Jo kolmas tuulilasi halki
Jo kolmas tuulilasi halki
Auto (250 CDI sedan) on tasan 2 vuotta ollut käytössä ja tuulilasi vaikuttais
olevan aika heppoista laatua. Halkeama tulee kiven iskemästä varsin
helposti. Viimeisin ekasta iskemästä kuukauden vanhaan lasiin.
Veholla (vakuutukseen) on vaihdettu aina tähdellä varustettu alkup. lasi ja
seuraavaksi ajattelinkin kysäistä. olisko niillä jotain parempaa tarjota.
Mites muilla on lasit kestäneet, vai onko mulla vaan käynyt uskomattoman
kehno tuuri?
olevan aika heppoista laatua. Halkeama tulee kiven iskemästä varsin
helposti. Viimeisin ekasta iskemästä kuukauden vanhaan lasiin.
Veholla (vakuutukseen) on vaihdettu aina tähdellä varustettu alkup. lasi ja
seuraavaksi ajattelinkin kysäistä. olisko niillä jotain parempaa tarjota.
Mites muilla on lasit kestäneet, vai onko mulla vaan käynyt uskomattoman
kehno tuuri?
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
On aivan totta että W212:n tuulilasi on aivan kelvottoman heikko.
Minulla ei ole ajotapa edellisistä autoista muuttunut miksikään. Ei ole aiempiin autoihin tarvinnut jatkuvasti tuulilasia korjautella. Toisin sanoen tämä W212 on ensimmäinen auto jossa täytyy: Vuoden aikana on kaksi kevyestä kiven- tai nastan iskemästä alkanutta säröä korjattu ja nyt on taas kaksi säröä odottamassa korjausmahdollisuutta. Kulutuskestävyyttä ei lasissa ole ollenkaan.
Minulla ei ole ajotapa edellisistä autoista muuttunut miksikään. Ei ole aiempiin autoihin tarvinnut jatkuvasti tuulilasia korjautella. Toisin sanoen tämä W212 on ensimmäinen auto jossa täytyy: Vuoden aikana on kaksi kevyestä kiven- tai nastan iskemästä alkanutta säröä korjattu ja nyt on taas kaksi säröä odottamassa korjausmahdollisuutta. Kulutuskestävyyttä ei lasissa ole ollenkaan.
- Cool Hand Saku
- Rasvanäppi
- Viestit: 561
- Liittynyt: 19.3.2006 11:14
- Paikkakunta: Kausala
Olisikohan tuota lasia painon yms. Säästö syyn takia ohenettu/heikennetty.
Kun tuossa omassa 1998 w202 lasi on kun isolla kivellä hiekkapuhallettu, haulikolla skeet panoksella ammuttu. Muutama kunnon häränsilmä. Vasta aurinkoon et nää mitään, mutta ei yhtään halkeamaa.
Katsuri sen elokuussa kelpuutti, mutta onhan se ihan kelvoton.
Tuon kun vaihdan niin....
Yksi viikko ja naps ni on pilkington halki...
Näin se vaan menee, mikään ei ole niinkun ennen.
Kun tuossa omassa 1998 w202 lasi on kun isolla kivellä hiekkapuhallettu, haulikolla skeet panoksella ammuttu. Muutama kunnon häränsilmä. Vasta aurinkoon et nää mitään, mutta ei yhtään halkeamaa.
Katsuri sen elokuussa kelpuutti, mutta onhan se ihan kelvoton.
Tuon kun vaihdan niin....
Yksi viikko ja naps ni on pilkington halki...
Näin se vaan menee, mikään ei ole niinkun ennen.
- tähtikuljettaja
- Mersuvelho
- Viestit: 1913
- Liittynyt: 05.11.2006 19:30
- Paikkakunta: Lounais-Suomi
Enpä ole aiemmin törmännyt tällaiseen keskusteluun. Meilläkin yksi lasi vaihdettu 5 vuotta ja 60 tkm ajettuun 212:een. Sitä ennen yksi 211:lasi ja muuta ei vähään aikaan ole rikki mennytkään.
Olisko mersulla joku uusi lasitoimittaja, laminointi tms. erilainen kuin vanhoissa? US-foorumeilla 222:n kohdalla selvästi tavallista enemmän lasirikkoja. 212:lle ei kyllä vastaavaa juttua ole näkynyt.
Olisko mersulla joku uusi lasitoimittaja, laminointi tms. erilainen kuin vanhoissa? US-foorumeilla 222:n kohdalla selvästi tavallista enemmän lasirikkoja. 212:lle ei kyllä vastaavaa juttua ole näkynyt.
Omissa ei ole ollut erityistä ongelmaa tuulilaseista, mutta ne onkin kaikki vanhoja ritsoja. Sen olen huomannut, että pääkaupunkiseudun takseissa on erittäin usein tuulilasi halki, mistä sitten johtunee...
Autojen korien väitetään olevan nykyisin merkittävästi jäykempiä kuin noiden 1990-luvun kärryjen, minkä luulisi parantavan tuulilasien kestävyyttä. Olisiko niin, että tuulilasilla on entistä suurempi rooli korin kantavana osana? Saatavilla on nykyään on aivan h..tin kestäviä laseja, mutta nehän ovat kalliita materiaaleja, eikä niitä autoissa varmaan kovin mielellään käytetä.
Autojen korien väitetään olevan nykyisin merkittävästi jäykempiä kuin noiden 1990-luvun kärryjen, minkä luulisi parantavan tuulilasien kestävyyttä. Olisiko niin, että tuulilasilla on entistä suurempi rooli korin kantavana osana? Saatavilla on nykyään on aivan h..tin kestäviä laseja, mutta nehän ovat kalliita materiaaleja, eikä niitä autoissa varmaan kovin mielellään käytetä.
Nykyisissä tuulilaseissa olen ollut huomaavinani eron aiempiin lähinnä pinnan pehmeydessä. 2008 S204 tuulilasi oli meille tullessaan 130.000 km jälkeen niin hiekkapuhalletun näköinen, että meni näkemisen fetissiksi nostaneella kontrollifriikillä vaihtoon.
Suosittelen muuten Oulun seudulla Holstinmäen Autolasi -nimistä yritystä. Ceen lasin vaihtotyö jotain 360 € ja työ oli tehty niin siististi, etten edes mistään koristelistojen istuvuudesta erottanut tehtaan jäljestä. Uusi Pilkington lasi oli kolmen vuoden ja 100.000 km jälkeen siistimpi, mutta kyllä siinäkin jo käytön jälki näkyi.
Nyt on W212 mittarissa 92.000 km ja jäljet alkavat näkyä, vaikka en vielä vaihtoon viekään. Kiveniskemiä ei voi aina välttää, mutta ajotapa ja ajoympäristö varmaan vaikuttavat iskujen todennäköisyyteen?
Dineli sanoo tuossa vieressä, että hyvinhän tuo on Satalankussa kestänyt. Alkaa tosin nurkistaan harmaantua laminaattikerrosten pikku hiljaa irrotessa toisistaan 22 vuoden käytön jälkeen. Vähemmän siinä naarmuja silti on kuin vaihtoon menneessä Ceen lasissa oli kolmasosalla kilometreistä.
Suosittelen muuten Oulun seudulla Holstinmäen Autolasi -nimistä yritystä. Ceen lasin vaihtotyö jotain 360 € ja työ oli tehty niin siististi, etten edes mistään koristelistojen istuvuudesta erottanut tehtaan jäljestä. Uusi Pilkington lasi oli kolmen vuoden ja 100.000 km jälkeen siistimpi, mutta kyllä siinäkin jo käytön jälki näkyi.
Nyt on W212 mittarissa 92.000 km ja jäljet alkavat näkyä, vaikka en vielä vaihtoon viekään. Kiveniskemiä ei voi aina välttää, mutta ajotapa ja ajoympäristö varmaan vaikuttavat iskujen todennäköisyyteen?
Dineli sanoo tuossa vieressä, että hyvinhän tuo on Satalankussa kestänyt. Alkaa tosin nurkistaan harmaantua laminaattikerrosten pikku hiljaa irrotessa toisistaan 22 vuoden käytön jälkeen. Vähemmän siinä naarmuja silti on kuin vaihtoon menneessä Ceen lasissa oli kolmasosalla kilometreistä.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Tuulilasi meni rikki omasta 212 coupesta .
Kivi tai nasta napsahti siihen aurikolipan kohtaan kuskinpuolelle .
Koitettiin korjausta kun oli vaan 20 centtisen kolikon kokoinen jälki
mutta silloin kun korjaaja alkoi hommiin alkoi viikset etenemään kahteen
suuntaan ja minuutissa oli jo 2 viidentoista sentin halkemaa joten vaihtoon meni.
Torstaina menee auto lasin vaihtoon , veho hoitakoon niin tulee alkuperäinen lasi .
Ai niin , alle vuoden vanha ja pari mutakin karheaa kohtaa löytyi kun lasia
tarkasteltiin lähemmin . Lasin korjaaja sanoi että kanssa että paljon on hommaa . Tiedä sitten onko lasit heikkoja vai paljon roskaa tiellä nykyisin .
Kivi tai nasta napsahti siihen aurikolipan kohtaan kuskinpuolelle .
Koitettiin korjausta kun oli vaan 20 centtisen kolikon kokoinen jälki
mutta silloin kun korjaaja alkoi hommiin alkoi viikset etenemään kahteen
suuntaan ja minuutissa oli jo 2 viidentoista sentin halkemaa joten vaihtoon meni.
Torstaina menee auto lasin vaihtoon , veho hoitakoon niin tulee alkuperäinen lasi .
Ai niin , alle vuoden vanha ja pari mutakin karheaa kohtaa löytyi kun lasia
tarkasteltiin lähemmin . Lasin korjaaja sanoi että kanssa että paljon on hommaa . Tiedä sitten onko lasit heikkoja vai paljon roskaa tiellä nykyisin .
- Meissenkeri
- Viestit: 3837
- Liittynyt: 15.8.2006 2:10
- Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki
Tuulilasien heikko kestävyys ei koske yksin W212 vaan kaikkia uusia autoja. W212 on tietenkin tuulilasikorjaamolla vielä tiheämpään kuin toyota corollat, koska ajomäärä on moninkertainen.
Helsingin Sanomissa on tänään aiheesta juttua --> http://www.hs.fi/autot/a1305898126245
Helsingin Sanomissa on tänään aiheesta juttua --> http://www.hs.fi/autot/a1305898126245