Passat vr5 nykii lämpimänä

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Vastaa Viestiin
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Passat vr5 nykii lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Moi kaikille

Vaimon Passatti rupesi oireilemaan otsikon mukaisesti 1000km sitten. Ei vikakoodeja, luettu "kotilukijalla", Boschin testerille suunta seuraavaksi.

Uusin jo puolan ja johdot, tulpat, maf, nokan tunnistin. Toimii kylmänä paremmin, mutta vika esiintyy lämpimänä.

Kertokaa, jos omakohtaista kokemusta vastaavasta!

Kiitoksia jo etukäteen!
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Lämpötila anturi tuli äkkiseltään mieleen mulla vr6 se meni mutt ihan kiinanpojan vikakoodin lukia sen paljasti, siis ainakin mulla oli 2 lämpötila anturia ja toinen oli rikki en vaan muista enään kumpi
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Tuli vaan näin äkkiseltään mieleen konetta sen kummemmin tuntematta että noissakin se jakoketju tai sen ohjuri varmaan samanlaista sontaa kuin vr6ssa? Mietin vaan että jos ei sen kummempia koodeja anna että olisiko jako alkanut heittämään? Rallattaako ketju?
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Wike kirjoitti:Tuli vaan näin äkkiseltään mieleen konetta sen kummemmin tuntematta että noissakin se jakoketju tai sen ohjuri varmaan samanlaista sontaa kuin vr6ssa? Mietin vaan että jos ei sen kummempia koodeja anna että olisiko jako alkanut heittämään? Rallattaako ketju?
Hyvin pitkälti sama kone ja samanlainen jakopää, itsellä kävi mäihä ja oli jakoketju ok mutt vaihdatin kuitenkin sen varoiksi samoin laahaimet
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Ei rallata ketju! Lämpötila-antureita olen miettinyt. Voisi vaihtaa suosiolla...
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Tuli mieleen, että vika esiintyy vaan veto päällä. Loppuuko aine, seos vaiva?
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Mulla lämpötilan anturi vika aiheutti liian rikasta seosta ja siten juri eikä ottanut kierroksia kunnolla, nykimistä aiheutti taasen innoissanin laittamat tarvike tulpanjohdot ja vika poistu kun laitoin alkuperäset takasin.
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Bosch osia kaikki vaihdetut.
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Avatar
Pega
Viestit: 3649
Liittynyt: 30.5.2006 21:47
Paikkakunta: Rajis

Viesti Kirjoittaja Pega »

Myös lambda vika vois tulla kyseeseen jos ilmiö alta 3000rpm sen jälkeen menee kartan mukaan.
Avatar
Wike
Mr.Kalsong-Bourbon
Viestit: 722
Liittynyt: 12.12.2005 12:31
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja Wike »

Tulpanjohdoista tuli myös mieleen että kannattaa olla tarkkana koska niitä on erilaisia! Ainakin tossa omalla pihalla vielä makaavassa vagin koneessa on sellaset mitä ei ainakaan tarvikeliikkeestä saanut mistään. Muistaakseni tulpanjohtoja on kolmea eri tyyppiä ja pitää olla juuri oikeanlaiset että toimii sähköisesti oikein. Kaveri on varaosaliikkeessä duunissa ja sanoi ettei niitä tuohon ADY koneeseen sopivia jostain syystä enää tunnu saavan miltään maahantuojalta... Tiedä sitten jos marmorilta saisi vielä.
Turha hoppuilu ei ole muuta kuin köyhtymisen oire.

Reikä is my middle name
Avatar
Andrew
Viestit: 126
Liittynyt: 30.9.2005 19:50
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Andrew »

Syyksi paljastui kampiakselin tunnistin eli käyntinopeusanturi. Facet jaksoi noin 2000tkm. Heh. Boschilainen paikalleen ja matka jatkuu. 😃
Ford B-max 1.0 Ecoboost -17
MB E S211 320cdi Avantgarde Automatic AMG -03
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”