Auto nimeltä Elviira

Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Viikko takaperin vaihtu suutinkärjet hyviin uuskäytettyihin. Entisistä kaks kusi. Olivat sd240, "uudet" on sd193 eli lt-volsusta. Potkua tuntu tulevan hiukkasen lisää.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kärjet vaihtu vielä männä sunnuntaina sd261:ksi, käynti siistiytyi.

Mukana tulleet talvipyörät alko tuntumaan liukkailta, pyöräytin ässän pyörät alle.
Kuva
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Eilen ostaa päräytin uuden boschin akun tähän. Kaasuvivustosta otin väljät pois ja syöttöäkin tuli nostettua sen verta, että takakansi menee nippanappa kiinni :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Viikonvaihteena tuli vaihdettua hehkut ja löpösutit sekä säädettyä venttiilit.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Viime viikolla vaihdoin parempikuntoisen syylärin ja vähänkäytetyn termarin. Aiemmin nosteli lämmöt motarilla sataan, nyt on pysynyt n. 90 asteessa :happy:

Ja alko lämpiämäänkin nopiampaan, 2-3km ajolla lämmöt 65-70 astetta :wink:

Jostain vaan on ilmestyny melkonen öljyvuoto, seisoessaan merkkaa reviirinsä. Maanantaina lisäsin 4 litraa öljyä, kun ei enää tikkukaan kastunut :oops:

Koko kone melko öljynen yläältäkin, vaihtaskohan enste venakopan tiivisteen...
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

745 kirjoitti:Viime viikolla vaihdoin parempikuntoisen syylärin ja vähänkäytetyn termarin. Aiemmin nosteli lämmöt motarilla sataan, nyt on pysynyt n. 90 asteessa :happy:

Ja alko lämpiämäänkin nopiampaan, 2-3km ajolla lämmöt 65-70 astetta :wink:

Jostain vaan on ilmestyny melkonen öljyvuoto, seisoessaan merkkaa reviirinsä. Maanantaina lisäsin 4 litraa öljyä, kun ei enää tikkukaan kastunut :oops:

Koko kone melko öljynen yläältäkin, vaihtaskohan enste venakopan tiivisteen...
lätäkkö oli meidän pihalla
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

hotari kirjoitti:lätäkkö oli meidän pihalla
Niitä on jo usiammalla pihalla :lol:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tänään töissä sain aikaseks purkaa takaluukun lukon atomeiksi, ja nyt se jopa toimii :kuningasajatus:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Laitetaas taas tuollasta tankkiin ja kahtotaan saadaanko esiputsarin väri vaihtumaan :shock:

Kuva
http://www.starbrite.com/item/star-tron-diesel-additive
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Vanja-eno
Viestit: 3382
Liittynyt: 05.11.2006 20:55
Paikkakunta: Mariefors (Kellokoski)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vanja-eno »

745 kirjoitti:V
Koko kone melko öljynen yläältäkin, vaihtaskohan enste venakopan tiivisteen...
Noilla kilsoilla vaihtaisin myös jo öljynsuodattimen jalan tiivisteen, sillä jollei se vielä vuoda niin jo kohta vuotaa :lol:
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Vanja-eno kirjoitti:
745 kirjoitti:V
Koko kone melko öljynen yläältäkin, vaihtaskohan enste venakopan tiivisteen...
Noilla kilsoilla vaihtaisin myös jo öljynsuodattimen jalan tiivisteen, sillä jollei se vielä vuoda niin jo kohta vuotaa :lol:
Niin, sehän ei vielä vuoda.

Itse reviirin merkkaaminen näyttäs vähentyneen huomattavasti, kun kiristin pumpun takakannen ruuvit :idea:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Tänään vaihtelin moottoriöljyt ja suotimen, tehostimen öljyt vaihdoin ja putsasin suotimen sekä poikkinirhaantunut pissapojan letku tuli vaihettua.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Jakkarat tuli vaihdettua vähän tukevampiin, e-mallin lankun penkkeihin.

Kuva

Yllättävän pienellä vaivalla sai sopimaan, kiinnityspisteissä eroa leveydessä 20mm ja pituudessa 60mm. Lattaraudasta tein "apurungon" penkeille.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Täytyy kyllä todeta, että ajomukavuus kasvoi potenssiin X :kuningasajatus:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

On jo pitemmän aikaa ruvennut tuntumaan janoselle koneelle kokoonsa nähden tuo om616. 10-12litraa menee satkulle, pienemmällä ei meinaa päästä. Tarttee varmaan päivittää tekniikkaa, mutta vielä on mietinnässä että mitä laitetaan? Om603, 602 vai jopa 601? Vaparina ja viislovisella kovalla lootalla tottakai.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Noista vaihtoehdoista mitä enemmän sylintereitä sen parempi, 200D jättäisin pois listasta...kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa varsinkaan suhteessa menohaluihin. Sitäpaitsi kuutosen ääni on kaunis.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

dealer kirjoitti:Noista vaihtoehdoista mitä enemmän sylintereitä sen parempi, 200D jättäisin pois listasta...kulutuksessa ei ole mainittavaa eroa varsinkaan suhteessa menohaluihin. Sitäpaitsi kuutosen ääni on kaunis.
Juu, kuusnollakolmosta oon eniten pyöritelly ajatuksissain. Sehän pyörii siinä 7-8 litran tuntumassa kulutukseltaan nätillä ajolla.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

En tiedä missä pyörii 123:n keulilla mutta 124:ssä 6-7 litraa nätillä ajolla manuaalilaatikolla.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Saattaapi olla jotakuinnii nuilla paikkeilla. W126 603+722.3 menee 8,5l/100km :oops:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

Samanlaisia lukemia menee mullakin. Sulla vaan on vissiin harvempi perä ässässä?
[/list]
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

94zip kirjoitti:Samanlaisia lukemia menee mullakin. Sulla vaan on vissiin harvempi perä ässässä?
[/list]
3.46 :eec:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

745 kirjoitti:On jo pitemmän aikaa ruvennut tuntumaan janoselle koneelle kokoonsa nähden tuo om616. 10-12litraa menee satkulle, pienemmällä ei meinaa päästä. Tarttee varmaan päivittää tekniikkaa, mutta vielä on mietinnässä että mitä laitetaan? Om603, 602 vai jopa 601? Vaparina ja viislovisella kovalla lootalla tottakai.
kuulostaa paljonlaiselta kyllä, itellä tais olla 240d kulutus 8.4l/100km aikalailla järkiään sama miten ajo.
mites tuossa kv:ssa tuo koneen vaihto :roll: meinaatko vaihtaa leimalle vanhan koneen jos päivität uudemman motin pellin alle.. ei olis hullumpi tuo om602 ainakin mitä Samuli H:n farkulla kävin kokeilemassa
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Papereissa lukee 220D sedan, joten moottorihan on jo vaihdettu -> ei vaikuta kanta-ajoneuvon osuuteen.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

745 kirjoitti:
94zip kirjoitti:Samanlaisia lukemia menee mullakin. Sulla vaan on vissiin harvempi perä ässässä?
[/list]
3.46 :eec:
On se tiheämpi sitten. mulla on 2.87. vaan eipä tuokaan höyryillä kulje. :jerkit:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
jussaP
aktiivimeseläinen
Viestit: 3483
Liittynyt: 20.12.2007 18:55
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja jussaP »

745 kirjoitti:Papereissa lukee 220D sedan, joten moottorihan on jo vaihdettu -> ei vaikuta kanta-ajoneuvon osuuteen.
ite käsittäny nuista omista kv autoista että jos papereissa lukee esim tuo 220d sedan ja kori on farkusta että se kone on yleensä siitä kanta autosta laitettu eikä sitä saa vaihtaa :roll: oma nimittäin alunperin 200d sedan mutta kori ja tekniikka 300tdt ja ei kuulemma katsastusmiehen mielestä mene lainkirjan mukaan tuo mutta ei puuttunut asiaan kun ei kokenut tarpeelliseksi :D mutta tiedä sitten tuntuu että joka konttori lukee erilailla tätä suomen lakia :lol:
-------------------------------------------------------
® Mesen Porkkana-klubi
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jos kori on tuotu aikoinaan vähäruosteisemmasta maasta ja siihen vaihdettu tekniikka suomiautosta niin tekniikkaa ei saa vaihtaa. Ei liittyne mitenkään tähän autoon :roll: mutta eikös se näin mene.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Kuva

Kuva

Tuollailla lukoo paperosseissa, rosentteja ei mainittu.
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

ootko vaihtanu alapallon? :contract:
250D -92
190D 2.2turbo
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

On se vaihettu, en muista koska, mutta joskus se tapahtu :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Joo-o, taidamma unohtaa kaiken, mitä tämän suhteen on suunniteltu. Rupiaa tuota mätää ja vaihtotarpeessa olevia osia olemaan siihen malliin, ettei auton arvo huomioon ottaen välttämättä kannata rahaa ja aikaa käyttää.

-Etulokasuojat mädät, takakaaret mädät, takaluukussa miehekäs reikä ikkunanpielessä, tuulilasin alanurkassa reikä, vas. taka-alatukivarsi mätä, pohjassa pari reikää, pakopiipassa mätäreikä.

-Molemmat takapyöränlaakerit väljät, kelkan etukumit loppu, koneen ja laatikon tukikumit loppu, vaihteensiirtäjien helat loppu.

-Kakkoselle vaihtaessa rusahtaa, kone vuotaa kohtuupaljon öljyä.

Hotarikin vaan totes, että alkaa olla aika valmis...

Katsotaan ja kuulostellaan, mitä keksitään, seuraavaan mersuun jo silmäni iskin :wink:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W123, sedan, coupe, farmari, lang”