E 290 TD tuli taloon ja nyt meni myös myyntiin

Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

Kai sitä nyt yhen kerran vielä laittaa kuntoon, noin vähän kun on metrejäkin... Käyttöarvo pittää laskea erikseen. Kyllä väykky tarjoaa hinta-laatu-suhteeltaan verrattomat kyydit, jos vaan on kunnossa tietty... :roll: Tai sit laittaa kromikaaret ja antaa mennä vaan 8) (Ja sitten parin talven jälkeen anomusta sisään linttaklubiin...)

Sehän aktiivihiili ois suodattanut sen tupakinsavunkin, parempi tietty olla polttamatta alun alkujaankin, ei siinä. Paitti ei tuo nyt ihan kaikkia hajuja poista, ainakin savun tuoksu tullee läpi - ei ihan yhtä tehokas kuin kaasunaamarin suodatin sentään...

Mie tuossa innostuin siun ex-volvoasi taas hitsuuttelemaan, sais kesäksi ajoon taas talvitauon jälkeen. Sit väykky vuorostaan pukeille ja pitää kahella mitä muovien alta löytyy... Lie vaikka taas tuo sähköliimakone pääsee taas maksamaan itseään takaisin lisää, saa nähä. No nyt innostuin sotkemaan tätä topikkiasi näköjään enemmän, sori... No sen verran jos kysyn vielä että paljon on mennyt ainetta tuolla vitosdieselillä? Mie oon tolla 220 CDI-säästöpossulla nyt ajellu tuommosia 7.5-8.5 litran lukemia, sehän kyllä lämpeneekin webastolla. Ja tomaatti vie omansa toki.
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

dneproshin kirjoitti:Kyllä väykky tarjoaa hinta-laatu-suhteeltaan verrattomat kyydit, jos vaan on kunnossa tietty... :roll: Tai sit laittaa kromikaaret ja antaa mennä vaan 8) (Ja sitten parin talven jälkeen anomusta sisään linttaklubiin...)
Kyllähän väykky ihan mukavat kyydit antaa, potkua tosin saisi olla himppasen enemmän, mutta näillä mennään 8) Kromikaarien kanssa en ala turaamaan, ruosteet saa olla ihan reilusti esillä :lol: Onneksi on jo pahin ruosteallergia hellittänyt, eikä tarvitse heti ensimmäisten pilkkujen jälkeen lähteä autokaupoille. Siihen malliin kyllä tielaitos kylvää suolalientä työmatkan varrelle, että ei siinä varmaan mikään auto säily...
dneproshin kirjoitti:Paitti ei tuo nyt ihan kaikkia hajuja poista, ainakin savun tuoksu tullee läpi - ei ihan yhtä tehokas kuin kaasunaamarin suodatin sentään...
Meinaat, ettei taistelukaasuilta suojautumiseksi riitäkään väykkyyn sulkeutuminen..?!!! :shock:
dneproshin kirjoitti:No sen verran jos kysyn vielä että paljon on mennyt ainetta tuolla vitosdieselillä? Mie oon tolla 220 CDI-säästöpossulla nyt ajellu tuommosia 7.5-8.5 litran lukemia, sehän kyllä lämpeneekin webastolla. Ja tomaatti vie omansa toki.

Kulutus on pyörinyt siinä 6.5 - 7.5 litran välillä. Aika usein tuli talvella lähdettyä ilman että auto oli ollut roikan päässä, mikä varmaan näkyi sitten myös kulutuksessa, mutta eipä tuossa kovin suurta vaihtelua ole ollut. Useimmiten on lukema tainnut olla n. 6.7 l/100 km silloin, kun olen jaksanut sitä tarkemmin kalkuloida. Eli, yhtä juhlaa SAABin ja VOLVOn jälkeen! :lol:
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dneproshin
Viestit: 378
Liittynyt: 20.10.2013 23:32
Paikkakunta: Joutseno

