Minä kävin AVK:lla ostoksillaRoisto kirjoitti:EDIT:
Vähän alkaa verenpaine laskea. Korviketorilta sen saa 45 €:oon.
Roiston Cinquecento – Valohoitoa
Moro,
Öljyt on taas vaihdettu. Pistin kokeeksi suodattimeksi tavallisen paperisen sen fleecesuodattimen tilalle, kun eipä tuolla tule long-life-välejä ajettua. Josko suodattaisi paremmin nokihituset pois. Aika mustaa lientä sieltä tulee.
Vaihdoin myös tulpat ja johdot.
Jännä, että tuolla FR8DPP33+ -koodilla on ainakin kahdenlaisia tulppia. Vastusta näyttii uusissa olevan 6–7 kOhmia. Vanhoissa vähän vähemmän. NGK:n vastaavissa tulpissa on vain 1 kOhmin vastus. Pitää katsoa, miten alkaa pelata. Silloin tällöin tuntui persauksissa tärähdys, niinkuin oisi joku sytytys jäänyt välistä. Starilla ei kuitenkaan näkynyt mitään valituksia sytytyskatkoista.
Kävin myös auton alla retuuttamassa etupään tukivarsia. Mitään ääniä ei ole sisälle kuulunut mutta lattiaa vasten jalkaa lepuuttaessa on jälkapohjaan välittynyt pientä epätasaisuutta. Vänkärin puolella istuessa en hoksinut. No, löytyikö mitään? Kuskin puolen reaktiotangossa tuntuu pieni kolahdus, kun sitä vääntelee pituusakselin ympäri. Pultti oli tiukalla. Tuossa on se hydraulinen sisäpää – onko kellään tietoa sen kestävyydestä?
t.
Risto
Öljyt on taas vaihdettu. Pistin kokeeksi suodattimeksi tavallisen paperisen sen fleecesuodattimen tilalle, kun eipä tuolla tule long-life-välejä ajettua. Josko suodattaisi paremmin nokihituset pois. Aika mustaa lientä sieltä tulee.
Vaihdoin myös tulpat ja johdot.
Jännä, että tuolla FR8DPP33+ -koodilla on ainakin kahdenlaisia tulppia. Vastusta näyttii uusissa olevan 6–7 kOhmia. Vanhoissa vähän vähemmän. NGK:n vastaavissa tulpissa on vain 1 kOhmin vastus. Pitää katsoa, miten alkaa pelata. Silloin tällöin tuntui persauksissa tärähdys, niinkuin oisi joku sytytys jäänyt välistä. Starilla ei kuitenkaan näkynyt mitään valituksia sytytyskatkoista.
Kävin myös auton alla retuuttamassa etupään tukivarsia. Mitään ääniä ei ole sisälle kuulunut mutta lattiaa vasten jalkaa lepuuttaessa on jälkapohjaan välittynyt pientä epätasaisuutta. Vänkärin puolella istuessa en hoksinut. No, löytyikö mitään? Kuskin puolen reaktiotangossa tuntuu pieni kolahdus, kun sitä vääntelee pituusakselin ympäri. Pultti oli tiukalla. Tuossa on se hydraulinen sisäpää – onko kellään tietoa sen kestävyydestä?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Millä muuten ootte voidelleet kattoluukun liu'ut? Tuli mieleen, kun nollasin huoltolaskurin ja siellä oli tuo kohta. Vilkaisin sitten liu'ut ja putsasin p*skat pois. Jotain lubrikanttia oisi voinut sipaista mutten nyt keksinyt mitään vastaavaa, joka ei hirveästi sottaisi ja keräisi töhnää.
Mersulla oisi jotain genuiinista tislattua voidetta (A0019894651), jota myydään ilmeisesti puolen kilon purkeissa. Vähän turhan jyhkeä perhepakkaus. Mitähän, jos Veholle kävelisi pikku purnukan kanssa...
t.
Risto
Mersulla oisi jotain genuiinista tislattua voidetta (A0019894651), jota myydään ilmeisesti puolen kilon purkeissa. Vähän turhan jyhkeä perhepakkaus. Mitähän, jos Veholle kävelisi pikku purnukan kanssa...
