Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!

Vastaa Viestiin
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

On siinä väljää nytkin, mutta otin turhat tyhjät pois. Mitenkäs tuon pakoputkiston halkaisija tuolla lopussa?
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sami R kirjoitti: Ajattelin ottaa takimmaisen äänenvaimentajan pois ennen reissua, lähinnä painonsäästämiseksi.
Tää juttu ei mulle aukea.. Onko tasonsäädössä häikkää, vai korvat jo niin loppu musiikinsoitosta, ettei melu ala ottaa ohimoon?

Onhan se iso pönttö ja painaakin kai joitain kiloja mutta se saavutettu hyöty vs. vaiva ja matkanteon mukavuus ei ehkä kohtaa. :nocando:

Ei millään muotoa sarvihampain, ei vaan nyt ymmärrä? :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Taitaa olla menossa ajamaan jonnekkin isoakovaa :whisper:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tosiaan lähden kesällä broidin kanssa Saksaan toteuttamaan monen vuoden haavetta ajaa nurnburgringillä. Siksi käyn auton tarkasti läpi ja otetaan ylimääräiset kilot pois. Pitävämpää kumiakin on jo hommattu, niitä tulee pari satsia, kokoja 15" ja 16". Pitää saada katos moottorista lisää ääntä että kuuluu videolla. :D
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mites muuten tuon m104 moottorinohjaus, saako sen rajoitinta nostettua ylemmäs? Katselin myös että E280:ssä on enemmän tehoa suhteessa iskutilavuuteen, onkohan ko. moottorissa nokat kireämmät? :roll:
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tänään vuorossa öljyjen vaihto ja suodatin. Jos ehdin niin vaihdan tulpat myös. Kesäksi voi laittaa paksumpaa öljyä, mutta pitäydynkö Castrolissa vai vaihdanko valvolinet tai tebikan diamond extremet?
Takaäänenvaimentimen vaihto on aika helppo, kunhan saan hitsattua sopivan 2,5" takaputken.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Hiotuttaa nokat vastaamaan M104.98x(300-24) konetta, siinähän on saman verran tehoa kuin tuossa 3,2:ssa mutta melkeen tonnin korkeammalla.
Joskin on sitten sama vaiva tuon maksimiväännön kohdilla, eli 3,2 tuottaa 3750rpm(310nm) noin laskennallisesti 122kW taas kun 3.0 kones 4600rpm(265nm) sen 128kw.
Tietysti, tuo voisi 3,2 koneessa toimia melko hyvinkin joskin hienosäätöähän tuo ruisku sitten tartteis.

ähh, typerä ajatus ja työläs.

EDIT: Tuossa olis lukuja std nokasta 2,8/3,2 koneesta
I/E - 241°/261° - 200°/217° - 9.20mm/9.35mm - 0.30mm/0.95mm
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Nokat vaihtamalla juurikin tuollaisiin ja ruiskun ja sytkän säätö voisi tuoda lisää sen 10-20 heppaa. En kyllä näe sitä kovin hyvänä virityksenä, auton kevennys on ehkä se helpoin tapa muokata kulkua.
Vielä öljykysymykseen, jota olen urkkinut jo pidempään: Mitä laitetaan?
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Redline esteripohjaiset? :D Nojoo, ei ehkä fiksu veto tavan käyttikseen, ellet rataa meinaa ajaa.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ylhäällähän lukee että autobaanaa ja rataa saksassa useita kilometrejä kaasupohjassa. Perus 5W40 ei välttämättä riitä.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Sitten vaan redlineä tai Motul V-300(estereissä taitaa 5W40 riittääkkin.) koneeseen, on vähän eri kamaa kuin perinteiset PAO öljyt.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Pitää katsoa jos jostain tuota tänään saa. Sitten suunta järtsikkään.
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Race myy estereitä, tosin tokkopa on auki tänään.

Motonet kanssa, mutta hinta on suolainen. 20,90e/946ml 10W40
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

diamon extremet ostan nyt kun ei löytyny muuta.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

10w60 extreme on ihan hyvä tuohon käyttöön.
Avatar
kondivo
Herrasmies
Viestit: 2689
Liittynyt: 19.12.2006 14:18

Viesti Kirjoittaja kondivo »

Sami R kirjoitti:Mitenkäs tuon pakoputkiston halkaisija tuolla lopussa?
Tuosta mallia
Kuva
Avatar
Mulqvist
Viestit: 1731
Liittynyt: 01.10.2005 14:16
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Mulqvist »

Eikai putkiston mitenkään törkeän isoa tarvii enään lopussa olla, kun pakokaasu on selkeästi kylmempää kuin DP:ssä.
Tietysti jos tykkää japsilookista niin mikäs siinä, mitään virkaa niillä 10" putkenpäillä ei ole.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Ihan vaan otan sen pois ja samassa paikassa samankokoinen putki joka on 2,5". Olet oikeassa että kaasut eivät vaadi yhtä paksua putkea takana asti.
Tämä putkimodi tulee vain siksi että olisi kypäräpäässä radalla äänekkäämpi+painonsäästö. Takapenkit lähtee kellariin jo tälläviikolla ja sisustasta turhat myös.

Tutkailtiin putkistoa ja ehdotuksia tuli mm. nimim. Runtulalta että tekis uusiks koko putken, ei olisi kyllä paha homma jos nosturille pääsis kuten tänään.