Viesti Kirjoittaja dneproshin »

prehistorik kirjoitti:Kyllähän väykky ihan mukavat kyydit antaa, potkua tosin saisi olla himppasen enemmän, mutta näillä mennään 8) Kromikaarien kanssa en ala turaamaan, ruosteet saa olla ihan reilusti esillä :lol: Onneksi on jo pahin ruosteallergia hellittänyt, eikä tarvitse heti ensimmäisten pilkkujen jälkeen lähteä autokaupoille. Siihen malliin kyllä tielaitos kylvää suolalientä työmatkan varrelle, että ei siinä varmaan mikään auto säily...
Ei kannata noihin tehohommiin mennä ollenkaan, se on kuin huumetta se... Ikinä ei ole tarpeeksi... Saishan näihinkin laitteisiin "helposti" vähän lisää, mutta ei valitettavasti ole ilmaista sekään... Ruosteallergia on paha tauti jos näihin väyrysiin erehtyy, toki tän ikäisissä ei ruosteettomia taida ollakaan, merkistä riippumatta. Huonosti korjattu on todennäköisesti rumempi kuin kevyesti kukkiva...
Meinaat, ettei taistelukaasuilta suojautumiseksi riitäkään väykkyyn sulkeutuminen..?!!! :shock:
Voitaskohan järjestää tiiveyskoe, löytyisköhän vapaaehtoisia...
Kulutus on pyörinyt siinä 6.5 - 7.5 litran välillä. Aika usein tuli talvella lähdettyä ilman että auto oli ollut roikan päässä, mikä varmaan näkyi sitten myös kulutuksessa, mutta eipä tuossa kovin suurta vaihtelua ole ollut. Useimmiten on lukema tainnut olla n. 6.7 l/100 km silloin, kun olen jaksanut sitä tarkemmin kalkuloida. Eli, yhtä juhlaa SAABin ja VOLVOn jälkeen! :lol:
Pitääkin vähän laskeskella webaston vaikutusta mun CDI:n kulutukseen, liekö ois halvempi lämmittää autoa sähköllä kuitenkin... Meillä kyllä töissä maksaa tolppapaikka 90 euroa vuodessa (!).

Ruottalaisilla ei oo tainnu olla oikein kunnon dieselimyllyjä, ehkä Volvolla Audin TDI ja sittemmin oma D5 olisi sellaisia kohtuu siedettäviä... Saabista ei mitään hajua, jotain GM:n nokivasaroita niillä kai rupes olemaan jossain 90-luvun tienoilla (?). Teillä on koko perhe siirtynyt mersuihin, vai?

Eikä nuo bensavehkeet niin pahoja ole jos ei tuu paljoa kilometrejä (kuten minulla, 10 tkm vuodessa...). Laskeskelin että pääsen lähes tarkalleen samoilla kuluilla bensa-automaatti-Volvolla kuin tuolla väyrysellä, kun huomioidaan polttoaineenkulutus ja täysi käyttövoimavero. Vakuutuksia en vertaillut, oletus että Volvossa halvempi. Myöskin vanhan vinokone-Volvon huolto lienee (ainakin itse tehtynä) halvempaa kuin "modernin" CDI:n (terv. nimimerkki "1000e suutinremppa"). Pienemmät autot sitten menee (huomattavastikin) pienemmillä kuluilla, mutta ei niillä kyllä kehtaa ajaa (kokeilin tuolla Seatilla, ei vaan pystynyt... :D).

Jaahas, taas meni aika foorumeilla notkumiseen... Tästä kohta joutaa tinneriä ja fosforihappoa nuuhkimaan taas kuhan lapset on nukkumassa. Terveisiä vaan täältä toiselta puolen kaupunkia, "Pure Jenkki" nähdään kesällä kyllä taas liikenteessäkin ja puunataan sitten viimesen päälle kun saan tuon pohjan tehtyä ensin... Ei tartte olla huolissaan siitä, pietään kuin kukkaa kämmenellä :D Pikku ylläri oli vaan tuo tunkin korvakon katoaminen, mutta sehän noista aina menee... Oisin tajunnu ostaessa kattoa tarkemmin niin oisin vielä vähän päässyt tinkimään... :wink:
MB W163 ML 270 CDI -05
MB W124 200D -89
Volvo 744 GL B200K+M47 -86
Nissan Micra K11 1.3 GX -98
https://www.instagram.com/ccrepairchannel/
https://www.youtube.com/channel/UC8Nz8b ... OjpPikiHrA
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Teho. Halvimmalla paras tulee 606 vakio turbo ja db alkupätkä ,katti pois,cooleri isommaksi,ohjelma. Tuloo ~170/400. vetää hyvin tuon jälkeen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Manuaali kun on niin vakio kaksoismassavauhtipyörä ei kestä väännön lisäystä oikeastaan yhtään.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Mika palautti maanpinnalle :(