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Hinta on suhteellinen käsite. Volvo hauskuuttaa omistajia tilaamalla alkuperäiset kenuiininnahkaiset lämmitysjohtosarjansa eri liitinjärjestyksellä, ettei vain kukaan mene vaihtamaan jotain yleismallista Defan/Calixin panssarijohdon pätkää rikkoutuneen tilalle.Roisto kirjoitti:Katsoin sitten Motonetin hintoja ja meinasin pudota penkiltäni. Johtosarja, jossa on tuo johto ja sitten se s**t*n*n keksimä vihreä johto maksaa...
Kerran vaihtanut ihan protestin vuoksi koko lämmitinzydeemin kun kerran yleismallisen koko sarjan hintakin oli suunnilleen sama kuin rikkoutuneen johdonpätkän.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Päiviä,
Kesärenkaat on vihdoin saatu alle. Jonkin aikaa piti odotella, kun möin vanhan satsin pois ja uudet oli vasta tuloillaan. Pienensin 18-tuumaisista 17-tuumaisiin ja lisäksi 245/40:stä 225/50:een. Hiljaisempi tuli autosta ja ehkei ole ihan niin kovan tuntuinenkaan. Vanteiksi tuli tylsät mutta toimivat alkuperäiset Avantgardet. Muitakin mietin mutta...
Kotipuolessa käydessä tuli vaihdettua myös etujarrupalat. Olin niitä jo katsonut sillä silmällä syssyllä talvirenkaita alle pusatessani, joten ne olivat jo odottamassa. Vielä kun huoltonäyttö vihjaili plusmerkillä, niin vaihdoin pois. Puolisen senttiä niissä oli vielä pintaa mutta eipähän tarvitse niiden puolesta huolehtia. Kiekoissa on vielä milli vaihtorajaan.
Tappien kanssa on aina niin ja näin. Valmista pussukkaa ei näytä saavan ATE:ltakaan. ATE:n mukaan noiden pitäisi passata 500:een. Pussin sisällöksi ilmoitetut Mersun varaosanumerot olivat kuitenkin erit kuin mitä EPC autoon suosittelee. Jos haluaisi oikeat osat pitäisi ostaa kaksi satsia – toinen tappien mukaan ja toinen jousien mukaan. Marmoritiskiltä möisivät tieten irtaaltaankin mutta samalla hintaa saisi sitten ne kaksi pussia.
No, tapit irtosivat kettuilematta ja näyttivät sen verran hyväkuntoisilta, että laitoin niillä takaisin kasaan.
t.
Risto
Kesärenkaat on vihdoin saatu alle. Jonkin aikaa piti odotella, kun möin vanhan satsin pois ja uudet oli vasta tuloillaan. Pienensin 18-tuumaisista 17-tuumaisiin ja lisäksi 245/40:stä 225/50:een. Hiljaisempi tuli autosta ja ehkei ole ihan niin kovan tuntuinenkaan. Vanteiksi tuli tylsät mutta toimivat alkuperäiset Avantgardet. Muitakin mietin mutta...
Kotipuolessa käydessä tuli vaihdettua myös etujarrupalat. Olin niitä jo katsonut sillä silmällä syssyllä talvirenkaita alle pusatessani, joten ne olivat jo odottamassa. Vielä kun huoltonäyttö vihjaili plusmerkillä, niin vaihdoin pois. Puolisen senttiä niissä oli vielä pintaa mutta eipähän tarvitse niiden puolesta huolehtia. Kiekoissa on vielä milli vaihtorajaan.
Tappien kanssa on aina niin ja näin. Valmista pussukkaa ei näytä saavan ATE:ltakaan. ATE:n mukaan noiden pitäisi passata 500:een. Pussin sisällöksi ilmoitetut Mersun varaosanumerot olivat kuitenkin erit kuin mitä EPC autoon suosittelee. Jos haluaisi oikeat osat pitäisi ostaa kaksi satsia – toinen tappien mukaan ja toinen jousien mukaan. Marmoritiskiltä möisivät tieten irtaaltaankin mutta samalla hintaa saisi sitten ne kaksi pussia.
No, tapit irtosivat kettuilematta ja näyttivät sen verran hyväkuntoisilta, että laitoin niillä takaisin kasaan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Mennyt ihan ohi että noissa moottorityynyissä on nyt eri numerot eri puolille. Huomasitko mitä eroa niissä on?
Etupäähähn olen minäkin vähän jarruosia katselut. Paloissa vielä 40% jäljellä. Levyt ihan ok toistaiseksi, onneksi. Kunzmannilla olis levyt tarjouksessa 1400€ pari.