Öljyt vaihdoin ja uskoisin että nuo etremet ajavat asiansa. Kummallinen kilinä-ääni on läsnä taas kun kone on puolilämmin. Pakko mennä ens vklop tutkailemaan jonnekin ja ottaa remmi irti.
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Auto on nyt noin 100 kiloa keveämpi, kiikalassa näkee miten vaikuttaa kulkuun.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Sami R kirjoitti:Auto on nyt noin 100 kiloa keveämpi, kiikalassa näkee miten vaikuttaa kulkuun.
Siinä vaiheessa kun on tehty kaikki edes jotakuinkin järkevä tekniikkaan niin painonpudotus on ehdottomasti helpoin ja halvin tapa saada lisää liikkuvuutta. Esim MauriH:n farkun ja mun lavetin välinen painoero oli pari-kolmesataa kiloa. Sen kuromiseen saa jo konetta kutitella :lol:
Mietin että mistä kaikesta tuo ero tuli, mulla oli sähköikkunat edessä eikä mitään muuta. Lasitkin oli ne ohuet ja kirkkaat:
-Ilmastointi
-Nahkasisusta
-Sähköikkunat x 4
-Kattoluukku
-Vakkari
Mitähän muuta :roll:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Lueskelin topikkia vähän aiemmalta ajalta. Suosittelen että laitat pellivanteitten sijaan alut - jousittamatonta massaa pois :wink: Mulla oli 211 classicista peräisin olleet Tolimanit. Ne on kevyet, laadukkaat ja niitä saa edullisesti.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Tiedän että alut olisivat paremmat, hommatut renkaat radalle ovat 15". 15" aluista olen vähän niinkuin jo tekemässä kauppaakin.
Kiihtyvyys on parantunut kyllä ihan huomattavasti, auto tuntuu paljon jämäkämmältä. Painonsäästö on nyt 101,1 Kg ja takapöntön kun ottaa pois lähtee varmaan 10 kiloa lisää. Tämä vastaa n.30 hevosen viritystä ja mm. 0-100 aika laskennallisesti 0,8 sekkaa ripeämmin. :wink:
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Sitten kun korin vielä vaihtaa W201:seen lähtöö pari kiloa lisää. :idea: :lol: :oops:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
sonikki
aktiivimeseläinen
Viestit: 3219
Liittynyt: 09.9.2007 10:19
Paikkakunta: Katko

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Easy Rider kirjoitti:Sitten kun korin vielä vaihtaa W201:seen lähtöö pari kiloa lisää. :idea: :lol: :oops:
Amis-tankkauksillahan muutes säästyy sellainen 60-70kg (?), eli menovedet kannuun, mistä aina kippailee tarvittavan nestemäärän pariksi kierrokseksi. Muistaa vaan jättää sen kannun varikolle pois kyydistä :D
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Kusijussiinki menee usiampi kilo, raadio kilon verran, muu musiikkilaitteisto vissiin enemmän. :D Vararengas ja työkalut reilu kymppi. Oris vetokuula (jos on) pari kiloa. Kumimatot kilon ainaki, jos ei toista...

Kuis mutkikas on ottaa varikolla etulamput pois? Haittaako enemmän aerodynamiikkaa ja onko jäähtymisen kannalta plus vai miinus?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
pekkovee
pelle peloton
Viestit: 1750
Liittynyt: 26.5.2006 0:10
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja pekkovee »

... ja pikkuakku, bensahan ei montaa ämpäriä akkuun kaipaa

... takasivulasit muovisiks
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Jäähtymisen kannalta otan ainakin konepellin eristeen pois. Kaikki kumimatot on jo kellarissa. Voi olla että apparinpuoleinen etuvalo jää varikolle. Pienellä bensamäärällä, pissapoika tyhjänä. Laseista sais paljon painoa pois mutta ei tässä extremeä olla tekemässä. Radio jää, eikä tässä ole kuin neljä pikkuskobea. Vararengas on jo paukkupullo. Kuplan akun voisi laittaa matkan ajaksi, se on puolet pienempi (hyvä idea -10kg). Keventäminen on kyllä hyvä tapa saada kulkua lisää. Kaikki on sitten helppo laittaa matkan jälkeen takaisin.
Avatar
rolle
Viestit: 247
Liittynyt: 28.3.2006 20:28
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja rolle »

Oho, mielenkiintoinen reissu/projekti!

Mites kuskin kilot? :) Dieetti päälle ja nesteenpoisto ennen ratalle menoa? :P

Oliko tarkotus ottaa jotakin in-car-videota tahi vastaavaa? Ois mielenkiintosta nähä!
Pikkunen Seatti
ex 300D -90
ex 190D 2.5 -92 Avantgarde
Avatar
Sami R
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 2751
Liittynyt: 20.12.2005 17:10
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sami R »

Mä oon laihduttanu jo kolme kuukautta. Incar videota tulee, ainakin 1280x720 resolla.
Huomenna näkee Kiikalassa miten laihdutettu E320 menee. :wink:
Avatar
dry
Tolokun mies
Viestit: 4442
Liittynyt: 24.11.2005 21:34

Viesti Kirjoittaja dry »

Missässe tykkää-nappi nyt taas olikaan... 8)
® Mesen linttaklubi
- pidetään lintat liikkeellä -
Nelejä ässää, S124, SE, SE ja S203
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”