Bercedeksen Mercedes

Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

tn62634 kirjoitti:Mersun vuoden takuukin toimii Suomessa, esim. Europa Garantie. Mutta ostajan pitää olla yksityishenkilö, jotta nuo takuut saa.
Samoin Junge Sterne, josta on nyt itselläkin yksi kokemus.

Ainakin Junge Sterne takuu hallinnoidaan Saksalaisen organisaation kautta, jolta Veho pyysi 7G-Tronicin korjausluvan. Sitä odoteltiin pari päivää, kunnes voitiin sopia uusi aika vian korjaamiseen seuraavalla viikolla. Muuten työ ja osat menivät kokonaan JS:n piikkiin, mutta takuuehtojen mukaisesti öljyt ja suodatin oli minun maksettava.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

740 GLE kirjoitti:
tn62634 kirjoitti:Mersun vuoden takuukin toimii Suomessa, esim. Europa Garantie. Mutta ostajan pitää olla yksityishenkilö, jotta nuo takuut saa.
Samoin Junge Sterne, josta on nyt itselläkin yksi kokemus.

Ainakin Junge Sterne takuu hallinnoidaan Saksalaisen organisaation kautta, jolta Veho pyysi 7G-Tronicin korjausluvan. Sitä odoteltiin pari päivää, kunnes voitiin sopia uusi aika vian korjaamiseen seuraavalla viikolla. Muuten työ ja osat menivät kokonaan JS:n piikkiin, mutta takuuehtojen mukaisesti öljyt ja suodatin oli minun maksettava.
Mulla on mennyt ohi tämä sun 7G-Tronicin vika. Millainen vika oli kyseessä?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Turbiinin lukitukseen vaikuttavan paineensäätöventtiilin vika esti lukituksen toiminnan.

Korjaus tilattiin takuun toiseksi viimeisenä päivänä ja remppa valmistui takuun jo loputtua. Miten se osasikin kilahtaa juuri ennen takuuajan loppua?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Ketjunkiristimen tiiviste vaihdettu / takaisinkutsu hoidettu tänään. Samalla rasvailivat jotain rattiakselin läpivientiä tms. kun narisi rattia kääntäessä. Niin ja rekisterikilven valot vaihdettiin myös kun toinen oli palanut.

Uudet Mersut innostaa yhtä paljon kuin eilinen sanomalehti. Otin nääs kuivatyyppejä eri autoissa mm. uusi C ja viimeisin E (ennen faceliftiä auto on paremman näköinen niin sisältä kuin ulkoa), jotka eivät napanneet sitten yhtään. varsinkin uusi C oli sisältä niiiiiiin halvanoloinen rimpula. Nappien tuntuma ja materiaali oli kokenut kunnon downgraden. Taidan pysyä nykyisessä 204-rimpulassa hamaan tappiin eli kunnes vaihdan merkkiä. Nyt ei kuitenkaan tule edes mieleen, että mikä toinen merkki innostaisi? Oli kyllä sellainen pettymys, että ei innosta mikään auto... :evil:
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

204-facelift on hyvä :)
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

bercedes menz kirjoitti:Ketjunkiristimen tiiviste vaihdettu / takaisinkutsu hoidettu tänään. Samalla rasvailivat jotain rattiakselin läpivientiä tms. kun narisi rattia kääntäessä. Niin ja rekisterikilven valot vaihdettiin myös kun toinen oli palanut.

Uudet Mersut innostaa yhtä paljon kuin eilinen sanomalehti. Otin nääs kuivatyyppejä eri autoissa mm. uusi C ja viimeisin E (ennen faceliftiä auto on paremman näköinen niin sisältä kuin ulkoa), jotka eivät napanneet sitten yhtään. varsinkin uusi C oli sisältä niiiiiiin halvanoloinen rimpula. Nappien tuntuma ja materiaali oli kokenut kunnon downgraden. Taidan pysyä nykyisessä 204-rimpulassa hamaan tappiin eli kunnes vaihdan merkkiä. Nyt ei kuitenkaan tule edes mieleen, että mikä toinen merkki innostaisi? Oli kyllä sellainen pettymys, että ei innosta mikään auto... :evil:
Mulle S205 oli myös pettymys. Jotain siitä puuttuu, ei näytä laadukkaalta. Se tabletti keskellä Alfa Romeon kojelautaa ei vaan toimi mulle :?
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