Etupäähähn olen minäkin vähän jarruosia katselut. Paloissa vielä 40% jäljellä. Levyt ihan ok toistaiseksi, onneksi. Kunzmannilla olis levyt tarjouksessa 1400€ pari.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Joopasen joo... Vaihtelin kaverin C55:seen noi kumit lauantaina. Laitettiin Febin paketissa olleet Boget joissa oli hierottu koneistusjälki siinä missä kohtaa alkuperäisissä oli MB varaosanro. Alkup oli myös Boget. En o ikinä nähnyt niin hajalla olleita kumeja. Apparin puolikin oli revennyt. 184tkm menty.
Sori topickin sotkeminen omilla jutuilla.
Sori topickin sotkeminen omilla jutuilla.
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Eipä mitään, tässähän se tieto vaihtuu ja pysyy tallessa.Mou kirjoitti:Sori topickin sotkeminen omilla jutuilla.
OT:
Veholta tuli huoltotarjouksia kännykkään. 50 €:llä oisi kylmästöinnin huolto. Se ei selvinnyt, oisiko se muun huollon yhteydessä. Toinen kummastuttava tarjous oli tuulilasin vaihto 100 € omavastuulla. Mitä hlevettiä?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Terve,
Onko kukaan aukaissut 211:n etupenkkiä? Kuskin puolen ristiselän tuen säädön rulla on ihan hervoton. Toppaa kyllä aina muutaman kierroksen jälkeen mutta liikkuu kevyesti, eikä mikään muu liiku penkin sisällä. Joskus männä vuonnna se vielä toimi.
Millainen systeemi siellä lienee? Sergey ehdotteli, että siellä oisi joku vaijeri, joka oisi rispaantunut poikki. Uskottavan kuuloinen arvaus, mutta jos jollakin on kokemusta, niin tietäisi, kannattaako sitä edes aukoa.
Toisaalta myös pierunpoistotuulettimet on kuskin puolelta seis (vain selkä tuulettuu), joten penkin voisi muutenkin koettaa käyttää irti. Liekö joku johto poikki sieltä vai tuulettimet päästäneet toimintasavunsa pois? Joku päästänyt liian kipakat leijat ja se on sulattanut siivet kiinni runkoon?
t.
Risto
Onko kukaan aukaissut 211:n etupenkkiä? Kuskin puolen ristiselän tuen säädön rulla on ihan hervoton. Toppaa kyllä aina muutaman kierroksen jälkeen mutta liikkuu kevyesti, eikä mikään muu liiku penkin sisällä. Joskus männä vuonnna se vielä toimi.
Millainen systeemi siellä lienee? Sergey ehdotteli, että siellä oisi joku vaijeri, joka oisi rispaantunut poikki. Uskottavan kuuloinen arvaus, mutta jos jollakin on kokemusta, niin tietäisi, kannattaako sitä edes aukoa.
Toisaalta myös pierunpoistotuulettimet on kuskin puolelta seis (vain selkä tuulettuu), joten penkin voisi muutenkin koettaa käyttää irti. Liekö joku johto poikki sieltä vai tuulettimet päästäneet toimintasavunsa pois? Joku päästänyt liian kipakat leijat ja se on sulattanut siivet kiinni runkoon?
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Onkos 211:ssä puhallin myös penkin alla....tai yleensäkkin tuuletetuissa puhallinta penkin alla, kun 220:ssä on kaksi "flektiä" selkänojassa vierekkäin ja luullut kokoajan, että ilma johdetaan jollain putkellä istuin osaan
Tämä kommentti vain siksi, että ainakin tuossa ässässä niihin pääsy on erittäin helppoa (kaksi ruuvia selkäpaneelin alareunassa ylöspäin) ja luukun takaa löytyy sitten tosiaan puhaltimet ja kaikki äly + paineilmasysteemit hieronnoille ja säädöille, ja tuotakautta vaihdoin jopa toisen G-voimapusseistakin (dynamic penkit) vaikka virallisesti olis pitänyt purkaa nahatkin irti ja tehdä homma vaikeamman kautta....että pääsiskö sieltä käsiin 211 ristiselän säätöönkin??
