mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

S210 E220 CDI A -99 "Ukin melluauto"
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 25.4.2015 18:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
Nollakelillä ajettaessa 20 kilsaa 6-tietä lämmöt juuri ja juuri yli 80. Pitääkö tuohon olla tyytyväinen?

Sellainen se on, ellei ole webastoa.

Laatikkoöljynvaihto onnistuu näihin vanhempiin ilman lämpötilatietoja.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 25.4.2015 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No joo, onhan tässä webastokin ja sen kanssa tosiaan lämpenee jonkin verran nopeammin... Pitää käyttää enemmän, säästöä väärässä paikassa jos sitä säälii. Riittääköhän 10-15 minuuttia ennen lähtöä? Ja antaa sitten ajon aikana kytkeytyä pois automatiikan ohjaamana.

Mie kun olin lukevinani jostain että 722.6-laatikossa öljypinta pitää mitata tietyn lämpöisillä öljyillä... Mutta täytyy tutustua vielä noihin ohjeisiin tarkemmin. Ei kai se siitä vaihtamalla huonone, vai onko hommassa jotain pahoja sudenkuoppia?
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 26.4.2015 22:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mikkään ei mene kohtuudella Mad

Kyllä kiittelen sitä henkilöä joka on tähän investoinut nuo oikein jättimäiset 15-tuumaiset vanteet, jotka ei meinaa sopia sitten millään paikoilleen.



Joka kerta renkaanvaihto yhtä tuskaa, edes oikean kokoisia soviterenkaita ei ole. Viime kesän takarenkaat yritin laittaa eteen, eipä onnistunut... Painot ottaa sopivasti jarrusatulaan kiinni. Näköjään tuurilla viime kesän etupyörissä oli painot vähän eri kohdissa, tai sitten jarrusatulan asento on muuttunut palojen kulumisen myötä. Noh, uusista vanteista on onneksi kaupat sovittu, niin voi pikkuhiljaa unohtaa nämä.

Aloitellaan huoltotauko nyt sitten, ei ole pakko ajaa tällä niin ei ajeta. Lootaöljyt käyn motonetista ja tuollainen tilaus on nyt sisässä KL-varaosilla:

1 x Automaatin mittatikku 722.6 (5-Vaiht. sähkölaatikko) (Tuotenumero 59238)
1 x 20.00 = 20.00 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaatin tulpan tiiviste (Tuotenumero 20837)
1 x 0.94 = 0.94 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaatin turbiinin/öljypohjan tulppa (Tuotenumero 14626)
1 x 1.39 = 1.39 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaattivaihteiston täyttöputken tulpan sinetti, punainen (5-vaihteinen sähkölaatikko) (Tuotenumero 9555)
1 x 1.02 = 1.02 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaattivaihteiston täyttöputken tulppa (5-vaihteinen sähkölaatikko) (Tuotenumero 19052)
1 x 9.75 = 9.75 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Moottorin öljynpoistotulppa 14mm (Tuotenumero 1635)
1 x 2.08 = 2.08 EUR (sis. ALV 24.00%)


10 x Öljynpoistotulpan tiiviste 14 mm (Tuotenumero 15445)
10 x 0.11 = 1.10 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaattivaihteiston öljynpoistotulppa 5-vaihteinen (Tuotenumero 26553)
1 x 2.91 = 2.91 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaattivaihteiston pohjaropun kuparitiiviste 5-vaihteinen (Tuotenumero 27780)
1 x 1.06 = 1.06 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaattivaihteiston suodin ALKUPERÄINEN (Tuotenumero 42629)
1 x 20.70 = 20.70 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Automaattivaihteiston tiiviste ALKUPERÄINEN (Tuotenumero 24030)
1 x 12.90 = 12.90 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Magneetti automaattivaihteiston öljypohjaan, 5-vaihteinen (Tuotenumero 36998)
1 x 17.60 = 17.60 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Pistoke sähkölaatikkoon, sis. tiivisteet ALKUPERÄINEN (Tuotenumero 65468)
1 x 10.10 = 10.10 EUR (sis. ALV 24.00%)


