GLE:n S212

Vastaa Viestiin
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Minun autohistoriani seuraaminen ei tarjoa suurta jännitysnäytelmää, kun 10 vuotta samalla autolla ajettuani onnistuin vaihtamaan korimallin sedanista farkkuun ja värin mustasta valkoiseksi. Harmaapukuiselle miehelle sopivan rauhallista menoa.

Edellinen W212 ostettiin lähes uutena ja pitkällä varustelistalla. Uudehkon auton ostajalla on varaa esittää tiukkoja vaatimuksia. Nyt oltiin ostamassa 10-vuotiasta käytettyä, joten kiinnitin ominaisuuksia enemmän huomiota ylläpidettävyyteen. Kuten arvata saattaa, "Typkennzeichen wegfallen" optio on otettu hinnat-alkaen 200 CDI malliin. Ei ad blueta, ei kahta turboa, ei nelivetoa, ei kattoluukkua. Sen sijaan 187.000 dokumentoitua kilometriä DSB lokissa ja edellisen omistajan vahvistus omalle havainnolle että auto vaikuttaa varsin hyväkuntoiselta, etenkin ikäänsä nähden. Eivät olleet vaihtaneet autoa mihinkään, vaan myyneet pois yhden perheessä ylimääräiseksi jääneen.

tilaa on omalta kannalta vielä paremmin kuin S213:ssa, koska S212 tavaratila on juuri ne kriittiset sentit leveämpi ja korkeampi, että pitkäjoustoinen maastopyörä tai isopyöräinen läskäri mahtuu peräkonttiin ilman sovittamista.

Nokalla on mielenkiintoinen rakennelma, jota ehdin hieman ihmetellä päivänvalossa. Kuultuani edelliseltä omistajalta asennuksen MB-Osan tekemäksi ja että automatiikka toimii (ilmeisesti lähi- ja kaukovalojen välillä?) edelleen, tuota pitää kokeilla käytännössä ennen kuin lähden tuunaamaan yhtään mitään. Panelikin on se sama, jonka olisin itsekin asentanut. Samanlainen X-Vision Genesis 600 oli se mustaan 220 CDI:hin asennettu neljäs lisävaloasennukseni, joka jäi lopulta paikalleen.

Alas asennettu paneli on suuntauksestaan tarkka, mutta onhan farkussa takana ainakin viikonlopun yli hyvin ryhdissään pysyneet ilmajouset ja tuon panelin valokuvio on hyvin hallittu kyljelleen kaadettu ovaali, joten jotain onnistumisen edellytyksiä lienee olemassa?

MB-Osa oli ilmeisesti piilottanut CANM8-Highbeam lisävalokontrollerin matkustajan jalkatilaan ja tuonut ohjauksen konepellin alle rintapellin läpiviennistä. Ellei automatiikka toimi kuten odotetusti, sitten ei ole kummoinen temppu lisätä tuohon releen ohjauslankaan lisävalopanelin tappokytkin, jolla saa valita onko paneli käytössä vai ei.

Kulutus nousee ihan väkisinkin. En pysty enää postaamaan kolmosella alkavia lukemia, jotka perustuvat kaksoisahdetun moottorin ja 7G-Tronicin hyvän yhteispeliin 70 km/h rajoituksella. 245/45R17 rengaskoko vaihtunee ensi talveksi johonkin järkevämpään? Kesätassut olivat tuon korimallin alkuperäisillä aluvanteilla ja maltillisemmassa 225/50R17 leveydessä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Tuossa vielä kuvakin siitä lisävaloasennuksesta
edesta.jpg
edesta.jpg (626.98 KiB) Katsottu 493 kertaa
Odotan mielenkiinnolla, miten X-Vision Genesis osaa käsitellä asennuksen noin alas. Kilven yläpuolelle asennettuna se on mitä mainioin kaukovalo.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Koeajolla tunnistettu hieman tahmeasti palauttanut seisontajarru jumahti pohjaan pesun ja yön yli pysäköinnin aikana.

