S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"

Vastaa Viestiin
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Moi arvon foorumilaiset!

Nyt näyttää siltä että sukuun on tullut mersu jäädäkseen, joten koen asiakseni ilmoittaa auton tänne rennolle mersufoorumille ja perustaa tämän huoltomuistio-tyyppisen aiheen. Tykkään kovasti lueskella muiden tekemiä vastaavanlaisia topikkeja ja onhan niissä usein hyödyllistä tietoakin - jospa tästäkin aiheesta olisi joskus jollekulle vastaavanlaista iloa.

Kaikki kuvat on Picasa-galleriassa. ja Flickr-albumissa.

Kuva

Kuva

Oikeastaan auton omistaa jo eläkkeellä oleva isäni, mutta jotenkin minä tällä nyt olen viime aikoina ajellut melko paljon :) Mukavasti on väykky tähän asti palvellut ja perheen pienimmätkin oppivat tämän "ukin melluauton" ansiosta tunnistamaan tutun tähtilogon.

Autossa ei ole tällä hetkellä isompia vikoja, vakkari toimii välillä ja välillä ei, ja joskus ilmastointi alkaa puhaltaa kuskin puolelle tulikuumaa, ei ole näin talvella häirinnyt...
Päivitys: Vakkarin toimimattomuus johtui sekarengastuksesta, korjautui renkaat vaihtamalla. Ilmastointi ei ole sittemmin temppuillut, seurataan tilannetta... Tuolla on näköjään ohjeetkin ongelman ehkäisyyn: http://www.mese.fi/mekka/index.php?titl ... _puhdistus

Akkua rupesin lataamaan webaston takia kerran viikossa, edellistä en ladannut ja se kuoli (n. 2v vanha Exide). Kuskin peffagrilli on ja pysyy kylmänä (selkänoja sentään lämpenee vielä). Ruostehan tässäkin alkaa jo kukkia. Ei toki kovin paha vielä, kun vertaa joihinkin muihin. Pohja lienee melko hyvä kun on massattu huolellisesti joskus.

Ärsyttäviä ominaisuuksia löytyy jonkin verran:
- Parkkitutka piippailee välillä aivan omiaan -> ei taida saada pysyvästi pois päältä
- Takalasinpyyhkijä pyyhkii peruutettaessa ittekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä -> otin koko varren pois...
- Ohjaus kaupunkipyörittelyssä raskas ja kummallinen -> ei haittaa eteen- tai taaksepäin menoa, onneksi auto on maantiellä vakaa, joskin pientä sivutuuliherkkyyttä olen havaitsevinani
- Auto on kylmä -> Pitänee pistää pahvi keulalle ja vaihtaa termari, onneks ei taida tulla enää kovia pakkasia
- Autoa on madallettu, raapii pihasta lähdettäessä maahan -> ei voi ilmeisesti oikein kotikonstein säätää, vaatii mersun special jousipuristimen? -> kärsitään :)
- Mersun "mainio" all-in-one rattiviiksi -> kyllä siihen tottuu... Kuten myös "käsi"jarruun
- Hyönteisen silmiä muistuttava muotoilu -> makuasia...

Kulutus on ollut 20km suuntaansa työmatkalla yli 7 litraa, nyt talvella 9 litran molemmin puolin (webasto). Ajotietokone näytti ennen nollautumista pitemmän ajan keskiarvoksi aina vaan 6.6 litraa... Pitäis varmaan ostaa joku 1.2 TDI Polo tai vastaava jos alkaa kulutuksesta valittamaan... :D Vähän ehkä yläkanttiin tuo kulutus silti, on siinä toisaalta kyllä kaupunkipyörittelyäkin jonkin verran. Niin, se termari - on aika tuskaa saada lämmöt yli 80 asteen, josko tuon uskaltaisi itse vaihtaa... Edit: Termari vaihdettu, lämmöt nousee miten nousee eli ilmeisesti niin hyvin kuin tässä nyt ylipäätään voi.

Kulutusosat on tähän ilmeisesti (pääasiassa) halpoja, ei oo vielä tarvinnut vaihtaa juuri mitään. Meinasin saada slaagin kun katoin mitä pyyhkijänsulka maksaa, mut sit tajusin että niitähän tarvii vain sen yhden kappaleen => tuli sit ostettua uusi kuitenkin :D Edit: Valeon sulka ei kestänyt seisonta-aikaa, tilalle kohtuuhintainen (25e) Boschilainen motonetista.

Autolla ajettu reilu 300tkm, josta ite n. pari-kolme tonnia. En ole aikaisemmin ollut kovin innostunut Mersuista (vaan Volvoista!), mutta onhan tää ihan kiva peli ja ei sentään mikään pemari.