1 x Turbiinin lukkoventtiili (KYB-venttiili) sähkölaatikolle 1 kpl/auto orig. (Tuotenumero 37017)
1 x 72.30 = 72.30 EUR (sis. ALV 24.00%)

183.85 e, öljyistä tulee puolisentoista sattaa päälle. Niin, ja ebaysta tilasin laatikon ohjausboksin kun sattui saman numeroinenkin löytymään viidellä kympillä. Ihan vain varmuuden vuoksi.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 29.4.2015 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sain tapeltua kesäpyörät alle, huonommat kumit on sitten takana kun ei niitä muuallekaan saa:


Nuo olis myynnissäkin (linkki), ihan nättikuntoiset vanteet ja renkaillakin ajelee:


Tosiaan, en suosittele väyryseen välttämättä noita. Menee jarrujen suhteen aika tiukaksi - jopa näissä pikkukoneisissa.

Talvirenkailla on nyt ajettu kahtena talvena peräti 6000 km. Dieseli se on silti oltava, koska bensa-mersu on yhtä kummallinen ilmestys kuin sedan-volvo (kuka hullu sellaisenkin ostaisi Very Happy). Hakkapeliitta 8 205/65 R15 99T XL DOT 3613 Made in Russia, kaikki nastat tallella ja jokaisessa kumissa on vielä "8"-merkki luettavissa, tyytyväinen täytyy olla noihin tässä vaiheessa.

KL-Varaosilta tuli toimitus nopeasti:


Ja Motonetista hain vähän noita öljyjä Very Happy Laatikkoon 236.10 (Febi Bilstein), koneeseen 229.3 (Teboil Gold-S), jotka olin katsovinani riittäviksi luokituksiksi tähän peliin. Itse asiassa koneeseen taitais kelvata semmonenkin numero kuin 229.1.

Edit 30.4.2015: Tänään saapui Latviasta laatikonohjausboksi, se oli sen 50 euroa toimitettuna. Kiinnityskorva poikki, muuten ehjän näköinen - käytetty osa siis kyseessä, vielä en varsinaista toimivuutta ole ehtinyt testaamaan.

Kulukirjanpitoon merkittäväksi: Lootahommiin 382.35 euroa, moottoriöljyt+suodatin 51.70 euroa (2 litraa jäänee yli). Pitäisi olla ihan laadukkaat palikat ainakin. Ja Motonetistakin sai 25 euron ostoedun - voimassa vielä huomenna, näin vinkkinä.

Tankkasinkin taas tänään, nyt sain laskettua kulutukseksi 6.71, elikkä eka kertaa todellinen kulutus alle seiskan kuski Tuolla historia:
http://www.spritmonitor.de/de/.....06611.html
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa


Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 30.4.2015 19:26, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jovihava
Vanha Jäärä
Pimppaaja

Linttaklubin presidentti
CamoKaapisti
Mesen hitskok
Amway’s Product AMB


Liittynyt: 31 Maa 2007
Viestejä: 7408
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 29.4.2015 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:
Sain tapeltua kesäpyörät alle, huonommat kumit on sitten takana kun ei niitä muuallekaan saa

ope
_________________
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 29.4.2015 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tilannehan korjautuu kun saan "uudet" kumit vanteineen. Elikkä kaupat on sovittu 16" orkkisaluista, joissa pitäisi oleman hyväkuntoiset nokialaiset päällä. Sit nuo kammottavat Alession jätemetallivanteet joutaa kiertoon (mieluiten kiertoradalle Evil or Very Mad). Eiks oo hyvät myyntipuheet? Very Happy
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 0:19    Viestin aihe: Laatikkohommia Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nättiä ja kirkkaan punaista öljyä sieltä löytyi:


Pistoke oli mehinyt melko runsaasti:




Valkoisessa astiassa öljypohjan ropusta tullut tavara, mustassa turbiinin ropusta:


Yhteensä vähän vajaat 8 litraa.

