Kilanderin CLK 220 cdi Avantgarde -06

Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Kilanderin CLK 220 cdi Avantgarde -06

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllähän auton myyminen on melko mukavaa puuhaa ostamiseen verrattuna.Sitä kun ajatteli suoralla kaupalla kun ostamaan pääsee niin helppoa kuin heinän tekeminen,mutta ei kun ei sitten olekkaan just silloin semmoista sopivaa tarjolla :(

CLK ja 270 haussa oli niin kuin Prehistorik jossain oikein eppäili.Tahtoo vaan niitäkin olla uudempia kuin 03 melko vähän tarjolla,muutamaa kävin katsomassa ja ei oikein innostanut kun pääsisi heti remontin tekoon.
Vähän oli haaveissa jos semmoinen että enempi vain ajelisi ( ja mersusta kun kyse niin huoltaahan toki pittää :D )

Niin piti sitten ottaa vasta toiseksi paras vaihtoehto kun tarpeeksi hyvä löytyi (vielä ei ikävä ole haaramoottoria ja 7G lootaa),220 5 vaihteisella automaatilla.

Auto on ollut minua ennen nelisen vuotta Suomalaisen mieshenkilön omistuksessa,mutta sitä ei ole käytetty juurikaan Suomessa.
Sijaintipaikka Belgia ja ajelut pääasiassa väliä Bryssel-Strasbourg.
Viimeisen vuoden ollut Suomessa,mutta seisonut tallissa.

Auto on todella siisti,sisällä tulee miltei uuden auton fiilis.Täysin alkuperäisessä kunnossa,ei mitään jälkeenpäin tehtyjä asennuksia,kaikki toimii ja ehjä kaikinpuolin.
Mukaan tuli uudet ajamattomat 17" nastarenkaat,225/45 Bridgestonet.

Yleensä kun minun autoissa ei varusteita ole,ei niitä oikein osaa kaivata.Tässäkään mitään ihmeempiä ole,mutta tutkat molemmissa päissä ihan kätevät.Hyvä ratio,527 comand dvd aps with navigation
Sisusta jännän väristä nahkaa,810Amaretta/leather/nappa/semi-aniline
Kuskin penkissä 404 multi-contour seat,jotain säätöjä tuossa näyttää olevan..

Ajettu on202175 km,vähän väheni kun edellisessä oli 472 000 :D

Kunhan CDI203 saa vikakoodit pois ohjelmointikäpälästä niin tähän kaipaisi ohjelmointia.Hieman kesyn oloinen 270:n jälkeen,mutta kyyllä tästäkin hyvä tulee :idea:

Kuvia ei nyt ole koneella,laitan illemmalla kännykästä jotain offfokus laatua,nyt pitää vikakoodeja lukea-välillä ässästä :arrow:
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

No niin, samalla kun star oli käsissä otin turvavyön piippauksen pois.
Ja huonoja kuveja.

Kuva

Kuva

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Mä törmäsin mobile.de:n kautta saman väriseen W211:n penkkeihin, aika outo tosiaan muuten tummassa sisustassa :roll:

Varmaan kannattaa laittaa vetoje lisää ettei jää oudokseltaa jalkoihin liikenteessä :lol: (mulla on jotenkin tuo 270 alkanu tuntuun turhan laiskalta kun enempi tulee tolla kutosella ajettua 8) )

Edit: Ai niin, onnea uudelle autolle ja kovaa ajoo!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Onnea uuden tulokkaan johdosta! :) Sisustasta iso plussa 8)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Tulee jotenkin dejavuu-fiilis, eikös kilanderilla ollutkin jo tämmöinen joskus muinoin, ehkä vee-6 nakuttimella ja ehkä istuin jopa ohjauspyörän takanakin jossain kalakukkolandian liepeillä... :roll: :wink: :lol: Tai sitten tämä miun muisti reistailee jo isosti... :huh:

Onnittelut uuden tulokkaan johdosta! :D
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Onnea designon hankinnasta :lol:
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kilander kirjoitti: Kuva
Onnittelut hienon auton johdosta! Penkkien väri on vallan mainio!