Auto on eka automaattivaihteinen jota olen ajanut (enemmän kuin satunnaisesti) ja eka takavetoinen käyttöauto perheessä. Automaattilaatikosta en ole kokenut sinänsä olevan mitään iloa itselleni, jaksaisin kyllä hämmentää keppiä ihan mainiosti, pääsisi tipan pienemmällä kulutuksellakin. No, vaimo tykkää kovasti kun ei tartte kytkintä käyttää ja onhan tolla esim. mäkilähdöt luksusta - mihin tällaisessa autossa edes seisontajarrua tarvitsee? Vetotapakinasteluakaan en ole ikinä ymmärtänyt, takavedosta en ole keksinyt vielä mitään mullistavia etuja etuvetoon verrattuna, kerran kävin pyörittelemässä pari donitsia agrimarketin pihassa kun oli satanut lunta - sit kyllästyin ja läksin kotiin :) Päivitys: Kyllä tällaisella hienostuneesti vaihtavalla tomaatilla ajelu on pahasta, joka kerta harmittaa kun kytkinpolkimellista joutuu ajamaan :?. Takavedon merkittävin etu on ohjauksen vetelemättömyys, olen myös alkanut tottua tuohon mersun hitaahkon raskaaseen ruoriin, oikein miellyttävä pitemmän päälle.

Tässäpä yleistä löpinää autosta ja autoilusta ja näähän on meikäläisen mielipiteitä vaan... Seuraavaksi lista autolle tehdyistä huolloista ja remonteista, yritetään jatkossakin pitää huollot ajantasalla ja mieluummin etupainotteisesti kuin liian myöhään.

Tapahtumia vuoteen 2013 asti:
28.04.2000 023565 B-huolto (0/30), Autohaus Waller Schmid
08.03.2001 068597 B-huolto (Castrol 0/30), Autohaus Waller Schmid
15.01.2002 076692 B-huolto, Autohaus Waller Schmid
01.04.2003 XXXXXX Katsastus, Suomen Autokatsastus Oy Tikkurila
02.10.2003 XXXXXX Dinol+Ditec käsittely, Rusthalli Oy Jyväskylä
04.12.2003 103600 Öljynvaihto Mobil 0/40, Kalevi Puupponen KY Puuppola
01.10.2004 124121 Öljynvaihto(?) / A-huolto, Kalevi Puupponen KY Puuppola
23.05.2006 162847 Öljynvaihto / B-huolto Castrol Formula SLX 0W-40, Autobest Oy
02.04.2007 185000 Öljynvaihto, Autohuolto Kalevi Puupponen
04.01.2008 199332 Öljynvaihto Teboil Gold 5-40, Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
23.06.2008 205208 Jarruneste uusittu + öljynvaihto, Autobest Oy
15.08.2008 209301 Raidetangon päät, ohjaustark. (?), Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
22.01.2009 213163 Öljynvaihto 0W40 Teboil, Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
09.06.2009 216440 AT-öljyt+suodatin, ATF FEBI(Bilstein), AD-Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
21.04.2010 226282 Ruosteenestokäsittely, Hytösen korjaamo
12.05.2010 XXXXXX Ilmastointihuolto, AD Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
20.07.2010 231000 Katsastus, K1 Jyväskylä
13.10.2010 237045 Öljynvaihtohuolto (Mobil1 RallyF, öljynsuodatin, ilmansuodatin, p-ainesuod), AD Autokorjaamo Heikki Valkonen Laukaa
17.01.2011 XXXXXX Brilliant-käsittely, Autosuojaamo Haarniska Oy, Jyväskylä
06.10.2011 250171 Määräaikaishuolto (Castrol Magnatec 5W-40, öljynsuodatin, p-ainesuodatin+forte, ilmansuodatin, vaihteistoöljy (3,7 litraa), vaiht.suodatin), Kuvansin Autohuolto Oy
23.11.2011 XXXXXX Lisälämmittimen kellolaitteen johto korjattu, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
13.02.2012 EA1000 Exide Premium, Varkauden akkuhuolto
15.06.2012 XXXXXX B-huolto (Moott.öljy Edge Professional A3 0W-40 +suodatin, raitisilmasuodatin, jarruneste, peräöljy FE 75W-85, ilmastointihuolto), Autohuolto Gynther Oy Varkaus
21.06.2012 271122 Suutinten pohjatiiv. 3+4, etujarruletku, etukall.vakaimen puslat ja yhdystangot, pakokaasutesti, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
21.06.2012 271000 Katsastus, A-Katsastus Varkaus
18.10.2012 281442 Jarruvalokatkaisin, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
10.12.2012 285363 2. sylinterin pohjatiiviste, kampiaks. asentotunnistin, Autohuolto Gynther Oy Varkaus
09.01.2013 XXXXXX Ajoneuvoluokan muutos, Itä-Savon Katsastus Savonlinna