Irroitin hydrauliyksikön, tai mikä tuon virallinen nimi nyt on:






Jonkin verran tuota tummanharmaata lietettä. Yritin siivota enimmät pois. Pyörintänopeusantureihin oli tarttunut ihan lahjakkaasti tuota mönjää (kuten monilla muillakin, mitä näistä on juttuja tullut lueskeltua):


KYB/KYP/mikä-tuon-nimi-onkaan-venttiili vaihtui:




Uudessa oli mukana tuollainen kumikin, näytti sopivan tuohon joten siihen sen laitoin:






Siivouksen jälkeen:




Kirkasta oli, eikä suodatinkaan ollut mitenkään pahan näköinen (suodatin ja 3.7 litraa öljyä vaihdettu edellisen kerran n 3,5 vuotta ja 62 tkm sitten):


Palikat takaisin, huomattavasti vähemmän sotkuista kuin irroittaminen:


Tappi keltaisen muovikorvakon sisään oli kriittinen paikka:


Öljypannu puhdistettu ja uusi tiiviste paikoillaan. Lisäsin magneetin, ennestään ei ollut:


Suodatin paikoilleen, alkuperäisosa mutta silti hyvin epämääräinen asettaa paikoilleen:


Elikkä suodatin ei asettunut paikoilleen mitenkään luotettavan tuntuisesti, olisin odottanut jonkinlaista klonksahdusta. Työnsin niin syvälle kuin kohtuullisella voimankäytöllä menee, kaipa öljypohja tuon paikoillaan pitää.

Uusi läpivienti ja pistoke kiinni:


Öljypohja paikoilleen, lämpösuojapelti pistokkeen kohdalle:


Uusi ja kiiltävä proppu turbiiniin:


Aivan satumainen onni, että proppu pysähtyi täsmällen aukon kohdalle, eikä turbaania tarvinnut ruveta meisselillä kääntelemään. This almost never happens to me.

5 litraa laitoin öljyä täyttö/tarkastusputkesta sisään, huomiseksi jäi loput hommat. Eli käytän konetta hetken aikaa, ja lisään sen jälkeen loput öljyt suurinpiirtein oikealle tasolle. Sitten vielä huuhtelen sen verran että olen tyytyväinen ulostulevan öljyn väriin, ja jätän toki vähän lisäysvaraa reserviin. Koeajo jotta kaikki varmasti toimii, ja sitten käyntilämpöisenä vielä öljytason tarkastus. Ohjearvo tarkastuslämpötilalle on 80C, ja "kylmäkohdistusta" varten tikussa on 25C-asteikko myös. KL-varaosien mukaan toimenpide suoritetaan seuraavasti:

Lainaus:
Mittaus: Auto käytetään lämpimäksi, jonka jälkeen käytetään vaihteenvalitsin asennoissa N, R ja D. Öljyn määrä mitataan D- asennossa (veto päällä) jarrua painaen. (Saa varmasti riittävän tarkan tuloksen myös N-asennossa seisontajarrua käyttäen.)


Eiköhän tuo noilla tokene.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 8:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tosi mukava seurata dneposhrinin kerrontaa runsaine kuvineen.

Lainaus:
suodatin ei asettunut paikoilleen mitenkään luotettavan tuntuisesti, olisin odottanut jonkinlaista klonksahdusta. Työnsin niin syvälle kuin kohtuullisella voimankäytöllä menee, kaipa öljypohja tuon paikoillaan pitää.

Joissain suodattimissa oli ennen kaksiosainen klipsi siinä ohjarin tilalla ja se naksahti kiinni h-yksikköön. Nykyään ei ole ollut, ja jotkin suodattimet jäävät ikävästi roikkumaan.

Lainaus:
Sitten vielä huuhtelen sen verran että olen tyytyväinen ulostulevan öljyn väriin

Niin kirkasta ennestään ettei huuhtelu olisi välttämätöntä kun oli proppu turbiinissakin, mutta silti hatunnosto sille että homma tehdään viimeisen päälle Cool
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 9:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onhan näitä mukava tänne turinoida, kiva jos joku lukeekin Smile Tällainen laajennettu huoltokirjahan tästä on tullut, oikein kuvien kera. On näistä ainakin itselle hyötyä jos tarvii uudestaan tehdä samoja operaatioita, ja lie vaikka muillekin.