Edellisessä oli jo 77.000 km jälkeen sama ongelma käyttämättömyyden vuoksi, mutta se lähti liikkeelle ahkeralla käytöllä, eli normaaliin tapaan polkaistaan jarru päälle joka kerta pysäköitäessä, kuten näissä pitääkin tehdä. Tämä on ollut käyttämättä lähes 10 vuotta ja sata tuhatta km enemmän, joten levittimet ovat todennäköisesti huolella jumissa enkä elättele toiveita ihmeparanemisesta.

Ei sinänsä mikään ylläri, koska levyjen kuluneisuuden ja pysäköintijarrun heikon pidon vuoksi olin jo budjetoinut levyt + takanavan sisällön uusiksi seuraavassa huollossa.

Isoin välittömiä toimia vaativa juttu ovat suttua tekevät lasinpyyhkimet.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Se tekee tästä sinun autoilun seuraamisesta mukavaa kun kerrot tarkkaan kustannuksia yms. Myös tietynlainen tarkkuus loistaa sinun kerronnassa. Autot pidetään kunnossa. 8)
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kiitokset kannustuksesta Papille! Kuten aiemmista yhteisistä afääreistämme jo tiedätkin, valot ovat meidän perheen käytössä tärkeä asia. Oli positiivinen yllätys nähdä, että CTE on näiltä osin kunnossa. Vaimoni punaisen S213:n kohdalla tila- ja Multibeam-rajoitteinen ei ihan optimaalinen valoratkaisu on tässä valkoisessa tehty kunnolla. Hyvin varustellun S/W213 nokalle ei vaan mahdu asentamaan lisävalopanelia siististi oikein muualle kuin alempaan ilmanottokitaan ja sinnekin pitää valita siroin ja hoikin paneli minkä kaupasta saa. Valaisimen rakenteesta tinkiminen näkyy valokuviossa etualan korostumisena. Multibeamin kanssa kohtuullisesti toimiva automatiikka teki sen verran paljon virhevaihtoja, että se alkoi ärsyttää, mutta viimeinen niitti auton diagnostisoiman valovian jälkeen oli korjaamon jo aiemmin havaitsema korrelaatio saman vikakoodin ja Multibeam-lisävaloasennuksen välillä.

Tässä S212:ssa on pelkkä valoautomatiikka, joka vaihtaa lähi- ja kaukovalojen välillä. Konepellin alla näkyvästä MB-Osan tekemästä kytkennästä voi päätellä CANM8-HIGHBEAM lisävalokontrollerin asuvan etumatkustajan jalkatilassa, mistä on hyvä pääsy ohjaamon CAN-väyläiittimiin oikeassa kynnyksessä etuistuimen vieressä. Valonvaihtoautomatiikka saa olla päällä ja auto käyttää normaaliin tapaan päivaloja, lähivaloja tai kaukovaloja valintansa mukaan. Pikakokeen perusteella valojen vaihtokin tuntuisi toimivan suhteellisen oikein. Kaukovaloa on toki enemmän kuin tehtaalta lähtiessä, mutta toisaalta 212:n LED-valojen vaihto tehdään niin kohteliaan kaukaa, että siinä on vielä toleranssia valojen kasvattamiseenkin.

Vaikka paneli onkin asennettu alempaan ilman ottoon, S212:ssa on enemmän tilaa ja sinne voi upottaa vaikka X-Vision Genesiksen tapaisen kaarevan pullean valaisimen. Genesiksen valokuvio on niin tarkasti rajattu kyljelleen kaadettu ovaali, että se toimii vallan hyvin ilman häiritseviä korostuksia myös matalalle asennettuna. Ainoa asia, mitä tuossa voisi vielä hifistellä voisi olla vaihtaa tuo 4500 K värilämpötilan X-Vision paneli saman kokoiseen Optibeam Commanderiin, jossa on hyvin samankaltainen rakenne ja valokuvio, mutta kylmemmällä värilämpötilalla toteutettuna. Nyt nimittäin auton puhtaan valkoisen valokuvion keskeltä jatkaa eteenpäin selvästi kellertävä päivänvalon värinen lisävalopanelin tuottama osa.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja karvine »

740 GLE kirjoitti: 07.3.2024 10:44
Tässä S212:ssa on pelkkä valoautomatiikka, joka vaihtaa lähi- ja kaukovalojen välillä.
Kyllähän faceliftin ILS-Ledeissä pitäisi olla myös adaptiivisuus joka varjostaa edellämenijän/vastaantulijan mustalla laatikolla.