Tapahtumat keväästä 2013 eteenpäin (ns. itse maksetut)
Öljynvaihto suoritettu ostotapahtuman yhteydessä, myyjä maksoi.
25.06.2013 295500 1x suuttimen kunnostus, 3x kärkimutterin vaihto, 4x suuttimen testaus, 2x pistokkeen vaihto, Joutsenon Dieselasennus Oy 965,46e
30.09.2013 301055 Katsastus, K1 Lappeenranta 64e
17.10.2013 301500 Nokian HKPL 8 559,60e
1.11.2013 302000 Kumimatot (M+ rubber mats), Carsoft 150e (noin)
XX.02.2014 XXXXXX Akku Bosch 100Ah, Akku-arkka Lappeenranta 150e
07.02.2014 304200 PA-tuloputki uusittu (vanhassa kulki ilmakuplia), hehkut tarkastettu, suuttimien paluuvuodot ja korjausarvot tarkistettu, puristukset mitattu, Joutsenon Dieselasennus Oy 226,50e
28.04.2014 306080 Nokian Hakka Green 205/65-15 99H XL 2 kpl, Vianor Lappeenranta 240,19e
31.5.2014 XXXXXX Laturi+tiivistesarja+polttimo, Autokorjaamo Wallden Lahti 967,80e (+ vaihdettu parin kk jälkeen takuuseen taas uusi laturi)
8.9.2014 309XXX Moottoriöljy+suodatin+termostaatti, Korjauspalvelu Harri Hämäläinen Sulkava 165e
x.9.2014 309XXX Ruostesuojaus 620e
x.10.2014 309XXX Katsastus (joku etupään nivel piti kuulemma vaihdattaa...) 200e (hiha-arvio)
31.12.2014 310XXX Kuskin ovipeilin lasi (lämmitetty, ei-tummeneva) 32e
21.2.2015 310XXX Oikean takalasin nostin vaihdettu, auto takaisin liikennekäyttöön 69e
2.3.2015 310384 Käytetty avain (kuorien vaihtamista varten) 25e
22.3.2015 310828 Suodattimet uusiksi (PA, raitisilma, moottorin ilma), maskinsuojus 70e
31.3.2015 311000 Avaimen suojapussi 23.07e
3.5.2015 312000 Laatikkoöljyt + suodatin + johtoläpivienti + KYB-venttiili + ohjausboksi jne... 382.35e
14.5.2015 312500 OEM-11-reikä-vanteet + Hakka H 205/60R16 (5-6 mm, DOT3609) 430e
15.5.2015 312500 Muutoskatsastus (PA=>HA) 68e
25.5.2015 Kumimatto tavaratilaan (Motonetin rullasta ihan ite leikelty) 25e
1.6.2015 Keskikapselit ebaysta, "Blue Chrome Wreath" 19.26e
xx.6.2015 3XXXXX Moottoriöljyt + suodatin 51.70e
xx.6.2015 3XXXXX Etupuskurin ja moottorin pohjamuovit 61.74e
15.7.2016 313726 Takaluukun maalaus, lisäjarruvalo, katsastus. Itä-Savon Katsastus Savonlinna n. 300e
18.7.2016 314077 Etujarrulevyt+palat+as.sarja+jarruneste 116.50e
7.9.2016 317XXX Peruutuskamera 22.90e
6.11.2016 320130 Talvirenkaat alle, nokka-akselin anturia... 80e
19.12.2016 320XXX Lähivalopolttimo, "penkinlämmitin" 47e
19.5.2017 326XXX Polttimoita, kattotelineet, peltivanteet, valonkiillotussarja 200e
21.5.2017 327221 Moott.öljy+suodin, lasinpyyhkimen voitelua 40e
25.4.2018 329754 CTEK akkutesteripaneeli (+ puskurin ritilät) 44.54e
21.5.2018 330700 4 kpl Michelin CrossClimate+ 205/55R16 94V 485e
23.5.2018 330855 EGR defeat device 4.87e
25.5.2018 330938 Pakkasnesteen vaihto (CRC radiator clean, Febi 81254, akkuvesi) 53.05e
26.6.2018 331133 Vesipumppu (SKF VKPC 88843) 68.14e
28.6.2018 331281 Ratin suoja Motonet 40-3115 9.80e
xx.7.2018 330700 Kesähuolto: Vakaajan puslat, etup.laakerit, takajarrut+kaikki j.nesteet, ruostesuojausta 330e
25.8.2018 331743 Akku Biltema 80-21005 12/100/860 149e
27.8.2018 331762 Katsastus (Saimaan autokatsastus LPR) 55e
9.12.2018 333180 Öljyt Motox FullSynth 5W-40 +Suodatin Bosch P7001, ilmansuodatin Hengst E397L01 , PA-suodin Bosch N1704 (Motonet LPR) 65e
21.1.2019 XXXXXX Startti Bosch 0 001 109 290 (Aeromotors) 160e
26.1.2019 XXXXXX Kiertovesipumppu Bosch XXX (väärä! sovitettu vanhan pumpun päätyyn...)=Motonet 30-9891, lisäysjäähdytysnesteeksi tehty 60%-seos Comma Xstream Glysantin BASF G48 (Motonet 60-9883 = 2l tiiviste), webastolle pakoputki (22mm joustavaa rosteriputkea), keulaan telttapatjaa ja tiivistenauhaa... 139e
17.2.2019 335232 Ohjauspyörä, CTEK akkutesteri, lisäpitkät 185e
27.3.2019 33XXXX Tunkki, polttimon kanta, etujouset+säätökumit+jousipuristin, uusi kesämaski 290e
16.9.2019 342516 Katsastus+jälkitarkastus (Lemförder 2174902 vas. ylätukivarsi) 120e
26.9.2019 343012 Rattiakselin läpivientikumi (A 210 462 08 96) 21e
29.9.2019 343XXX Pohjapanssari KOY Sheriff (131169), tunkin nostokumi (Febi 36163) 160e
Työkalu- yms. hankintoja: Bahco BE6307614F öljynsuodattimen kuppiavain 74 mm 14-kulmainen 6e, Biltema 19-1643 Öljyimuri 99e, Biltema 19-1553 Suodatinpihdit 27e, BGS 62606 suutinpesän kalvain 50e, Keraaminen tahna Febi 26712 16.30e 199e
2.10.2019 343267 Moottoriöljy+suodin (5.5l Motox FullSynth 5W-40, Bosch P7001), PA-suodin (Motonet 19-0839 = Mann PU839x), moott.ilmansuodin (Motonet 16-3814 = Mann C38145), raitisilmasuodin (Purflux AHC138), hydrauliikkaöljyt+suodin (4l Febi 21648, MB 0021845501 / Microstar AF30) 155e
6.10.2019 343347 Lisäkaukovalo X-Vision Genesis 800 + kattotelineet 360e (vanhojen lisäpitkien poisto: -70e) => 290e