Mikä nappi on tuossa poishinaussuojan ja keskuslukituksen avauksen välissä?
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kiitosta vaan kaikille, onneakin näitten kanssa tarvitaan..edellisen 209:n kanssa sitä ei oikein ollut. .

Kuva

Meinaako bercedes tuota takaniskatukien kaatonappia?
Tietääkö kukaan tuosta hälytinsysteemistä?
Semmoinen hölmö ominaisuus, jos vaikka poikkeaa kioskilla niin takaisin tullessa vaatii kaukosäätimestä de-aktivoinnin tai alkaa hälytin huutamaan.Siis vaikka ovet ei lukittuna.

Täällä Venäjän karhun kainalossa moista ominaisuutta ei tarvitse. .eli saako tuon noista napeista poistettua vai vaatiiko starilla koodata?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Generig
Vibrageneraattori
Viestit: 2800
Liittynyt: 02.10.2005 20:18
Paikkakunta: Mansesteri

Viesti Kirjoittaja Generig »

Kilander tekee kyllä hienoja löytöjä. Jos vain jaksaa etsiä ja odottaa niin se kyllä palkitaan.

Sisusta on hieno, musta näyttää heti jotenkin liian normaalilta tuon jälkeen.

Mutta miten tuo potkupuoli? Vähän siihen lisäruutia saa mutta riittääkö?
/Neuvoja etsivät vähiten ne, jotka niitä eniten tarvitsisivat.

/Change is only constant
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

kilander kirjoitti:Kiitosta vaan kaikille, onneakin näitten kanssa tarvitaan..edellisen 209:n kanssa sitä ei oikein ollut. .

Kuva

Meinaako bercedes tuota takaniskatukien kaatonappia?
Tietääkö kukaan tuosta hälytinsysteemistä?
Semmoinen hölmö ominaisuus, jos vaikka poikkeaa kioskilla niin takaisin tullessa vaatii kaukosäätimestä de-aktivoinnin tai alkaa hälytin huutamaan.Siis vaikka ovet ei lukittuna.

Täällä Venäjän karhun kainalossa moista ominaisuutta ei tarvitse. .eli saako tuon noista napeista poistettua vai vaatiiko starilla koodata?
Just sitä. Mulla oli omassa 203:ssa muutoin samat napit, mutta toi puuttui.

Mulla sisätutka alkoi huutamaan, jos jätin lapset lukittuun autoon kun kävin kaupassa (luonnollisesti en näin tehnyt tai sitten olis pitänyt deaktivoida ts. muistaa painaa tuosta napista ennen kuin sulkee ovet). Muutoin en huomannut varashälyttimen toimintaa tai se ei vaikuttanut elämään millään tavalla. Tai, kerran laivalla oli ilmeisesti poishinaussuoja laukaissut hälyttimen kun laiva "törmäili" satamaan tullessa. Ainakin paikalle saapuessani hätävilkut vilkkuivat ilman mitään näkyvää syytä.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Pientä säätöä, toissayönä otin puhaltimen moottorin pöydälle kun piti pientä kitinää hiljaisilla nopeuksilla.Laaketin rasvaus ja hiljeni.

Kuva

Sitten tsekkasin boksit pelkääjän jalkatilasta.Kyllä helpotti kun ei mitään poikkeavaa laatikon ohjausboxissakaan näkynyt.

Tänään koodasin sadetunnistimen ja sisätilan liiketunnistimen pois, enää ei mene hermot tuon kanssa :)

Onneksi ei tule oltua ihan fanaattinen et-luvun suhteen, edessä vakio 36.
Sillä olisi 8,5"leveä vanne tolpassa kiinni, 35 ja jää milli tilaa.