Tämä kommentti vain siksi, että ainakin tuossa ässässä niihin pääsy on erittäin helppoa (kaksi ruuvia selkäpaneelin alareunassa ylöspäin) ja luukun takaa löytyy sitten tosiaan puhaltimet ja kaikki äly + paineilmasysteemit hieronnoille ja säädöille, ja tuotakautta vaihdoin jopa toisen G-voimapusseistakin (dynamic penkit) vaikka virallisesti olis pitänyt purkaa nahatkin irti ja tehdä homma vaikeamman kautta....että pääsiskö sieltä käsiin 211 ristiselän säätöönkin??
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Tuo on tosiaan suht heleppo paikka kurkistaa. Jos ei näe mitn, niin sitten pitää kaivaa syvemmältä.
Olen vähän räplännyt niitä tuuletuksen nappuloita ja ainakin vänkärin penkin istuinosan sisältäkin tuntuisi kuuluvan tohinaa. Myös EPC näyttää, että siellä oisi kolmen tuulettimen yksikkö (nro 15).
t.
Risto
Olen vähän räplännyt niitä tuuletuksen nappuloita ja ainakin vänkärin penkin istuinosan sisältäkin tuntuisi kuuluvan tohinaa. Myös EPC näyttää, että siellä oisi kolmen tuulettimen yksikkö (nro 15).
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kävin huollattamassa kylmästöintilaitteen, kun en ollut sitä vielä tehnyt ja sattui tarjous kohdalle. Ensimmäistä kertaa käytin autoa Veholla. Viitisen kymppiä alkaa olla normaali tarjoushinta nykyään. Edellisellä kerralla, kun käytin 320:ä, oli tarjoushinta pari kymppiä kalliimpi.
Melkein puolet aineista oli haihtunut matkalle (950 -> 500 g) mutta kylmää se edelleen puhalsi. Vuotoja ei testeissä havaittu. Saapipahan toivottavasti olla tuon puolesta huoleti pari-kolme vuotta, jos ei kuuma kenno hapetu rikki tms. Kompura on nelisen vuotta vanha.
t.
Risto
Melkein puolet aineista oli haihtunut matkalle (950 -> 500 g) mutta kylmää se edelleen puhalsi. Vuotoja ei testeissä havaittu. Saapipahan toivottavasti olla tuon puolesta huoleti pari-kolme vuotta, jos ei kuuma kenno hapetu rikki tms. Kompura on nelisen vuotta vanha.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Pitäisi taas alkaa huuhtelemaan. Ajattelin että ei huvittaisi sotkea autotallin lattiaa niin paljon tällä kertaa.Roisto kirjoitti:Moro,
Tuommoista:
Tuo letkulähtö ja banjopultti on IKH:sta ja mutteri ETRA:lta. Ei meinaa mistään löytää M14x1,5-kierteellä olevia pidempiä muttereita
t.
Risto
Eli kun tuon kuvan tulostaa ja menee IKH:lle ja Etralle, niin pitäisi löytyä oikeanlaiset palikat?
Kuvasta voi olla apua. Ei tarvi niin monta sanaa.Meissenkeri kirjoitti:Eli kun tuon kuvan tulostaa ja menee IKH:lle ja Etralle, niin pitäisi löytyä oikeanlaiset palikat?
Mutteri M14x1,5, letkulähtö. Hommasin sitten 14 millisiä muovisia tiivisteprikkoja. Alumiiniset / kupariset ei oo tarpeeksi paksuja, että mutteriin sopisi letkulähtö ja banjopultti pääksekkäin. Jos on varabanjopultti, siitä voisi vetäistä muutaman millin pois kierteestä.
Jos on sorvi käytössä, niin pitkistä pyörän muttereista saisi halavemmalla tehtyä sovitteen. Sorvaa sen umpihatun pois ja vähän lyhentää toisesta päästä, että saa tiivisteelle kunnon vastinpinnan.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Moro,
Kävin vaihdattamassa tuulilasin, kun kyllästytti katsoa hiekkapuhallettua ja naarmuista maailmaa.
Lähdin ajelemaan kotio päin ja jotenkin oli maisema oudon näköistä. Osittain johtui todennäköisesti siitä, että kaikki oli selkeämpää. Värimaailmakin oli kuitenkin jotenkin erilainen. Perille päästyä tein sitten paperitestin:
Sivulasi:
Tuulilasi:
Sanokaa joku, jolla on parempi värisilmä, onko tuo sininen? Minusta ei kovin.