C-Klasse kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Taidan pysyä nykyisessä 204-rimpulassa hamaan tappiin eli kunnes vaihdan merkkiä.
Mulle S205 oli myös pettymys. Jotain siitä puuttuu, ei näytä laadukkaalta. Se tabletti keskellä Alfa Romeon kojelautaa ei vaan toimi mulle :?
Monet yrittävät motivoida itseään pitämään nykyistä autoaan itselleen niin sopivana, ettei ole mitään tarvetta vaihtaa, mutta harvat onnistuvat yhtä hyvin kuin te 8)

S205:n ulkonäöstä on itsellänikin vähän sanottavaa, mutta kyllä siinäkin valopilkkunsa on. 4Maticin tavoin käyttäytyvän auton ulkonäkö tuntuu ainakin quattro-kelissä jokseenkin yhdentekevältä :D

Minua häiritsi uudessa Ceessä myös se, ettei selkeää akselivälin pidennystä ole käytetty sisätilojen hyväksi yhtä tehokkaasti kuin BMW F30:ssa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

740 GLE kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Taidan pysyä nykyisessä 204-rimpulassa hamaan tappiin eli kunnes vaihdan merkkiä.
Mulle S205 oli myös pettymys. Jotain siitä puuttuu, ei näytä laadukkaalta. Se tabletti keskellä Alfa Romeon kojelautaa ei vaan toimi mulle :?
Monet yrittävät motivoida itseään pitämään nykyistä autoaan itselleen niin sopivana, ettei ole mitään tarvetta vaihtaa, mutta harvat onnistuvat yhtä hyvin kuin te 8)

S205:n ulkonäöstä on itsellänikin vähän sanottavaa, mutta kyllä siinäkin valopilkkunsa on. 4Maticin tavoin käyttäytyvän auton ulkonäkö tuntuu ainakin quattro-kelissä jokseenkin yhdentekevältä :D

Minua häiritsi uudessa Ceessä myös se, ettei selkeää akselivälin pidennystä ole käytetty sisätilojen hyväksi yhtä tehokkaasti kuin BMW F30:ssa.
Mulla kieltämättä on tapana valkata auto sen verran perusteellisesti ettei sitten tarvi miettiä vaihtoa ihan äkkiä. Yleensä päätän minimi kilometrilukeman, jonka jälkeen voin harkita asiaa. Vähintään 100 tkm oli jo edellisellekin autolle se raja.

Näin täs eilen S205:n luonnossa ja kyllä se mulle kelpais ulkoapäin. Kävi vaan niin, että satuin istumaan vuoden 2012 BMW 530d:ssä jossa oli melko täys varustus ja se "wautsi-efekti" vaan oli jotain niin paljon suurempaa ku tuossa S205:ssa 8). Tämä ei toki tarkoita sitä, että tulisin ikinä semmoista BMW:tä hankkimaan!
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tässä vuodatusta/kuulumisia eepoksen muodossa...

Autooni vaihdettiin taannoin automaattilaatikon momentinmuunnin, koska välillä kierrokset "nypyttivät" tasakaasulla ajettaessa ja pienillä vauhdeilla kierrosten laskiessa esiintyi samanlaista kierroslukuviisarin pompottelua (kunnes vaihde viimein vaihtui). Tätä on tapahtunut taas satunnaisesti, ei tietenkään estä ajoa, mutta v*tuttaa aina kun se tapahtuu. No, otin yhteyttä Vehoon pari viikkoa sitten, jotta voidaan tarkistaa mikä autoa riivaa ja onko laatikossa taas jotain ongelmaa.