Heti hankinnan jälkeen ikävä yllätys oli suutinten vuotaminen. Rahallahan siitä selvisi ja siistiä jälkeä tekivät paikallisella pajalla:
Kuva
Josko nuo nyt kestäisivät jonkin aikaa vuotamatta.

Seuraavat vastoinkäymiset olivat akun tsippaaminen (2v vanha Exide) ja PA-linjan vuoto, auto ei tykännyt lähteä käyntiin helmikuun keleillä. Uusi akku hommattiin ja Dieselasennus vaihtoi muoviputken. Asennuksen jälkeisenä päivänä meno hyytyi kutostien varteen ja hinuri oli tilattava. Vietiin auto takas pajalle, jossa totesivat että toinen linja oli poksahtanut irti => Laittoivat paikoilleen ja maksoivat hinauksen, totesivat että luultavasti heiltä jäänyt liitin huonosti kiinni. Reilu palvelu, täytyy suositella kys. pajaa. Suoritettujen testien mukaan kone on hyvässä iskussa ja uuden akun vaihtamisen jälkeen vakionopeudensäädinkään ei ole vielä reistannut kertaakaan.

TODO:
- Nesteiden uusiminen (laatikkoöljyt vaihdettu) (http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=107727)
- Kuskin penkinlämppäri rikki
- Ruostekohtien rapsuttelua
- Polttoaineputket/letkut uusiksi konehuoneesta, ihan varmuuden välttämiseksi
- Moniurahihna, kiristin-ohjuri-jamitäliemuutakannattaavaihtaasamalla....
- Alustan kunto (+ muut dealerin alempana mainitsemat asiat)
- Imusarjan tilannetta voisi selvitellä, läpät, egr, ja mitä muita kirosanoja niitä olikaan... (http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=97061)
- EGR:n poisto (http://forums.mercedesclub.org.uk/showt ... hp?t=68928)

DONE:
- TCM:n tutkiskelu (itsetutkiskelu myös kun tällaisesta puuhastelusta vanhan mersun parissa innostuu :shock:) => Tutkittu, öljyä löytyi... Itsetutkiskelu lopetettu tuloksettomana.
- Carsoftin opiskelua => Testattu ja toimivaksi todettu.
- Avaimiin tarttis löytää uudet kuoret jos haluais siistit => Kuoret löytyi, kiitos dealerille, nyt on vaan sitten toiset avaimet kokonaan hukassa :/
- Alkuperäiset 11-reikäiset ja 16-tuumaiset aluvanteet olisi ihan kivat kesäksi. Paremmat ainakin kuin nuo nykyiset Alessiot. => Löytyi
- Täysverolliseksi tarvinnee saada ennemmin tai myöhemmin, takapenkit on jo kaivettu esiin varastojen kätköistä... => Tehty, nyt tuetaan valtiontaloutta oikein urakalla.
- Koneen päälle voisi puunata ja viritellä muovin takaisin, hankalahan se on mutta onhan nuo suuttimetkin vasta laitettu taas... => Saa olla paikoillaan toistaiseksi, tilannetta seurataan... => Otettu taas pois, pysyy siistimpänä muovit autotallin hyllyllä...
- Ajovalojen kiilloitusta => 1 kierros tehty, oli siitä hieman apua
Viimeksi muokannut dneproshin, 18.2.2022 19:52. Yhteensä muokattu 82 kertaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Elä vaan laita venäläisiä renkaita alle, mänöö ajo pilalle. :idea: :lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Meinasin saada slaagin kun katoin mitä pyyhkijänsulka maksaa, mut sit tajusin että niitähän tarvii vain sen yhden kappaleen => tuli sit ostettua uusi kuitenkin
Hih :lol:
En ole aikaisemmin ollut kovin innostunut Mersuista (vaan Volvoista!)
Minulla oli joskus 850 Volvo. Kelpo peli, mutta innostusta himmensi etuvetoisen vetely kiihdytyksissä.
Kyllä senkin kanssa oppii elämään, varsinkin kun kuljettaja ei ole ensi kertaa pappia kyydissä.
Nykyinen etuvetoauto ei jaksa vedellä sivusuuntaan, täysi työ että edes eteenpäin (Felicia D).

Muttaniin, asiaan, kovasti paljon tervetuloa Meselle ! 8)
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mistä nimimerkki? Onko kytköstystä itärenkaisiin? Olis ehkä tarvetta hieman kummallisemmille sellaisille.

Tervetuloa myös täältäkäsin. :idea:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kiitos tervetulotoivotuksista!

Itsehän omistan tällä hetkellä peräti kaksi 850 Volvoa, toinen on serkulla ajossa ja toinen purettuna tuossa takapihalla. Ei oo kyllä vetelyt häirinny, johtuneeko sit rauhallisesta ajotyylistä vai mistä. Suoraan nuo kulki kuin juna kun 6-tietä paineli menemään.