Tuota huuhtelua tuumailin, josko lykkäisi sitä kuitenkin. Näillä näkymin kuutisen litraa jäänee yli täytön jälkeen, jospa sen määrän lykkäisi huuhteluvaihdolla sisään esim. muutaman tkm jälkeen, tai vaihtovälin puolessa välissä (30 tkm?). Vai säästäisikö seuraavaan öljynvaihtoon sinne n. 60 tkm päähän, jolloin ei tarvitsisi ihan viittätoista litraa ostaa...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Julistetaan laatikon huolto onnistuneeksi. Koeajo on tehty, öljymäärä passailtu sopivaksi lämpimänä ja katastrofaalisia vuotoja tai toimintahäiriöitä ei ilmennyt. Sen tarkemmin en mittaillut öljyn lämpötilaa, ajelin vain koneen käyntilämpöiseksi. Mittasin kone käynnissä sekä N:llä että D:llä, mitään eroa en tuloksessa huomannut. Huuhteluvaihto jääköön toistaiseksi mietintämyssyyn.

Lootan ohjausboksin valutin ylösalaisin suurin piirtein kuivaksi, vastoin odotuksia toimii edelleen... Täytyy avata se paremmalla ajalla. (Toinen boksi kulkee hanskalokerossa mukana Razz)

Etupalkki on ottanut osumaa:




Etupuskurin alusmuovi on surkean näköinen (ja uusi maksaa 200e Shocked):


Itsekin keulan olen dipannut turpeeseen kerran ellei kaksikin huonolla tiellä, myönnettäköön.

Kevätpäivän touhuiluja:


Autot ne vaihtuu tallista toiseen sen mukaan mitä tarvitsee milloinkin rassata. Katotaan kerkeiskö tuota Volvoa pajottamaan seuraavaksi.

Tälle seuraava operaatio olkoon surullisten lamppujen kiillotus:

_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Venymä



Liittynyt: 26 Hei 2013
Viestejä: 53
Paikkakunta: Pudasjärvi

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 14:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:

Etupuskurin alusmuovi on surkean näköinen (ja uusi maksaa 200e Shocked


http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/75343/13263
Siittä hieman edukkaampaa tilalle.
_________________
W210 290DT
W208 320
W202 250D
W210 220D x 3
W123 300D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sonikki
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 09 Syy 2007
Viestejä: 3197
Paikkakunta: Katko

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 15:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dneproshin kirjoitti:
Etupuskurin alusmuovi on surkean näköinen (ja uusi maksaa 200e Shocked):

Kurkkaseppas www.alvadi.ee Tuohon uudempaan eemeliin olis ollu muistaakseni huikeat parikymppiä uusi. Laadusta en sitten tiedä, mutta varmaan parempi kun vanha karille ajettu tai ei ollenkaan Very Happy

MUOKS: Kah, siinähän olikin jo linkkiä Laughing
_________________
S212 E350 CDi -10
W639 115 CDi -04
W124 230 TIC/EFI -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nuo parinkympin pohjamuovit on kaukana sopivista mitä olen nähnyt, mutta toki asiansa ajavat auton alla missä ei haittaa vaikka vähän vääntyilee ja lisäreikiä joutuu tekemään. Muoviämpäristä leikkaamalla saisi samanmoisen mutta tulee sillekin hintaa Rolling Eyes
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Venymä



Liittynyt: 26 Hei 2013
Viestejä: 53
Paikkakunta: Pudasjärvi

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ainakin mitä minä oon nuita Alvadin muoveja laitellut omiin ja sukulaisen väyryseen niin ovatten sopineet yhtä hyvin kun alakuperäset,
toki on pikkusen eri tuntusta muovia kun orkinal teile mutta ei tuossa pahasti metsään mene jos parikymppiä investoi. Very Happy
_________________
W210 290DT
W208 320
W202 250D
W210 220D x 3
W123 300D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 03.5.2015 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nimenomaan, kannattava ostos vaikka laatu on mitä on. Eihän alkuperäisestä kannata kymmenkertaista hintaa maksaa, ei se auton alta kenellekään näy.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 14.5.2015 15:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kiitos vinkeistä, pitääpä laittaa tilaukseen noita alustan muoveja, kun ovat tuolla Alvadilla noin edukkaita. Samalla pitänee hommata noihin muihinkin autoihin noita muoveja, kun kaikista tuntuu olevan enemmän tai vähemmän palasina.