Tänään oli se päivä ja lopputulemana oli, että laatikko ok, mutta määränsäädin (korkeapainepumpun kyljessä oleva "juttu") on ongelman aiheuttaja. Itse osa ei ole kallis (170€ + tiivisteitä yms. pientä), mutta remontin kokonaishinta on kuulemma 900€, johtuen suuresta työmäärästä eli pitää purkaa paljon, jotta pääsee vaihtohommiin. Jännä juttu, että täsmälleen samat oireet vaativat eri toimenpiteet. :shock: Itse en tosin ole nähnyt aikaisemman vaihteistorempan vikakoodeja tms. evidenssiä, jonka mukaan vika oli juurikin siinä, enkä ole myöskään nähnyt tämän nykyisen ongelmanaiheuttajan tunnistamisesta mitään lippua tahi lappua. Minulla on vain tiskin takana olevan henkilön vakuuttelut vian juurisyystä. Ja miksikö olen ollut näin sinisilmäinen? No, kun on toi Junge Sterne -takuu, joten sen vuoksi en ole ollut niin hirveän kiinnostunut mikä on vialla, pääosin olen ollut kiinnostunut siitä, että toimenpiteen maksaa joku muu kuin minä. Nyt vaan hiipii mieleen, että vaihdettiinko viimekerralla oikea osa ja onko tälläkään kertaa oikeasti tietoa mikä on vialla. Vai vaihdatetaan vaan osia maksajan (Junge Sternen) piikkiin? Kai ne siellä takuun myöntäjän putiikissa vaatii jotain todisteita, jotta antavat luvan? Entäs jos kyseinen oire tulee esiin vielä tämänkin rempan jälkeen, mikäs komponentti/osa arvotaan silloin vaihdettavaksi? Autolla on ajettu 102tkm ja Junge Sterne korvaa ilmeisesti enää osista 80%, mutta työstä edelleen 100%. Muistanko oikein? Tiskin takana oleva henkilö kyllä sanoi, että joskus jos on epäselvyyksiä huolloissa niin Junge Sterne ei korvaa tai ainakaan niin paljoa (heitti esimerkin jostain GLK:sta, jossa "oudon huoltohistorian" takia korvattiin vain 60%). Kuulostaako tarina ja korvausmenetelmä teistä oudolta? Itse en siis ole vielä saanut korvauspäätöstä asiasta. Sen verran kuitenkin tuli takapakkia, että pitää viedä auto Veholle lähiaikoina koko päiväksi jahka saadaan ensin Junge Sternen korjauslupa ja korvausmäärä selville. Omaa kallisarvoista aikaa tässä palaa taas.

Sitten tähän asiaan liittyvä asia eli kun auto oli tänään tutkittavana, niin otin koeajoon uuden C-Mersun. Ihan perusvarusteinen 200 bluetec eli ranskalaisten lohkolla varustettu MB. Näin mulle siis markkinoitiin autoa eli että siinä olisi vaan lohko PSA:lta, mutta muutoin aito Mersu.
C-Mersu on ulkoisesti nätti ja kuten olen ennenkin maininnut, sisältä mielestäni ruma, ainakin perusmallin mustalla keskikonsolilla.

Ajelin autolla parisen tuntia ja seuraavia huomioita:
- jos ratin merkkiä ei näe niin voisi kuvitella ajavansa Ford Focuksella tai Opel Astralla (tunnelma ja tuntuma on yhtä "munaton")
- ohjaus palauttaa (hyi saatana!)
- mediaruudun säätämiseen tarkoitettu keskikonsolin touchpad on aivan perseestä, perinteinen rulla on varsin mainio keksintö
- vakionopeudensäädin ja vilkun viiksi ovat vaihtaneet paikkaa ts. monitoimiviiksi on väärässä paikassa ja sen takia jää vilkutukset väliin kun yrittää kääntäessä laittaa vakkaria päälle
- autossa istutaan matalalla
- äänieristys on hyvä
- jousitus oli mielestäni hyvin miellyttävä
- poppivehkeet ovat laimeat
- ei herättänyt omistushalua, sillä Focuksen ja Astran saa reilusti halvemmalla (koeajoauton hinta noin 45t€)

Jos siis vertailen omaan nykyiseen autooni, niin oma auto on äänekkäämpi, mutta tuntuu Mersulta, sillä viikset on siellä missä pitääkin ja ohjauksen palautus on ihanan tahmea. :lol:

