Bercedeksen Mercedes

bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Bercedeksen Mercedes

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

No tulihan se vihdoinkin!

Kuva

Eli Baijerista (Raublingista) tuli vm. -10 220cdi Avantgarde 64tkm aj. Junge Sterne-takuulla. Varustuksena ei taida olla mitään muuta "ylimääräistä" kuin Command ja ILS. Positiivisena yllätyksenä kahdet vanteet (joihin molempiin sain renkaatkin). Myös väri oli positiivinen yllätys, en siis olisi varmaankaan itse valinnut tuota väriä, mutta noin 30 sekunnin jälkeen olin sitä mieltä, että väri on vallan mainio.

Ratti on hieman vinossa, joten nelipyöräsuuntausta kaipaa ja ihan kuin olisi heti parkkitutkat alkaan temppuilemaan. Tulee siis heti käyttöä takuulle eli tutkanvaihtoon mars mars.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Oho, onnea! Sehän on jo Suomen kilvissäkin! Ja kiva kun on sedan, koska nämä tahtovat olla farmareita pääasiassa.

Ja onhan tässä varusteitakin. Mainitsemasi xenonit, tutkat, Avantgarde-malliversio ja metalliväri näkyvät jo päällepäinkin. :)
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Keskiviikkona illalla tuli maahan ja eilen auto sai kilvet.

Joo, noi mainitsemasi varusteet on ja parametriohjauskin on, mutta aika perus-Avantgarde kyseessä.

ILS:ään taitaa kuulua kurvivalot?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Parametriohjauksen jälkeen tavallinen tuntuu melko tahmealta. :D
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onnea! :D Täällä myös käyttöä takuulle, nimenomaan parkkitutkille. Kaksi anturia menee itseltä vaihtoon.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tänään vierailtu Veholla. Parkkitutkat ok, vika oli rekisterikilven taustassa, joka "hämäsi" tutkaa (jos ymmärsin oikein niin kilpi tuli liian ulos ja tutka havaitsi sen). Kulmat säädetty ja ratti on nyt suorassa. Väittivät muuten tiskillä, että vm. -10 on jo suutinvioista vapaa ts. Delphi olisi korjannut ongelman. Tiedä sitten mikä on totuus, mutta huoltokirjasta ei löytynyt merkintää ketjun kiristimen tai suuttimien vaihdosta, joten jännityksellä mennään eteenpäin...

Ja sitten tyhmät kysymykset: Autossa on siis jokin muisti/kovalevy sekä paikka muistikortille. Millainen kortti on kyseessä (täytyy hommata sellainen)? Se lienee musiikille tarkoitettu? Onko se toinen muisti kai on navigaattorille eli lukee karttaa sieltä?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tilasin itse eilen TÄLLÄISEN sovittimen ja siihen sitten sopiva muistikortti. Sinne auton omaan muistiin saa käsittääkseni tallennutta esim. cd:ltä musiikkia. Onko sulla hanskalokerossa aux in vai löytyykö muutakin?
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

nix0n kirjoitti:Tilasin itse eilen TÄLLÄISEN sovittimen ja siihen sitten sopiva muistikortti. Sinne auton omaan muistiin saa käsittääkseni tallennutta esim. cd:ltä musiikkia. Onko sulla hanskalokerossa aux in vai löytyykö muutakin?
Tack. Pitää itsekin hommata moinen. Hanskalokerossa on aux, muita liittimiä ei ole osunut silmään.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Oles hyvä. Itsellä myös sama. Onneksi kaveri osaa Saksaa niin saa vähän tulkkailla mitä kaikkea itseltä löytyy tuosta kärrystä. Itselle optimaalisin ratkaisu olisi saada iphone piuhan kanssa kytkettyä autoon.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

Lainaan ketjuanne ja kysyn miksi siihen tarvii tuon adapterin ?

Itellä autossa myös aukko muistikortille mutta en tietenkää ole koskaan kokeillut .

Mutta selittäkää miksei siihen voi suoraan tökätä SD muistikorttia ?
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Von kempf kirjoitti:Lainaan ketjuanne ja kysyn miksi siihen tarvii tuon adapterin ?