Tori.fi:ssä oli myynnissä tuommoiset:


Tähänhän oli valittu tehtaalta mm. tuommoinen lisävaruste:
641 LIGHT ALLOY WHEEL, 11-HOLE DESIGN

Eli ilmeisesti juuri samanlaiset sain nyt hommattua, hyväkuntoisilla (6 mm, DOT 3609) Hakka H -renkailla (205/60 R16) ja pulttisarjakin oli mukana. Kaksi keskikapselia kyllä menee uusiksi kun kynnet on poikki.

Vanteiden speksit:
210 401 12 02
7 1/2 J x 16
ET41
Made in SA (South Africa?)

Onhan nuo nyt sentään paremman näköiset kuin edelliset. Ohjaustuntumakin parani hieman, 60 km lenkin kävin ajelemassa äsken.

_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 16.5.2015 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laitetaan vielä (omasta mielestäni) vähän paremmat kuvat uusista vanteista:




15.5.2015, 312500 km, muutoskatsastus takaisin henkilöautoksi:


Leveyden puoleen itsekin mahdun juuri ja juuri tuohon turvaistuinten väliin, sen verran piti kokeilla. Ja vyötkin menee kiinni, matkustusmukavuudesta ei kyllä varsinaisesti voine puhua.

Poikien kanssa tuli viikonloppureissu heitettyä ilman ongelmia, auto alkaa olla pikku hiljaa mieleisessäni kunnossa, kulahtanutta ulkoasua ehkä lukuunottamatta.

Muutoskatsastus maksoi 68 euroa ja sisälsi käytännössä penkin kiinnitysten tarkistamisen. Sentään halliin asti ajettiin ettei pihalla vaan vilkaistu Rolling Eyes Penkkien kiinnittäminen oli helppo operaatio, 8 ruuvia vaan paikoilleen. Keskimmäinen turvavyö tuotti ongelmaa, ei halunnut lukittua. Lukkoon oli jostakin syystä junttaantunut teipinpalanen, jonka onneksi sain tongittua pois puuhakoukulla:



Kannattava ostos, Biltemasta muistaakseni hommasin. Pelastanut monesta pulasta. Muutoskatsastuksessa(kaan) tosin ei turvavöiden toimintaa tarkisteltu, mutta onhan ne nyt silti oltava kunnossa.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 27.5.2015 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli pestyä auto ns. kunnollisesti ja vahattua, ensimmäistä kertaa tänä vuonna. Spämmätään nyt pari kuvaa kun auto on kerrankin jotenkuten puhdas:





Ei siitä näyttelykuntoista enää saa, mutta ehkei ole tarvekaan...

Motonettiin sijoitin taas 25 euroa, ja sain tommoisen:


Ja taas ilmestyi lisää puuhasteltavaa:


Kungsin "tavallisen" kokoinen lumiharja on aika passeli pitämään väykyn takalasi yläasennossa, kun hissi (vääjäämättömästi) antautuu:


Ja tuonkin vuodon jos saisi tukittua:


Huohottimesta oli jotain keskustelua naapurifoorumilla, nyt pitäis vain keksiä miten tuon vuodon nyt saa asettumaan? Ja pitäisikö tuolla ylipäänsä kulkea niin paljon tuota öljyä/öljysumua että noin paljon riittää putkien ulkopuolellekin? Ja onko tuo nyt siis lämmitysvastus, mihin piuha menee?
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 28.5.2015 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lueskelinpa tuollaista aihetta:
CDi - mersun tyypillisiä ongelmia. (ja omistajien...)