Ja ainut kytkentä itärenkaisiin on isäpapan John Deeren takarenkaat, joiden kyljestä tuo nimimerkkikin tuli napattua... :D Toivottavasti nicki ei aiheuta hylkimisreaktiota kenellekään, ainakin täällä itärajan tuntumassa kun joskus on havaittavissa pientä vihamielisyyttä itärajan toiselta puolelta tulevia kohtaan. Itsellä ilmenee lähinnä liikenteessä pientä road ragea, kun katselee millaista tuo pitkäkilpisten meno välillä on.

Ja peli on oikeastaan venäläisten renkaiden suhteen jo menetetty, tuli hommattua HKPL 8:t "Made in Russia"... Mutta ihan hyvin tuntuu mersu noilla menevän.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

No niin tuo näyttää Misukkakin pukkaavan talavituotteen Vennäältä, ainakin menekkikokoset.


Vaan, vaan... Ei tuo pirssi voi olla Väyrysmerssu, vaan joku muovinen kiinankopio. Ruostetta ei ole visuaalisesti havaittavissa. Photoshop? :roll: :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Takalasinpyyhkijä pyyhkii peruutettaessa ittekseen jos tuulilasinpyyhkijät on päällä

Ka, niinhän sen kuuluukin tehdä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Täytynee siis laittaa tarkempia kuvia että ruosteet erottuu!

Takalasinpyyhkimen automaattikäynnistys pakilla on ominaisuus juu eikä vika. Samaan olen törmännyt jossakin muussakin autossa, en vaan muista missä. Häiritseväksi ominaisuuden koen siksi, että se pyyhkii lasia surutta kuivana tai hiekkaisena. Ja saattaa vaikka käynnistyä sulka kiinni jäätyneenä. Olen mieluummin ilman koko pyyhkijää, hyvin on ainakin tämä talvikausi mennyt vaikkei lasista näekään aina läpi :)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

dneproshin kirjoitti:Itsehän omistan tällä hetkellä peräti kaksi 850 Volvoa, toinen on serkulla ajossa ja toinen purettuna tuossa takapihalla. Ei oo kyllä vetelyt häirinny...
Ei ihmekään, lakkasi ne minuakin häiritsemästä kun myin vollen Vesalle :whistle:

Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Nyt kun on pelkkä akselinpää takalasissa törröttämässä, niin ampuu muuten siitä oikein nätissä kaaressa pesunesteet suoraan taaksepäin. Tulee mieleen tilanteita, joissa kys. toiminnolla voisi osoittaa mielipiteensä joidenkin kanssa-autoilijoiden ajotavoista, mutta enhän mie nyt semmosta oikeesti kehtais... :whistle:
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Muutama kupliva kuva tänään...

Takaluukku taitaa ruostua aina kaikissa autoissa:
Kuva

Mersusta ruostuu myös katto (!?):
Kuva

Ruosteinen eleganssi alkaa puskea esiin :)
Kuva

Kiveniskemiä korjataan mustaan autoon tietenkin vihreällä värillä :shock:
Kuva

Ja ovitiivisteiden alta kukkii luonnollisesti myös:
Kuva

Pohja näyttää ihan hyvältä, mutta ulkonäköhän ei välttämättä takaa mitään. Paksussa massassa ainakin:
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Edit: Linkitän muutaman enemmän tai vähemmän vanhan kuvan tähän:

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut dneproshin, 19.12.2016 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

20.04.2014 305739 Kesärenkaat alle

Kuva

Talvirenkailla (HKPL kasit) tuli ajettua ainoastaan n. 4000 km, joten ne ovat edelleen täysin uudenveroisessa kunnossa. Etu- ja takarenkaiden välillä ei ollut havaittavissa minkäänlaista eroa kulutuspinnassa ja aivan kaikki nastatkin ovat edelleen tallella. Suurin osa ajosta oli kuivaa kestopäällystettä, jonka olisin odottanut olevan nastarenkaille huono asia. Näköjään tuo ajomäärä ei vielä vaikuttanut mihinkään.

Kesäkumit ovat sekakokoiset Michelin Energy Saverit (edessä 195/65 R15 ja takana 205/65 R15), ovat vielä hyvässä iskussa ja noiden pitäisi käsittääkseni kestää aika hyvin kilometrejä.
Viimeksi muokannut dneproshin, 21.4.2014 15:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Omat kokemukset eivät puolla Michelin ES:ien kulutuskestävyyttä, mutta rengas on erinomaisen hiljainen ja mielestäni kelpo ajettava.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Juu ennen oikiat "Äksä-Miseliinit" kesti ajaa kaksi autoa paaliin, nykyään kaksi kesää ja kummit paaliin. Ja miksipä kestäisi, vaatimukset renkaalta sisältävät jo nykyautojen suorituskyvystäkin johtuen paljon enemmän muita ominaisuuksia kuin ikuista kulutuskestoa. Toisaalta renkaan osuus sen kulumisesta on viidennes karkeasti. Muut tekijät; auton säädöt, keli, ajoalusta, kuormaus, paineet, jne. ja ennenkaikkea ajotapa on se loput 4/5 osaa.