Kuva

Tänään ehdin hakea paketin postista, pientä jousijumppaa vielä niin saas nähdä mitä tulee. Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Eibachin sarjassa näyttäisi keula tippuvan hieman enemmän kuin perä.
En ole mitannut mutta silmämääräisesti kahden sarjan perusteella näin sanoisin.
Kyseessä siis 30/30 sarja.Mutta mielummin näin kuin että lähtökohtaisesti perä olisi alempana.

Kuva

Nyt olisi tarvetta ortopedi-tietäjälle.
Tuossa nuo penkin säädöt vaikuttaa elottomilta.
Star ei tunne systeemiä.Eikä oikein sulakekaavio, taka SAMissa kai on?

Penkin käytin irti ja alapuolella näytti ihan semmoiselta kuin kuuluukin.

Mites kun käyttää niitä ortopedi nappuloita niin kuuluisiko jostain suunnasta kuulua jotain ääntä?
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Taka SAMista tulee pumpulle virrat ainakin 204:ssä ja pumppu penkin alla jossain.
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Kilanderilla on semmoinen maku, että lähes kaikki autot (lue=mersut) on olleet minun silmään erittäin makeita 8)
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

dealer kirjoitti:Taka SAMista tulee pumpulle virrat ainakin 204:ssä ja pumppu penkin alla jossain.
Joo siitä pitää lähteä että etsii sen pumpun ja ihmettelee miksei (todennäköisesti) sille tule virtaa.Toki voihsn se olla pumppu rikki ja uusi maksaa noin 1460 euroa :(

Tosin merkkiliikkeestä jo haettu tähän osia:oli kuskin turvavyöstä hävinnyt tuo nasta ja vastakappale.

Kuva

Melko ikävä hamuta lattialta turvavyötä, hain uudet ja klubin alennuksella jäi 4,85€ hintaa.

Ja äsken investoin Motonetista uudet Valeon pyyhkijänsulat 44,90€..eli kumpi se näistä kallis kauppa onkaan :)
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

XUX63 kirjoitti:Kilanderilla on semmoinen maku, että lähes kaikki autot (lue=mersut) on olleet minun silmään erittäin makeita 8)
Älähän nyt Suxi, just inspiroiduin miettimään miltä näyttäisi W209 Indium gray metallic värisenä :idea:

Kehnon suppea värimaailma näissä on.
Piristävä poikkeus jota kävin n.kuukausi sitten katsomassa oli 723 cubanite silver CLK.
Harmi ettei sitten ollut niin hyvä että olisi tarvinnut alkaa kauppaa tekemään.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Onpas jännä logiikka taas..meinasin jo tilata aikaa ilmastointihuoltoon.
Tottunut noissa 2000 malleissa punainen valo kun palaa napin vieressä, ilmastointi ei päällä.Tässähän olikin päinvastoin...

Tänään käytin auton nelipyöräsuuntauksessa, ei mitään ihmeellistä, mutta onpahan kohillaan.
Tuli sitten ruuvattua alle varsinaiset kesärenkaat.
Hetken meinasin jo hankkia 19" ja jotkut concave vanteet.
Mutta kilometriä tulee senverran, jotta 18" järkevämpi.

Eli alle meni Pirelli Cinturato 245/40-18 kumit. Joka kulmaan sama koko.Edessä alkaa olla millipeliä sopimisen kanssa, mutta hienosti pyörii.

Kuva

Ja nyt 1400 km.jousien vaihdosta perä laskenut sopivalle tasolle.




Kuva

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kaikki loppuu aikanaan..halpa ajelu loppui nyt kun kävin äsken Jojensuussa rekisteröimässä auton omiin nimiin.