Lainataas tähän siitä tuommoinen lista, ja aloitetaan "Väyrysen vikabingo", eihän tämän auton kanssa muuten selviä kuin pikku huumorilla Smile

-termostaatti rikki; muutenkin hitaasti lämpiävä auto on kun jääkaappi - CHECK
-suuttimien tiivisteet vuotavat; hirveä haju sisälle autoon - CHECK
-polttoaineputkissa ilmavuotoja; huono käynnistyminen - CHECK
-ilmamassamittari rikki, ei kulje mihinkään.
-imusarjan painetunnistin; ei kulje
-hukkaportin ohjaus; ei kulje
-EGR ohjaus; ei kulje
-hehkutulppa rikki ja jumissa, irrotus erittäin vaikeaa, voi tulla huomattavan kalliiksi
-katalysaattori tukossa; ei kulje
-suutin hajalla; huono käynnistyminen, epätasainen käynti
-imusarja rikki; erittäin yleistä, epätasainen käynti ym.
-Etujousen yläkupit ovat ohkaista peltiä ja huonosti korissa kiinni. Yhdessä ruostumisalttiuden kanssa muodostaa ongelman jonka takia moni myrtynyt mersumies on joutunut tuomaan autonsa lavetin kyydissä korjaamolle. Uusi kuppi laitetaan 11 popniitillä kiinni.
-Etupyöränlaakeri on rasvattu huonosti tehtaalla; leikkaa kiinni, auto lavetille, uusi laakeri ja tuenta…osat vajaa 500 euroa.
-Etuapurunko ruostuu käsittämättömällä tavalla, muutaman vuoden vanhoissa on tavattu läpilahoja palkkeja. Veholla on korjaussarja estämään ruostumista. - CHECK (ei näyttänyt läpimädältä vielä...)
-Takajarrulevyt ruostuvat ja alkavat täristää
-Alapalloniveliä ja ”narinaheloja” menee, puhumattakaan etukallistuksenvahaajan päätytangoista joiden suunnittelussa on varmasti jouduttu näkemään vaivaa että niistä on saatu noin heikot.
-Pyörintänopeusanturi hajoaa automaattivaihteistosta, senjälkeen toimii vain kakkonen ja pakki. Anturia ei saa erikseen vaan on vaihdettava koko ohjainlaite joka on vaihteiston sisällä.
-Vaihteistoon menevän johtonipun liittimen sisään vuotaa öljyä vaihteistosta aiheuttaen erilaisia ongelmia. - CHECK
-Etujousia katkeilee.
-Raidepäät väljistyvät.
-Jarruletkut murtuvat
-Xenonien ohjainlaitteita hajoaa, noin 400 euroa / umpio.
-Laturin vapaakytkin jumittuu, 100 euroa.

Sitten kun ajellaan 200000 > kilometrejä tulee tiensä päähän mm. laturi joka maksaa 700-900 euroa ja monenlaista muuta. CHECK (laturi)
Milloin mistäkin syystä moottorinohjaus menee vikatilaan jolloin cdi on huomattavasti laiskempi kuin vanha 200D…

Lisäksi:
Ruosteongelmat, isommat tai pienemmät - CHECK
Takaikkunan nostimet - CHECK

8/25 (En laskenut Xenoneiden ongelmaa mukaan kun ei tässä semmosia ole)

Ei ees paha vielä Shocked

Tuommoset hain matkahuollosta:


Myötäpäivään: Peugeot, Seat, Mersu, Mersu.

Alvadilla näyttää olevan näissä muoveissa aina halvempi ja kalliimpi vaihtoehto (ero muutamia eurosia). Muissa otin sen halvemman, mutta Pesosen pohjamuovi oli kalliimpi vaihtoehto. En oikein tiedä sainko rahoille vastinetta, vaikea sanoa tässä vaiheessa onko noiden laadussa nyt sitten mitään eroa.


Kirjanpitoon lisättäköön 61.74 euroa noista muoveista. Laatikon pohjamuovi oli sen verran ehjä, että pienellä patentilla aion sen saada siitä vielä kelvollisen. Tällä hetkellä kaikki tässä mainitut suojamuovit ovat irrallaan.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 02.6.2015 13:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



"Blue Chrome Wreath SET OF 4 Mercedes-Benz Wheel Center Cap Hub Cover 75mm"

Nyt on tuuninkia. Toisella puolella autoa on harmaat kapselit kromitähdillä ja toisella puolella kuvan mukaiset. Maksoivat 19.26 euroa ebayn ihmeellisessä maailmassa, kuntoluokitus "remanufactured", ja yksi kynsihän oli yhdestä poikki. Kestänee silti kyydissä.

