1977 Ranchero GT Brougham.Vanja-eno kirjoitti:Siis ongo duo LTD II:n? lava-vekotin? Komia on juu keula. Se on aina plussaa kun MoPar vaihtuu FoMoCo tuotteeseen
Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)
Volvoilijoille varmaan tulee ihan järkyttävänä yllätyksenä, kun kerron, että V70:n etupäästä kuuluu epämääräistä kolinaa
Nostin keulaa ilmaan, tarkistin pultit ja mutterit, heiluttelin niveliä, ihmettelin puslia, ja kokeilin samat hommat myös rampeille ajettuna. Ainut mitä keksin, on että toisen puolen tukivarsi on paljon lähempänä etukelkkaa kuin toisen puolen, vaikka molemmat tukivarret ovat pusliin nähden samalla kohdalla, ts. pusla näyttäisi kantavan ihan ok.
Edit: toinen pusla on asennettu nurinpäin
Korjaamoaikaa tuntui olevan tarjolla kahden viikon päähän. Jonoa pukkaa.
Edit2: löytyi ihan hirmu pätevän oloinen korjaaja, jonka konsulttiavun turvin ajellaan toistaiseksi ja sitten viedään auto sinne remonttiin elokuun puolella.
Nostin keulaa ilmaan, tarkistin pultit ja mutterit, heiluttelin niveliä, ihmettelin puslia, ja kokeilin samat hommat myös rampeille ajettuna. Ainut mitä keksin, on että toisen puolen tukivarsi on paljon lähempänä etukelkkaa kuin toisen puolen, vaikka molemmat tukivarret ovat pusliin nähden samalla kohdalla, ts. pusla näyttäisi kantavan ihan ok.
Edit: toinen pusla on asennettu nurinpäin
Korjaamoaikaa tuntui olevan tarjolla kahden viikon päähän. Jonoa pukkaa.
Edit2: löytyi ihan hirmu pätevän oloinen korjaaja, jonka konsulttiavun turvin ajellaan toistaiseksi ja sitten viedään auto sinne remonttiin elokuun puolella.
Semmoinen jännä kuviohan tässä olisi ehkä mietittävänä, kun naapuri olisi laittamassa paaliiin romutuspalkkion takia yhtä käyttöautona potentiaalisesti mielenkiintoista autoa (ei siis millään tavalla muuten sykähdyttävä kulkine), ja tuo Prelude nyt ei tuosta varsin ole edennyt, NIIN on tässä pyörinyt ajatus mielessä että pitäsköhän ehdottaa vaihtokauppaa...
Mikähän diagnoosi tälle jatkuvalle vatuloinnille löytyis
Mikähän diagnoosi tälle jatkuvalle vatuloinnille löytyis
Big Wheels tuli nähtyä ja koettua. Kahdeksan tuntia autojen katselua ja ihmettelyä aurinkoisessa säässä meni kuin siivillä. Ranchero meinasi nostella vähän lämpöjä alueelle jonottaessa, mutta sallituissa rajoissa vielä pysyttiin. Muutamia höyrykoneita näkyi alueelle saapuvan, ja useassa autossa oli jo pelti vedetty raolleen. Villihevosia, rupeavat käymään kuumana kun eivät pääse laukkaamaan.
Reilu kakskymppiä vielä puuttuu, että voidaan julistaa sisäänajetuksi. Joutanee myyntiin tuon remontin jälkeen, bensapelillä pärjättäs ihan hyvin näillä ajoilla. Siitäpä jollekin kelpo kulkupeli kohtuuhintaan?
Vaan olipas jännä asiakaspalvelukokemus, kun soitin paikalliseen kierrätysyritykseen romuautoasioista.
Minä: "Arvelin varmistaa, että saahan teiltä sen virallsen romutustodistuksen, kun yrityksenne ei ole tuolla Suomen Autokierrätyksen kotisivuilla valtuutettujen vastaanottopaikkojen listalla. Tästä läheltä näkyy olevan vain Leppävir-"
Asiakaspalvelija: "No vie sinne Leppävirralle sitten! Minulla on tässä paperitöitä! Tämä asia on loppuunkäsitelty *luuri korvaan*"
Ensireaktio oli että mitvit, joka vaihtui suuttumuksen kautta huvittuneisuuteen. Saahan sitä paha päivä olla, ei siinä mittään, vaan ei sitä nyt asiakkaille tarvihtis purkaa. Soitin sitten toiselle paikalliselle toimijalle, joka kertoi että juu, saa virallisen lapun, ja kysyi että tullaanko heti illalla hakemaan.