Joskus joku Pommittaja Ylöjärveltä kirjoitti toisella foorumilla että hän pystyy sorvaamaan 270 vauhtipyörästä sopivan 290 .... onkohan sama henkilö täs viestiketjus ...
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Voihan sitä vaihtaa oikean the vaihdelaatikon sinne väkisinhämmennettävän tilalle :idea:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Toki voi. Itte moisen operaation teinkin ~2006/7 kun oli 290 väykky ajossa.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

et kirjoitti:Mika palautti maanpinnalle :(

Joskus joku Pommittaja Ylöjärveltä kirjoitti toisella foorumilla että hän pystyy sorvaamaan 270 vauhtipyörästä sopivan 290 .... onkohan sama henkilö täs viestiketjus ...
No minäpä se juuri näin tein. Mun vakio vauhtis kyykkäs Karalassa n.370nm. 270 cdi vauhtis ja kytkin kestää,mutta eipä 290 työnnäkään vakio pumpulla ja 606 ahtimella ikinään mitään 600nm. Joten tuon450- 500nm kestää kyllä.
Avatar
prehistorik
aktiivimeseläinen
Viestit: 1875
Liittynyt: 19.10.2010 11:12
Paikkakunta: Nuija maalta

Viesti Kirjoittaja prehistorik »

Eipä ole tätäkään topikkia tullut vähään aikaan päiviteltyä. Keväällä 2017 alkoi takaiskarille menevä jo kertaalleen korjattu hydrauliikkaputki falskaamaan sillä seurauksella, että pihaan tuli hankittua S211 220 cdi ja 290 siirtyi seisontaan odottelemaan, josko sen vielä laitattaisi kuntoon. Kaarien ruoste on näköjään tykännyt ajamattomuudesta ja on jatkanut tuhojaan :lol: Pesaisin auton pihassa ja nyt vähän kahden vaiheilla, yrittääkö laittaa nuo ruosteet itse ja pitää väykkä talviautona, vaiko pistää auto kiertoon...

Pros:
+ kilometrit (220 tkm)
+ sisusta ei paljon uudelle häviä
+ pumppu huollettu ja tiivisteet uusittu 2016 syksy (~ 1000 €...)

Cons:
- ruoste...
- hydrauliputket tehtävä uusiksi

Josko tuosta joku oman elämänsä (pelti)seppä olisi kiinnostunut, niin voisin luopua autosta nimelliseen 1.400 euron hintaan.

Kuvia tältä päivältä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Vaikkei tätä topikkia olekaan tullut päiviteltyä, on autoon vaihdettu öljyt ja suodattimet aina keväisin ja syksyisin ajetuista kilometreistä riippumatta ja muutenkin huollettu tarpeen mukaan.

Osta ja aja vaikka Saksaan ja kuittaa 8.000 euron vaihtohyvitys! :lol: Kohtahan Horst haalii näitä Suomesta takaisin Germaniaan saadakseen nuukapihinä tuon luvatun porkkanan. Haittapuolena tietty, että sen hyvityksen saa Voortiin... :oops:

Kiinni saa joko YV:llä, tai mieluiten puhelimella: nolla 4 nolla nolla 6 seitsemän nolla 62 kolme. Auto Lappeenrannassa.

MUOKS: Ruosteiden laittoa aloiteltu pikku hiljaa ja homman edetessä ei hinta ainakaan halpene... Tehdään sillä periaatteella, että auto pysyy taloudessa, eli priimaa tuppaa tulemaan :happy:

Prefaceliftin siistejä etulokasuojia saa tarjota :wink:
® Mesen Porkkana-klubi
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / W208, sedan, farmari, coupe, avo”