zipin virityksiä, uutta aihioo.

Vastaa Viestiin
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Juuri näin miten aniemiko sanoi. Pitää syksyn aikana purkamoilta kysellä.

E: mistähän tähän löytäis kierrosluku anturin? Sain tuon jenkakellon pelaamaan.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

0-100 En päässyt kokeilemaan kun on tuo asfaltti työmaa moottoritiellä, ja siitä johtuen normaalia pienempi nopeus rajoitus.

0-90 taittui kännykänkellon mukaan 9.6 sekuntia ja 60-90 kolmosella 6.3.
60-90 kiihdytin kuuteenkymppiin ja survaisin kaasun lattiaan.

Torennakösesti ajoissa voi olla sekunnin heitto, riippuen sormen nopeudesta kännykän näytöllä. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Sehän siis toimii :kuski: Talvella pitää vaan muistaa sitten että moottoriin sisäänrakennettu luistonesto on nyt poistettu. :)
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kone kirjoitti:Talvella pitää vaan muistaa sitten että moottoriin sisäänrakennettu luistonesto on nyt poistettu. :)
pyörii sadekelillä aika iloisesti joutavaa. :kuski:
Selkeän vääntöpiikin huomaa kun ahdot nousee 0,4barin yli. 8)
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ruosteita hitsuuttelin kun löyty pari happamaks päässyttä kohtaa.
Oppiikohan sitä joskus hitsaamaan.
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
:roll: :roll:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

putsaile niitä sinkkejä pois siit korjauspellistä nii voi sujua vähä paremmin,paitsi että ei ne paljo tuon kummempia oo kellään ennen siistimisiä :oops: :ope:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

hyvä pointti :oops: tosin en siistiny noita muutaku teräsharjalla että maali tarttu pintaan. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ei vuoda vettäkään enää kun venetmäeltä tuli ehjä syyläri.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

0-100 11,6 s. Ahtopaine 0,8bar

Ihan tyytyväinen olen viritykseen. 8)
Kaiken muun hyvän lisäksi se myös suhisee. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tämän vois ihan mielenkiinnosta käydä penkittämässä. Missä olis pk seudulla rullat?
Ei tarvis olla kalliskaan. :contract: [/list]
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

94zip kirjoitti:Tämän vois ihan mielenkiinnosta käydä penkittämässä. Missä olis pk seudulla rullat?
Ei tarvis olla kalliskaan. :contract: [/list]
Mitä turhia, siinä on 110-120hp max :D
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tuskin sitäkään, mutta mieli tekis kokeilla. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

"16 sähköflektin asensin. Nappulalla toistaiseksi, pitää rakentaa lämpöohjaus kun kerkeää.
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

300D jää haistelemaan öljynkatkuista pakokaasua. :director:
Yllättävän helposti vieläpä eli 100heppaa ei välttämättä oo kovin kaukana. 8)
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Matka taittuu. Turbo kaipaisi uutta dp:n tiivistettä, käryää hieman kabiiniin asti.
Budjetti lähti käsistä ja ostin uuen löpökorkin hintaan 4,90€.
Yksi kuva vielä.
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
AK47
aktiivimeseläinen
Viestit: 5937
Liittynyt: 19.2.2007 23:05
Paikkakunta: 08/09

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Onko suikkalakki tollistellut jo keksintöä
Herrasmies ei kahta vaihda - Toinen on Mersu ja toinen on vaihde.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Ei oo vielä. :roll: huomenna iltapäivällä olis muuten kulkua mäntsälän ohi. :wink:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Vakava tehonpuute vaivaa, ja kiertokangetkaan ei ole vielä ilmoitelleet olemassa olostaan, niin kuutioin tuossa jos turbo viton pumpulla sais jotain aikaiseksi kun ne ei maksa edes paljon.