Niin, ja ostin autooni kesäksi C-Mersun 17-tuumaiset AMG-vanteet (halvalla kun sain)

Kuva

Joten kai se pienentää autokuumetta ja muutoinkin tulee autonvaihtoa halvemmaksi eli taitaa olla tämä nykyinen pitoauto, ainakin siihen asti kun Junge Sterne -takuu toimii (takuuta on jäljellä reilu vuosi). :wink: Lisäksi Venetmäki on tuossa lähellä, joten takuunkin jälkeen löytyy hyvä huolto läheltä. Ja ongelmana on, että en tiedä mikä voisi olla seuraava auto kun ei oikein mikään sytytä. Mersuissa ei oikein ole mitään kiinnostavaa (E-Mersu ennen faceliftiä on selvästi kiinnostavin) ja oikein mikään muukaan merkki ei oikein sytytä. Vai pitäiskö alkaa katselemaan 300-sarjan BMW:tä sillä silmällä ja lukemaan merkin foorumia? :shock:

Näihin hämmentäviin tunnelmiin...

Edit: tämän lopun tarkoituksena ei ollut yrittää perustella, että oma auto olisi jotenkin erityisen hyvä, vaan ihmetellä miksi mikään ei enää tunnu miltään eli kun ei tule enää WAU-efektiä uusista autoista. Onko autoilusta nauttimisen aika omalta osaltani ohi vai enkö vaan ole löytänyt järkevänhintaisista autoista moista?
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

E92 335dA vois olla ihan mielenkiintoinen jos toista merkkiä pitäs katsella 8)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

bercedes menz kirjoitti:Tässä vuodatusta/kuulumisia eepoksen muodossa...

Autooni vaihdettiin taannoin automaattilaatikon momentinmuunnin, koska välillä kierrokset "nypyttivät" tasakaasulla ajettaessa ja pienillä vauhdeilla kierrosten laskiessa esiintyi samanlaista kierroslukuviisarin pompottelua (kunnes vaihde viimein vaihtui). Tätä on tapahtunut taas satunnaisesti, ei tietenkään estä ajoa, mutta v*tuttaa aina kun se tapahtuu. No, otin yhteyttä Vehoon pari viikkoa sitten, jotta voidaan tarkistaa mikä autoa riivaa ja onko laatikossa taas jotain ongelmaa.

Tänään oli se päivä ja lopputulemana oli, että laatikko ok, mutta määränsäädin (korkeapainepumpun kyljessä oleva "juttu") on ongelman aiheuttaja. Itse osa ei ole kallis (170€ + tiivisteitä yms. pientä), mutta remontin kokonaishinta on kuulemma 900€, johtuen suuresta työmäärästä eli pitää purkaa paljon, jotta pääsee vaihtohommiin. Jännä juttu, että täsmälleen samat oireet vaativat eri toimenpiteet. :shock: Itse en tosin ole nähnyt aikaisemman vaihteistorempan vikakoodeja tms. evidenssiä, jonka mukaan vika oli juurikin siinä, enkä ole myöskään nähnyt tämän nykyisen ongelmanaiheuttajan tunnistamisesta mitään lippua tahi lappua. Minulla on vain tiskin takana olevan henkilön vakuuttelut vian juurisyystä. Ja miksikö olen ollut näin sinisilmäinen? No, kun on toi Junge Sterne -takuu, joten sen vuoksi en ole ollut niin hirveän kiinnostunut mikä on vialla, pääosin olen ollut kiinnostunut siitä, että toimenpiteen maksaa joku muu kuin minä. Nyt vaan hiipii mieleen, että vaihdettiinko viimekerralla oikea osa ja onko tälläkään kertaa oikeasti tietoa mikä on vialla. Vai vaihdatetaan vaan osia maksajan (Junge Sternen) piikkiin? Kai ne siellä takuun myöntäjän putiikissa vaatii jotain todisteita, jotta antavat luvan? Entäs jos kyseinen oire tulee esiin vielä tämänkin rempan jälkeen, mikäs komponentti/osa arvotaan silloin vaihdettavaksi? Autolla on ajettu 102tkm ja Junge Sterne korvaa ilmeisesti enää osista 80%, mutta työstä edelleen 100%. Muistanko oikein? Tiskin takana oleva henkilö kyllä sanoi, että joskus jos on epäselvyyksiä huolloissa niin Junge Sterne ei korvaa tai ainakaan niin paljoa (heitti esimerkin jostain GLK:sta, jossa "oudon huoltohistorian" takia korvattiin vain 60%). Kuulostaako tarina ja korvausmenetelmä teistä oudolta? Itse en siis ole vielä saanut korvauspäätöstä asiasta. Sen verran kuitenkin tuli takapakkia, että pitää viedä auto Veholle lähiaikoina koko päiväksi jahka saadaan ensin Junge Sternen korjauslupa ja korvausmäärä selville. Omaa kallisarvoista aikaa tässä palaa taas.

