Samin uusi kulkine, E320Te, videolinkkejä HD-videoihin!
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Tää juttu ei mulle aukea.. Onko tasonsäädössä häikkää, vai korvat jo niin loppu musiikinsoitosta, ettei melu ala ottaa ohimoon?Sami R kirjoitti: Ajattelin ottaa takimmaisen äänenvaimentajan pois ennen reissua, lähinnä painonsäästämiseksi.
Onhan se iso pönttö ja painaakin kai joitain kiloja mutta se saavutettu hyöty vs. vaiva ja matkanteon mukavuus ei ehkä kohtaa.
Ei millään muotoa sarvihampain, ei vaan nyt ymmärrä?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Tosiaan lähden kesällä broidin kanssa Saksaan toteuttamaan monen vuoden haavetta ajaa nurnburgringillä. Siksi käyn auton tarkasti läpi ja otetaan ylimääräiset kilot pois. Pitävämpää kumiakin on jo hommattu, niitä tulee pari satsia, kokoja 15" ja 16". Pitää saada katos moottorista lisää ääntä että kuuluu videolla.
Hiotuttaa nokat vastaamaan M104.98x(300-24) konetta, siinähän on saman verran tehoa kuin tuossa 3,2:ssa mutta melkeen tonnin korkeammalla.
Joskin on sitten sama vaiva tuon maksimiväännön kohdilla, eli 3,2 tuottaa 3750rpm(310nm) noin laskennallisesti 122kW taas kun 3.0 kones 4600rpm(265nm) sen 128kw.
Tietysti, tuo voisi 3,2 koneessa toimia melko hyvinkin joskin hienosäätöähän tuo ruisku sitten tartteis.
ähh, typerä ajatus ja työläs.
EDIT: Tuossa olis lukuja std nokasta 2,8/3,2 koneesta
I/E - 241°/261° - 200°/217° - 9.20mm/9.35mm - 0.30mm/0.95mm
Joskin on sitten sama vaiva tuon maksimiväännön kohdilla, eli 3,2 tuottaa 3750rpm(310nm) noin laskennallisesti 122kW taas kun 3.0 kones 4600rpm(265nm) sen 128kw.
Tietysti, tuo voisi 3,2 koneessa toimia melko hyvinkin joskin hienosäätöähän tuo ruisku sitten tartteis.
ähh, typerä ajatus ja työläs.
EDIT: Tuossa olis lukuja std nokasta 2,8/3,2 koneesta
I/E - 241°/261° - 200°/217° - 9.20mm/9.35mm - 0.30mm/0.95mm
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Sitten vaan redlineä tai Motul V-300(estereissä taitaa 5W40 riittääkkin.) koneeseen, on vähän eri kamaa kuin perinteiset PAO öljyt.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Race myy estereitä, tosin tokkopa on auki tänään.
Motonet kanssa, mutta hinta on suolainen. 20,90e/946ml 10W40
Motonet kanssa, mutta hinta on suolainen. 20,90e/946ml 10W40
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Eikai putkiston mitenkään törkeän isoa tarvii enään lopussa olla, kun pakokaasu on selkeästi kylmempää kuin DP:ssä.
Tietysti jos tykkää japsilookista niin mikäs siinä, mitään virkaa niillä 10" putkenpäillä ei ole.
Tietysti jos tykkää japsilookista niin mikäs siinä, mitään virkaa niillä 10" putkenpäillä ei ole.
“I’ve written a romantic comedy. It’s about a guy and a girl, classic, initially they hate each other, classic, but they end up in bed together. Classic! It’s called the rapist.” — Jimmy Carr
Ihan vaan otan sen pois ja samassa paikassa samankokoinen putki joka on 2,5". Olet oikeassa että kaasut eivät vaadi yhtä paksua putkea takana asti.
Tämä putkimodi tulee vain siksi että olisi kypäräpäässä radalla äänekkäämpi+painonsäästö. Takapenkit lähtee kellariin jo tälläviikolla ja sisustasta turhat myös.
Tutkailtiin putkistoa ja ehdotuksia tuli mm. nimim. Runtulalta että tekis uusiks koko putken, ei olisi kyllä paha homma jos nosturille pääsis kuten tänään.
Öljyt vaihdoin ja uskoisin että nuo etremet ajavat asiansa. Kummallinen kilinä-ääni on läsnä taas kun kone on puolilämmin. Pakko mennä ens vklop tutkailemaan jonnekin ja ottaa remmi irti.
