Propellit

Vastaa Viestiin
kari3
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2012 18:23

Propellit

Viesti Kirjoittaja kari3 »

Tervehdys!

Ilmastoinnilla varustettu 230E vm 1992 124:n, sähköllä toimiva etummainen ropelli ei toimi ja hihnalla oleva viskoropelli pyörii aika hitaasti. Kädellä voi koskea ja pyöräyttää vaikkapa toiseen suuntaan moottorin käydessä. Lämmöt nostaa sinne 80 ja 120 väliin paikallaan ollessa. Ilmastointi pukkaa kyllä viileää ja aikaisemmissa keksinnöissä ilmastoinnin flekta on kyllä pyörähdellyt säännöllisen epäsäännöllisesti.
Mistä pitää lähteä liikkeelle? Kiitos etukäteen tietäjille! :?
Kummisetä
Viestit: 18
Liittynyt: 30.9.2005 17:16
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

Visko eli vapaatuulettaja on vaihtoiässä. 140-150 kustantaa uusi.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Saattopa olla, että neloskoneisissa oli magneettikytkimellä "visko" :idea:
Ainakin omassa 2litraisessa oli näin.

Eli sieltä voi olla sulake palanut, tahi anturi vainaa.

Se sitten kuuluukin kytkeä vasta yli sadan, oliko jopa 120astetta :shock:

Erillistä sähköflektiähän voi koittaa vaikka suoralla virralla :tuumaus:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Moska
Viestit: 408
Liittynyt: 03.2.2008 23:42
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Moska »

230n sähkö"visko" nappaa kiinni melko ylhäällä. Kannen keulassa on lämpöanturi viskolle ja kun siihen tulevan johdon oikosulkee, niin visko nappaa kiinni jos se toimii oikein. Myös anturi saattaa olla pimeänä, eikä yhdistä vaikka lämpö nouseekin sille asetettuun rajaan
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124 lämmitys, ilmastointi”