W211 4 matic 280 cdi facelift.

vaihteistot, perä,kardaani,vetoakseli
Vastaa Viestiin
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

W211 4 matic 280 cdi facelift.

Viesti Kirjoittaja V-M »

Olisko tuommosesta kokemuksia kellään? kestääkö voimansiirto miten?
entä muita paikkoja mitä pitäs tutkia? autolla ajettu 220 tkm. Tuommosen ostoa harkittu.
Aika vähän löyty juttua täältä kyseisestä mallista.
Täällä luultavasti on nuita neliveto miehiäki joilla tuommonen peli ajossa mielellään lueskelis kokemukset tuommosesta kiesistä että kannattaako ostaa vai pitääkö suosiolla takavetoa katella.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

https://www.google.fi/search?q=W211+4+m ... 3&ie=UTF-8

Oisko apua.
Paljon vika mahdolliduuksia?
Vaatii tietämystä ja tuuria,jotta kestää.
Avatar
APL
Viestit: 58
Liittynyt: 26.2.2011 2:05
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 4 matic 280 cdi facelift.

Viesti Kirjoittaja APL »

V-M kirjoitti:Olisko tuommosesta kokemuksia kellään? kestääkö voimansiirto miten?
entä muita paikkoja mitä pitäs tutkia? autolla ajettu 220 tkm. Tuommosen ostoa harkittu.
Aika vähän löyty juttua täältä kyseisestä mallista.
Täällä luultavasti on nuita neliveto miehiäki joilla tuommonen peli ajossa mielellään lueskelis kokemukset tuommosesta kiesistä että kannattaako ostaa vai pitääkö suosiolla takavetoa katella.
Edellisen viestin sisältämästä linkistä löytyykin jo varsin kattavasti monenmoista, myös minun kokemuksia.

Omassa -07 vuotisessa W211:ssä on kilsoja noin 211 tkm. Ostaessani tuon mursuni, sillä oli ajettu hieman yli 90 tkm.

Voimansiirrossa tahi muissakaan komponenteissa ei ole pariin vuoteen ollut suurempia murheita. Lähiviikkoina menee vaihtoon muutama etupään nivel, jotka odottelevat hyllyssäni pölyttymässä. Mutta, voimalinjassahan (4Matic) on etuperän ja jakovaihteiston öljynvaihtohuollot, jotka tulee tehdä/teettää säntillisesti.

Noin vuosi sitten vaihtelin koko kierroksen jarruosia, joten niistä mainitsemillasi kilsoilla voisi olettaa tulevan lisälaskua, mikäli on vielä orggis levyt.

Airmatic- varustelulla ottaa tietoisen riskin, jonka kanssa itse olen päättänyt elää. Toistaiseksi kokemuksia on enemmän positiivisessa kupissa, kuin siinä toisessa. Rahaa auton huoltoon sekä osiin on mennyt hankintahinnan päälle pari tonnia. Iso osa on kyllä ihan harrastustoimintaa, jonka osalta kuitit ovat iloa elämään- asenteella hankittuja.

Takastuuppari on kulutukseltaan ja 7G- vaihteistolla hieman eri peli. Pienempi kulutus+parempi (joidenkin mielestä ; ) aski. 4Matic tulee aina 5- vaihteisella automaatilla, manuaalin vaihteiden lukumäärää en tiedä, arvaan 6 eteen ja yksi taakse, tai että onko edes tarjolla --> autowiki ?

Nelivedosta en omien kokemuksien ja käyttötarpeitteni takia luovu ja mikäli autoa olisi aivan pakko vaihtaa, olisi sekin melko varmasti viimeisin Eemeli kattavasti varusteltuna 4Matic versiona + OM642- koneella. Ja koska en lottoa, voi tuonkin unohtaa.

Tuossa vielä jokin räpsäsy tositteeksi:
Kuva
NesteMy Best or Nothing
V-M
Viestit: 121
Liittynyt: 04.3.2011 8:17
Paikkakunta: Kemijärvi

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kiitoksia näistä tiedoista. Onhan neliveto talvella mukava peli, täytyy harkita päätyykö tuohon matikkiin vai tyytyykö vielä takavetoon.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 voimansiirto”