Kuva

Tuo otteessa mainittu myyntikiellon purku liikkeen mukaan pelkkä muodollisuus tullissa.Jännä että siinä kesti reilu 6 viikkoa. Eipä silleen haitannut kun ajoneuvo-, käyttövoimavero ja vakuutukset meni jonkun muun piikkiin.
Nyt oli hyvä hetki saada oma nimi papereihin, tiiä vaikka ulkomailla ajelisi.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
skibe
Viestit: 413
Liittynyt: 05.10.2005 10:20
Paikkakunta: paskakaupunni

Viesti Kirjoittaja skibe »

miten tuossa rekisteriotteessa näkyy renkaiden edessä olevan 15" ja taakse 18"
S204 200CDI A -14
ex.
S203 200CDI A -05
S211 320CDI 4Matic -06
W164 280CDI A -06
S204 200CDI A -08
W211 200CDI A -03
W210 200CDI -00
W124 200D -90
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

skibe kirjoitti:miten tuossa rekisteriotteessa näkyy renkaiden edessä olevan 15" ja taakse 18"
Hyvä kysymys.
Pitää joskus konttorilla käydessä kysyä milloin/miksi tuolleen laitettu.
Vakiokoko 17" tuumaa, ja sen kokoiset kumit oli alla ostaessa kuin tehtaalta lähtiessäkin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Joo kannattaa tiedustella ennenkuin lähtee Venäjälle :lol:
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Venäjälle asti ei ole vielä ehtinyt tämän kanssa,mutta ulkomailla tuli vähän pyörähdettyä kun sattui kesälomaa muutama viikko emännän kanssa yhtä aikaa.Autoa valmistelin matkaa varten vaihtamalla siihen alkuperäiset 17" renkaat,kun entinen omistaja oli ystävällisesti jättänyt uudet kumit auton mukaan.Rengaspaineet laitoin 2,9 bar.joka kulmaan ja tankki täyteen,thats it..
Sunnuntaina 10.8 lähdettiin kello 17 laivalla Tukholmaan,aamulla päästiin hyvin klo.10.15 laivasta ulos ja heti keula kohti etelää.

Ruotsi ei paljon nähtävää läpiajajalle tarjoa.

Kuva

Mahdollisimman nopeasti Trelleborgiin,ja siellä oltiin noin kello 16 aikoihin,Ruotsissa ajoa kertyi 654 km. Siinä sai hetken odotella laivaan pääsyä,M/S Sassnitz lähti kello 18.30 kohti Saksaa ja klo.22.45 saavuttiin Sassnitziin.
Nyt oltiin Saksassa ja kohtuuhinnalla:Helsinki -Tukholma 59 eur.
Polttoaineet Ruotsissa 30 eur.
Trelleborg-Sassnitz 55 eur.
Eli 144 euroa 2h.+auto Saksaan.

Siitä vielä ajo Rugenin saaren läpi Stralsundiin,50 km. (ainoa pätkä mannereuroopassa kun tarvitsi ajovaloja käyttää).
Siellä meillä oli ennalta varattu huone vanhanajan majatalosta,35 eur.+10 eur. aamiainen.
Kolmikerroksinen talo oli kivenheiton päässä itämerestä,oli mukava nukkua ikkuna auki kun sisään ei tullut muuta kuin raikasta meri-ilmaa (missä lie itikat ja muut ötökät).

Aamiainen klo.8 ja keula kohti Berliiniä.Tämä itärajan pinnassa kulkeva moottoritie on mukava ajella.

Kuva

Berliinissä ei nyt käyty vaan matka jatkui Dresdenin ohi kohti Tsekkiä.
Tsekin puolella pientä arpomista kun tie vaihtuu silleen "jännästi",mutta sieltä se Praha löytyi.
Auto parkkihalliin maan alle ja hotelli oli varattu kahdeksi yöksi ihan keskustasta,Charles Bridge Palace.
Matkaa oli taitettu nyt 1601 km.

Prahassa tuli syötyä ja juotua hyvin,"pakolliset"nähtävyydet tullut katsottua jo aiemmin kun oltiin viikko täällä vuonna -04.

Prahan linnassa käytiin,juutalaiskorttelissa notkuttiin,pussikaljaa juotiin Kaarlensillalla (ei tuo ravintolassakaan kallista ole ,mutta tässä on parhaat maisemat).

Kuva

Kuva

Ei varmaan olisi itä-saksalais insinööri uskonut että joskus tätä aikakauden huipputuotetta käytetään thai-hieronnan mainontaan..

