Mersu tietäjiä kaivattaisiin

Vastaa Viestiin
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Mersu tietäjiä kaivattaisiin

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Morjens!

Kysymys 1:
Vaihtelin tuossa vasta uuden perän mersuun. Perä on abs/asd perä ja kaikki varoitusvalot toimivat normaalisti. Tuntuu vaan, että lukko ei toimi kunnolla vai pitääkö odottaa lunta ja jäätä? Mietiskelin vain, että pitääkö tuo asd linja jotenkin ilmata?

Kysymys 2:
Onko muilla samaa ongelmaa, että kun koitat jarrutella ns. Moottorijarrutuksella niin meno on aika nykivää? Onko joku korjannut kyseisen ongelman "ominaisuuden" vai onko vain niin, että 190:stä ja varsinkaan esikammio dieseleitä ei ole suunniteltu moottorijarrutuksiin. Kaasuvivuston iskari on vaihdettu.

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen
:idea: :!:
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Kysymys 3:
Onko w201 ja w124:sessa sama ohjaussimpukka? Oman pilasin liialla kiristämisella eli se ei palauta enää täysin keskelle. Palauttaa kyllä, mutta keskellä on ns. Raskas alue ja ohjauksessa on vieläkin klappia.
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Avatar
Terho P
Viestit: 4918
Liittynyt: 21.12.2005 20:19

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Mikähän tätä vaivaa kun ei ole vastailtu aikasemmin näinki helppoihin kyssäreihin :shock:

1: Käsittääkseni ilmausruuvi löytyy perämurikasta joten luulisin että pitää,en ole varma asiasta.
2.Ei moottorijarrutuksissa pitäs mitään nykivää olla :shock: vuosmalli ja manu vaiko autom vois auttaa? kaksmassapyörää varovaisesti voisin veikata?
3.Ihan 100% varma en ole mutta itse ainakin sellaisen uskaltaisin ostaa ja vertailla vasta sitten :wink:
Aavistuksen enempi jäsenien ja ihmisten asialla
-Suomen mercedes autoilijat ry-
[miitit]001111111111011111111011111[/miitit]
onre
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 1858
Liittynyt: 25.4.2007 23:41
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja onre »

Jos nykii moottorijarrutuksessa niin syy löytynee kardaanin räteistä, nivelestä tai sen tukikumista. Ei pitäis nykiä yhtään.
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

2.5d ja manuaali 1987 on specksit :D Oli jääny aloituksesta pois. :o

Rätti on vaihdettu jo uuteen. Perää vois kattoa vielä uudelleen, mutta eilen liukkailla tuntu, että lukko toimiikin jo. OdotellaN vielä kunnon lumia ja jäätä niin saa varmuusen, koska eikös se niin ole että tuo asd ei varsinaisesti lukkoperä ole? Tai ainakin aikoinaan sitä kaupiteltiin ns. Liikkeelle lähtö avustimena. :idea: :D

Ohjaussimpukkaa en uskalla vielä ostaa, koska tässä varmaan on järkevämpi ostaa kunnostettu/uusi, kuin käytetty jossa löytyy väljyyttä.. Ajattelin vain kysyä, että jos ne on samanlaisia niin olisi parempi jakea w124:sen simpukkaa, kun teoriassa niitä luulisi olevan enemmän. :shock:
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Luistonestona sitä ainakin on kaupiteltu.
Kyllä kyseessä on lukkoperä, kytkeytyy automaattisesti ja kolmiovalo palaa niin kauan kuin 100% lukko on päällä.
oulaistenliikenne.fi
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Tuli taas opittua uutta tuosta asd perän ilmauksesta :D

Vaihe 1: Nosta auto mieluiten nosturilla ilmaan eikä tunkin varassa pelkkää perää.

Vaihe 2: Älä avaa ilmausproppua kokonaan auki. ( tulee muuten paineella ulos)

Vaihe 3: Ole valmis sulkemaan ilmausproppu nopeasti. ( lista-avain maassa)

Vaihe 4: Älä ole kohtisuoraa perän alla. ( öljy ei oo kovin hyvän makuista)

Kiitos ja anteeksi :D
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Raispe kirjoitti:Tuli taas opittua uutta tuosta asd perän ilmauksesta :D
Hyviä ja käytännönläheisiä ohjeita. :ope: :D

Toppaako lukko paremmin ilmauksen jälkeen?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Tuntuu, että lukko olisi ns. nopeampi, mutta en oo päässy sitä testaamaan vielä, kun ei mistään löydy oikein liukasta.. :oops:

Tuohon nykimiseen löytyi myös syy. Kävin tänään Rovaniemellä työhommissa ja paluumatkalla kaasu alkoi takertelemaan ja hirttämään vähän kiinni. Syy löytyi kaasuvivustosta, joka takerteli yhteen muoviin kiinni ja jäljistä päätellen se oli sitä tehnyt jo tovin. Kaasuvivuston iskarin olin jo vaihtanutkin aikasemmin uuteen. Nyt auto ei enää nyi moottorijarrutuksella ja kaasu tuntuu paljon normaalimmalta, kuin aikasemmin :kuski:
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Jep jep. Lukko toimii erittäin hyvin :)

Kuva
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Seuraava kymysys..

Paljonkos näille vehkeille on sallittua huohottaa? Mietiskelin vaan, että kun aukaisee öljykorkin niin se vähän tärräilee koneen päällä... Öljynpaineet tyhjäkäynnillä kylmänä 3 ja lämpimänä 1-1,8. Ajossa kokoajan 3. :?:
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Toimii ongelmitta vielä vaikka korkki ei pysyisi reiässään auki käännettynä.
oulaistenliikenne.fi
Raispe
Viestit: 57
Liittynyt: 24.4.2014 4:06
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Raispe »

Kiitoksia vastauksesta! :)
Audi A6 2.5tdiQ -03 (käyttis)
190d 2.5 -87vm (pelastettu)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W201”