Sitten tähän asiaan liittyvä asia eli kun auto oli tänään tutkittavana, niin otin koeajoon uuden C-Mersun. Ihan perusvarusteinen 200 bluetec eli ranskalaisten lohkolla varustettu MB. Näin mulle siis markkinoitiin autoa eli että siinä olisi vaan lohko PSA:lta, mutta muutoin aito Mersu.
C-Mersu on ulkoisesti nätti ja kuten olen ennenkin maininnut, sisältä mielestäni ruma, ainakin perusmallin mustalla keskikonsolilla.

Ajelin autolla parisen tuntia ja seuraavia huomioita:
- jos ratin merkkiä ei näe niin voisi kuvitella ajavansa Ford Focuksella tai Opel Astralla (tunnelma ja tuntuma on yhtä "munaton")
- ohjaus palauttaa (hyi saatana!)
- mediaruudun säätämiseen tarkoitettu keskikonsolin touchpad on aivan perseestä, perinteinen rulla on varsin mainio keksintö
- vakionopeudensäädin ja vilkun viiksi ovat vaihtaneet paikkaa ts. monitoimiviiksi on väärässä paikassa ja sen takia jää vilkutukset väliin kun yrittää kääntäessä laittaa vakkaria päälle
- autossa istutaan matalalla
- äänieristys on hyvä
- jousitus oli mielestäni hyvin miellyttävä
- poppivehkeet ovat laimeat
- ei herättänyt omistushalua, sillä Focuksen ja Astran saa reilusti halvemmalla (koeajoauton hinta noin 45t€)

Jos siis vertailen omaan nykyiseen autooni, niin oma auto on äänekkäämpi, mutta tuntuu Mersulta, sillä viikset on siellä missä pitääkin ja ohjauksen palautus on ihanan tahmea. :lol:

Niin, ja ostin autooni kesäksi C-Mersun 17-tuumaiset AMG-vanteet (halvalla kun sain)

Kuva

Joten kai se pienentää autokuumetta ja muutoinkin tulee autonvaihtoa halvemmaksi eli taitaa olla tämä nykyinen pitoauto, ainakin siihen asti kun Junge Sterne -takuu toimii (takuuta on jäljellä reilu vuosi). :wink: Lisäksi Venetmäki on tuossa lähellä, joten takuunkin jälkeen löytyy hyvä huolto läheltä. Ja ongelmana on, että en tiedä mikä voisi olla seuraava auto kun ei oikein mikään sytytä. Mersuissa ei oikein ole mitään kiinnostavaa (E-Mersu ennen faceliftiä on selvästi kiinnostavin) ja oikein mikään muukaan merkki ei oikein sytytä. Vai pitäiskö alkaa katselemaan 300-sarjan BMW:tä sillä silmällä ja lukemaan merkin foorumia? :shock:

Näihin hämmentäviin tunnelmiin...

