Nyt kun on helteet vähän helpottanut on mese ruvennut juonittelemaan.
Kylmana käynnistettäessä ei ota kierroksia, mutta kun odottelee puolisen minuuttia niin sitten taas pelaa. Lämpimänä tätä ei ilmene. Mikähän tuossa voisi olla? Pumpuun on vaihdettu vuotavat sähkösäätäjän kannen tiivisteet ja tuntuisi että vika voisi jotekin liittyä myös siihen.
Mb 2.9 td ei vastaa kaasuun kylmänä
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22.12.2006 17:30
- Paikkakunta: Ii
- Viesti:
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22.12.2006 17:30
- Paikkakunta: Ii
- Viesti:
No se kävi mielessä, mutta kun vähän aikaa odottaa niin moottori alkaa vastaamaan kaasuun normaalisti. Lämpimänä ei oireile. Mietin sitä että
olisko pumpun sähkösäätö menossa tai sitten jossakin elektroniikkakortissa kylmäjuotos, joka rupeaa toimimaan kun lämpenee. Onko kellään tietoa mikä "mustan laatikon" korteista ohjailee tuota pumppua ja lukee kaasupotikkaa?
olisko pumpun sähkösäätö menossa tai sitten jossakin elektroniikkakortissa kylmäjuotos, joka rupeaa toimimaan kun lämpenee. Onko kellään tietoa mikä "mustan laatikon" korteista ohjailee tuota pumppua ja lukee kaasupotikkaa?
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jos kaasua painaessa mitään ei tapahdu ja vika on kaasupoljinanturissa, niin EDC-valo syttyy, ainakin mulla Sprinter oireili näin. Ei kyllä ollut koneen lämmöillä väliä. Meno tuntui siltä että kyydissä velloo vajaaksi täytetty kuution vesisäiliö, kunnes sytytti valon ja poljin ei tehny enää mitään. Pelit seis, uusi starttaus ja taas nytkyttäen eteenpäin.
Tuota ilmahommaa kannattaa juuri kyttäillä, aika paljon tuo "uppopumppu" silti sietää ilmaa moneen muuhun systeemiin verrattuna.
Tuota ilmahommaa kannattaa juuri kyttäillä, aika paljon tuo "uppopumppu" silti sietää ilmaa moneen muuhun systeemiin verrattuna.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 22.12.2006 17:30
- Paikkakunta: Ii
- Viesti:
Kaasupotikka on tuon perusteella sitten ehjä. Minusta tuntuu, että näitä oireita tuli tuon pumpun kannen tiivisteremontin jälkeen. Onko mahdollista, että siinä kansi siirtyi niin että kone ei saa alkuun soppaa tarpeeksi, kun se käy kylmänä rynkyttämällä ja alle 500 kierroksella? Kaasupolkimen painamisen ei auta joten kylmana saa starttailla ennenkuin jää huonosti käymään. Sitten kun on vähän aikaa tarissyt niin kierrokset nousee normaaliksi ja vastaa kaasuun. Tuo voisi kyllä johtua ilmavaivoistakin, pitää hommata kaveri stattaileen ja katsoa itse miten polttoaine liikkuu. Tien päällä vetoja alkaa tulla kunnolla siina 1800 kierroksen jälkeen. Tuon alapuolella on melko hengetön. Jotenkin tuntuu että aikaisemmin kulki rivakammin.
- Easy Rider
- hupimestari
- Viestit: 8062
- Liittynyt: 05.7.2007 19:15
- Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla
Jeh. Pumpun kansi viis satikkaa väärässä kohti ja ei käy kuten kuuluu. Pitää laittaa kittinööli kannen saumaan ennen kun aukoo niin voi laittaa sitä vasten tismoilleen samaan kohtaan takas.
Savutusmittarilla vois lämpösellä koneella hakea K-arvoa sinnepäin mitä leimalla on ollu, josko menis kohalleen, kylmänäki..
Kantta löysäten ja naputellen jakopäähän päin laihenee ja nestepäähän päin paksunee.
Tarkkaa hommaa ko lutikan hirttäminen, eikä niin se hirttäminen vaan kaolan hakeminen.

Savutusmittarilla vois lämpösellä koneella hakea K-arvoa sinnepäin mitä leimalla on ollu, josko menis kohalleen, kylmänäki..

Tarkkaa hommaa ko lutikan hirttäminen, eikä niin se hirttäminen vaan kaolan hakeminen.


Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.