Vaan olipas jännä asiakaspalvelukokemus, kun soitin paikalliseen kierrätysyritykseen romuautoasioista.
Minä: "Arvelin varmistaa, että saahan teiltä sen virallsen romutustodistuksen, kun yrityksenne ei ole tuolla Suomen Autokierrätyksen kotisivuilla valtuutettujen vastaanottopaikkojen listalla. Tästä läheltä näkyy olevan vain Leppävir-"
Asiakaspalvelija: "No vie sinne Leppävirralle sitten! Minulla on tässä paperitöitä! Tämä asia on loppuunkäsitelty *luuri korvaan*"
Ensireaktio oli että mitvit, joka vaihtui suuttumuksen kautta huvittuneisuuteen. Saahan sitä paha päivä olla, ei siinä mittään, vaan ei sitä nyt asiakkaille tarvihtis purkaa. Soitin sitten toiselle paikalliselle toimijalle, joka kertoi että juu, saa virallisen lapun, ja kysyi että tullaanko heti illalla hakemaan.
Joo-o. Olin koko elokuun lomalla. Aika meni lähinnä omakotiharrastamiseen, eli pihatöihin sun muihin puuhasteluihin, mutta ennättipä tuota autoharrastustakin pitämään yllä.
Honda meni romuksi, ja romutuspalkkio meni naapurin autonostoon hyödyksi. Naapurin romuksi aikoma Carina E on nyt ollut minun käytössä toista viikkoa. Isompi, hiljaisempi, mukavampi ja tehokkaampi kuin Corolla, ja talouden vähiten ajettu auto tällä hetkellä (300 tkm). Vähän kaarissa ja apukuskin puolen ovien helmoissa ruostetta. Sisältä tosi siisti, kun ensin käytti 4 tuntia putsaamiseen.
Fordin lavan hioin ja maalasin pohjamaalilla. Pinnalle tulee vielä epoksi ja polyuretaani.
Volvoon vaihdettiin alatukivarsien puslat, iskareiden yläpäät, oikea vetoakseli ja jarrukilpi. Ja uudet kesärenkaat (Linglong Greenmax). Ennen remontteja oli tarkoitus myydä tämä. Nyt ei kannata, sen verran paloi rahaa. Ja onhan tuolla kyllä hyvä nyt ajaa - ei kolise eikä kilise, ja kulkee kuin juna.
Kuvia? Tulee, juu. Ei kannata henkeä pidättää ehkä.
Edit: lisäsin Tojotasta kuvan
Honda meni romuksi, ja romutuspalkkio meni naapurin autonostoon hyödyksi. Naapurin romuksi aikoma Carina E on nyt ollut minun käytössä toista viikkoa. Isompi, hiljaisempi, mukavampi ja tehokkaampi kuin Corolla, ja talouden vähiten ajettu auto tällä hetkellä (300 tkm). Vähän kaarissa ja apukuskin puolen ovien helmoissa ruostetta. Sisältä tosi siisti, kun ensin käytti 4 tuntia putsaamiseen.
Fordin lavan hioin ja maalasin pohjamaalilla. Pinnalle tulee vielä epoksi ja polyuretaani.
Volvoon vaihdettiin alatukivarsien puslat, iskareiden yläpäät, oikea vetoakseli ja jarrukilpi. Ja uudet kesärenkaat (Linglong Greenmax). Ennen remontteja oli tarkoitus myydä tämä. Nyt ei kannata, sen verran paloi rahaa. Ja onhan tuolla kyllä hyvä nyt ajaa - ei kolise eikä kilise, ja kulkee kuin juna.
Kuvia? Tulee, juu. Ei kannata henkeä pidättää ehkä.
