Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään modattiin työkalua lisää ja saatiin foorumituttujen avustuksella visko vaihdettua. Vakiotyökalua sai muokata aika paljon... Kiitos ja kumarrus osallistuneille ja erityiskiitos hotarille ja kuningattarelle kun sain käyttää tallia.
Kuva
Kuva[/img]
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kävin pesemässä auton, tässä vähän huonoja kuvia:
Nätit nuo etuvalot:
Kuva
Oikein kiva kuva tästä sivulta:
Kuva
Kuvat vähän rakeisia, mutta ajavat asiansa nyt.
W124 E320 TE
VW 1200
Honda CBR 1000 F
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tasan varmasti yksi parhaista 124:sta mitä vielä on mahdollista löytää 8)
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Yhdyn tiileriin... Tuon historianki kun tietää et on piedetty ku kipiää sian p***ua nii olisin ite ostanu jos vain pörssissä olis ollu katetta... :wink: :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuli tosiaan Dry:ltä ostettua 16" peltivanteet kesän Saksan reissua varten, mitkäköhän ois hyvät semisliksit tähän kulkineeseen? Vähän matalampaa profiilia ja mutkan kestävää runkoa on siis hakusessa rata-ajoon. Varsinaiset maantiekumit on ok ja ovat toisilla vanteilla. :wink:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään laitoin aamusella webaston taas ikkunasta päälle ja kun 20 minuutin päästä menin autolle ei se ollutkaan päällä. Kokeilin sitten auton vieressä uudelleen ja meteliä se piti ja yritti ilmeisesti pumpata mutta piti kummaa meteliä. Oiskohan siellä joku paikka jäässä?
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eilen tutkiskelin ja huomasin että webasto taitaa ruikkia bensaa auton alle. Ilmeisesti joku liitos mennyt. Pitää tutkia viikonloppuna kun palaan työmatkalta.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään tutkiskeltu vuotoja lisää, weban vuotokohtaa en parkkiksella löytänyt joten ajoin parkkihalliin. En sielläkään nähnyt mitään joten vesiperä tänään. Varmiten sen huomaa kun laittaa weban päälle auto tunkattuna vähän ilmaan. Lisäsin litran jäähdytinnestettä kun oli taas vajentunut. Pitää käydä valosassa tallissa katsomassa tulevana viikonloppuna.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään ajoin auton lämpimään talliin, lisäilin jaahytinnestettä ja öljyä täytin tikun ylärajaan. Paljonkos tällä on normaali öljynkulutus, nyt olen parissa kuukaudessa lisännyt 1,5 litraa? Rengaspaineita laitoin lisää, tuntui vetopito paranevan ja puskeminen väheni. Mitään vuotoja en nähnyt nyt kun testailin webastoa. Webasto menee päälle, mutta sammuu. Sen pakoputkesta ei tule kuin haaleaa, voiko olla niin ettei weba toimi jos kone on jo 50 asteinen kun ajoin sillä tonne talliin? Kosteutta on apparin puolella jostain ilmestynyt. Pitää huomenna kokeilla kun tänään latasin akkuakin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=phJCtbAm ... e=youtu.be[/youtube]
Avatar
Hannu.H
Viestit: 795
Liittynyt: 03.7.2007 16:19
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Hannu.H »

Sami R kirjoitti: Paljonkos tällä on normaali öljynkulutus, nyt olen parissa kuukaudessa lisännyt 1,5 litraa?
Pensakoneista en tiedä, mutta Dieseliin ei tarvitse lisäillä 10-15tkm vaihtovälillä. :idea:
MB S124 300 -92 Farkkupakutiisselilintta
BMW E39 525D Touring -01 Farkkukäyttis
Ford County 754, Ford 3000
® Mesen linttaklubi
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Hannu.H kirjoitti:
Sami R kirjoitti: Paljonkos tällä on normaali öljynkulutus, nyt olen parissa kuukaudessa lisännyt 1,5 litraa?
Pensakoneista en tiedä, mutta Dieseliin ei tarvitse lisäillä 10-15tkm vaihtovälillä. :idea:
Ihan samalla tavalla ne liemet kuuluisi bensakoneissa kestää sisuksissa kuin dieseleissäkin. Autovalmistajat toki usein ilmoittavat 1L/1000km öljymaitin uudellakin autolla vielä ihan normaaliksi :D
Melko kovalta kuullostaa tuo 1,5L, jos et nyt aivan tonneja ole tuossa ajassa ajellut. Olikos näissä koneissa venttiilinohjurien kovettumista, niin kuin M102/103:ssa?
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Ei kai tuo nyt mitään kovin ihmeellistä ja outoa ole jos M104 moottori kuluttaa öljyä. Tyyppivika. Tosin usein asiaan liittyy myös selkeästi nähtävissä olevat öljyvuodot, tässä tapauksessa niitä ei ilmeisesti juurikaan ole.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

On mulle tonneja tullut kyllä se 3tkm.
Ja tuntuu että kuluttaa sen öljyn nopeammin tikun ylälaidasta tikun näytön puoliväliin (ei siis alalaidalle).
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Eilen ei webasto lähteny päälle, mutta tänään lähti! Mielenkiintoista.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

^
Nyt on alakuu -----> klik. Kuun viimeisen neljänneksen aikaan hörähtävät Webastot käyntiin :pappa:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

