jussaP:n mannekopat

Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

jussaP kirjoitti:Tuli tuossa heräte ostona viikonloppuna ostettua om617A moottori

8)
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

väliin taas kuvakin joukkoon.. tommonen hirvitys olis tarkotus nakata keulille, samalla vois maalata konehuoneenkin jos nyt malttaa odottaa koneen vaihto ajaksi kevät lämpimät että on maalaus kelejä kun ei ole sitä lämmintä hallia :roll:
Kuva
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

Oikeen kuningas motti onnittelut löydön johdosta ja pakko kysyä oliko minkä hintainen laitos jos sitä itsellekki tollaasen :D
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

c280r6 kirjoitti:Oikeen kuningas motti onnittelut löydön johdosta ja pakko kysyä oliko minkä hintainen laitos jos sitä itsellekki tollaasen :D
laitoin yv lisätietoa tuosta koneesta
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

pikkuhiljaa projekti etenee 8) Vanha tekniikka nostettu pois keulilta ja om617a+5v getraggi odottelee inspiraatiota hallin lattialla.. Pakoputki värkkejä tuli osteltua biltemasta ja motonetistä että pääsee suunnittelussa alkuun.. ja jiitee_:lta tuli ostettua tuohon dattel 034 penkit kun ei tuntunut löytyvän omiin irrallaan olevaan dattel sisustan kuskinpenkkiin oikean väristä istuin osaa... Mahdollisesti tulossa myyntiin dattel 134 mb tex penkit sekä tuo kuskin penkin istuin osaa vaille käypänen dattel 034 puoli "nahka" sisusta 8)

Kuva
Kuva
Kuva
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

onko millä perällä 2.88 vai 3.07 :wink:
Avatar
jake_87
aktiivimeseläinen
Viestit: 1617
Liittynyt: 08.7.2007 16:34
Paikkakunta: oulainen/ylivieska

Viesti Kirjoittaja jake_87 »

Kohta kelepaa päästellä :D
® Mesen 199-klubi
Ex
w201 2,5 16v
+monta muuta mb:tä
Hiv 5401\ia v8
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

missäs muuten kilvet on?
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

c280r6 kirjoitti:onko millä perällä 2.88 vai 3.07 :wink:
Perän välityksestä ei oo kyllä mitään hajua :shock: Ei oo viittiny tutkia niin tarkkaan kun tuo 1,1miljoonaa ajettu 240d perä vielä pelittää hyvin :lol:
jake_87 kirjoitti:Kohta kelepaa päästellä :D
Toivotaan ettei ajokelit vielä tuu kun tuli vähän takapakkia kun oli tuosta A moottorista kannen tiiviste paskana niin pitää laittaa väliaikasesti vapari kone keulille ja tehä tuo A moottori sitten kunnolla kun on parempi raha tilanne 8)
c280r6 kirjoitti:missäs muuten kilvet on?
Kilpiä en oo vielä saanu aikaseksi laitettua paikalleen mutta ostin mää viikonloppuna jo motonetistä niihen oikeen "komiat" kiinnitys pultit tai ruuvit mitkä ne nyt sitte olikaan :lol: Sisusta pitäs kans laittaa uuteen uskoon, samoin ovipielet ja konehuone vielä tarvis maalata kunhan vaan olis kelit kohillaan
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Tuo A moottori vaatii remonttia niin budjetti syistä jätettiin se halliin odottamaan että on rahaa rempata se kunnolla käyttökuntoon joten tilalle haettiin vapari 300d kone johon tuli tehtyä öljynpaluu "pikkuöljypohjaan" samalla tyylillä mitä oli tuon keltasen ex 123 stt turbo sarjassakin toteutettu. Nyt on kone paketti nostettu keulille mutta ei oo vielä kerenny tehä mitään "asennuksia" :)
Kuva
Kuva
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Lainasikko a-moottorista ö-suodatinjalan, vai miten toteutit ahtimen oljyn menon?
Tulikos tähän sitten orkkispumppu?
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Karvanaama kirjoitti:Lainasikko a-moottorista ö-suodatinjalan, vai miten toteutit ahtimen oljyn menon?
Tulikos tähän sitten orkkispumppu?
A moottorista otin turbon, pako- ja imusarjan lisäksi tuon öljynsuodatin jalan (toki tuonkin moottorin ö-suodatin jalassa oli öljyputken paikka liekkö ollut stt turbosarjalla?? mutta ei ollut samalla kierteellä kun omassa niin helpoin oli vaihtaa koko jalka) sitten suuttimet otin a moottorista ja tuo uusi laturi tuli otettua talteen tuosta orkkis 240d koneesta kun ei sillä kerennyt ajaa kun vaasasta ylivieskaan :lol: niin joo ja tuo pumppu on a moottorista (vaparin pumppu jossa isommat elementit)
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Noissa pumppujen öljykierroissa on sitten eroja. Kannattaa tarkistella ettei naraha pumppu kiinni.

