
Farkun takaluukun ongelmat
Farkun takaluukun ongelmat
Mistä löytyy vika, kun sähkölukko eikä takalasin pyyhin/pesuri ei pelaa? Sulakkeet ok! 

-
- Viestit: 541
- Liittynyt: 02.6.2006 22:43
- Paikkakunta: 97940
Terve,
Oliko tiukka paikka saada johdot takaisin suojaputkeen? Vaihdoitko kuinka pitkän pätkän? Oliko alkuperäisissä johdoissa kunnolla työvaraa?
Isselläkin pitäisi purkaa tuo puoli. Toisen eli sen letkun puolen jo korjasin ja meinasi olla melko ahdas.
t.
Risto
mattikon kirjoitti:Kiitos neuvoista! Siellä nimittäin oli kuskin puolelta virtajohdot poikki ja kun sain pesurin pelaan, tuli huomatuksi myös, että letkurikko oli oikealla puolella.
Oliko tiukka paikka saada johdot takaisin suojaputkeen? Vaihdoitko kuinka pitkän pätkän? Oliko alkuperäisissä johdoissa kunnolla työvaraa?
Isselläkin pitäisi purkaa tuo puoli. Toisen eli sen letkun puolen jo korjasin ja meinasi olla melko ahdas.
t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Piuhotus
Tere!
Mennyt aikaa, kun viimeksi kävin mesessä. Huomasin tulleen kyselyä, miten suoriudun haastavasta takaluukun johdotuksen korjauksesta!! Johdot riittivät hyvin(pelivaraa löytyi) liittämiseen. Abikolla ja kutistesukalla korjailin. Mig-lanka riitti pujotteluun.
Pelannut hyvin parikuukautta.
Mennyt aikaa, kun viimeksi kävin mesessä. Huomasin tulleen kyselyä, miten suoriudun haastavasta takaluukun johdotuksen korjauksesta!! Johdot riittivät hyvin(pelivaraa löytyi) liittämiseen. Abikolla ja kutistesukalla korjailin. Mig-lanka riitti pujotteluun.
Pelannut hyvin parikuukautta.

Terve,
Kerkisin minäkin sen tuossa kesälomillani korjailla. Toinen rekisterikilven valo taisi olla jo poikki ja johdon päät vain osuivat toisiinsa. Pari muutakin johtoa korjasin. Issellä oli tyylinä: johdosta pätkä pois, päät yhteen, kolvilla kiinni ja kutistesukkaa päälle. Aika hyvin johdoissa oli varaa – joitakin piti tosin jatkaa liittimen päästä. Se kirkas kortsukin oli omasta rikki. Paketoin johdot sitten Hesus-teipillä.
Hyvä, että tuli harjoiteltua. Tädillä on -02 Seat Cordoba farkku ja se valitteli, että silloin tällöin takasumuvalo jää päälle, eikä sammu katkaisijasta. Irrottelin katkaisijan ja putsailin sen. Irrottaessa ei vika taas ollutkaan päällä mutta asentaessa oli. Lisäksi rekisterikilven valon sulake oli palanut ja takalasin pyyhin toimi miten sattuu.
Johtosarja sökö. Toisen puolen johdot olivat sulaneet aika tehokkaasti yhteen neljä vuotta vanhasta autosta. 
t.
Risto
Kerkisin minäkin sen tuossa kesälomillani korjailla. Toinen rekisterikilven valo taisi olla jo poikki ja johdon päät vain osuivat toisiinsa. Pari muutakin johtoa korjasin. Issellä oli tyylinä: johdosta pätkä pois, päät yhteen, kolvilla kiinni ja kutistesukkaa päälle. Aika hyvin johdoissa oli varaa – joitakin piti tosin jatkaa liittimen päästä. Se kirkas kortsukin oli omasta rikki. Paketoin johdot sitten Hesus-teipillä.
Hyvä, että tuli harjoiteltua. Tädillä on -02 Seat Cordoba farkku ja se valitteli, että silloin tällöin takasumuvalo jää päälle, eikä sammu katkaisijasta. Irrottelin katkaisijan ja putsailin sen. Irrottaessa ei vika taas ollutkaan päällä mutta asentaessa oli. Lisäksi rekisterikilven valon sulake oli palanut ja takalasin pyyhin toimi miten sattuu.


t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vika sama, pyyhin & sähkälukko, mutta maajohto ei ole poikki:
- mittasin maajohdon (ruskea) vasemman yläkulman terminaalista takaluukun maadoituspisteeseen
- testasin moottorin suoraan akkusähköllä
- jännitte tulee takaluukun liittimelle
- jännitteet tulee myös sähkölukon liittimelle (takaluukun sisällä)
Myös autoilmastointi on pimeänä (puhallintoiminnot)
Löytyyköhän vioille yhteinen nimittäjä?
- mittasin maajohdon (ruskea) vasemman yläkulman terminaalista takaluukun maadoituspisteeseen
- testasin moottorin suoraan akkusähköllä
- jännitte tulee takaluukun liittimelle
- jännitteet tulee myös sähkölukon liittimelle (takaluukun sisällä)
Myös autoilmastointi on pimeänä (puhallintoiminnot)
Löytyyköhän vioille yhteinen nimittäjä?