722.6 harmaita hiuksia, vika löyty

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

722.6 harmaita hiuksia, vika löyty

Viesti Kirjoittaja lekssa »

..
Viimeksi muokannut lekssa, 14.4.2016 21:10. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Onko kellään sattunut viallista KYB venttiiliä vastaan?
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Ei kyllä pitäis KYB:n tuollaisia oireita tehdä. Onko öljyä 100% varmuudella oikea määrä?
Kurkkaa täältä jos jollain olisi lähistöllä stari ja viitsisi tulla katsomaan, että mitä siellä askissa oikeasti tapahtuu ja mitä ei.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
jolle
Viestit: 2478
Liittynyt: 15.11.2010 17:07
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja jolle »

Tuossa vaihdelaatikossa on jo tehty sen verran huoltoa että vikamahdollisuuksia on aika monta :roll:

Öljymäärä tosiaan kannattaa varmistaa.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

ja adaptiot nollata.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

sonikki kirjoitti:Ei kyllä pitäis KYB:n tuollaisia oireita tehdä. Onko öljyä 100% varmuudella oikea määrä?
Kurkkaa täältä jos jollain olisi lähistöllä stari ja viitsisi tulla katsomaan, että mitä siellä askissa oikeasti tapahtuu ja mitä ei.
Öljy määrät on tarkastettu liiankin usein kylmänä ja kuumana. Kohta kuluu öljytikku poikki :( Joensuun lähistöllä näyttää olevan kyllä staaria joten täytyneen ruveta kyselemään, että kuka olis innokas tutkimaan.
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä toisiaan kannatais nyt eka nollata adaptio ja sen jälkeen alkaa muihin hommiin.
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Aki P kirjoitti:Kyllä toisiaan kannatais nyt eka nollata adaptio ja sen jälkeen alkaa muihin hommiin.
Laittelinkin jo viestii HolYDrivErille että kiinnostaisko tutkii. Toivottavasti korjaantuu tuolla nollauksella.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lekssa kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Kyllä toisiaan kannatais nyt eka nollata adaptio ja sen jälkeen alkaa muihin hommiin.
Laittelinkin jo viestii HolYDrivErille että kiinnostaisko tutkii. Toivottavasti korjaantuu tuolla nollauksella.
Jos ei ole ollut *:ria niin millä
Olet öljyjä tarkistelessa varmistunut oikeasta lämpötilasta,

Sekun on monesti ihan eri kuin koneen lämpö
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

CDI203 kirjoitti:
lekssa kirjoitti:
Aki P kirjoitti:Kyllä toisiaan kannatais nyt eka nollata adaptio ja sen jälkeen alkaa muihin hommiin.
Laittelinkin jo viestii HolYDrivErille että kiinnostaisko tutkii. Toivottavasti korjaantuu tuolla nollauksella.
Jos ei ole ollut *:ria niin millä
Olet öljyjä tarkistelessa varmistunut oikeasta lämpötilasta,

Sekun on monesti ihan eri kuin koneen lämpö
Eihän sitä muuten pystykkään, kun staarilla varmaksi sanomaan, mutta tähän asti mittaukset on tehty mutu tuntumalla.
Uskon kuitenkin että mittaukset pitää paikkansa :D Asiaan saadaan kuitenkin varmaan pian varmuus.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: 722.6 harmaita hiuksia

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lekssa kirjoitti:Mistähän lähtis vikaa etsimään... 220cdi 2003 390tkm 5vaihteinen

Laatikko rupes kylmänä vaihtamaan 1-2 ja 2-3 vaihdot aika karkeasti 360tkm kohdalla. Ensin luistatti nätisti ja sit lopuksi rymäytti vaihteen silmään. No ajattelin tietysti että kybbi venttiili vaihtoon. 380tkm kohdalla vaihdoin öljyt huuhtelemalla ja samalla vaihtu KYB, pistoke ja suodatin. Öljyt oli teboilin dexrol 3 muistaakseni. samalla myös putsasin venttiilipöydän. No lämpimänä kun ajoin tallista ulos niin laatikko vaihto nätisti koe lenkillä. Mutta seuraavana päivänä kun lähin kylmillä öljyillä niin vikoja oli tullut lisää.