Eritavalla toteutettu kuin w213:n Multibeamit eikä toiminta ole ihan yhtä kehittynyttä. Kuitenkin toimii ihan hyvin esimerkiksi yhden auton perässä ajaen. Jos näkökentässä on useampi auto niin muistaakseni vaihtoi aika herkästi lyhyet kun äly ei riitä useamman auton varjostamiseen.
Viimeksi muokannut karvine, 07.3.2024 19:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Eikös ainakin 212-sarjassa (ehkä vielä 213:ssakin?) ole tarjolla sekä automaattisen lähi- ja kaukovalojen vaihdon osaavat LED-ajovalot että lisähintaan myös adaptiiviset ILS / Multibeam LEDit? Tässä autossa on varustekoodit

628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT HAND TRAFFIC

Tarkoittaako koodi 642 mukautuvia ILS valoja? Se on tässä autossa estetty. Valinta näkyy valovalikossa, mutta ILS:n sanotaan oleva "inoperative", eikä sitä voi valita käyttöön. Automaattinen lähi- ja kaukovalojen vaihto sen sijaan on ja toimii myös ja paneli seuraa sitä, koska lisävaloja mitä ilmeisimmin ohjaava CANM8 kontrolleri vahtaa kojetaulun sinistä kaukovalon merkkivaloa. En avannut sisustusta katsoaksen mitä sinne on asennettu mutta toiminta on tuttua:
Mittarit.jpg
Mittarit.jpg (249.48 KiB) Katsottu 400 kertaa
Valokuvio on yllättävänkin hyvä noin alas asennetulle panelille eikä LED lisävaloille tyypillistä lähialueen puhkipalamista tapahdu, ei kuvassa eikä silmämääräisesti. Valokuvion keskellä näkyy X-Vision Genesis panelin auton LED-valoista poikkeava lämpimämmän sävyinen kellertävä värilämpötila. Edellisen autoni historian tunteville varoituksena tämä puhelinkameran täysautomatiikalla ja eri polttovälillä otettu kuva ei ole vertailukelpoinen aiemmin samalla paikalla pre-facelift W212 valoilla järkkärillä kuvaamieni kanssa. Valokeilan rajauksen laadusta ja hajavalon vähäisyydestä kertoo jotain sekin, että polarvalkoinen konepelti näyttää kaikista lumen heijastuksista huolimatta kuvassa mustalta.
valokuvio.jpg
valokuvio.jpg (233.49 KiB) Katsottu 400 kertaa
Mukautuvien LEDien kanssa on kolme pääperiaatetta joita voi soveltaa asennuksessa:
1. Edelliseen 220 CDI:hin ja Rouvan S213:n tekemäni, jossa asennetaan lisävalo tappokytkimellä eikä kosketa auton asetuksiin lainkaan. Lisävalot pois voi ajaa auton täysautomatiikalla tehtaan valoilla. Lisävalot päälläkin voi yrittää, mutta siitä tulee aika pian protesteja eikä adaptiivisten Multibeamien kanssa homma toimi lainkaan kun panelissa on valot päällä koko ajan. Valokytkin pakkovaloasennossa vaihdetaan valot itse, joko lisävaloilla tai ilman.

2. Rouvan S213:n kokeilemani ruotsalainen fiksumpi kontrolleri, joka seuraa Multibeam säätöä ja sytyttää lisävalopanelin vain silloin kun Multibeamin valokuvio on täydellinen. Toimii periaatteessa hyvin, mutta joko tunnistus on epämarmaa tai multibeam jahtaa jäniksiä ja muita otuksia pitkin pusikoita niin että kuljettajalla menee hermo tehokkaan panelin jatkuvaan vilkkumiseen ilman ajamisen kannalta selkeää syytä. Tämä ei ole välttämättä edes virhe, vaan Multibeam vain toimii speksinsä mukaisesti.

