mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

vm 70 250 ce kenkkuilee

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Oldtimers
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 29.10.2013 14:36    Viestin aihe: vm 70 250 ce kenkkuilee Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt hyvät vinkit taas kerran tarpeen. Yleensäkin ko vekotin ei jää ekan starttauksen jälkeen käymään mutta toisella jää ja käy tasaisesti. Kaverillanio vastaava ja sama pikku vaiva, mistähän johtuu. Sitten isompi murhe tuli oikeastaan eilen, kun olin asioilla pystärin kanssa ja sitten vaan ei lähtenytkään enää käymään pikku seisokin jälkeen. Ihmettelyä konehuoneessa ja olihan ohut alipaineletku kokonaan irti. Kumiletkun pätkät pahasti hapertuneet. Laitoin letkun paikoilleen ja olisiko hieman yrittänyt käynnistyä ja tuuppasin sen kumiletkinpätkän vielä paremmin siinä toivossa, että siinä juttu. No lähti kuitenkin käyntiin ja luulin toki, että siinä letkussa juttu. Tänään uskaltauduin pystärin kanssa ostamaan alipainelutkua ja laitoin kaupan pihalla samantien uusiksi ja sitten menoksi mutta kulikine saamui hetken päästä siihen isolle pihalle Very Happy voi v...u ja starttasin sen siihen ruutuun ja kansi auki. Ei mitään ihmeitä havaittavissa. Tietämättään mistään mitään , niin johtoja jne hieman kokeilin ja katselin ja sitten starttausta mutta kun ei niin ei. No helkutti sitten se vaan yhdessä vaiheessa lähti käymään ja en tiedä teinkö mitään järkevää, tuskin. Katsoin parhaaksi viedä sen kotiin , vaikka oli muuta suunnitelmaa sewn suhteen. Ärsyttävä vaiva mutta veikkaa, että joku tietää missä jutun juuri. Nyt kun mietin, niin on voinut kesällä liikennevaloihin tai vastaavaan sammua mutta lähtenyt heti toimimaan uudelleen eli en silleen ole osannut silloin noteerata tilannetta.
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 14.12.2013 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

pystäri kiukuttelee edelleen, olin tässä kerran taas ajelulla ja eipä lähtenytkään pienen seisonnan jälkeen käymään, no sitten hinausapua soittamaan ja kun sopiva hinuri kotoa haettiin ja kokeiltiin vielä pystäriä käymään, niin lähtipä. ikävä vika silleen, vinkkejä kaivataan
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 26.3.2014 8:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Enpä ole vieläkään keksinyt missä voisi vika olla. vika siis sellainen, että jos seisoo hetken, niin voi olla että hyvin starttaa muttei ajatustakaan hörähtää käymään. Jonkun aikaa pidempään seistyään, niin yleensä käynnistyy eli vaikka tunnin . Yleensä kylmää jää toisella starttausella käyntiin ja käy kivasti ryyppy päällä, tämä on siis kutsuen kone ja ruisku. Sellainen vaiva saattaa ilmaantua , kun käy ryyppy päällä, että kierrokset alkaa heijastua, no korjaantuu kun himaan antaa kaasua. mahtaisikohan joku näillä vinkeillä tietää missä vika. Autoon on veljeni aikana laitettu melkoisesti uutta osaa tyhjäkäynnin touhuihin Hesen boschilla ja toiminut sen jälkeen ok . Osien vaihdon jälkeen vuosia tullut muttei kilometrejä ja nyt sitten kun olen coupen hieman ulkoiluttanut. niin alkanut temppuilua. Kaikki vinkit otetaan vastaan ko vanhan kulkineen hyväksi Very Happy
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RoopeK
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Tou 2008
Viestejä: 2804
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 26.3.2014 12:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ettei vaan jostain vetelis ilmoja..? Nimittäin saattaa bensavehkeessäki olla näitä diisselin vikoja... Wink Tai sit voipi olla sama vika kun itellä oli aikoinaan hondassa eli ajon jälkeen sai ootella tunnin et sen sai käyntiin, ku suuttimet jäi valskaamaan bensasta kertyneen "hartsin" takia ja imas sit sitä kautta benslinjaan "höyrykuplan" joka esti bensan saannin ja jäähdyttyään sieltä haihtu pois... Tähän vaivaan autto suuttimien ultraäänipesu, mut olikos tämä nyt sit ruisku peli..? Eikös nuita k-jetin suuttimia saa mm. motonetistä edukkaasti..? Rolling Eyes
_________________
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 26.3.2014 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ruihkupeli kyllä ja mallia vm 70
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
LEJOHE



Liittynyt: 09 Hel 2011
Viestejä: 26
Paikkakunta: Bonehill

 LähetäLähetetty: 27.3.2014 2:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli myös ilmavaivat mieleen, kun mulla edellinen 280 ce:n omistaja oli unohtanut suuttimien tiivisteet kokonaan pois. Jos ollut pitempään käyttämättä varastossa, niin saattaapi joku ruiskun tiiviste "letata". Voisit kokeilla vaikka suuttimien kiristystä... Rolling Eyes

____________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 27.3.2014 8:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

LEJOHE kirjoitti:
Tuli myös ilmavaivat mieleen, kun mulla edellinen 280 ce:n omistaja oli unohtanut suuttimien tiivisteet kokonaan pois. Jos ollut pitempään käyttämättä varastossa, niin saattaapi joku ruiskun tiiviste "letata". Voisit kokeilla vaikka suuttimien kiristystä... Rolling Eyes