Nyt pitäis vaan saada GLE katsastettua niin tämä pääsisi pukeille ja ruostepaikkojen fiksailu käyntiin.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 04.6.2015 18:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pääsinpä ajamaan vähän pitemmän maantielenkin:


Tankkauksesta laskettuna 5.69 l/100 km. Ehkä voisi päästä alle 5.5 puhtaassa maantieajossa, tuossa tankillisessahan oli tuota minun kaupunkisuhailua mukana myös pikkuisen.

Pitkän ajan keskiarvo auton mielestä 6.2:


Tankkauksista laskettuna 7.2.

Ja päivän varsinainen aihe: Auto merkkaa reviirinsä punaisilla tipoilla Rolling Eyes Eikun tutkimaan...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 06.6.2015 12:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mersu pääsee huoltotauolle mittarilukemalla 313259 - GLE leimattu eilen ilman huomautuksia!
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 07.6.2015 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tallijärjestys tällä kertaa tällainen:


Pikku prinsessa mukana huoltopuuhissa aina silloin tällöin...

Bilteman rampeille pääsee kun vähän loiventaa lankunpätkillä:


Sen verran tutkailin mersua, jotta "turbiinikotelon" pohja on muuttunut tomaattimehulla täytetyksi minikylpyammeeksi. Laatikon ohjausboksille oli vielä noussut öljyä, josko tuo olisi johtosarjaan jäänyttä öljyä ja loppuisi ajastaan...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1088
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 07.6.2015 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Se sähkötöpseli Question on ollut huonoja kuulemma liikkeellä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 08.6.2015 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meinaatko että uusi töpselin läpivientikin olisi huono? Minultahan jäi vaihtamatta töpselin punainen tiivisterengas, siis tuo joka on kiinni tuossa piuhan päässä roikkuvassa tökkelissä. Mutta sehän ei vaikuta johtosarjan kastumiseen...



Kuva siis kuukauden takaisesta lootan öljyhuollosta...

Tänään pyörittelin turbiinia, joka näytti olevan sisäkehältä kuiva, eli ei varmaan ainakaan stefa vuoda, kai siellä sellainen täytyy olla... Kiristin vähän turbiinin tyhjennysproppua, joka tuntui kyllä jääneen hieman löysälle. Josko tuo tuolla asettuisi, seurataan tilannetta...
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 11.6.2015 21:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vieläkin näyttäisi tiputtavan pari pientä tippaa vaihteistoöljyä aina ajon jälkeen.

Mutta suuttimet sentään näyttävät pitäneen - remontin jälkeen ajeltu nyt 2 vuotta ja 18 tkm:


Korkeapainepumppu taitaa vähän hikoilla, kuten huohotinputkikin:


Laitoin kuitenkin suojamuovit takaisin, puhtaaksi hinkattuina tietty:




(Se varsinainen huoltotauko alkaa ihan kohta, kunhan kerkeän ajamaan auton kotiseudulle tässä lähipäivinä tai ainakin -viikkoina...)
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 13.6.2015 10:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Testissä Autoduden foam lance ja Bilt Hamber Auto Foam. Lähtötilanne ei ollut kauhean likainen:





Bilteman pikkupesurilla sai sentään jonkinlaisen vaahdon aikaiseksi:


Tuommonen siitä tuli:





Eli ei tuo ihan autuaaksitekevä ihmeaine ole, mutta melkein voisi ainoaksi pesuvaiheeksi riittää vahatulle pinnalle. Vanteista ei jarrupöly lähtenyt kokonaan, vaikka nekin oli vahattu. Toiseen autoon jätti selvän harmaan harson pintaan, mutta kys. autoa en ollutkaan vahannut tänä vuonna.