Ero tulee siitä, että pelkillä auton omilla 2 x 84 pikselin matriisivaloilla kuljettaja ei huomaa kirkkaassa pakkasyössä yksittäisen säteen hetkellistä himmentämistä aivan valokuvion äärilaidalla, mutta jos sitä tehostetaan yhdellä keskelle keulaa asennetulla kaukovalojen tehon kolminkertaistavalla isolla pikselillä, näennäisen turhat lisävalopanelin sammutukset alkavat pidemmän päälle rasittaa kuljettajaa. Tällaista fiksua toimintaa yrittävä kontrolleri on edelleen tallin hyllyllä, ottakaa yhteyttä jos jollain on intoa protoilla uudemman softaversion kanssa? Meidän auto oli ensimmäinen 213-sarjan auto, johon tuo ohjainlaite asennettiin, eikä ainakaan alkuperäisellä softalla toiminta ollut kovin hienoa. Siitä on nyt pari talvea aikaa, joten valmistajalla saattaa olla fiksummin toimiva päivitys jo saatavissa?

3. Tässä meille "uudessa" valkoisessa automatiikka ei edes yritä adaptoida valokuviota vaan tyytyy automaattiseen lähi- ja kaukovalojen vaihtoon. Kaukovalon merkkivaloa seuraava lisävaloreleen ohjainlaite toimii loogisesti ja kuljettaja näkee syyn valojen vaihtumiselle. Homma tuntuu luontevalta ja ainakin S212 on sen verran arka käyttämään täysi valoja, että valokuviota kestää kasvattaa varsin merkittävästikin. Aiemmassa 220 CDI:ssä NBB Alpha Xenonien lähes puolen kilometrin kaukovalolla edellä päin etääntyvä ohittaja näki edessään satametrisen oman varjonsa sen jälkeen kun automatiikka päätti kytkeä kaukovalot. Nyt valokuvion pituus on sen verran maltillisempi, että lisävalon pystyy rajaamaan suuntauksella automatiikan ymmärtämiin mittoihin.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
karvine
Teräshermo
Viestit: 783
Liittynyt: 29.9.2005 23:23

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja karvine »

740 GLE kirjoitti: 07.3.2024 15:33 Eikös ainakin 212-sarjassa (ehkä vielä 213:ssakin?) ole tarjolla sekä automaattisen lähi- ja kaukovalojen vaihdon osaavat LED-ajovalot että lisähintaan myös adaptiiviset ILS / Multibeam LEDit? Tässä autossa on varustekoodit

628 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH PLUS (IHC+)
642 DYNAMIC LED HEADLAMPS, RIGHT HAND TRAFFIC

Tarkoittaako koodi 642 mukautuvia ILS valoja? Se on tässä autossa estetty. Valinta näkyy valovalikossa, mutta ILS:n sanotaan oleva "inoperative", eikä sitä voi valita käyttöön.
Kyllähän tuossa pitäisi olla adaptiivisuus. Eikä ILS-ledejä ole käsittääkseni tehty ilman sitä? Onko lisävaloasentaja tehnyt jotain omia koodauksia?

212 Faceliftin perusvalot oli heijastinumpiolla olevat ledit joissa oli h7-halogeenipitkät. Eikä niissä ollut mitään älyä. Näitä ei Suomeen tuotu vaan maahantuoja oli raksinut ILS:n vakioksi.

213 perusledeihin (LED High Performance) sai lisävarusteena on-off tyylisen kaukovalosihteerin. Lisää rahaa pöytään latomalla sitten Multibeamit.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

Joku häikkä on valoissa jos eivät mukaudu vastaantuleviin. Katso valikosta ettei ole vahingossa valittu toisenpuolen liikennettä :D