Itellä autossa myös aukko muistikortille mutta en tietenkää ole koskaan kokeillut .

Mutta selittäkää miksei siihen voi suoraan tökätä SD muistikorttia ?
Jos soittimessa on PCMCIA-slotti niin voi sinne suoraan muistikortinkin laittaa jos jostain vielä löytää PCMCIA-muistikortin. SD-korttia ei voi laittaa PCMCIA-liittimeen, ei sitä Compact Flash korttiakaan voi laittaa SD-korttipaikkaan tai päinvastoin.

Joissakin mersuissa on SD-korttipaikka, onneksi ei kaikissa. PCMCIA-slottiin voin laittaa minkä tahansa muistikortin, sopivalla adapterilla.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tähtikuljettaja kirjoitti:
Von kempf kirjoitti:Lainaan ketjuanne ja kysyn miksi siihen tarvii tuon adapterin ?

Itellä autossa myös aukko muistikortille mutta en tietenkää ole koskaan kokeillut .

Mutta selittäkää miksei siihen voi suoraan tökätä SD muistikorttia ?
Jos soittimessa on PCMCIA-slotti niin voi sinne suoraan muistikortinkin laittaa jos jostain vielä löytää PCMCIA-muistikortin. SD-korttia ei voi laittaa PCMCIA-liittimeen, ei sitä Compact Flash korttiakaan voi laittaa SD-korttipaikkaan tai päinvastoin.

Joissakin mersuissa on SD-korttipaikka, onneksi ei kaikissa. PCMCIA-slottiin voin laittaa minkä tahansa muistikortin, sopivalla adapterilla.
Putosin kärryiltä....kertauksena vielä: mikä kortti tuohon meikäläisen autoon sopii?
Von kempf
Viestit: 314
Liittynyt: 01.5.2006 12:16

Viesti Kirjoittaja Von kempf »

:shock: :D sama homma .
PCMCIA-slotti , PCMCIA-muistikortti , PCMCIA-liittimeen ,
Ja ei Compact flash.kaan saa laittaa SD.hen .

Arvelen että tässä on se juttu miksen ole koskaan laittanut siihen
aukkoon mitään :D
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Onko tuossa autossa jokin sellainen systeemi, että kuskin ovi ei mene lukkoon jos se on vähänkin raollaan? Tässä iltasella ihmettelin kun kuskin ovi ei mene lukkoon vaikka mielestäni se on kunnolla kiinni. No, tömäytin oven hieman kovemmin kiinni ja menihän se lukkoon. Onko oletettavissa, että jokin johto on löysällä ja alkaa myöhemmin temppuilemaan lisää vai mistä toi vois johtua?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

No niin, tänään koitettiin Veholla uudelleen kulmien suuntausta, kun viime viikolla ei ihan onnistunut. Ratti jäi vinoon ja auto ei mielestäni ollut ihan suuntavakaa. Tämän päivän yrityksen jälkeen auto tuntuu paremmalta ja rattikin on paremmin vaaterissa.

Kysymys tulevaisuutta varten: jos ja kun joskus alkaa suuttimet porsimaan (tässä on Delphit ja ei ole merkintää niiden vaihtamisesta) niin miten ne alkavat oireilemaan? Kertalaakista mykäksi/ei käynnisty/sammuu lennosta vai alkaako käymään huonosti tms.?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Onko Commandissa jonkinlainen "reaaliaikainen" liikenteenseuranta? Eli onko tässä seuraavassa kyseessä se Commandin "online" ja toimiiko tällainen todellakin Suomessa (jossa yleensä mikään auton feature ei toimi)? Eli suunnistin alkuviikosta navigaattorin avustuksella ja jossain vaiheessa ääni mielestäni kertoi tietyöstä ja toisella kerralla ruuhkautuvasta liikenteestä. Tilanne tuli niin äkkiä etten ehtinyt kummallakaan kerralla kuunnella kunnolla mistä varoitettiin. Kuulinko väärin vai onko kyseessä todellinen tilanne ja mistä tuo navi saa kyseisen tiedon?