Vanhoissa öljy tulee letkulla pumppuun ja uudemmissa jakopäästä.
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Mika.T kirjoitti:Noissa pumppujen öljykierroissa on sitten eroja. Kannattaa tarkistella ettei naraha pumppu kiinni.

Vanhoissa öljy tulee letkulla pumppuun ja uudemmissa jakopäästä.
Kiitokset vinkistä 8) pitääpäs perehtyä aiheeseen ennen koeajeluita, käsittääkseni sama pumppu molemmissa koneissa... onkos se nyt sitten M pumppu jos oon oikeen ymmärtänyt
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Turbomoottorissa on erilainen pumppu. Onko se moottori minkä ostit oikea turbokone?
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

xin811 kirjoitti:Turbomoottorissa on erilainen pumppu. Onko se moottori minkä ostit oikea turbokone?
siis turbo koneessa oli jo ennestään vaparin pumppu johon vaihdettu isommat elementit ja näin ollen samanlainen pumppu kun tuossa vapari koneessa on. Tuossa turbokoneessa numero 617.952 ja vaparissa tosiaan 617.912 :roll: Enhän mää näistä mitään ymmärrä kunhan koitan päteä niinkuin tuolla facebookin mersuforum ryhmässä nuo mopoikäiset :lol:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Nyt on auto saatu nippuun ja muutama lenkki heitetty niin tietää mitä pitää alkaa parantelemaan :D mutta on se vaan mahtava tunne kun pääsee pitkästä aikaa 123 ajelemaan 8)
Kuva
Kuva
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Karvanaama
Viestit: 843
Liittynyt: 10.9.2011 14:20
Paikkakunta: Käläviäläinen, vaikka Kokkolassa asunkin.

Viesti Kirjoittaja Karvanaama »

Sainpa käydä tätä koeponnistamassa, varsin ihanasti vetää ainakin minun kriteereilläni!!
Suhisee, vinkuu, savuaa, kiihtyy, siinäpä kaikki tarvittava. Kiitos vielä koeajosta.
850 T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77

C126 500 -88 -lähti toisen miehen matkaan
Avatar
blacklake
Viestit: 1156
Liittynyt: 22.11.2010 13:14
Paikkakunta: Reisjärvi

Viesti Kirjoittaja blacklake »

Tulikohan tämä mua vastaan eilen.. ei hoksannu tarkemmin kahtua mut kättä nostin varulta.. :?
Mustalla w203 ajelin.
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Karvanaama kirjoitti:Sainpa käydä tätä koeponnistamassa, varsin ihanasti vetää ainakin minun kriteereilläni!!
Suhisee, vinkuu, savuaa, kiihtyy, siinäpä kaikki tarvittava. Kiitos vielä koeajosta.
Hyvä että tuolla saa muidenkin suupielet ylöspäin kun itellä :D Seuraavat koeajot sitte sillä coupe turbo D:llä :wink:
blacklake kirjoitti:Tulikohan tämä mua vastaan eilen.. ei hoksannu tarkemmin kahtua mut kättä nostin varulta.. :?
Mustalla w203 ajelin.
Hyvin paljon mahdollista, missä päin maailmaa olit liikenteessä? Ite en oo hoksannu ollenkaan vastaan tulevaa liikennettä kun ollu niin onnellisena ratissa :D isäukko tuolla kävi päivällä ilmeisesti alavieskassa testailemassa ja ite kävin iltasella kokkolassa 8)
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
c280r6
Viestit: 536
Liittynyt: 15.12.2010 9:28
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja c280r6 »

minne tuo huohotin menee voiteleeko se etupyörän laakeria vai mitä? :lol:
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

c280r6 kirjoitti:minne tuo huohotin menee voiteleeko se etupyörän laakeria vai mitä? :lol:
tällä hetkellä menee etujousen sisälle :lol: ei oo vielä keksiny parempaa paikkaa mutta tuleepahan ainaki ruostesuojaus hoidettua :wink:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
jOniPoiKa
Viestit: 2
Liittynyt: 24.9.2011 12:20
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja jOniPoiKa »