Itellä teki kerran saman että toimivat kuin vahemmat valot eli kaukovaloavustimena, paluumatkalla jo olivatkin adaptoituneet takaisin normaaleiksi. Jos jostain saisi kytkettyä tuon adaptiivisuuden pois ja pelkän kaukovaloavustimen käyttöön, ei takapenkillä olisi odottamassa CanKey asennusta ja kokeilua vailla miten pelaa 212:ssa. En ole vielä löytänyt miten saisi disabloitua adaptiivisuuden helpolla niin että toimii pelkkänä kaukovaloavustimena
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Edellisen omistajan mukaan valoasennuksen teki MB-Osa Kemissä. Muut valinnat olen jo napsutellut haluamiini asetuksiin eri menuissa, mutta en ole keksinyt miten voisin muuttaa tätä valintaa. Ei sen puoleen, en minä haluakaan muuttaa sitä, koska tämä on toistaiseksi näkemistäni parhaiten lisävalojen kanssa toimiva automatiikka.
inoperative.jpg
inoperative.jpg (382.53 KiB) Katsottu 360 kertaa
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Multiviri kirjoitti: 07.3.2024 19:18 Jos jostain saisi kytkettyä tuon adaptiivisuuden pois ja pelkän kaukovaloavustimen käyttöön, ei takapenkillä olisi odottamassa CanKey asennusta ja kokeilua vailla miten pelaa 212:ssa.
Odotan mielenkiinnolla mitä tästä tulee? Oma kokemus parin vuoden takaa S213 Multibeamien ja CanKey ohjaimen kanssa oli, että toimii melkein, mutta härövaihtoja tuli häiritsevän paljon. En voi silti tuomita tuotetta, koska toimin silloin W/S213 version betatestaajana. Kun kytkentä on kerran vaihdettu XBB:n pelkät lähi- ja kaukovalot erottavalle ohjaimelle, on iso kynnys ryhtyä CanKeyn SW-päivitykseen ja vaihtaa se takaisin käyttöön, etenkin kun 213:n nokalle ei kuitenkaan mahdu oikein kunnon valoja kuin katolle.

Rva sanoi jo aiheesta spekuloidessamme "ehdottomasti EI kattovaloille" hänen autossaan :idiot:
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Multiviri
aktiivimeseläinen
Viestit: 2930
Liittynyt: 22.10.2010 14:31
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja Multiviri »

740 GLE kirjoitti: 07.3.2024 19:33 Edellisen omistajan mukaan valoasennuksen teki MB-Osa Kemissä. Muut valinnat olen jo napsutellut haluamiini asetuksiin eri menuissa, mutta en ole keksinyt miten voisin muuttaa tätä valintaa. Ei sen puoleen, en minä haluakaan muuttaa sitä, koska tämä on toistaiseksi näkemistäni parhaiten lisävalojen kanssa toimiva automatiikka.

inoperative.jpg
Onko valikossa säätöä vasemmman/oikean puoleisille ajovaloille?
www.mbosa.fi
CLK 500 -02 (209.375) harrastekäyttis
C200CDi -04 "fl" (203.207) ex
C200CDi -04 "fl" (203.207)ex
C200CDi -01 (203.004) ex
C200CDi -01 (203.204) ex
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Kyllä siellä on eri asetus lähivalojen epäsymmetrisyydelle. Se on oikeanpuoleisen liikenteen asetuksissa ja silmämääräisesti valokuvio näyttää aivan tämän asetuksen mukaiselta. Tämä auto tulee määräaikaishuoltoon Oulun MB-Osalle toukokuussa, jolloin tarjoutuu mahdollisuus tarkistaa mitä valoasetuksille on tehty.
valoasetus.jpg
valoasetus.jpg (273.44 KiB) Katsottu 307 kertaa
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Teddy
Viestit: 721
Liittynyt: 23.6.2016 10:08
Paikkakunta: Kaakkoisen Suomen idioottireservaatti (Lemi)

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja Teddy »

740 GLE kirjoitti: 07.3.2024 19:39 Rva sanoi jo aiheesta spekuloidessamme "ehdottomasti EI kattovaloille" hänen autossaan :idiot:
Tuota asiaa kannattaa ylipäätään tutkailla tarkemmin ennenkun valoa katolle laittaa. Taannoin testailin käsivaralta pakkaskelissä ja pään yläpuolelle nostamalla tuli pakkashuuruja hyvin häiritsevästi näkyviin, vyötärön korkeudelta valaisten sai täysin kirkkaan näkymän. Jäi sitten se paneeli Ceen katolle laittamatta.
W201 2.6 -89
W201 2.0 -83
S203 270CDI -03
Triumph Spitfire 1500 -79
BSA A65 Thunderbolt -71
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Re: GLE:n S212

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Valkoisella ajettaessa muutaman päivän parkissa seisonut Rouvan uudempi S213 mököttää perä tontissa. Katsotaan kesään saakka onko ongelma krooninen vai hetkellinen pakkashärö?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”