Toinen syy miksei oikein mikään kummi enää kestä käyttöä eikä ajan hammasta on korkea-aromaattisten hiilivetyjen käytön kieltäminen. Kun luomua tehdään orgaanisista materiaaleista, niin lahoaahan ne. Saa muutaman vuoden ikästä ka-kummin orkkisrunkoa kipata hylkyyn kun kyljet irvistelee halkeamilla. Toisaalta on välillä -90 luvun Misukkaa joka ois täysin priimaa pinnotukseen, muttei ikänsä vuoksi huolita. Sama ongelma pinnotteiden kanssa, Remmit ei pysy kiinni kun ei välikumissa saa olla myrkkyjä, eikä ne remmit kestä eikä pidä.

Tuli tuossa syssyllä joku romukumierä kierrätykseen jonkun tallin perukoilta. Matkassa yks sota-aikainen Jaroslavin rengastehtaan tuote Gaz AA:n alta. (?) Muuten olis ollu vielä kelpo tuote, mutta ruoste oli syöny reunakaapelit. Nyt ollaan taas säästörenkaiden aikakaudella, kun urasyvyys vain kasvaa ajan kanssa, pintauranpohjien halkeillessa:lol:
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10553
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

dealer kirjoitti:Ei ihmekään, lakkasi ne minuakin häiritsemästä kun myin vollen Vesalle :whistle:
Minä oonkin sitten sairastanu merkkiä senkin edestä tuon jälkeen. Kiitos. :oops:

Topicin aloittajelle täydet pisteet täsmällisyydestä ja dokumentoinnista huoltojen yms suhteen. :D
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Eipä olleetkaan Misukat priimakunnossa, kylkeen oli ilmestynyt patti talvisäilytyksen aikana, vai liekö ollut jo viime kesänä. Huomasin vasta nyt kun selvittelin ratin tärinää ja otin etupyörät pois. Päätin uusia vain 2 kumia ja otin tarjoukset paikallisista isoista puljuista (Vianor ja Euromaster), Hakka Green (Vianor) tai Michelin ES (Euromaster) olivat euron tarkkuudella saman hintaiset. Nokialaiset sai heti asennettuna mukaan, misukoita olis joutunut odottamaan pari päivää => otin noksut.

Auto oli pari päivää takavarpaillaan:
Kuva

Käytin tilaisuuden hyväksi ja puunasin ja vahasin tuon irrallaan olleen vanneparin:
Kuva

Huono kuva koeajolenkiltä:
Kuva

Ravistukset hävisi, hyvin kulkee. Vanteet on toki 15-tuumaset pappamallit ja renkaat näyttää niiden päällä aika donitseilta, mut itseäni ei juuri häiritse. Alkaa oikeastaan jo silmä tottua noihin, jos jotain tilalle ottaisin niin korkeintaan jotkut sopivan hillityt ja siistikuntoiset 16/17-tuumaiset orkkisvanteet.

Niin, ja vakkarin toiminnasta oli tuolla juttua: viewtopic.php?t=50801

Minullahan vakkari alkoi kesärenkailla taas potkia itseään pois päältä, ja epäilys kohdistuu nyt tuohon sekarengastukseen, mikä tässä aiemmin oli (2x 195/65 R15 ja 2x 205/65 R15). Nyt on kaikki 205/65 R15, seurataan tilannetta...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti:
Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.
Niin,taitaa olla tämänikäisissä sivuleikkurit hyvä keino,jos olisi enempi 2000 luvun puolella rakennettu vehjes niin kai tuon saisi starilla koodattua pois toiminnasta??
Voisihan tästäkin joskus vikakoodit lukea kun melkein samassa kinkeripiirissä vaikutetaan,kuulemma :toks:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

kilander kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.
Niin,taitaa olla tämänikäisissä sivuleikkurit hyvä keino,jos olisi enempi 2000 luvun puolella rakennettu vehjes niin kai tuon saisi starilla koodattua pois toiminnasta??
Voisihan tästäkin joskus vikakoodit lukea kun melkein samassa kinkeripiirissä vaikutetaan,kuulemma :toks:
ottaa sade tunnistimelta johon irti liittimestä(lasilta) nii toimii niinku normaalit pyyhkiät.
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Takalasinpyyhkijästä oli kyse, siinä on kyllä tuo toiminto vaikkei ole sadetunnistinta.
jupi
Viestit: 731
Liittynyt: 15.4.2008 20:35
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jupi »

dealer kirjoitti:Takalasinpyyhkijästä oli kyse, siinä on kyllä tuo toiminto vaikkei ole sadetunnistinta.
:lol: no nii.. pitäs varmaan lukia kunnolla :oops:
vm-05 s211 320 CDI AMG (käyttis)
vm-01 s203 200 CDI (raksapaku)
vm-89 w201 200E85(rojektina)
vm-89 s124 300TDT (st aihio)
vm-86 w201 (ikuisuusrojekti)
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

kilander kirjoitti:
dealer kirjoitti:
Pyyhkijästä; mistähän joutuisi johdon katkaisemaan että saisi sen automaattitoiminnon pois päältä. Tosiaan tarpeeton, ja ikäväkin jos lasi kurainen - kuiva.
Niin,taitaa olla tämänikäisissä sivuleikkurit hyvä keino,jos olisi enempi 2000 luvun puolella rakennettu vehjes niin kai tuon saisi starilla koodattua pois toiminnasta??
Voisihan tästäkin joskus vikakoodit lukea kun melkein samassa kinkeripiirissä vaikutetaan,kuulemma :toks:
Kiitos tarjouksesta, täytyy katsoa josko auto vielä joskus täälläpäin piipahtaa - meni nimittäin nyt vuorostaan siskolleni pääkaupunkiseudulle ajoon (Tästähän on tulossa kovaa vauhtia oikein kunnon kiertotähti). Itelleni hommasin Volvon kesämenopeliksi ja ens talveksi pitää kattoa tilannetta taas erikseen.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Keskikesän tilannepäivitys