1-2-3 vaihdot oli ihan samanlaiset ja lisäksi oli tullut sellainen että alle 2000 rumputtaa kierroksia vaihdesilmässä 500kierroksen verran. No tilasin sit johdinlevyn ja KL:stä fuchsin öljyt 12litraa ja pistokkeen,suodattimen.... Ym. 385 tkm kohdalla putsasin venttiilipöydän taas ja vaihdoin johdinlevyn ja käytin kaikki venttiilit auki ja varovasti putsasin ne. Sit vaihdoin öljyt huuhtelemalla taas. Putsasin apparin puolelta sen sähköboxin ja liittimet. Öljyä oli vähän noussut liittimen ja boxin väliin. Piirilevylle ei ollu mennyt öljyy onneksi. Kävin koe ajolla ja laatikko vaihto nätisti lämpimillä öljyillä. Seuraavana päivänä kylmillä öljyillä ajamaan ja taas oli tullut lisää vikaa....

1-2-3 vaihdot samat, kierrosten rumputtaminen, kaupungissa kierrokset pintakaasulla n1100 ja jurnuttaa jo vähän noilla kierroksilla, 50 jälkeeb saattaa luistattaa esim 4 vaihteella reilusti kun lähtee puol kaasulla kiihdyttämään ja ohjaa sit turbiinin lukkoon silleen että töksähtää.
Lämpimillä öljyillä laatikko toimii nätisti muuten paitsi että antaa kierrokset mennä tosi matalalle.
Erillinen jäähdytin asennettu 330tkm kohdalla ilman termostaattia. Nyt ajettu 390tkm.
Mikäs oli tuolle syynä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Eikai siihen mitään ihmeitä syitä tarvita. Eipä tarvii pelätä glykoli hommaa. Laatikko toimi hienosti kylmänä ja kuumana ennen tuota ja jälkeen. Nyt tilasin termostaatinkin letkujen väliin.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lekssa kirjoitti:Eikai siihen mitään ihmeitä syitä tarvita.
Eipä ei... yleensä siihen on joku syy ja usein se on se että nesteet on olleet väärässä paikassa minkä jälkeen sitten toimii hetken hyvin kunnes alkaa tulemaan kaikenlaista... mahdolisia syitä outoon toimintaan korjauskeinoja koitin vaan "haarukoida" mutta antaa olla...

E: paineet hukkuasa aluksi syystä tai toisesta

E2: kokeile semmoista että laatikon ohjaus johto irti
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

...
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Adaptiot nollattu veholla. Ei ollu mitään vaikutusta mihinkään :cry:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lekssa kirjoitti:Adaptiot nollattu veholla. Ei ollu mitään vaikutusta mihinkään :cry:
Niin siinäänsä ei yllätys...

Mikäs nyt on tilanne onko laatiko vikatilassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Toimii ainakin toistaiseksi jotenkin vielä. :( Kerkeis joku vaan vilkaisemaan tätä romuu.
Avatar
lekssa
Viestit: 125
Liittynyt: 28.11.2010 17:24

Viesti Kirjoittaja lekssa »

Öljymäärä tarkistettu staarilla ja oli ihan oikein. Laatikon arvoja tutkittu mut mitään ei selvinnyt. Tilasin sit vielä uuden kybin ja vaihtelin sen niin laatikko rupes toimimaan. Kai siinä edellisessä kyb venttiilissä oli jotain valmistus vikaa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

lekssa kirjoitti:Öljymäärä tarkistettu staarilla ja oli ihan oikein. Laatikon arvoja tutkittu mut mitään ei selvinnyt. Tilasin sit vielä uuden kybin ja vaihtelin sen niin laatikko rupes toimimaan. Kai siinä edellisessä kyb venttiilissä oli jotain valmistus vikaa.
Ei se ihan harvinaista olis
Mutta toden näköisempää on että edelisen kohdalla on joku
Mennyt pieleen

Hyvä että tuli kuntoon :)
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
ahonekal
Viestit: 93
Liittynyt: 14.10.2012 8:51
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja ahonekal »

Vieläkö ajelee "liian" pienillä kierroksilla, uudella toimivalla kybillä?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”