Onko jollakin kokemusta St. Gobainin / Sekuritin laseista? Pitäisiko 211:n avarin tuulilasi olla sinisempi? Soitin asentajalle ja se sanoi, että sävyeroja voi olla ja sen toki ymmärrän mutta tuossa on jo kovinkin iso heitto.
Näkeekö jostain systeemistä lasin koodeilla, onko tuo oikea?
Tässä vielä teksti, että ei tarvi kirjottaa:
SAINT-GOBAIN SEKURIT
DOT 503 AS 1 M 203
43R-00340
6
t.
Risto
Kävin vaihdattamassa tuulilasin, kun kyllästytti katsoa hiekkapuhallettua ja naarmuista maailmaa.
Lähdin ajelemaan kotio päin ja jotenkin oli maisema oudon näköistä. Osittain johtui todennäköisesti siitä, että kaikki oli selkeämpää. Värimaailmakin oli kuitenkin jotenkin erilainen. Perille päästyä tein sitten paperitestin:
Sivulasi:
Tuulilasi:
Sanokaa joku, jolla on parempi värisilmä, onko tuo sininen? Minusta ei kovin.
Onko jollakin kokemusta St. Gobainin / Sekuritin laseista? Pitäisiko 211:n avarin tuulilasi olla sinisempi? Soitin asentajalle ja se sanoi, että sävyeroja voi olla ja sen toki ymmärrän mutta tuossa on jo kovinkin iso heitto.
Näkeekö jostain systeemistä lasin koodeilla, onko tuo oikea?
Tässä vielä teksti, että ei tarvi kirjottaa:
SAINT-GOBAIN SEKURIT
DOT 503 AS 1 M 203
43R-00340
6
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Niimpä! Jos on sama sinerrys mitä kaverin C55:ssa vaaleiden nahkojen kanssa, on todella tyylikäs yhdistelmä.740 GLE kirjoitti:Harmi, ellei noita W211 Avan kauniin sinisiä laseja saa enää lisää
Nykyiset...
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
'14 E500 Coupe
Ollut joskus...
CL63 AMG, SLK55 AMG, CLK55 AMG, CLK55 AMG, BMW 850i V12, Audi A8 V8, Mustang SVT Cobra 32V V8, TownCar 4.6i V8, Capri 2.9i BOA Cosworth, Capri 2.8i
Vaihdatin omaani juuri Pilkingtonin lasin ja kyllä se on sininen. Minusta tuo kuvien lasi on vihreä. Tarvikelasikuvastot sekä Pilkingtonilla, että Saint-Gobainilla ainakin erittelevät sinisen ja vihreän lasin erikseen.
Edellinen olikin vihreä classic/elegance-lasi, syystä että lasipojilla oli käynyt lasia tilatessa kämmi ja asiakkaan avantgardeen oli tilattu vahingossa vihreä lasi. No olivat vaihtaneet lasin oikeaan ja muutaman viikon kiinni ollut ehjä lasi jäi nurkkiin. Se oli halpa
Edellinen olikin vihreä classic/elegance-lasi, syystä että lasipojilla oli käynyt lasia tilatessa kämmi ja asiakkaan avantgardeen oli tilattu vahingossa vihreä lasi. No olivat vaihtaneet lasin oikeaan ja muutaman viikon kiinni ollut ehjä lasi jäi nurkkiin. Se oli halpa
V**** S60 Bi-fuel -07
W460 300GD -81
W460 300GD -81
Näyttäisi olevan se nupin alla oleva mekanismi sökö. Vaijeri ei liiku, vaikka nuppia pyörittää. Jos pikku meisselillä avittaa alkuun, niin sitten se ottaa vaijerin mukaansa. Siellä on varmaan p*skana joku muovinen kierukka, joka pyörittää sitten sitä vaijeria liikuttavaa köykämiinistä osaa.Roisto kirjoitti:Onko kukaan aukaissut 211:n etupenkkiä? Kuskin puolen ristiselän tuen säädön rulla on ihan hervoton.
Millainen systeemi siellä lienee?
Jos kiristää tarpeeksi, niin kuuluu napsaus. Ilmeisesti hyppää hampaalla tai jotain. Voisi avata tieten vänkärinkin penkin, että näkisi, mihin kireyteen sen oikein saa veivattua.
Kuvia ei oo, kun sattui kännykkä laturiin. Pittää katsoa, jos saapi uuden osan, niin dokumentoida sitte.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)