Kuva

Sitten oli pari yötä joille ei ollut varattu mitään,varattiin sitten Budapestin keskustasta halpa huone hotels.comin kautta.

Torstaina sitten keula kohti itää.Tsekissä aika huonot tiet ,Vinjetti maksoi n.15€,Slovakiassa taas hyvät ja Vinjetti oli halpa,10 €,Unkarin tiemaksu 12,90 ,tiet kohtuu ok.mutta liikenne ei.Paljon rekkoja ja henkilöautoliikenne aika aggressiivista.
Sattui vielä vesisade niin oli kyllä hyvä että alla kunnon renkaat,motarilla kun ajaa vasenta kaistaa 130 km/h jatkuvassa jonossa niin siinä on muutakin miettimistä kuin mahdollinen vesiliirto.

Budapestiin tulo yllättävän hankalaa,viimeiset kymmenen km.keskustaan otti noin 45 min.
Mutta sitten pääsi autokin hotelliin.Jännä P-talo,tuommoisia pieniä "talleja" 4kpl.josta auto nostetaan kerroksiin,niitä taisi olla 12kpl.ja mese kävi siellä kympin paremmalla puolella.

Kuva

Jännä dejavoo ilmiö kun käveltiin hotelliin,tämä hotelli olikin sama jossa olin viikon vuonna 2002 Kymppimatkojen järjestämällä matkalla.

Kuva

Vähän pyörittiin kaupungilla ja käytiin syömässä erittäin hyvässä Argentiinalaisravintola Las Pampas Steakhousessa.

Ja tuolla juomassa,meinasi mennä ylikunnon puolelle.

Kuva

Matkaa oli nyt takana 2126 km. ja juttu jatkunee myöhemmin.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Budapestistä jatkettiin kohti etelää,joka tuntuikin tolkullisemmalta suunnalta ainakin rekkaliikenteen osalta.
Jotain 250 km. ja oltiin Kroatian rajalla,Suomalaisten passit ei paljoa kiinnosta.Edellisen kerran kun käytiin ne vielä leimattiin.

Kroatiassa on tietullit moottoriteillä,joka tavallaan huono näin lomakaudella,ruuhkaantuvat maksuasemat pahasti.Aluksi kuitenkin moottoritietä Zagrebin ohi,josta sitten pienemmille teille vuoristoon,kohteena Plitvitka Jezoran luonnonpuisto lähellä Bosnian rajaa.

Välillä piti tankata,täällä diesel 1,34 € litra.
Edellinen tankkaus Slovakiassa 1,38 € hintaan,Tsekissä näytti olevan noin 1,5 € hintaista,Unkarissa en tullut katsoneeksi ja Saksassa Suomen hinnoissa 1,44 €.

Pienemmillä teillä näkee että täällä on sodittu,entisillä pelloilla on hautausmaita joissa vain verkkoaita ympärillä,osuman saaneita rakennuksia joille ei ole tehty sodan jälkeen mitään.

Kuva

Kuva

Oltiin siis varattu huone majatalosta lähellä luonnonpuistoa keskellä ei mitään.Tuossa ollaan lähdössä perjantai iltana syömään lähikylään,maisemaa majatalon pihalta.

Kuva

Luonnonpuisto koostuu 16 järvestä joilla on korkeuseroa jonkin verran,mikä tekee erikokoisia putouksia.Alue on aika laaja että kerralla ei pysty oikein ottamaan haltuun sitä.Kävimme siellä perjantaina ja lauantaina,tuli jollain tavalla kierreltyä läpi ..muutama kuva.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Mahtavat kuvat ja matkakertomus. Tuonne luonnonpuistoon kun pääsis tepastelemaan, niin kyllä katois ressi ja unohtuis huolet! :)
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllähän tuo on hienoimpia paikkoja missä tullut käytyä..mutta sitten jatkettiin etelään.
Ensin pienempää paikallistietä,sitten A1 moottoritielle,ehdin melkein kiihdyttää 130 vauhtiin kun alkoi jo tulla autoja perä edellä vastaan.
Seistiin siinä sitten noin tunti,tie oli onnettomuuden vuoksi kokonaan poikki.Ja lämmintä rapiat +30 astetta.
Päivän ajomatka ei ollut suuri,vain jotain 250 km. mutta rankkaa oli.
Päästiin sitten lopulta Splitiin,ja hieno kaupunki se on Adrianmeren rannalla.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Täällä meillä oli varattu pieni mutta viihtyisä (ja ilmastoitu) huone kolmeksi yöksi 150 eurolla.