Tere, makkeita vehkeitä täällä! Ei sattuis oleen w123 ylimäärästä osaa, itellä tuommonen coupe yykaakoo. Umpioo, maskia, takavaloja yms..?

[quote="jussaP"]Taas pientä "terapeuttista" puuhastelua värkkäilty kun jotenkin nuo w123 pyöreät valot ei vaan istu omaan silmään niin siitähän se ajatus sitten lähti kun oli tarkotus laittaa kanttiset valot eteen mutta niistä piti saada jotenkin oman näköiset joten tylsät harmaat sisäkehät sai mustan värin pintaan ja sumarit koki jonkin asteisen muodon muutoksen kokeeksi. Tuossa muutama "välivaihe kuva" mutta ei nyt vielä paljasteta minkälainen se lopputulos on :roll:
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

jOniPoiKa kirjoitti:Tere, makkeita vehkeitä täällä! Ei sattuis oleen w123 ylimäärästä osaa, itellä tuommonen coupe yykaakoo. Umpioo, maskia, takavaloja yms..?
Etuvalot meni nimimerkille blacklake, maskeja saattaa varastossa olla ja muistaakseni yhdet takavalot mutta ei taida raaskia nuista takavaloista luopua.. maskista saattaisi ehkä luopua
:roll:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Tuli tuossa keskiviikkona käytettyä w123 penkissä, katsastus säädöillä/tehoilla tosiaan sai sen 161hp/321nm, vielä olis ollu lisää "ruutia" mutta ei sitten tullut otettua todellisia "käyttö tehoja". Tuossa vielä kuva saastetta

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Mikä turbo sulla on käytössä? Onko tuo alin käyrä ahtopaineelle?

Ihan mukavat käyttöautotehot ja varsinkin noilla peltikapseleilla todellinen sleeper 8)

Onko tuossa getragissa muuten suora vitonen? Noilla väännöillä kannattaa vaihtaa jo aavikkoperä niin saa matka-ajoon huomattavasti mukavuutta.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taisi olla 0,84 viitonen näissä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

Samuli H kirjoitti:Mikä turbo sulla on käytössä? Onko tuo alin käyrä ahtopaineelle?

Ihan mukavat käyttöautotehot ja varsinkin noilla peltikapseleilla todellinen sleeper 8)

Onko tuossa getragissa muuten suora vitonen? Noilla väännöillä kannattaa vaihtaa jo aavikkoperä niin saa matka-ajoon huomattavasti mukavuutta.
Turbosta ei löydy minkäänlaista mallia/merkkiä mistään kohtaa :roll: joo ahtopaineelle on alin käyrä.
Joo nuo on omaan mieleen aika sopivat käyttö tehot :)
Getragista en osaa sanoa, luotan dealerin tietouteen 8) Tällä hetkellä tuo 240d vakio perä mutta olis mulla ainakin tuo 300d 5-vaihteisen perä :roll: minkä härvelin perä olis hyvä? suosituksia otetaan vastaan, ite en oo oikeen perehtynyt mikä olis hyvä perä :mrgreen:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
xr
ohjelmoija
Viestit: 1832
Liittynyt: 04.12.2005 5:01
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Viesti Kirjoittaja xr »

perän valita kannatta suorittaa huolella
kuukelin mukaan netin paras perä

https://vk.com/album167764771_160222975

jos ei ihan samanlaista löydy niin saa ainakin osviittaa valintaan :happy:
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

xr kirjoitti:perän valita kannatta suorittaa huolella
kuukelin mukaan netin paras perä

https://vk.com/album167764771_160222975

jos ei ihan samanlaista löydy niin saa ainakin osviittaa valintaan :happy:
just tommosta oon katellu :fu: millähän välityksellä tuo perä on :jerkit:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”