Flekti otti ja särkyi, ilmanputari repesi, ja ahdot nousi 0,5->0,9. 8)
mikälie ahdistellut. :shock:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Entisessä luistonestossa oli ahtoa n.1 bar, kyllähän se kanki sieltä ulos tuli..
Toki kilahtaneen koneen laakereiden kunnosta ei ollut mitään tietoa.
Käy ny siellä penkissä niin nähdään palioko tuli. Mulla oli 84/160 muistaakseni, suurinpiirtein samalla setillä. Hämmästyttävän vähän oli..
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Kahenlitran automaatti Pensa tenava ei pysy tämän perässä, sen perusteella vois kuvitella että toisella sadalla ollaan.
Saa nähdä milloin tämä oksentaa sisuksensa, lievää luistelemista on kytkimessä jo havaittavissa kolmosella ja nelosella.
Penkissä pitäisi käydä jo katsastuksenkin takia.
Tosin tuosta vakio pumpustakin voisi saada vielä vähän lisää irti kun jaksaisi perehtyä.
Mittareitakin pitäisi asennella vähän lisää, pakopaineelle ja ahtolämmöille ainakin, öljynlämpötietokaan ei olis huono.
:leidi:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Dealerilta tuli piiiiiiiitkät etujouset postissa.
Ensin:
Kuva
:shock: :jerkit:
Sitten. :twisted:
Kuva

Ja sen jälkeen.
Kuva

Ja tässä kohti hieman auton alla ronklaamista ja lopputulos:

Kuva
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Niin se oli W201 :shock: :mrgreen: Jouset on tosiaan 200D W124:stä.
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Oli se tiedossa. :lol: myynti ilmossa kyselinkin että sopiiko ne. Pitää vielä lyhentää, vaikka 2 kierrosta otin jo. :lol:
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Pikkuvanteissa alkoi olla kaljut kumit niin vaihtelin 17" takas.
Nyt mahtuu raapimatta pyörimäänkin.
Kuva
250D -92
190D 2.2turbo
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Tuntuu kestävän niin hyvin että lievää kulminointia seiska pumpusta on ilmassa. :roll:
Ja sitten kun kapea hajoaa niin tuuppais leveempää reikään,
Eli OM604.
Mitenkähän tuommonen kestää viritystä? Kannentiiviste on ilmeisesti heikko kohta.
Kanget taitaa olla paremmat versus 601?
E: käykö kapeasta apulaitteet ja syöttöpumppu leveään?
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Soppapumppu käy viimestään sillon kun alipainepmpun+rattaan laitat kapeesta. Eiköös tuota 604 konesta mahda olla kahdentyyppisillä veiveillä? Eli hyvillä ja huonoilla (tarkista). Kansinahkahan siellä se heikko taisi olla kun 2.2 poraus. Startti,ohjaustehostin,laturi pitäs ainakin sopia heittelemällä,koneen naamataulu on eri ja kiristinhässäkkä taisi monivenassa olla erilainen.
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Multa saattas löytyä sopuhintaan iha uus om604
Turpon kangetki olis, pitääs sorvauttaa holokit vaa yläpäihi. :D
® Mesen Porkkana-klubi
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

blacklake kirjoitti:Multa saattas löytyä sopuhintaan iha uus om604
Turpon kangetki olis, pitääs sorvauttaa holokit vaa yläpäihi. :D

Kun raaskis tämmöseen lahoon lossiin laittaakki. :oops:
Sano vielä että olis seiskan pumppuki nii rupeaa homma lähtemään oikein huolella hanskasta. :lol:
Laita yyveellä hintapyyntiä. :wink:

Asiasta neljänteen, ens viikonloppuna pitäis käydä 2.6 tenavasta purkamassa takakelkka talteen. Auto on 4v automaatti ja lukkoperällä niin mikähän mahtaa olla välitys perässä?
Onko tuossa isommat takajarrut kuin 190deessä?

Onko nuo 604:sen veivit samoja kuin 605 ja 606 vapareissa sitä yläpäätä lukuunottamatta.?
Niitäkin ku on ainakin kahta eri vahvuutta.
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

samat veivit yläpäitä myöten.

Ja kolmea eri versiota olemassa moniventtiili vaparin veivejä.

Yksi todella heikko joka löytyy lähes pääsääntöisesti nelos ja vitos koneista.

kutosissa tavattu kahta vahvempaa versiota joka vastaa om 603 turbon veivejä kestävyydeltään.
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Avatar
aniemiko
Viestit: 373
Liittynyt: 07.1.2011 18:47
Paikkakunta: pornainen

Viesti Kirjoittaja aniemiko »

Kuva
C124 24v DT -89
S210 24v TDT -99
C123 230 -85
C124 ? -92
Mesen Coupeklubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”