Yhtenä päivänä käytiin Hvarin saarella,tunnin laivamatka suuntaan.Autonkin olisi voinut saarelle viedä mutta ei nyt viety.
Jotenkin vaikea kuvitella että paikka kuului Jugoslavian aikaan Neuvostoliiton etupiiriin..

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ei tämä Kroatia ole rikollisuuden suhteen pahimmasta päästä.Auto seisoi tuommoisella sisäpihalla lauantaista tiistaihin ja mitään ongelmia ei ollut.
Täällä on todella huonosti pysäköinti tilaa tarjolla.

Kuva
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Tiistaina 19.08 kello 6.20,lämpötila +23,5 astetta,piti aloittaa paluumatka.
Tähän mennessä matkaa takana 2881 km.
Matka sujui mukavasti aamutuimaan,ja olimme jo ennen kello kymmentä Zagrebin tietullin maksupisteellä.Tässä tuppaa joskus olemaan ruuhkaa kun suurin osa rannikolta palaavia ajelee tästä.
Radiossa kerrotaan maksupisteiden ruuhkatietoja,ennätys mitä kuulin oli 6 kilometrin jono.
No nyt meni melko heittämällä läpi.22,77 € maksoi.

Sitten vuorossa Slovenian läpiajo.Kun kyseessä melko pieni pätkä niin en jotenkin kehdannut ostaa vinjettiä,mennään tuurilla kohti Itävaltaa.

Hyvin meni siihen asti kun Itävallan raja näkyi,sitten olikin Slovenian miliisit valppaana kiikaroimassa,ja kun tarraa ei lasissa ollut,150 € sakkoa.
Ja tämä kun oli ainut maa jossa lintsasin maksusta.

No leuka rintaan ja Itävallan Shellille pullakahville.Siellä oli myös free wifi,ja varattiin Bratislawan Ibis hotellista huone.Siellä oltiin kello 15.25,matkaa taitettu tälle päivälle n.830 km.
Täällä autotalli hotellin alakerrassa ja huoneen ovikortilla voisi välillä käydä ajelemassa ,siis puomit ja ovet avautuisi sillä,kätevää-mutta ei käyty.

Bratislawa on jännä paikka,tosi halvat hinnat ja €uro valuuttana.Täällä on myös parhaiten säilynyt rautaesiripun aikainen "itä".Mitä olen itäistä eurooppaa kiertänyt,ei muualla aina niin oikein ole.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Täällä siis ei mennä vanhaan kaupunkiin jossa turistilta riistetään isosta tuopista 3-5 €.
Täällä mennään sinne missä paikallinen väki liikkuu.Iso olut tasan 1 €,pieni olut 0,70 €,drinkit 1,60 €.
Melko halpaa.

Täällä mittarilukema 3707 km.Seuraavassa jaksossa vuorossa Puola.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Avatar
Seppo
Viestit: 500
Liittynyt: 08.11.2007 11:35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Seppo »

Mukavaa tarinaa ja kuvia, kiitos ! Täytyypä olla tarkkana noiden vignettien kanssa, ei oo aina tullut ostettua itsekään, mutta toistaiseksi selvitty tarkastuksitta... :roll:
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Vau... Saa suorittaa! :kuski:

Itse en käynyt kuin Dresdenissä, mutta ei sielläkään enää muita FIN-kilpiä näkynyt.
Avatar
kilander
Kaakon Elvis
Viestit: 4352
Liittynyt: 30.9.2005 16:41
Paikkakunta: Itäraja.