Edit: lisäsin Tojotasta kuvan
Viimeksi muokannut boogieman, 03.9.2015 10:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Niijuu, pitihän sitä pari lomapäivää käyttää autojen kasaankursimiseen. Tuli todettua, että huonosta hitsaajasta tulee hyvä tinaaja
Ei meinaan paljon tippunut maahan knöölejä, vaikka välillä piti tinaa taputella vaaka- ja pystypintojen lisäksi ihan tyystin nurinperin oleviin pintoihin.
On muuten tinatankojen hinnat nousseet ihan pirusti muutamassa vuodessa. Aiemmin maksovat alta kympin, nyt liki 14 euroa zipale.
Ei meinaan paljon tippunut maahan knöölejä, vaikka välillä piti tinaa taputella vaaka- ja pystypintojen lisäksi ihan tyystin nurinperin oleviin pintoihin.
On muuten tinatankojen hinnat nousseet ihan pirusti muutamassa vuodessa. Aiemmin maksovat alta kympin, nyt liki 14 euroa zipale.
Luulis halapuvan kun lyijyä ei saa ennää juur käyttää teollisuuden juotosrosesseissa. Eikun se on tieten se suur menekki akkuloihin kun kaikki pittää toimia sähöllä nyky-yhteiskunnassa, se on kyllä ihimeellistä tuo höyrykoneiden tarpeeton karsastaminen
Millähän sitä sitten kylykeä kolovataan kun päättäävät lakata myymästä eutektista tina-lyijyseosta kokonansa
Reuhakkaan näkönen on muuten voortsonni
Millähän sitä sitten kylykeä kolovataan kun päättäävät lakata myymästä eutektista tina-lyijyseosta kokonansa
Reuhakkaan näkönen on muuten voortsonni
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
-Kuluttaa muttei kulje
Pittää palata vanhoihin hyviin konsteihin ja taputella kanaverkosta ja pakkelista paikat
Ärree kiesi on, ja hirmuset takaläski ja pomminkestävä Fordin 9" perä. En tiijä onko lukkoa, vaan kummasti tuo kahta rantua kotitiehen piirtää. Asvaltilla sutimisseen ei sentään tehot riitä. Vielä.
Ensmäistä kertaa kun Rancherolla piti parkkiin vekslata, niin meinas tulla tenkkapoo: hämmentimessä kun on kaks lukkoo, ja niitä pittää sopivasti renkutella aina tieltä pois, että saapi oikeet pykälät silimään. Ne on nämä wannabe-suoranajulaitteet erikseen, ne eijjoo heleppoja vuan sitäkin parempia
Ärree kiesi on, ja hirmuset takaläski ja pomminkestävä Fordin 9" perä. En tiijä onko lukkoa, vaan kummasti tuo kahta rantua kotitiehen piirtää. Asvaltilla sutimisseen ei sentään tehot riitä. Vielä.
Ensmäistä kertaa kun Rancherolla piti parkkiin vekslata, niin meinas tulla tenkkapoo: hämmentimessä kun on kaks lukkoo, ja niitä pittää sopivasti renkutella aina tieltä pois, että saapi oikeet pykälät silimään. Ne on nämä wannabe-suoranajulaitteet erikseen, ne eijjoo heleppoja vuan sitäkin parempia
Anteeksi, laiskotti, en jaksa kaivella suoraan kuviksi mutta klikkailkaa linkkejä.
Tämä nyt on vielä vanaha kuva, sillä apukuskinpuoleinen sisäloksukin on jo irti, ja pakosarjojen irroitus täydessä tohinassa.
https://goo.gl/photos/XnQnmZFtfu7wGMW69
Konepelti lähti kätevästi* yhden miehen voimin, joskin moottorinosturin avulla.
https://goo.gl/photos/scYfoioqEj7wRrA36
*"kätevästi" tarkoittaa tässä yhteydessä monen illan hirmuista puuhastelua, noitumista, ihmettelyä, nikkarointia ja temuamista näin isoille autoille liian pienessä tallissa
Tämä nyt on vielä vanaha kuva, sillä apukuskinpuoleinen sisäloksukin on jo irti, ja pakosarjojen irroitus täydessä tohinassa.
https://goo.gl/photos/XnQnmZFtfu7wGMW69
Konepelti lähti kätevästi* yhden miehen voimin, joskin moottorinosturin avulla.
https://goo.gl/photos/scYfoioqEj7wRrA36
*"kätevästi" tarkoittaa tässä yhteydessä monen illan hirmuista puuhastelua, noitumista, ihmettelyä, nikkarointia ja temuamista näin isoille autoille liian pienessä tallissa
Se tuota juu.
Oottelin kotiväkeä saapuvaksi kauheimmista jouluhoilotuksista. Polttelin pari klapia leivinuunissa että saapi illankahjussa lyyvä nachot juustojen ja salsan kera kärventymään. On suunmyötästä evästä se, aijai. Hyvä on leffaa kahtoissa sitä rinnuksille ja partaansa tuhrustella.
Ajovat pihhaan. Ensimmäisenä kun ovi käy niin kuuluu että "Volvo haisee pahalle". No tottahan se löyhkää, kun tiisseli on. Oli kuulemma eri katku. Ei kait siinä, vähän jottain vaatetta niskaan ja vilikasemmaan. Kello oli 19:10.
Kello 22:05 oon pesemässä käsiä. Illan ohjelma:
- Volvon takajarru purettu auki ja todettu, että männän suojakumissa on reikä, jonka kautta sylinteriin on päässyt likaa ja kosteutta -> kaputt.
- Lasten turvaistuimet siirretty tojotaan
- Kiitelty itseä siitä, mitenkä viksusti tuli tehtyä kun hommasin vara-auton
- Huomattu, että vara-auton ovet ovat ihan aikuisten oikeasti jäätyneet kiinni
- Saatu revittyä kuskin ovi auki vain jotta voin todeta, että ovi ei enää pysy kiinni
- Saatu katkottua kohtuullinen määrä muovikiinnikkeitä ovipahvista, jotta lukkoon pääsee käsiksi
- Rötvätty aseöljyä lukkoon ja saatu ovi taas pysymään kiinni
- Todettu, että auto ei lähde käyntiin, koska virta on paennut lämpimämpiin olosuhteisiin.
- Laitettu akku latautumaan
Söin sitten leipää.
Oottelin kotiväkeä saapuvaksi kauheimmista jouluhoilotuksista. Polttelin pari klapia leivinuunissa että saapi illankahjussa lyyvä nachot juustojen ja salsan kera kärventymään. On suunmyötästä evästä se, aijai. Hyvä on leffaa kahtoissa sitä rinnuksille ja partaansa tuhrustella.
Ajovat pihhaan. Ensimmäisenä kun ovi käy niin kuuluu että "Volvo haisee pahalle". No tottahan se löyhkää, kun tiisseli on. Oli kuulemma eri katku. Ei kait siinä, vähän jottain vaatetta niskaan ja vilikasemmaan. Kello oli 19:10.
Kello 22:05 oon pesemässä käsiä. Illan ohjelma:
- Volvon takajarru purettu auki ja todettu, että männän suojakumissa on reikä, jonka kautta sylinteriin on päässyt likaa ja kosteutta -> kaputt.
- Lasten turvaistuimet siirretty tojotaan
- Kiitelty itseä siitä, mitenkä viksusti tuli tehtyä kun hommasin vara-auton
- Huomattu, että vara-auton ovet ovat ihan aikuisten oikeasti jäätyneet kiinni
- Saatu revittyä kuskin ovi auki vain jotta voin todeta, että ovi ei enää pysy kiinni
- Saatu katkottua kohtuullinen määrä muovikiinnikkeitä ovipahvista, jotta lukkoon pääsee käsiksi
- Rötvätty aseöljyä lukkoon ja saatu ovi taas pysymään kiinni
- Todettu, että auto ei lähde käyntiin, koska virta on paennut lämpimämpiin olosuhteisiin.
- Laitettu akku latautumaan
Söin sitten leipää.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
boogieman kirjoitti:Se tuota juu.
Oottelin kotiväkeä saapuvaksi kauheimmista jouluhoilotuksista. Polttelin pari klapia leivinuunissa että saapi illankahjussa lyyvä nachot juustojen ja salsan kera kärventymään. On suunmyötästä evästä se, aijai. Hyvä on leffaa kahtoissa sitä rinnuksille ja partaansa tuhrustella.