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Auto on ollut koko ajan ajossa, eikä remonteiltakaan ole vältytty. Laturi hajosi alkukesällä ja taas tuli n. tonnin remppa, kuulemma.

Auto olisi muuten hyvä ajella, mutta nuo remppakulut arveluttavat... Toisaalta tässä olisi nyt laitettuna jo paljon kalliita kohteita, mut silti mietityttää mikä tonnin osa seuraavaksi hajoaa...

Isäpappa alkaa olla sitä mieltä, että jätettäisiin tämä vara-vara-autoksi, eli ajettaisiin vain, jos joku muu suvun autoista hajoaa.

Minä ajan siis talvella joko tällä tai sit VAG-konsernin SDI-koneisella tuotteella. Ymmärrettävästi tämä olisi mieluisampi vaihtoehto, mutta en haluaisi talvella(kaan) jännittää että pääseekö sinne töihin vai ei...

Pyytäisinkin foorumin tietäjiltä asiantuntevia mielipiteitä, mitä ennakoivia toimenpiteitä ja tarkistuksia tälle kannattaisi tehdä talvea vasten, jotta kalliilta remonteilta vältyttäisiin ja pihalla pakkasessa ei tarvitsisi alkaa epätoivon vimmalla tekemään remontteja.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tarvittavan huollon ja perustarkastuksien (alustan ja jarrujen osat, hihna, vesipumppu, tukipyörä, vuodot, jarruputket ja -letkut...jne...) lisäksi erityisesti etupyöränlaakerien huolellinen tarkastus ja tarvittaessa vaihto.
Jos olisi oikeasti osaava korjaamo lähellä niin parasta olisi käyttää autoa siellä, puolessa tunnissa tutkii aika paljon näiden perusjuttuja.
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Taas hajosi laturi

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Laturin vaihtaminen alkukesästä maksoi n. 967 euroa. Ja nyt se hajosi taas. Mersu ei lähtenyt tänään käyntiin, naksahti vaan. Akkua ladattiin muutama tunti, jonka jälkeen käynnistyi kyllä, mutta näytössä "Battery/Alternator Visit workshop"...

Mitattiin että ei lataa (11.XX volttia riippumatta kierroksista), tsekattiin miltä laturi näyttää:

Kuva

Kuva

Mitähän tuosta nyt taas kärähti ja miksi? Takuuseen lie menee mut harmittaa ja menee luotto koko autoon tällaisten takia.

BTW, Saattaa olla mersu kohta myynnissä, talveksi tämä oli oikeastaan menossa seisontaan joka tapauksessa. Auto on tilava ja ihan hyvä ajaa, mut hinta-laatu-suhde ei kyllä miellytä, jos koko ajan hajoaa jotain ja osat on näinkin kalliita. Miksi ihmeessä laturin pitää olla noin julmetun hintainen ja vesijäähdytteinen? Seatiin vaihdoin juuri uuden laturin, joka oli ihan tavallinen, maksoi n. 192 euroa (hihnan kanssa) ja vaihto oli ehkä n. tunnin homma itse huolellisesti tehtynä ja muita tarkistuksia samalla suorittaen. Kai tää vaan tarvii virtaa niin paljon kaikkine varusteineen...
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Hyviä uutisia: laturi mennee takuuseen asennuksineen päivineen. Fixus-ketju hoitaa homman siten, että ei tartte onneksi alkuperäiselle pajalle viedä.

Auto menee laturin korjauksen jälkeen öljynvaihtoon ja ruostesuojaukseen :O - ehkä tästä ei vielä ollakaan luopumassa... Tuolla aiemmin kuvissa näkyviä ruostekukkasiakin olisi tarkoitus sipistellä siten, että itse tekisi mahdollisimman paljon alkutöitä ja toivottavasti joku osaava sit loput :) Mutta kattellaan.. Jos sitä talven aikana vaikka ehtisi jotain tehdäkin, edellytykset sinänsä on olemassa kun tällä ei ole tarkoitus ajella.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Ruostehommia

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Alustan massaus on suoritettu (Savonlinnan Autosuojaamo):

Kuva

Kuva

Kuva

Seuraavana vuorossa ovien + muiden kukintojen korjaus (alustavasti kyselty ajanvarausta paikalliselle pajalle):
Kuva
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

VIN

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Auto odottelee edelleen maalaria, eipä tuo kuivassa tallissa varmaan miksikään mene.

