W/S204 bensakoneet

Vastaa Viestiin
kahvi
Viestit: 2
Liittynyt: 03.3.2015 10:36
Paikkakunta: Espoo

W/S204 bensakoneet

Viesti Kirjoittaja kahvi »

Kovin vähän näyttää olevan foorumilla juttua W/S204 bensakoneista, vai onkohan harrastajilla pelkkiä dieseleitä? Kokemukset bensakoneista kiinnostaisi meikäläistä. Harkinnassa on lähinnä 156 hv M 274 DE 16 AL, joka taisi tulla mallivuodelle 2013. CO2 on aika pieni (136-139 g/km) ja suorituskykykin vastaa aika lailla nykyistä 1.8T-Passatia, joka on ollut ihan riittävä.
Tarkoitus olisi pitää seuraavaa autoa ainakin 10 vuotta, joten moottorin ja vaihteiston kestävyys ovat tärkeitä. Mitenkähän automaatti sopii tämän pienen bensakoneen kanssa? Manuaalikin minulle käy.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lähtö kohtaisesti automaati ja pieni bensakone ei sovi

Bensa koneista mukaan lukien 204 kori malli on paljon juttua
Liityen esim jakopääihin
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa foorumille kahvittelemaan.

Mainitsemastasi moottorista ei ole vielä mainittavasti kokemuksia korjaamon näkökulmasta, vanhempi M271 on hieman ongelmallinen jakoketjun osalta.
Automaatti sopii jos on vääntöä riittävästi - koeajolla selviää, mutta varmaan tähän muiden kokemuksiakin kertyy kohtapuoleen.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
MeiZler
Viestit: 71
Liittynyt: 09.10.2013 9:34
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja MeiZler »

CDI203 kirjoitti: Lähtö kohtaisesti automaati ja pieni bensakone ei sovi
Mulla on 2009 1.8 bensa w204 ja ei kyllä ole ikinä tuntunut sille ettenkö olisi 156 hevosvoimalla pärjännyt. Automaatti vaihtaa hyvin (5vaihteinen) ja ohitukset sujuvat mielestäni hyvin ripeästi. Kai se on mihin tottuu sitten..
CDI203 kirjoitti: Bensa koneista mukaan lukien 204 kori malli on paljon juttua
Liityen esim jakopääihin
201 tuhatta mittarissa ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia vaikka pellin alla ei roklota traktorin moottori vaan mukavan hiljainen bensa.
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

MeiZler kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Lähtö kohtaisesti automaati ja pieni bensakone ei sovi
Mulla on 2009 1.8 bensa w204 ja ei kyllä ole ikinä tuntunut sille ettenkö olisi 156 hevosvoimalla pärjännyt. Automaatti vaihtaa hyvin (5vaihteinen) ja ohitukset sujuvat mielestäni hyvin ripeästi. Kai se on mihin tottuu sitten..
CDI203 kirjoitti: Bensa koneista mukaan lukien 204 kori malli on paljon juttua
Liityen esim jakopääihin
201 tuhatta mittarissa ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmia vaikka pellin alla ei roklota traktorin moottori vaan mukavan hiljainen bensa.


Hyvä jos on ollut tuuria... viimeksi eilen oli tutkailtavan 204 1.8bensa 2010 ajettu ~98tkm rattilukko rikki, jakoketju venähtänyt(ei pitänyt mitään ääntä) nokkien säätimistä vuotanut öljyä(ja näitä on omalle kohdalle osunut tutkailtavaksi useita joten ei kehtaa suositella)

ja kyllä niitä on ihan roklotamatta käyviä bensa koneitakin
esim tuo minkä tuohon pihalle lämpimäksi käymään juuri kävin laittamassa käy nätisti kaikkila 12 sylinterillän ;)
eikä mitä 4sylinterisen ihme roklotusta pidä
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
kahvi
Viestit: 2
Liittynyt: 03.3.2015 10:36
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja kahvi »

Kiitos tervetulotoivotuksista ja erityisesti MeiZlerin kokemuksista. Olisiko tuo 2009-mallin koneeseen (M271Evo) uusittu jakoketju jo entistä kestävämpi. Samanlainen taitaa olla sitten M274:ssäkin:
viewtopic.php?t=49679

M274-kone ja sen poikittaisversio M270 näyttää olevan käytössä hyvin laajalti (A,B,C,E,Infiniti), 1,6 ja 2,0 litraisena, alkaen kesästä 2011. Senkin takia luulisi, että jakoketjuongelma on jo osattu hoitaa kuntoon.
http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M_270/M_274

Jaa, jaa... tuo CDI203:n kommentti 2010-koneesta paneekin vähän miettimään, jos siinä on sama jakopää kuin M274:ssä?
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4253
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

MeiZler kirjoitti:
CDI203 kirjoitti: Lähtö kohtaisesti automaati ja pieni bensakone ei sovi
Mulla on 2009 1.8 bensa w204 ja ei kyllä ole ikinä tuntunut sille ettenkö olisi 156 hevosvoimalla pärjännyt. Automaatti vaihtaa hyvin (5vaihteinen) ja ohitukset sujuvat mielestäni hyvin ripeästi. Kai se on mihin tottuu sitten.
Eikös tuohon vaikuta pikemminkin automaatin toiminta kuin mottorin?

Nykyaikainen automaatti (vaikkapa ZF-8 ) toimii vaatimattomankin moottorin kanssa oikein miellyttävästi. Auto tekee sen mihin, MOOTTORIN kyvyt riittävät, ja vieläpä kuljettajan kannalta hyvin vaivattomasti. Ellei moottori riitä, ei sitä voi manuaalivaihteistolla korjata.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
nix0n
aktiivimeseläinen
Viestit: 1286
Liittynyt: 08.3.2013 13:44
Paikkakunta: Kymi

Viesti Kirjoittaja nix0n »

En tiedä mikä tomaatti on kompuran jatkeena W204. Omassa 230kompurassa W203 M271 koneella ja 5lovisella sähkölootalla pelasi hyvin. Talvella tuotti ongelmia jos halusi päästä rekasta ohi. Enemmän kun painoi kaasua niin rykäs pienempää silmään ja sitten vilkkui taulussa luistonesto. Muuten pärjäsin ihan kivasti tuolla yhdistelmällä mitä vuoden sillä ajoin. Mitä nyt siihen vaihettiin ketju, kiristin ja rattaat jossain 100tkm kohdalla :D
-S204 350cdi 4matic -11
-W124 300D tomaatti -91 (projekti)
-EX S211 320cdi -07, VW Golf gtd farkku -16, S204 350cdi amg -10, W124 300E Sportline -91, W203 230Kompressor Avantgarde Sport -05, BMW E61 530dA -05, Saab 9-5 Aero -02
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W204 / R171, sedan, farmari, avo”