Täytyypi kokeilla kiristystä. Coupe tosiaan seissyt hesan mese pommisuojassa jotain 6-8v ja ei kovasti ole liikuteltu. Jo senkin takia , kun tiedettiin bensavuodosta takana pumpun kieppeillä

__________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä

_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
LEJOHE



Liittynyt: 09 Hel 2011
Viestejä: 26
Paikkakunta: Bonehill

 LähetäLähetetty: 28.3.2014 0:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

"Täytyypi kokeilla kiristystä. Coupe tosiaan seissyt hesan mese pommisuojassa jotain 6-8v ja ei kovasti ole liikuteltu. Jo senkin takia , kun tiedettiin bensavuodosta takana pumpun kieppeillä"

Letkut ja putket voivat olla myös syöpyneet/kovettuneet. Minulla meni bensapumpun melemmat kumiletkut vaihtoon, mutta seisonta-aika olikin 17 v. Kovaa putkeakin uusin pari metriä... Shocked

__________________________________
Toyota Corolla 2L D4D=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 28.3.2014 9:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Vaihdoinkin letkuja taakse pumpun luo ja sitten eteenkin ja nyt katselin niitä konehuoneen letkuja, niin päältä murteella jo, ja jos nyt sitä letkua on, mitä ostin bilteemasta oikein pikku kiepin, ettei aina tarvi hakea, niin taisin paskaa ostaa
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 01.4.2014 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt sitten puuhastelin hieman coupen kimpussa. Kiristin hieman suuttimeen keskellä olevaan mutteria ja sitten koitin käydä liittymiä läpi konehuoneessa. Kävikin sitten silleen, että pumppu kyllä pyörähti mutta ei edes startannut. Sitten ihmettelyä mitä tein väärin tai olen vähingossa irrottanut. no löysin tuurilla sitten yhden liittimen siinä virran jäkajan lähettyvillä pienessä metalitelineessä.No hieman puhdistelin sitä palkoista ja sain sen liitin paketin riittävästi kasattua, aika hepposen oloisia liittymiä näin yli 40v autossa. Sittenhän se starttasi , no joskus hyvää tuuriakin. Nyt en sitten osaa vielä muuta kertoa kuin, että lähti hyvin sitten tulille ja ei edes tyhjäkäynnin heijannut kertaakaan . No ajelulle en tällä kertaa uskaltanut vielä. Nyt voi vain arvuutella, että jospa suuttimien kiristys auttoikin, kiitos siitä vinkistä. Laitoin myös vanhojen hapertuneiden sormen vahvuisten letkujen tilalle uudet, nämä noin 5cm mittaiset kaksi letkua oli siinä ilman putsarin lähellä ja niistä sitten meni putken koneen oli jonnekin, no kuitenkin . Jospa viikonlopulle kokeilen miten muuten toimii, vai jääkö jonnekin taas. No kait se siitä selviää Very Happy
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
LEJOHE



Liittynyt: 09 Hel 2011
Viestejä: 26
Paikkakunta: Bonehill

 LähetäLähetetty: 01.4.2014 20:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hyvä, että jotain tapahtui... Ja sitten liikenteen kohinaan! kuski Kantsii ottaa ainakin kännykkä mukaan varmistukseksi. ope
_________________
______________________________
Audi A6 Avant 2,0 TDI -07=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 02.4.2014 5:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

LEJOHE kirjoitti:
Hyvä, että jotain tapahtui... Ja sitten liikenteen kohinaan! kuski Kantsii ottaa ainakin kännykkä mukaan varmistukseksi. ope


Totta Juu, hieman jo kyselin tyttäreni kaveria, että onkohan hinausapua saatavilla viikon lopulla lähiympyröistä, työpäivänä ei Oikeen uskalla. Silleen joskus juuri käynyt, että ajelulla ja kaskummaa kun eipä käynnisty ja parin tunnin päästä pitäisi olla hommissa, eikä autoa voi yön yli jättää mihinkään. No Juu , hinausapua kuulemma saatavilla����, joku tässä autoharrastuksessa viehättää����
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
LEJOHE



Liittynyt: 09 Hel 2011
Viestejä: 26
Paikkakunta: Bonehill

 LähetäLähetetty: 02.4.2014 10:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

" No Juu , hinausapua kuulemma saatavilla����, joku tässä autoharrastuksessa viehättää����[/quote]"

Autiluharrastus on yhtä arvoituksellista kuin elämä naiseuden kanssa! justiina Shocked
_________________
______________________________
Audi A6 Avant 2,0 TDI -07=kauppakassi
w114 MB 280 CE -69=kesäpeli
w115 MB 220D -73=EXä
w111 MB 190D -61=EXä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
supersepe



Liittynyt: 14 Huh 2008
Viestejä: 692
Paikkakunta: Masku

 LähetäLähetetty: 17.4.2014 8:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt olen coupen kanssa ollut useamman kerran liikenteessä ja eipä ole enää kiukutellut käynnistyksen suhteen eli suuttimien kiristäminen siis auttoi luultavimmin, kiitos vinkistä
_________________
https://picasaweb.google.com/115408645940656540907/HpfIskarit#
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Oldtimers Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit