W140:n johdot

Vastaa Viestiin
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

W140:n johdot

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Kysytäänpä tällänen hiukan tyhmä kysymys varmuuden saamiseksi. Eli siis onko tulpahjohdoista ja sytyspuolista lähtevissä johdoissa juurikin kyse niistä hapertuvista moottorinjohdoista?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Antureiden, suuttimien, ilmamäärämittarien, kaasuläpän jne... johdot

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Uusittua johtoa...

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Mika.T, 30.7.2014 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Kiitoksia vastauksesta. Tulpat tuli vaihdeltua, kyseessä kutoskone siis, jolloin huomasin että yhdestä johdosta joka lähtee sytytyspuolalta niin on kuparit näkyvissä. Ilmeisesti siis niistä hapertuvista johdoista kyse...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jep.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Elikkäs tälläisellä johtosarjalla ongelma ratkeaa vai?

http://www.ebay.com/itm/Mercedes-R129-W ... 8e&vxp=mtr
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuollahan se ratkeaa.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Sellainen täytyy sitten hankkia.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Onko rivi6 koneisia möhköjä/SL:iä tehty perinteisellä virranjakajalla?

Niissä on erilainen johtosarja vs. suorasytytys.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Mika.T kirjoitti:Onko rivi6 koneisia möhköjä/SL:iä tehty perinteisellä virranjakajalla?

Niissä on erilainen johtosarja vs. suorasytytys.

Kolmessa tulpassa on pelkkä perinteinen tulpanhattu ja kolmessa on myös sytytyspuola. Jos tää nyt oli vastaus kysymykseesi?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eli sinulla on "suorasytytys" moottori ilman virranjakajaa.

Johtosarjaa tilatessa kannattaa varmistaa että se on varmasti tuohon uudempaan suorasytkämalliin eikä vanhempaan malliin.
Vanhemmasta puuttuu puolien johdot ja varmasti muitakin eroja on esim Anturien määrässä/liittimien malleissa.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Mika.T kirjoitti:Eli sinulla on "suorasytytys" moottori ilman virranjakajaa.

Elikkäs esim. ebayn linkin minkä aiemmin laitoin, niin se johtosarja siis on sopiva omaan malliini? -94 loppuvuodesta tehty 320. Vaikka siellä kyllä lukeekin selvin sanoin mihinkä malliin ja minkä vuotiseen sopii :)
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Mun mielestä 140 koppaa on tehty myös jakajasytkäisella LE-jet ruiskuisella 320 koneella, muistuttaa 300-24 konetta, mutta ruisku on sähkösuuttimin. Mikan arvelu siis lienee oikea.

hukkakipinäpuolilla kyseessä on silti myöhempi HFM versioinen M104.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Näkyy noita johtosarjoja olevan myynnissä erilaisia versioita 320 malliin, täytyy selvitellä mikä sopii.
kallevalle
Viestit: 8
Liittynyt: 30.7.2014 21:38

Viesti Kirjoittaja kallevalle »

Mistäköhän noita johtosarjoja kannattaisi kysellä ebayn jälkeen...onko veho ainoa seuraava vaihtoehto? Kun ei ebaystä löydy numerosarjalla 1404409905 olevaa johtosarjaa.
1404404605 numerosarjalla löytyy ebaysta 320:een, mutta se ei varmaankaan sovi kun pari numeroa on eri.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

KL-varaosat voisi olla yksi vaihtoehto.
Merteil mahdollisesti toinen.

Veholla tuo johtosarja taisi olla varsin arvokas.
torppari
Viestit: 183
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Viesti Kirjoittaja torppari »

onko tää johtosarja kaikissa möhköissä ongelmallinen.mulle kerrottiin ettei vm 91:ssä olis tätä ongelmaa kun johdot ei ole kuuman moottorin päällä.
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Kyllä....kadonneet eristeet seuraa läpi koko mallisarjan 89-99 ja taitaa olla just pahimmat niitä alkupään vehkeitä sinne 90-luvun puoliväliin asti :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Möhköhän tuli markkinoille ~4/91

Johtosarjat on parantuneet samalla kun tekniikat päivittyi mm. suorasytytykseen ja sähköohjattuun laatikkoon. (~jossain vaiheessa -96)

Eli johtoviat on lähinnä 91-96 malleissa.
torppari
Viestit: 183
Liittynyt: 23.3.2008 21:46

Viesti Kirjoittaja torppari »

asia kirkas.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W140 / R129, sedan, coupe, avo”