Kuskin ovipeilin lasi vaihtui Alvadin perusmalliseen (lämmitetty, mutta ilman tummennusta):
Kuva

Vanha oli vähän törkyisen näköinen:
Kuva

Niin, vuosikatsastuskin on suoritettu taas onnistuneesti, jonkun nivelen joutui kuulemma vaihtamaan, ja öljyt+suodatin+termostaatti vaihtuivat myös.
Edit: Näköjään vänkärin puolen ylätukivarsi on vaihtunut ainakin:
Kuva

"L 21750", elikkä laadukas Lemförder-tuote (?)

Lomapäivien ratoksi kattelin vähän mitä tuolla VIN-koodilla löytyy:

Ident. number (FIN) WDB2102061A983659
Baumuster 210206
Sales name E 220 CDI
Cabin 00000
Permanent link http://carinfo.kiev.ua/cars/vin/mercede ... u=b_pf0opi
Order number 0 - 239 14612
Delivery date 1999-08-23
PAINT1 753U
Interior color 451A
Engine 611961 30 141995
Front axle 2 AL2910X0612206138758
Gearbox 722699 01 706860
Lights units HELLA
Retarder 1 990823
Class 1
Audio serial number AL2910X0612206138758

220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
249 INSIDE AND OUTSIDE MIRROR AUTOMATIC DIMMING
293 SIDEBAG IN REAR LEFT AND RIGHT
354 ANTENNA FOR TELEPHONE D/E-NET
404 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT
423 5-SPEED AUTOMATIC TRANSMISSION
450A FABRIC-ELEGANCE
451A CLOTH ELEGANCE ANTHRACITE
480 SELF-LEVELLING SUSPENSION
543 SUN VISOR WITH MAKE-UP MIRROR L. AND R., BE-
611 EXIT LIGHTS FOR DRIVER DOORS
641 LIGHT ALLOY WHEEL, 11-HOLE DESIGN
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
753U TEKTITE GRAY - METALLIC PAINT
756 RADIO MB AUDIO 10 CD WITH VK/RDS
800
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
877 READING LAMP IN THE REAR
955 EQUIPMENT PACKAGE ELEGANCE
988 VEH. TIT. OF OWN. & COC DOC. + MODEL PLATE (MACH.)

Mikä on tuo tyhjä rivi (800)?

Edit:

Lainaus:
Code 809 up to model year 1999
Code 800 from model year 2000
Viimeksi muokannut dneproshin, 31.12.2016 15:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Väykky se edelleen kiskoo talviunia kylmässä tallissa. Ei ole maalari kerinnyt autoa fiksailemaan, saa nähdä ehtiikö ennen kevättä.

Ongelmahan on, että tälle ei oikein ole löytynyt käyttöä, on selvästi liian hieno auto kun kukaan ei uskalla ottaa ajoon...

Mikähän tällaisen arvo voisi olla, jos tästä nyt päätettäisiinkiin luopua... Se nyt on selvää että omiaan ei koskaan saa pois (kts. kululaskelmat aikaisemmista viesteistä) ja järkevintä olisi ajaa itse tämä loppuun ja nauttia mersun kieltämättä arvokkaista kyydeistä kun auto alkaa olla nyt aika hyvin tikissään. Mutta jotenkin pihasta tahtoo lähteä aina ensin muut autot ajoon ja väykky-parka on jäänyt ihan seinäruusuksi.

Vai pidetäänkö naftaliinissa ja odotetaan klassikkostatuksen nousua (voiko sellaista koskaan tapahtua väykylle, mätäneekö elektroniikka jne...), kommentteja?
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
Arto N
Betonileipuri <br> Miele-mies
Viestit: 3204
Liittynyt: 14.10.2005 8:25
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Arto N »

Ajoon vaan. Statusta ei väykyllä saa, sääliä kyllä :lol:
® Mesen linttaklubi
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Njoo, turha se kai on sääliä tällaista autoa, käyttöönhän nämä on tehty. Voi sitten vaikka pyrkiä linttaklubiin kun auto tarpeeksi rähjääntyy.

Pari kysymystä tähän väliin, jos sopii...

Halusin ymmärtää polttoainepuolen toimintaa ja piirtelin joskus tuollaisen (ei mittakaavassa):
Kuva

Onko periaate tuollainen?
Miksi paluu menee suodattimen kautta, olikos siinä olevinaan lämmityskierto vai mikä?
Osat on kalliita, hajoaako niitä usein?
Olikos näissä sellainen ominaisuus, että jos startti ei pyöritä kylmää konetta tarpeeksi nopeasti eli polttoaineen paine ei nouse tarpeeksi, ei "käynnistymislupaa" tule? Ja tämä olisi kierrettävissä lämmittämällä lämpöanturia jolloin pienempikin paine riittää tuohon "käynnistymislupaan"?

Ja sitten vielä avaimista kysymys (tuolla oli ainakin juttua aiheesta): Mistä tuollaisen DAS3-tyyppisen avaimen voisi hommata järkevään hintaan? (Tuo on se isoin infrapunamokkula mitä näissä on ollut). Tarvitsisin lähinnä ehjät kuoret kun tiputin toisen avaimista betoniin - toimii muuten täydellisesti mutta salpa on palasina ja metalliavain ei pysy paikoillaan. Ebayn ihmeellisestä maailmastakaan ei oikein tuota mallia löydy, muun mallisia IR-avaimia ja pelkkiä kuoriakin tuntuu olevan pilvin pimein tarjolla.

Onko näissä aina Tip-start ominaisuus ja miten sen pitäisi toimia?
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”