Uskaltauduin kokeilemaan konehuoneeseenkin:







Jätti muoviosat harmaiksi ja laikukkaiksi... Korjasin tilanteen suihkimalla
silikonia:


Pesosta ei ole pesty käsin eikä vahattu, maalipinnassa on sitkeitä tahroja:


Lähti niin hyvin pois, että kännykuvassa ei enää erotu:


Silmällä katsoen tuostakin tahrasta jäi vielä selvät jäljet maalipintaan, mutta joka tapauksessa aine on tehokkaampaa kuin aikaisempi tavara: Solmaster AS40 ruiskupullosta ruiskittuna ja painepesurilla huuhdottuna.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 23.8.2015 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top





Tämmöstä tässä puuhasteltu. Peräluukku purettu, hion ruostekohdat ja hapotan. Sisälle kotelosuojat, päältä maalaan tietty jollakin värillä, on vaan vähän vielä mietinnässä viittiikö tavoitella alkuperäistä sävyä vai laittaako vaan "sinnepäin" mustalla. Tuossa kilven alla ja kahvan ympärillä lähinnä on nuo ruostepaikat, eivät silleen välttämättä edes erotu vaikka vetäis mattamustaksi Very Happy Oikeen väriseksi sitä ei saa kuitenkaan ite tusattua vaikka yrittäis...

Kävin auton alla kömpimässä, ei ainakaan näytä vuotavan enää turbiinin seutuvilta. Vähän kiristin, erittäin varovasti lootan öljypohjaa, täytyy seurata tilannetta vieläkö tiputtelee. Runkoaisasta löytyi paksu massa ja sen alta paksu ruoste:



Ei puhki sentään, lähellekään. Pikku fiksausta vaille, kuten tuokin:


Hioin ja hapotin yhden kierroksen, ensi kerralla sitten lisää.

Kuskin puolen takalasin nosturin vaihdoin, onnistui muuten mutta nyt menivät kaikki sähkölasit ja sähköpeilit mykäksi - vinkkejä otetaan vastaan. Sulake on ehjä ja keskuslukko toimii. Lasit vaan eivät liiku kertakaikkiaan mihinkään suuntaan.

Edit: Ulkomaan voorumilla puhuivat ainakin jostain K40-moduulista tms. taikka sitten ovimoduulin oikosulusta. Elikkä pitänee ainakin kokeilla ottaa noita ovimoduuleita irti yksi kerrallaan ja kattoa rupeaako muiden ovien akkunat toimimaan.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa


Viimeinen muokkaaja, dneproshin pvm 01.1.2016 4:16, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dneproshin



Liittynyt: 20 Lok 2013
Viestejä: 198
Paikkakunta: Pulp

 LähetäLähetetty: 31.12.2015 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

"Kuiva talli" ei ollutkaan ihan niin kuiva kuin kuviteltiin Shocked





Näyttää kuvissa vähän lumelta tms. kuuralta, mutta on siis ihan sitä ihtiään (hometta). Ostoslistalle meni Kärcheri, on nimittäin noita muitakin romuja minkä sisustus kaipaa huomiota.

Sarjassamme "helppo asentaa, täysin mahdoton irroittaa":





Takaluukku vietäneen ihan oikealle maalarille, niin tulee hyvä. Tommosta lisäjarruvaloa en kyllä takas laita, keksitään korvaavaksi tuotteeksi joku sellainen keksintö mikä on mahdollista myös irroittaa ehjänä.
_________________
MB S210 E220 CDI A -99
Peugeot 807 SR 2.0 -04
Volvo 744 GLE B230F+AW70 -87
Volvo 745 GL B200F+AW70 -90
Volvo 855 10V man -94
+ (Muita) purkukuntoisia romuja aivan liikaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 26011

 LähetäLähetetty: 02.1.2016 14:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huh, onpa homehtunut Shocked jos saisi kuvia penkeistä ennen ja jälkeen pesun, kiitos Idea
Minkä Kärcherin hankit, ilmeisesti painehuuhtelulaitteen ?

Kannattaa laittaa autoon kosteudenpoistaja siksi aikaa kun se ajamatta seisoo sitten kun on penkkien ym. pesun jälkeen saanut kuivaksi sisätilalämmittimellä tai auton lämmityslaitteella.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 3 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit