Käyttöautona S204

Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Käyttöautona S204

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Hei.
Aloitan aiheen minulle uuden S204-mersun ihmettelystä.
Auto jatkaa hyvin perhettä palvelleen S202:n tarinaa.

Auto on 200CDi, vanha taksi ja perusvarustein. Toisaalta uutta on tullut vanhaan verrattuna paljon, vielä en ole hoksannut jonkun merkittävän puuttuvan. Moottori on yllättävän puhdikas normaalissa käytössä.
Ostaessa kilometrejä 367tkm, katsotaan kuinka käy. Edeltäjänsä palveli/palvelee edelleen hyvin välin 382-530tkm.

Kuvan saatan joskus laittaa, alkuun muutama kysymys kokeneemmilta:
1. Nollakelistä käynnistettäessä tyhjäkäynti on reipas hetken (yli 1000rpm), tippuen sitten nopeasti noin 900rpm. Vasta koneen lämmittyä tyhjäkäynti jossain 800rpm nurkilla. Normaalia?
2. Laatikko vaihtaa kylmänä melko karkeasti, ainakin ensimmäiset 5km. Luisto on vähissä. Lootaöljyn vaihto tulee pian eteen mutta onko syytä jännittää jotain muuta?
3. Puskurissa olevat sumuvalojen alumiini/muovikoristeet ovat haalistuneet. Ovatko kiilloitettavissa vai onko edessä uusien hankinta? (jos riittää mielenkiintoa)

Lisää ihmettelyä tulee jatkossa mutta tästä on hyvä alkaa.
Avatar
C-Klasse
Viestit: 918
Liittynyt: 27.1.2007 20:54
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja C-Klasse »

Mulla 220 CDI käy 1400 rpm jonkin aikaa jos on kylmä sää esim. +2C. Sitten se tippuu normaaleille tyhjäkäyntikierroksille ja sen jälkeen pistän vaihteen silmään.
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Alkutaivalta on nyt kurvailtu. Pari tuhatta takana niin voi tehdä pientä vertailua vanhan ja uuden välillä. Eli meidän sakin S202 vs. S204:

Isoin ero tullee valoista. Vaikka 204 omaa vain halogeenit, on valoteho jotain ihan muuta kuin 202.
204 on hiljaisempi. Ei paljon mutta riittävästi korvin huomattavaksi.
204 on herkempi ajettavuudeltaan. 202 oli enemmän vanhoihin mersuihin kallellaan.
202 oli taloudellisempi sekalaisessa (80% kaup. 20% maantie) ajossa. Ero ei ole iso mutta noin 0,5l/100km. Katsotaan tilanne kesällä uudestaan.

Kylmänä korkeampi tyhjäkäynti näyttää olevan ominaisuus. Kylmänä hieman korkeampi, tasoittuu pian.
Jarrut täytyy avata. Käsijarrua ei uskalla käyttää kun on säädetty tosi kireäksi. Takajarrut vingahtavat, liekö harakiri-palat?

Loppuun kysymys, onko OM646 moniurahihnan vaihto yhtä helppo kuin OM611?
S211 320CDI
Viestit: 719
Liittynyt: 15.1.2011 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja S211 320CDI »

Kylmänä korkeampi tyhjäkäynti näyttää olevan ominaisuus. Kylmänä hieman korkeampi, tasoittuu pian.

Noin mulla ainakin käyttäytyy, ymmärtääkseni kuuluukin.
S204 AMG styling
W209 240 V6
PerttiTee
Viestit: 1
Liittynyt: 11.7.2011 19:49
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja PerttiTee »

Tätä ketjua seuraan mielenkiinnolla, itsellä S202 C240 sport automaatti ja vähän ollut haaveissa S204 diesel. Mukava lukea välillä juttuja vähän enempi ajetusta kulkineestakin, pistähän Kanelitanko välillä aina kokemuksia uudesta pelistä.
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Aika kuluu ja dieseli myös.

Autolla on päristelty vajaa 3000km lisää ja uusia huomioita ilmenee.

Laatikko vaihtaa kyllä todella terävästi kylmänä. Ja ikäänkuin luistaa ja sitten töksäyttää vaihteen isommalle esim. kiertoliittymästä kiihdyttäessä.
Laatikon öljyt on vaihdettu hiljan mutta taidan tilata ajan huuhteluun ja kyb-venttiilin vaihtoon. Pikaisella googlauksella vastaavia vikoja on muillakin.

Dieseliä myös menee. Taajamapäristelyssä yli 8/100km. Tämänhän piti olla taloudellinen mutta ei näytä siltä. No, lämmintä piisaa hyvin.

Näistä "ominaisuuksista" huolimatta mukava peli. Huomiota se vain kaipaa ja pientä askartelua.
Huolto-osia on tullut haalittua josko saisi aikaiseksi tehdä jotain. Jarrupalat jo vaihdoin taakse, vinkuna loppui...
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Positiivinen päivitys.

Auto muuttui kertaheitolla paremmaksi lootaöljyn, suodattimen ja KÛB-venttiilin vaihdolla.
Nykimiset ja vaihtohetken rykäisyt jäivät pois. Tämähän paranee korjatessa, erikoista.

Kohta alkaa olla kesärengaskelit. Tiet näyttävät sen verran karh(s)eilta että taitaa olla nopeasti aihetta rengaskaupoille.
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Aikaa mennyt sitten viime päivityksen.

Kesä ajeltu luotettavasti ja mukavasti.
Vaunun vedossa harmittaa tehonpuute mutta siihen on olemassa omat konstinsa. Ei tälläkään jalkoihin jää.

Huomattavasti mukavammaksi tämä muuttui kesärenkaiden vaihdolla. Nyt alla GY Efficient Grip - vakiokoossa. Hipaus premiumia tuli rengasmelun osalta - on hiljaista. Toivottavasti kestävät muutaman kesän.

Joku kolisee edessä käännettäessä renkaat äärimmilleen, täytyy kolistella nivelet ennen katsastusta.

Kaiken kaikkiaan mukavaa matkantekoa ensimmäiset 15tkm, ennen kaikkea ilman vikoja.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Kanelitanko kirjoitti:Huomattavasti mukavammaksi tämä muuttui kesärenkaiden vaihdolla. Nyt alla GY Efficient Grip - vakiokoossa. Hipaus premiumia tuli rengasmelun osalta - on hiljaista. Toivottavasti kestävät muutaman kesän.
Noita oon itekin sillä silmällä katsonut, kun todennäköisesti syssyksi pitää hommata uudet renkaat. Missä koossa nuo on? Liekö mallimerkintä muuttunut, kun ite löydän eri sivuilta vain EfficientGrip Performancea?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Tällaiseen "hinnat alkaen" malliin ei kehtaa yhdistää sanaa performance.
Jotain tuon kaltaista lukee kyllä renkaan kyljessä.

Koko on 205/55/16 joka on kyllä mukava. Ei tietenkään asfalttisoturille tai blig-bling käyttöön.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

Minkä verran kuluttaa vaunu perässä?

Oma 220 cdi manuaali vei tämän kesän 3700 km reissulla noin 10,5, normiajossa hieman yli 6 (laskettu, ajotietokone tietysti kaunistelee kulutusta).

Aika paljon peräpää vatkaa vaunun kanssa, vaikka on painetta 3,2 takarenkaissa.
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Vaunu painaa pakattuna noin 1400 kiloa, jolloin reippaalla matkavauhdilla kulutus on ajotietokoneen mukaan noin 12L/100
En ole koskaan ajanut pelkästään vaunun kanssa tankkausväliä, joten en osaa sanoa mitä se kulutus "oikeasti" on.
Jos ajaisi 80 ja antaisi vauhdin laskea ylämäkeen, voisi kulutusta saada alas litran. Mutta näillä vetomäärillä (n. 2000km/v) on kulutus yhdentekevää. Pienempi murhe se kulutus on kuin tien tukkona oleminen. Matkavauhti noin 95km/h. Menee silloin hyvällä kierrosalueella.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

PV-MN kirjoitti:Minkä verran kuluttaa vaunu perässä?

Oma 220 cdi manuaali vei tämän kesän 3700 km reissulla noin 10,5, normiajossa hieman yli 6 (laskettu, ajotietokone tietysti kaunistelee kulutusta).

Aika paljon peräpää vatkaa vaunun kanssa, vaikka on painetta 3,2 takarenkaissa.
Mulla meni vaununkanssa keskimäärin 12 litraa todellista, ei oltu tien tukkeena, cruise päällä vähintään 90km/h todellista nopeutta.....tosi hyvä vetoauto, amg-alusta ja 245/40-17 renkaat , telivaunu tietenkin saattaa hieman vakauttaa, mut myös lisää vastusta, automaatti toimii hienosti myös vetohommissa.
Kuva
Siinä yhden siirtymän lukemia, tuo ajotietokone näyttää 0,5 litraa liian vähän, tälle kesälle vaunun kanssa n.3500 km.
Kuva
Viimeksi muokannut jaris, 18.8.2015 16:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

PV-MN kirjoitti:Minkä verran kuluttaa vaunu perässä?

Oma 220 cdi manuaali vei tämän kesän 3700 km reissulla noin 10,5, normiajossa hieman yli 6 (laskettu, ajotietokone tietysti kaunistelee kulutusta).

Aika paljon peräpää vatkaa vaunun kanssa, vaikka on painetta 3,2 takarenkaissa.
Sori , menee ohi aiheen mut "soviteltiinko" PV-MN sinun emuk:eita kenties minun autoon Rantasarkassa ?
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Ohi aiheen, meillä on nuo emukin autokohtaiset peilit myös.
Parhaat peilit mitä minulla on koskaan olleet.
Helpot laittaa, ei tärise ja säädöt pysyy.
Hinnassa on tietysti "caravan-lisää" mutta ero tavallisiin tarvikepeileihin ei ole järin suuri. Suosittelen.
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

jaris kirjoitti: Sori , menee ohi aiheen mut "soviteltiinko" PV-MN sinun emuk:eita kenties minun autoon Rantasarkassa ?
Näin tehtiin.
jaris
Viestit: 98
Liittynyt: 13.9.2014 17:20
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja jaris »

PV-MN kirjoitti:
jaris kirjoitti: Sori , menee ohi aiheen mut "soviteltiinko" PV-MN sinun emuk:eita kenties minun autoon Rantasarkassa ?
Näin tehtiin.
Jep, päättelin siis oikein :D
Jossain kirjoitit emukin peileistä ja eipä taida kovin montaa 220cdi:tä olla manuaalina.... nyt repuselit myyty , emukit pitää laittaa tilaukseen pikapuoliin.
E50 amg
EXät -s204 220cdia amg 10/-08 om646, w202 -97 , w123 250 b-79
PV-MN
Viestit: 113
Liittynyt: 15.12.2011 10:10

Viesti Kirjoittaja PV-MN »

jaris kirjoitti:Jep, päättelin siis oikein :D
Jossain kirjoitit emukin peileistä ja eipä taida kovin montaa 220cdi:tä olla manuaalina.... nyt repuselit myyty , emukit pitää laittaa tilaukseen pikapuoliin.
Näin on. Meinaatko että olis 220cdi manuaali 'harvinaisuus'!javascript:emoticon(':o')

Sitten kuullaan miten Emukit uudempi koppaiseen, tai no eipä siinä varmaan mitään uutta tule.
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Tästäkin on jäänyt kirjoittelematta.

Mukavasti on mennyt. Auto on pelannut ja kilometrejä on nielty.
Aika olisi kuitenkin vaihtaa kulkinetta.
Tästä soiva peli jollekin, joka ei pelkää ajettuja kilometrejä.
Löytyy [nettiauto]7830812[/nettiauto]

Pitäisin itse mutta maalämpöön siirtyminen ei tule ilmaiseksi.

Mutta joskus minulla on vielä tällainen...
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

Törkeästi lainaan tätä ketjua.. mistä löytyisi vuosimallin -11 farkun (facelift) huolto-ohjelma suomeksi/englanniksi? Autosta löytyy vain saksankielinen..

Kysyin hintaa B-huollolle muutamasta liikkeestä ja hintahaitari on 250e-690e, joten pakko katsoa itse mitä huollossa olisi tehtävä :D
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hinta riippuu tosiaan pitkälti siitä mitä pitää tehdä, eli mitä aiemmin on milloinkin huollettu ja paljonko on kilometrejä.
oulaistenliikenne.fi
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

dealer kirjoitti:Hinta riippuu tosiaan pitkälti siitä mitä pitää tehdä, eli mitä aiemmin on milloinkin huollettu ja paljonko on kilometrejä.
Auto on Saksan tuonti enkä tiedä mitä tähän on aiemmin tehty. Näkeekö merkkihuolto nuo Saksan huollotkin?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei tarvitse olla merkkihuolto, riittää kun on maahantuojan oikeudet sähköiseen huoltokirjaan. Näkyy kaikki sinne kirjatut huollot, missä tahansa ne on tehty.
Tämän vuoksi on myös tärkeää valita huoltopaikka niin että huoltokirja voidaan asianmukaisesti täyttää :wink:

Esimerkiksi minun työpaikalla on em. oikeudet.
oulaistenliikenne.fi
Kanelitanko
Viestit: 84
Liittynyt: 15.11.2010 11:15

Viesti Kirjoittaja Kanelitanko »

Kysymyksiä tietäville.

Koska auto on ollut elämänsä alkuhetket mittariajossa, se on tilattu koodilla 482, Springs for higher ground clearance. Suomeksi kai taksialusta.

Onko tässä alustamallissa normaalit iskunvaimentimet ja erilaiset jouset? Vai ovatko iskarit myös erilaiset?
|Teemu|
Viestit: 165
Liittynyt: 03.11.2010 18:49
Paikkakunta: Suomen Pittsburgh

Viesti Kirjoittaja |Teemu| »

Myös iskarit ovat mallia vahvistetut ja hinnaltaan aika arvokkaat. Pari viikkoa sitten piti uusia allekirjoituksen S204:een koodin 482 takajouset ja iskarit, hintaa tuli muistaakseni noin 750e.
W213 E200d A Exclusive/Avantgarde -19
S204 C180T CDI Avantgarde -13
W124 E300D A -95
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

Autoon tehtiin B-huolto ja assyst plus kertoo, että "Next service BF in 360 days". Ymmärtääkseni B-huollon jälkeen tulee A-huolto, joten mikähän tämä BF on?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

carrie kirjoitti:Autoon tehtiin B-huolto ja assyst plus kertoo, että "Next service BF in 360 days". Ymmärtääkseni B-huollon jälkeen tulee A-huolto, joten mikähän tämä BF on?
Body Fitness eli kuski pitää huoltaa :lol:

Jos jostain syystä olen väärässä, niin täällä lisää vaihtoehtoja :shock:
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=bf

Ja sitten oikeasti, mielelläni kuulen myös itse, että mikä huolto on kyseessä.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

Mutuiluahan tämä on, mutta voiskohan auto haluta jarrunesteen vaihdon? BF = brake fluid tai bremsflüssigkeit.
S204 180 CDI AMG -13
Avatar
tn62634
Viestit: 635
Liittynyt: 27.11.2010 23:30
Paikkakunta: Pälkäne

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ajele hetki ja kokeile uudestaan?
carrie
Viestit: 23
Liittynyt: 25.2.2015 20:25

Viesti Kirjoittaja carrie »

Legge kirjoitti:Mutuiluahan tämä on, mutta voiskohan auto haluta jarrunesteen vaihdon? BF = brake fluid tai bremsflüssigkeit.
Jarrunesteet vaihdettiin autoon (merkkihuolto), joten tuokin pitäisi olla kunnossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”