Edit: tämän lopun tarkoituksena ei ollut yrittää perustella, että oma auto olisi jotenkin erityisen hyvä, vaan ihmetellä miksi mikään ei enää tunnu miltään eli kun ei tule enää WAU-efektiä uusista autoista. Onko autoilusta nauttimisen aika omalta osaltani ohi vai enkö vaan ole löytänyt järkevänhintaisista autoista moista?
Junge Sterne korvaa tämän oletetusti eli 100% työstä ja 80% osista.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Miten Junge Sterne hommat on itselläsi hoidettu? Hoitaako liike kuinka paljon ja paljonko itse pitää? Veho ilmeisesti osaa ottaa yhteyttä itse Saksaan?
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

bercedes menz kirjoitti:Niin, ja ostin autooni kesäksi C-Mersun 17-tuumaiset AMG-vanteet (halvalla kun sain)
Affalterbachin vaakunoita ei oikein nelosdieseliin kehtaa laittaa, mutta eikös nuo vähän niinkuin kaipaisi Daimlerin tähden lisäksi Benzin laakeriseppelettä, etteivät näyttäisi niin tarvikevanteilta pelkkine tähtineen?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

740 GLE kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Niin, ja ostin autooni kesäksi C-Mersun 17-tuumaiset AMG-vanteet (halvalla kun sain)
Affalterbachin vaakunoita ei oikein nelosdieseliin kehtaa laittaa, mutta eikös nuo vähän niinkuin kaipaisi Daimlerin tähden lisäksi Benzin laakeriseppelettä, etteivät näyttäisi niin tarvikevanteilta pelkkine tähtineen?
Joo, toi laittamani kuva oli napattu netistä (kun en viittinyt/ehtinyt ottaa omista vanteista kuvaa), omissa vanteissa oli jotakuinkin tällaiset keskiöt

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Miten Junge Sterne hommat on itselläsi hoidettu? Hoitaako liike kuinka paljon ja paljonko itse pitää? Veho ilmeisesti osaa ottaa yhteyttä itse Saksaan?
Hyvin on mennyt tähän asti. Oon soittanut Veholle kertoakseni oireista ja samalla varannut ajan. Sitten ovat selvittäneet oireen ja kysyneet korjaukseen luvan Saksasta, jonka jälkeen itse hommalle on varattu korjausaika. Tähän mennessä ei ole tullut noista JS-korjauksista muita kuluja kuin pientarvikkeita, tiivisteitä ja nesteitä (niitä JS ei korvaa). Tällä kertaa tulee noiden pientarvikkeiden lisäksi 20% osien hinnasta kun autolla on ajettu yli 100tkm.

Siis ainoa mikä harmittaa on se, että korjauksen takia pitää yleensä käydä pari kertaa paikan päällä, koska prosessi menee näin: ongelman selvitys Veholla --> Veho kyselee korjauslupaa (johon menee ainakin päivä) --> ongelman korjaus Veholla.

Sen verran on uutta palikkaa vaihdettu autoon, että suosittelen JS-takuuta lämpimästi. Mikään noista vioista ei ole estänyt ajamista, mutta on syönyt omaa aikaa ja olisi syönyt myös rahaa.

Jokohan auto olisi pian siinä kunnossa, että sillä uskaltaisi ajaa vielä pitkään ilman isompia huolia? Toivottavasti, sillä merkkiä ei tee mieli vaihtaa mm. sen takia, että merkkihuolto löytyy 2 minuutin päästä kotoa (huollon odotusajan saa olla kotona ja huoltoon pääsee nopeasti). Veholle pitää taasen ajaa aina se 40 minuuttia ja odotella siellä. Kaikki ei välttämättä arvosta tätä, mutta itse arvostan tällaista mahdollisuutta kovasti. Samalla kylällä olisi myös VW-konsernin ja Volvon osaavat merkkihuollot, mutta ensin mainittu ei kiinnosta yhtään ja jälkimmäinen on etuveto...
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

bercedes menz kirjoitti:omissa vanteissa oli jotakuinkin tällaiset keskiöt...
Juuri tuota tarkoitin, nuo näyttävät hopeanvärisessä autossa hyvältä.

Mustaan sitten ne kalliimmat keskiöt, eli sama mustana.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Uudet vanteet alla eli kesärenkaat vaihdettu. Lisäksi pieni puunaus sekä sisältä, että ulkoa. Auto on talven jälkeen niin karhea, että vaatinee kunnon fiksauksen/myllytyksen.

