W164 etupään kolahtelu

Vaihteistot, kardaani, perä, vetoakseli.
Vastaa Viestiin
amg400
Viestit: 13
Liittynyt: 18.11.2012 21:17
Paikkakunta: Nummela

W164 etupään kolahtelu

Viesti Kirjoittaja amg400 »

ML:n oikeasta etukulmasta tuntuu kumea kolahdus silloin tällöin kuoppaan ajettaessa tai käännyttäessä. Alustan ollessa Sport-asennossa ääni on yleensä poissa, mutta alustaa nostettaessa ääni kuuluu helpommin. Auto siis ilmapusseilla. Onko vika iskunvaimentimessa? Vikaa on tutkittu Pitäjänmäessä ja nyt pienemmällä pajalla eikä aiheuttajaa ole löytynyt.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Selvisikö tämä kolina? Minulla tuollainen w164 320cdi ilma-alustalla ja joku kolisee etupäässä. Koiranluut/raidetangonpäät vaihdettu joissa epäiltiin vian olevaan mutta ääni kuuluu vieläkin. Ääni vaikea kuvailla mutta jäisellä tiellä ajaessa jossa pientä jääpahkuraa kuuluu kopatus siitä ratin takaa jostain rattiakselin kohdilta. Voiko tuo rattiakseli romista vai kulkeutuuko ääni jostain sinne? Auttakee auttakee? :roll:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Alapallolle ääni
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Seki se kyllä vois olla. Ihmeen muovinen torina se on mikä siitä kuuluu. Aivan ku kolikot hyppis jossain muovilootassa. Ihme ääni se on. Onko täällä Pohjois-pohjanmaalla tai kainuussa pätevää Mersukorjaajaa tai korjaamoo joka osais tutkii nuo väljyydet alustasta?
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Ylivieskas olis 2 ainaski
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
amg400
Viestit: 13
Liittynyt: 18.11.2012 21:17
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja amg400 »

Aikaa kului, mutta vika löytyi, iskarihan se oli. Veholla ovh. 1425,- tarvikemalleja nettiä selaamalla halvin 599,-. Tilasin alkuperäisen Aqunorilta 954,-. Työt sitten vielä päälle ja vanhan osa pitää lähettää (pantti), Daimler kerää romut talteen. Ilmapussi vanhassa ehjä, jotain varren sisällä irti, pitää uusia helahoito, osa nro A164320601339.
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Nyt tuli paikannettua tuo ratintakaa kuuluva kopina mikä häirinnyt koloisella tiellä ajaessa. Tulipellissä oleva rattiakselin holkki on vähän väljä ja rattiakseli pääsee siinä kolopattamaan. Onko tuota vaivaa ollut muissa w164 koppasissa? Eikö tuo läpivienti ole yleensä kumia eikä tuollainen kova muovinen holkki?
Arde
Viestit: 82
Liittynyt: 04.2.2007 6:37

Viesti Kirjoittaja Arde »

Joo. Kolina jatkuu. Voiko tuo rattiakseli mennä näistä jotenkin väljäksi?
Avatar
Jaanika
Viestit: 130
Liittynyt: 10.12.2007 19:10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaanika »

selvisikö Arden kolina? Mulla on kans tuollaista kalkatusta ärrässä, ei ollut koiranluut joskin nekin oli väljät.

Etuiskarit on uusittu mutta en laittais päätä pantiksi että ovat parasta laatua... :D

ehkä pitäis lähteä torppaamaan tossa järjestyksessä:
alapallo -> iskari jne?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
The harder you try, the dumber you look.
-Despair.com

http://www.laiskanlinna.fi/
http://www.mummonmokit.fi/
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Voimansiirto”