Kysyy hämmentynyt susirajalainen...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

En muista palvelun nimeä, mutta COMAND Online näytti tuon tiedon löytävän jopa Oulussakin. Navi laskee vaihtoehtoisen reitin, jos mahdollista. Jos ei, jonoa tavoitettaessa tulee ruuhkavaroitus.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ok, en sitten kuullut ihan omiani.

Edit: itselläni tämä taisi tapahtua jossain Tampereen nurkilla, joten myös Hämeessä toimii moinen palvelu...tosin hämäläiset reagoivat siihen vähintään päivän viiveellä...
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Laatikon öljyt vaihdatettu ja huomenna tutkailemaan miksi kierrokset vatkaa tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla.
Onko ehdotuksia/arvauksia vatkaamisen aiheuttajasta:
a) suuttimet
b) rail-paineensäädin
c) rail-putki
d) laatikon kyb-venttiili (eivät vaihtaneet laatikon öljynvaihdon yhteydessä)
e) joku muu, mikä?

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja jos on, niin miten homma on ratkennut?

Takaluukun alumiinilistasta lähtee pinta (eli se muovin päälle kromattu pinta) ja alta tulee esiin kesäisen vihreä muovi. Ei kuulemma mene mihinkään takuun piikkiin eli ei ole takuuta vaikka onkin Junge Sterne -auto. Myönsivät Veholla, että varmaan on ollut valmistusvirhe (likainen pinta/hiukkasia pinnassa kun on kromattu), mut silti ei mene valmistusvirheen piikkiin vaikka valmistusvirheestä ei pääse eroon vaikka takuu olisikin ummessa...ai niin, ei se olekaan ummessa kun on se JS-takuu. Anyway, haluavat 100€ listasta ja vaihtotyöstö 70€. Ihan periaatteesta en moista maksa. Mitäs mieltä olette, kysynkö jostain muualta mielipidettä vai kärsinkä nahoissani?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Ostat listan ja vaihdat itse. Ebayssä ei varmaan lista maksa maltaita? Samalla vaihtuu vaikka kilpivalot..
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

nix0n kirjoitti:Ostat listan ja vaihdat itse. Ebayssä ei varmaan lista maksa maltaita? Samalla vaihtuu vaikka kilpivalot..
Joo, ilmeisesti ruuveilla kiinni ja tällainen tumpelokin osaa sen vaihtaa?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Farmarissa joutuu paksin verhoilun irroittamaan ja sieltä käsin pari ruuvia irti ja sitten klipsit irti ja lista on käsissä. Sedanissa käsittääkseni helpompi irroittaa verhoilu? Motonetista hakee vaan verhoilun irroitukseen tarkoitetun lastasarjan. Youtubessa on ainakin ohje juuri sedaniin.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

Lainaan tässä voorumilta löydettyä ohjetta:
740 GLE kirjoitti:Kiitos iskille linkistä hyvään ohjeeseen. Vaihto on normaalia polttimon vaihtoa isotöisempi, koska vaatii takaluukun verhoilun purkua, mutta työnä se ei ole kovin paha, kunhan on oikeat välineet käsillä.

Ensin poistetaan kahvan peitelevy, tähän suuntaan ja sen alta paljastuvat 2 * 2 torxia:
Kuva

Nyt on takaoven sisäverhoilun alaosa jousipinniensä varassa ja se irtoaa oven pohjaa kohti, tähän suuntaan. Lukkojousia on 4, kaksi nurkissa ja toiset lukon molemmin puolin:
Kuva

Alaosa jää takaoven kulmavalojen johtimien varaan. Niiden liittimissä on lukitus, joka avataan meisselillä:
Kuva

Ja sitten alkaa näperrys oviverhoilun keskiosan kanssa. Kattoverhoilun värinen ikkunaa ympäröivä osa jää paikalleen, mutta seuraavaksi poistetaan verhoilun keskiosa, joka on täynnä muoviniittejä. Ne nypitään helpoimmin pois muovisella irrotushaarukalla niitin kohdalta vääntäen, eikä koko verhoilulevyä käsin riuhtoen:
Kuva