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kyllä se näkyy että FIN - kilpiset tykkää pitää lomat kesä-heinäkuussa.
Ruotsin jälkeen ei näkynyt Suomalaisia kuin vasta Baltiassa.

Bratislavasta ajettiin Brnon kautta Krakovaan.Puolaan oli lätkäisty uutta tietä.Aika halpoja oli,pari tietullia välillä ja pari euroa /tulli piti maksaa.

Kuva

Kuva

Kuva

Krakovassa auto parkkiin maksulliselle alueelle ja siitä käveltiin hotellille joka oli ihan vanhan kaupungin keskustassa.
Siellä tuli vain käytyä syömässä ja juomassa.Jotenkin se keskusta ei oikein nappaa,onhan se ihan hieno tavallaan mutta ei ole mun juttu.
Kuvaakaan ei tullut otettua :)

21.8 kello 11.15 matka jatkui mittarilukeman ollessa 4172 km.
Enää ei ollut uutta tietä alkumatkasta välillä Krakova Varsova.
Tätähän se on autoilu parhaimmillaan Puolassa.

Kuva

Varsovan läpiajo sujui hyvin vaikka oltiin kello 16 aikoihin sielläpäin...kunnes homman ollessa jo voiton puolella meno tyssäsi täysin.
Oltiin Bialystokiin menevällä väylällä kun jono alkoi edetä kävelyvauhtia ja sitä kesti jotain puolitoista tuntia.
Siellä olikin tietyö,20 m.x kaistanleveys kokoista aluetta piikattiin auki :shock: .
Aivan käsittämätöntä että tuommoista pitää tehdä vilkkaaseen aikaan,ihan tolkuttomat ruuhkat.

No päästiin sitten kun ilta alkoi pimentyä Suwalkiin ja Abro nimiseen majataloon,taisi olla jo kuudes kerta täällä.
Paikka on siisti ja edullinen,2hh yö ja aamiainen 45 euroa.
Syötiin siinä jotain sapuskaa ja 6 isoa kaljaa meni,yhteensä 11 €.

Aamulla lähdettiin taas ajamaan klo.9.15 .Heti Liettuan puolelle päästyä tuli ensimmäinen Suomalainen 11 päivään vastaan.

Liettuassa ei niin ihmeitä maisemia ole,kuvailin siinä joutessani peltohommia.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Latviassa pysähdyttiin syömään Iecavassa.

Kuva

Kuva

Oltiin Liettuassa soitettu Tallinkille ja varattu liput 19.30 lähtevään laivaan,Latviassa alkoi näyttää ettei ehditä ja sitten pysähdyttiin vielä Ainaziin kahville.Ajettiin Viron puolella rantatietä Pärnua kohti kun kiirettä ei ollut.

Tallinnassa oltiin 20.30,oltiin siirretty liput 22.30 lähtevään laivaan niinpä käytiin Lidossa syömässä ja sitten rantaan.
Laiva lähti etuajassa ja niin myös tuli Helsinkiin ajoissa.Oltiin seitsemäs auto laivasta ulkona,ja virallinen saapumisaika 00.30 niin olimme jo 00.27 satama-alueen ulkopuolella.

Kotona itärajalla klo.3.10,yksillä silmillä 1002 km.Kaikkiaan trippimittariin kertyi tästä reissusta 5756,5 km.
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

kilander kirjoitti:Kuva
Tutunnäköinen kuva. Männä syssynä tuli pyörähdettyä noilla huudeilla. Pari sataa metriä oikealla oli huoneisto, jossa tuli muutama yö nukuttua. Muutama sata metriä etiäppäin oli hyvä ja edullinen ravinteli. Muutama kortteli piti aina kävellä, että sai jotain muuta kuin Urguellia.

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219, sedan, farmari, coupe, avo”