^Hehee, taas tänään toimi webasto. Aika jännä sanoisin!
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Sami R kirjoitti:^Hehee, taas tänään toimi webasto. Aika jännä sanoisin!
Heh, sulla on sitten päivittäinen jännityskohde tuo vepaston toiminta, 211/212-korimallien farkkujen omistajillahan se on se kuinka tontissa persaus on ja nouseeko se ylös vai ei. Mersujen omistajilla riittää elämässä mielenkiintoa.
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitäähän sitä elämässä jännitystä olla :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Kohta on öljyjen vaihdon aika ja mietin mitä sinne laittaisin. Nykyinen on varmasti hyvää, mutta kesäksi (reissuun) haluaisin lämpökestoltaan vielä parempaa. Webaston liitokset tihuttavat jäähdytysnestettä kun webaa käytetään, pitää saada auto ilmaan ja syyniin niin saa vihdoin paikallistettua tuon vuodon. Kun ei käytä webaa ei vuoda, jännä juttu.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Vuotoja ei käytännössä ole enää, mutta pitää ennen reissua katsoa weban liitokset. Tänään aamusella alkoi kuulumaan samanlainen rallatus konehuoneesta kuin viimeksi viskon ollessa rikki. :cry:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Olisko nyt kellään tietoa mikä tuossa nyt kalkattaa?
Eilen ei mitään ääniä, tänään aamulla kone käyntiin ja tuo alkoi heti.
Ei mitään varoitusvaloja ja mikään ei tunnu hankaavan konetilassa mihinkään. Visko pyörii normaalisti, tässä video aamulta:
https://www.youtube.com/watch?v=rLxPc_kR4rk
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

no mulla oli viskon pyörittämän ropellin pää joka vastasi tuulitunnelin seinämään. oli alapäästä katkennut toinen pidike ja se tunneli oli aavistuksen vinossa. Se aiheutti just tollasta ääntä mitä video antaa ymmärtää. Käsin kun yritti pyörittää, niin ei huomannut mitään. Uusi tunneli, niin loppui.
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Otin tunnelin kokonaan pois, ääni jäi. Oisko uus visko paskana tai vesipumppu/ohjaustehostimen pumppu tai jotain... :evil:
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5208
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Terve,

Ne siivet voisi koettaa nypätä irti. Nehän voivat aiheuttaa pyörimiseroa viskon puolikkaiden väliin ja siten ääntä. Jos siivet ovat pois, pitäisi koko viskon pyöriä samalla nopeudella kuin hihnapyörä. Tuon testaa aika äkkiä (5 mm kuusiokoloavaimella 3 pulttia irti).

Jos tuolla hiljenee, niin sitten syypää on todennäköisesti visko. Jos ei, niin sitten vika lienee muualla. :( Kaasuteltaessa voi ääntää, kun tulee kiihtyvyyden aiheuttamaa nopeuseroa.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Juu, pitää kokeilla huomenna safkiksella. 8)
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ei ollut visko, koska ääni jäi ropellin poistonkin jälkeen. Perkules kun meinaa ruveta harmittamaan taas. :cry:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tuo kummallinen ääni tosiaan katosi välillä täysin, todella mielenkiintoinen tilanne on kun ei välillä kuule mitään.
Vaihdoin tänään ilmansuodattimen ja katsoin kaikki koneen liitokset läpi auringonvalossa. Jostain se weba ruikkii, ei näe mistä. Kiristin myös kaasuvaijerin välyksen lähes pois, se helpotti kaasun annostelua suunnattomasti. 195-65-15 renkaista: Eteen säädin 2,5 bar ja taakse 2,6. Oli paineet nousseet lähelle 3:bar kun keli oli lämmennyt, ajomelu väheni paineita tiputtamalla todella paljon. Ajomukavuus parani paljon. Contit olivat hukanneet nastoja, vaikka niitä lisäsin talven aikana liiman kanssa. Kesällä lähdetään saksaan ajelemaan ja öljyt sekä tulpat vaihtuvat ennen reissua. Öljyiksi tulee todennäköisesti Castrollin 10W60.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ääni on kadonnut, todella hankala tilanne sinänsä kun pitäisi lähteä reissuun kesällä. Muovit on takaisin paikallaan ja nestevuotojakaan ei ole, webaston liitoksesta se vuotaa kun sen pumppu on päällä se pitää katsoa.

Ajattelin ottaa takimmaisen äänenvaimentajan pois ennen reissua, lähinnä painonsäästämiseksi. Sisustasta otetaan vähän ylimääräistä pois, kuten takapenkki, mattoja ja muoveja. Kyytiin tulee ainakin yksi satsi renkaita, osia ja työkaluja. Öljyistä en ole varma, koska olen kuullut paljon hyvää teboilin 10W60 diamondista.

Mikä on muuten m104 moottorin takimmaisen äänenvaimentimen putken sisähalkaisija?

Kesärenkaille laitoin vähän korkeammat paineet, mutta nuo hankookit on todella mukavat ja hiljaiset silti.
Muuttui auto kummasti kun säädin kaasuvaijerin välyksen pois, nyt pystyy annostelemaan niitä millin osia mitkä vaikuttavat tuon koneen kanssa jo paljon. Vielä kun keulaa saisi vähän ylemmäs, pitää purkaa ja katsoa.
Avatar
Shatter
aktiivimeseläinen
Viestit: 1191
Liittynyt: 09.6.2011 13:00
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja Shatter »

Tekee muuten yllättävän paljon tuo tyhjä kaasupolkimessa, bensakoneisessa varsinkin. omassakin oli ostohetkellä varmaan reilu 2cm tyhjä ennen kun alko ottamaan niin kumma kun oli vähän hankala ajettava aluksi :lol:
Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7098
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Niissä kuuluu olla tyhjää siinä polkimen liikkeen alussa. Kaasuläpällä ja polkimen varressa on moottoriohjainta ohjaavia mikrokytkimiä.

Ei kannata ihmetellä jos menee vikatilaan ja/tai sytyttelee ASR-valoa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”