! 8)


Noista paineista.....en käsitä mistä kuplavolkkarin ohjekirjasta ne mersullakin vielä noita suosituspaineta kopioi, kun ei tuollaisia 2bar paineita voi oikeasti käyttää missään "matalaprofiilisessa" yli 205 leveässä, jos meinaa että pääsee edes karvan yli 2tkm renkailla, ennen kuin ovat keskeltä sliksit :evil:

W220:ssä ihmettelin kans samaa, kun tuohon 245/55-17 alkuperäiskokoon tarjottiin 2bar eteen ja oikein 2.1bar taakse alle 210km/h kruisailuun....todellisuudessa niissäkin on pitänyt olla vähintään 2.8bar että saa kulumaan tasaisesti, mutta mielellään 3bar ja 19" kesärenkaissa olen pitänyt 3.2 edessä ja 3.4 takana....kolme vuotta (2 rengassarjaa) mennyt kivasti noin ja kuluu uskomattoman tasaisesti 8)
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

sonikki kirjoitti:
Eldorado kirjoitti:Pikku spacerit sitten jos jäävät liian sisään... :roll:
Onko Eldo hankkinut jo auringonpistoksen itselleen kun tämmöistä kommenttia satelee, vai onko peräti horroksesta heräillyt tuninki-kärpänen puraissut? :shock: :D
Lienenkö pikkuhiljaa siirtymässä pimeälle puolelle... :huh: :happy:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Moro,

Nyt on vähän nostettu takapäätä:

Kuva

Ensi viikolle voisi koettaa varata ajan suuntauksen tarkistuksen.

t.
Risto
Viimeksi muokannut Roisto, 20.12.2014 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Näyttääpi hyvältä! 8)
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Morjens,

Tänään sain suunnattua pyörät perän noston jälkeen. Hommassa oli taas pikkuisen ylimääräisiä liikkuja. Viime viikolla käytin autoa alustan tarkistuksessa, jotta suuntauksessa oisi timmit paikat. Samalla käskin kuulostella, löytyykö joskus ohjausta palauttaessa kuuluva narina. Mitään ei kuulemma löytynyt.

Varasin suuntausajan keskiviikoksi ja ajelin paikalle. Vähän ajan päästä asentaja tulee kertomaan, että toinen raidetangon sisäpää on väljä ja toisessa eturenkaassa oli klappia. Ei sitä tuossa kuosissa kannata suunnata. Kun aika oli varattu, niin tasapainotettiin renkaat – jossain vauhdissa tuntui ravistusta.

Sitten soitettiin aika remonttiin ja se saatiin seuraavalle päivälle samoin uusi suuntausaika tälle päivälle. Pienen neuvottelun jälkeen saatiin vähän huojennusta remontista, kun eivät itse olleet löytäneet noita paikkoja. Etupyörän laakeri meni pienellä säädöllä. Pitää kaiken varalta seurata tuota rengasta ja vaihtaa laakeri, jos alkaa oireilla.

Nyt tuntuu auto menevän ihan hyvin. Aikaisemmin oli varsinkin tuulisella ilmalla ratissa epämääräistä tuntumaa, ja puuskissa sai olla skarppina. Pitänekö tehdä viikonloppuna testilenkki kotipuoleen. :D

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”