Kuva

Kuva

Edit: miks noi kuvat näkyy tollasina ts. liian pieninä (molemmista reunoista on pala pois)?
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

On kätevän värinen, ihan kaikki lika ei näy kuten mustassa :)
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

C-Klasse kirjoitti:On kätevän värinen, ihan kaikki lika ei näy kuten mustassa :)
Toki toi palladium silber helppohoitoisempi kuin musta, mutta edellisessä Mersussa ollut metallihohto "beige" (en muista oikeaa nimeä) oli kyllä paras väri ts. näytti likaisena puhtaalta ja vasta lähempi tarkastelu paljasti kuinka p*skainen auto oli.

Tuon nykyisen auton väri ei ole ihan toi miltä se kuvan ilta-auringossa näyttää. On kuvassa normaalia vaaleampi ja "ruskeampi". Tässä kuva miltä se näyttää "oikeasti".

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Auton mittarissa vajaa 112tkm ja eilen suoritettu määräaikaishuolto Venetmäellä. Lisäksi vaihdettiin laatikko- ja peräöljyt, laatikon suodattimet ja kyb-venttiili. Ilmastointihuollon pyysin tekemään myös.

Nyt aloitan autonpesun...
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

bercedes menz kirjoitti:
Niin, ja ostin autooni kesäksi C-Mersun 17-tuumaiset AMG-vanteet (halvalla kun sain)

Kuva
Halvalla ???

Ovatko kaikki vanteesi saman levyisiä vai 2 x 7,5" sekä 2 x 8,5" ?
Siistin näköiset ovat, minun taka vanteet ovat hapettuneet rajusti keskiöstä, edellinen omistaja käyttänyt kaksivuotta talvivanteina :evil: ...ovat muutenkin hieman käytetyn näköiset, mutta rengasliike kehui huippu suoriksi, joten siltä osin laatuvanteet.

Pitäisi jostain löytää kaksi 7,5" vannetta (halvalla mulle kans) jotta voisi laittaa saman levyiset renkaat molempiin päihin...
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

jaris kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
Niin, ja ostin autooni kesäksi C-Mersun 17-tuumaiset AMG-vanteet (halvalla kun sain)

Kuva
Halvalla ???

Ovatko kaikki vanteesi saman levyisiä vai 2 x 7,5" sekä 2 x 8,5" ?
Siistin näköiset ovat, minun taka vanteet ovat hapettuneet rajusti keskiöstä, edellinen omistaja käyttänyt kaksivuotta talvivanteina :evil: ...ovat muutenkin hieman käytetyn näköiset, mutta rengasliike kehui huippu suoriksi, joten siltä osin laatuvanteet.

Pitäisi jostain löytää kaksi 7,5" vannetta (halvalla mulle kans) jotta voisi laittaa saman levyiset renkaat molempiin päihin...
Joo, sain halvalla uudet (200km ajetut) vanteet ja renkaat. En osaa sanoa vanteiden leveydestä mitään, mutta edessä on 225- ja takana 245-leveät renkaat. Toi kuva ei ole mun vanteista, mutta samanlaiset oli nuo ostamani eli ihan uudenveroiset.
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Autokuvissahan sulla on alla faceliftin AMG-paketin 17"-vanteet kun pelkissä vannekuvissa on vanhemman mallin vanteet. :D
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Autokuvissahan sulla on alla faceliftin AMG-paketin 17"-vanteet kun pelkissä vannekuvissa on vanhemman mallin vanteet. :D
Jaa ovvai? :shock: Yritin äsken katsoa, mutta en oikein (puusilmänä) löytänyt isompia eroja. Mistäs noi faceliftin vanteet tunnistaa?
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Laske vaikka puolat. :D Kyllä ne ihan erilaiset on.
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

tn62634 kirjoitti:Laske vaikka puolat. :D Kyllä ne ihan erilaiset on.
Oho, melkoinen puusilmä olen kun en edes tuota huomannut! :shock: :lol:
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Tämä on myyty ja jatkoa seuraa täällä: http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=56298
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”