Oransseja muoviniittejä on kilven takana lisääkin ja ne on helppo kaivaa auki yksi kerrallaan isommalla irrotuslastalla. Oranssin niitin oikealla puolella on muovikynsi, jonka vuoksi kaikki niitit on irrotettava ensin ja pudotettava koko verhoilulevy muutaman sentin irti ovesta ja sitten takaoven ikkunaan päin nostaen pois:
Kuva

Keskimmäistä verhoilulevyä kannattelee vielä ikkunan alla neljä jousikiinnikettä, jotka pitää nostaa irti suoraan ulospäin vetämällä kun oranssit niitit on ensin kaikki irrotettu etteivät ne säry tässä vaiheessa:
Kuva

Keskimmäisen verhoilukappaleen irrottua löytyy kilven takaa kilpivaloon avattaessa ja suljettaessa 90 astetta pyöräytettävällä bajonettikiinnityksellä tiivistetty lampun kanta. Lasikantainen 5W:
Kuva

Voi olla hyvä idea vaihtaa molemmat samalla ja varmistaa että asennettavat lamput ovat ehjät.

Takaisin asennettaessa nuo oranssit muovikiinnikkeet lyödään kiinni keskeltä ulospäin edeten yksi kerrallaan ja varmistaen että jokainen kiinnike on reiän kohdalla ennen kuin aletaan hakata sitä kiinni. Kiinnikkeen tuhoava huti ei ole iso ongelma, mutta sen oranssin kiinnikkeen verhoilulevyyn kiinnittävän kiinnikkeen halkaiseminen on.

Kiinnikkeitä runtelematta tehtynä uudelleen koottu takaovi jysähtää kiinni kuten Mersun oven kuuluukin, ilman liiallisesta liikkuvien osien määrästä kertovaa helinää.

Tuo on selvästi normaalia isompi polttimonvaihtotyö, mutta en osaa valittaa, koska tunnen myös märältä puolelta huollettavien kilpivalojen huonot puolet.

S204:n rakenteen ideana on selvästi pitää sähköt oven kuivalla puolella, mikä ainakin omassa autossani oli tähän saakka onnistunut loistavasti. Kilpivalojen ja lasinpesurin tienoo oli kuin eilen tehtaalla asennetun näköinen, joten lampun vaihdosta selviää pelkän lampun vaitamisella ilman yllättäviä lisätöitä.
Se että miten sitten viimetteeksi saat sen kromilista homman irti niin siellä luukun sisäpuolella on pyyhkijän moottorin vasemmalla ja oikealla torxi ruuvit, ne irroittamalla, ja sen jälkeen ulkopuolta se lista on vielä neljällä oranssilla klipsulla kiinni, ne nitkuttelee irti niin sitten on lista irti. Itse operaation toteuttaneena täytyy sanoo että aluksi tuntui mahdottamalle tehtävälle mutta ohjeita seuraten ja kärsivällisesti kun tekee niin ei oo mahdoton tehtävä
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

nix0n kirjoitti:Farmarissa joutuu paksin verhoilun irroittamaan ja sieltä käsin pari ruuvia irti ja sitten klipsit irti ja lista on käsissä. Sedanissa käsittääkseni helpompi irroittaa verhoilu? Motonetista hakee vaan verhoilun irroitukseen tarkoitetun lastasarjan. Youtubessa on ainakin ohje juuri sedaniin.
Laitatko linkin tuohon sedanin listanirroitukseen (youtube-video)?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

TUOSTA videoon kohdassa 10:16 alkaa paksin purku.
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

bercedes menz kirjoitti:Laatikon öljyt vaihdatettu ja huomenna tutkailemaan miksi kierrokset vatkaa tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla.
Onko ehdotuksia/arvauksia vatkaamisen aiheuttajasta:
a) suuttimet
b) rail-paineensäädin
c) rail-putki
d) laatikon kyb-venttiili (eivät vaihtaneet laatikon öljynvaihdon yhteydessä)
e) joku muu, mikä?

Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja jos on, niin miten homma on ratkennut?

Takaluukun alumiinilistasta lähtee pinta (eli se muovin päälle kromattu pinta) ja alta tulee esiin kesäisen vihreä muovi. Ei kuulemma mene mihinkään takuun piikkiin eli ei ole takuuta vaikka onkin Junge Sterne -auto. Myönsivät Veholla, että varmaan on ollut valmistusvirhe (likainen pinta/hiukkasia pinnassa kun on kromattu), mut silti ei mene valmistusvirheen piikkiin vaikka valmistusvirheestä ei pääse eroon vaikka takuu olisikin ummessa...ai niin, ei se olekaan ummessa kun on se JS-takuu. Anyway, haluavat 100€ listasta ja vaihtotyöstö 70€. Ihan periaatteesta en moista maksa. Mitäs mieltä olette, kysynkö jostain muualta mielipidettä vai kärsinkä nahoissani?
Oikea vastaus e) joku muu mikä. Tässä tapauksessa tuo mikä oli mittaristo, joka "päivitettiin" ts. joku softahomma ilmeisesti. Tutkivat auton testerillä ja moottorista ei löytynyt vikaa, joten ajoivat mittaristonpäivityksen. Olisko siis ollut yleisesti tiedossa ollut vika, jos siihen kerran on olemassa moinen korjauskeino...
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mersun "laadukkuus" alkaa näkyä eli kierroslukumittarin neulassa ei ole valoa tai joskus on, mutta 9/10 se pysyy pimeänä kun taas muu mittaristo on valaistu. Veholla sanoivat jotta koko mittaristo pitää vaihtaa. Junge Sterne -takuun pitäisi tuon kattaa, joten sen puolesta ei ole ongelmaa. Millainen/kuinka iso homma on mittarin vaihto (tunti vs. päivä, kumpi lähempänä totuutta)? Kuinka suurella todennäköisyydellä sen jälkeen kojelauta resonoi kun ovat jotain jättäneet löysälle/kiristämättä? Millainen merkintä huoltokirjaan tuosta tulee ts. ettei tarvii selitellä miks mittari on vaihdettu...ruuvattu...vaihdettu...ruuvattu?

Kysytään vielä arvon raadilta, josko moinen mittariongelma on teille tuttu tai olette kuulleet moisesta edes huhupuhetta?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Onko tämä edennyt? Tai miten JS-takuu käytännössä toimi?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Onko tämä edennyt? Tai miten JS-takuu käytännössä toimi?
En oo tehnyt asialle toistaiseksi mitään, näin kesäisin mittarivaloja ei juurikaan tarvita (eli asia ei juurikaan harmita) ja esimerkiksi eilen mittarivalot toimi niin kuin pitääkin. Olen informoinut Vehoa asiasta ja he sanoivat, että hoidetaan homma ennen kuin mittariin tulee 100tkm, jotta menee täysmääräisenä JS-takuun piikkiin. Eli mahdollisesti syksymmällä sitten...
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Laitetaan tämä myös tänne (naapurifoorumille jo loruilin saman).
Eli oman auton kulutuksen seurantaa.
Alla seuraavat tiedot muutamasta tankkauksesta:
ajotietokoneen näyttämä kulutus / tankkauksesta mitattu kulutus / keskinopeus tankillisella
6,1 / 6,36 / 62 km/h
6,7 / 7,08 / 68 km/h
7,1 / 7,3 / 53 km/h
6,0 / 6,3 / 83 km/h
6,1 / 6,42 / 92 km/h
6,3 / 6,48 / 66 km/h

Rauhallisella matka-ajolla ajotietokoneen saa näyttämään 5,6 l/100km, ja todellinen taitaa tällöin olla hieman alle 6 l/100km. Alle kuuden on aika vaikea päästä omalla ajosuoritteella, keskiarvo lienee lähempänä kuutta ja puolta. Autona siis W204 220cdi aut., renkaina maltilliset 225/45 17.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”