Tämä putkimodi tulee vain siksi että olisi kypäräpäässä radalla äänekkäämpi+painonsäästö. Takapenkit lähtee kellariin jo tälläviikolla ja sisustasta turhat myös.
Tutkailtiin putkistoa ja ehdotuksia tuli mm. nimim. Runtulalta että tekis uusiks koko putken, ei olisi kyllä paha homma jos nosturille pääsis kuten tänään.
Öljyt vaihdoin ja uskoisin että nuo etremet ajavat asiansa. Kummallinen kilinä-ääni on läsnä taas kun kone on puolilämmin. Pakko mennä ens vklop tutkailemaan jonnekin ja ottaa remmi irti.
Siinä vaiheessa kun on tehty kaikki edes jotakuinkin järkevä tekniikkaan niin painonpudotus on ehdottomasti helpoin ja halvin tapa saada lisää liikkuvuutta. Esim MauriH:n farkun ja mun lavetin välinen painoero oli pari-kolmesataa kiloa. Sen kuromiseen saa jo konetta kutitellaSami R kirjoitti:Auto on nyt noin 100 kiloa keveämpi, kiikalassa näkee miten vaikuttaa kulkuun.
Mietin että mistä kaikesta tuo ero tuli, mulla oli sähköikkunat edessä eikä mitään muuta. Lasitkin oli ne ohuet ja kirkkaat:
-Ilmastointi
-Nahkasisusta
-Sähköikkunat x 4
-Kattoluukku
-Vakkari
Mitähän muuta
Tiedän että alut olisivat paremmat, hommatut renkaat radalle ovat 15". 15" aluista olen vähän niinkuin jo tekemässä kauppaakin.
Kiihtyvyys on parantunut kyllä ihan huomattavasti, auto tuntuu paljon jämäkämmältä. Painonsäästö on nyt 101,1 Kg ja takapöntön kun ottaa pois lähtee varmaan 10 kiloa lisää. Tämä vastaa n.30 hevosen viritystä ja mm. 0-100 aika laskennallisesti 0,8 sekkaa ripeämmin.
Kiihtyvyys on parantunut kyllä ihan huomattavasti, auto tuntuu paljon jämäkämmältä. Painonsäästö on nyt 101,1 Kg ja takapöntön kun ottaa pois lähtee varmaan 10 kiloa lisää. Tämä vastaa n.30 hevosen viritystä ja mm. 0-100 aika laskennallisesti 0,8 sekkaa ripeämmin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Amis-tankkauksillahan muutes säästyy sellainen 60-70kg (?), eli menovedet kannuun, mistä aina kippailee tarvittavan nestemäärän pariksi kierrokseksi. Muistaa vaan jättää sen kannun varikolle pois kyydistäEasy Rider kirjoitti:Sitten kun korin vielä vaihtaa W201:seen lähtöö pari kiloa lisää.
S212 E350 CDi -10
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
R230 SL500 -03
W639 116 CDi -11
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Kusijussiinki menee usiampi kilo, raadio kilon verran, muu musiikkilaitteisto vissiin enemmän. Vararengas ja työkalut reilu kymppi. Oris vetokuula (jos on) pari kiloa. Kumimatot kilon ainaki, jos ei toista...
Kuis mutkikas on ottaa varikolla etulamput pois? Haittaako enemmän aerodynamiikkaa ja onko jäähtymisen kannalta plus vai miinus?
Kuis mutkikas on ottaa varikolla etulamput pois? Haittaako enemmän aerodynamiikkaa ja onko jäähtymisen kannalta plus vai miinus?
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
... ja pikkuakku, bensahan ei montaa ämpäriä akkuun kaipaa
... takasivulasit muovisiks
... takasivulasit muovisiks
Levannon We(l)ho
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
------------------
Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
Unimog 416 DoKa -75
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
Jäähtymisen kannalta otan ainakin konepellin eristeen pois. Kaikki kumimatot on jo kellarissa. Voi olla että apparinpuoleinen etuvalo jää varikolle. Pienellä bensamäärällä, pissapoika tyhjänä. Laseista sais paljon painoa pois mutta ei tässä extremeä olla tekemässä. Radio jää, eikä tässä ole kuin neljä pikkuskobea. Vararengas on jo paukkupullo. Kuplan akun voisi laittaa matkan ajaksi, se on puolet pienempi (hyvä idea -10kg). Keventäminen on kyllä hyvä tapa saada kulkua lisää. Kaikki on sitten helppo laittaa matkan jälkeen takaisin.