Ajovat pihhaan. Ensimmäisenä kun ovi käy niin kuuluu että "Volvo haisee pahalle". No tottahan se löyhkää, kun tiisseli on. Oli kuulemma eri katku. Ei kait siinä, vähän jottain vaatetta niskaan ja vilikasemmaan. Kello oli 19:10.
Kello 22:05 oon pesemässä käsiä. Illan ohjelma:
- Volvon takajarru purettu auki ja todettu, että männän suojakumissa on reikä, jonka kautta sylinteriin on päässyt likaa ja kosteutta -> kaputt.
- Lasten turvaistuimet siirretty tojotaan
- Kiitelty itseä siitä, mitenkä viksusti tuli tehtyä kun hommasin vara-auton
- Huomattu, että vara-auton ovet ovat ihan aikuisten oikeasti jäätyneet kiinni
- Saatu revittyä kuskin ovi auki vain jotta voin todeta, että ovi ei enää pysy kiinni
- Saatu katkottua kohtuullinen määrä muovikiinnikkeitä ovipahvista, jotta lukkoon pääsee käsiksi
- Rötvätty aseöljyä lukkoon ja saatu ovi taas pysymään kiinni
- Todettu, että auto ei lähde käyntiin, koska virta on paennut lämpimämpiin olosuhteisiin.
- Laitettu akku latautumaan
Söin sitten leipää.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Nonnii, nyt on uusi satula. Pitää joskus joutoajalla purkaa tuo vanha ja katsoa että onko se vielä elvytettävissä.
Perjantaina korjaamolle, uusintaleimalle & myyntiin. Siitä saapi seuraava omistaja tolokun kiesin. Meille tullee pensapeli kun ei nuita kilometrejä kerry oikein että sais dieselautoilusta kannattavaa.
Perjantaina korjaamolle, uusintaleimalle & myyntiin. Siitä saapi seuraava omistaja tolokun kiesin. Meille tullee pensapeli kun ei nuita kilometrejä kerry oikein että sais dieselautoilusta kannattavaa.
Juu, tässä on nyt reilu viikko tahkottu tietä Priuksella. Ostokrapulaa ei kuulu vieläkään, vaikka rahaa piti aikamoinen nippu latoa myyjän näppiin Volvon avainten viereen. Heleppo ajaa, halvat vakuutukset, pieni vuosittainen vero, pieni kulutus, ja todella hyvin tilaa sisällä. Ensimmäinen auto tämä on jonka oston jälkeen minulle tuli entistä kamalampi autokuume. Ehdotinkin jo kotona että ostetaan kakkosautoksi hybridi-Yaris. Aika tiukka "EI" tuli vastauksena Pitää säästellä sukanvarteen ja käydä vaan ostamassa, kyllä se siitä tasottuu...
29 asteen pakkanen ei vaikuttanut toimintaan mitenkään, mitä nyt kulutus toki hieman nousee kun sähkövastukset mollottaa kuumina että saa kabiiniin kuumaa, ja polttomoottori käy koko ajan että pysyy jäähdytysnesteen lämpötila tavoitelluissa lukemissa. Starttina on toinen hybridijärjestelmään kuuluvista sähkömoottoreista, joten voimaa ja sähköä piisaa kyllä.
Toiveena on saada tällä investoinnilla huolettomia kilometrejä. Aika näyttää.
Jos Toyotan voimansiirron toiminta kiinnostaa, käy hämmentämässä tätä Flashilla tehtyä animaatiota: http://eahart.com/prius/psd/
29 asteen pakkanen ei vaikuttanut toimintaan mitenkään, mitä nyt kulutus toki hieman nousee kun sähkövastukset mollottaa kuumina että saa kabiiniin kuumaa, ja polttomoottori käy koko ajan että pysyy jäähdytysnesteen lämpötila tavoitelluissa lukemissa. Starttina on toinen hybridijärjestelmään kuuluvista sähkömoottoreista, joten voimaa ja sähköä piisaa kyllä.
Toiveena on saada tällä investoinnilla huolettomia kilometrejä. Aika näyttää.
Jos Toyotan voimansiirron toiminta kiinnostaa, käy hämmentämässä tätä Flashilla tehtyä animaatiota: http://eahart.com/prius/psd/
Noista planeettaapyöristä menee pää pyörälleboogieman kirjoitti:
Jos Toyotan voimansiirron toiminta kiinnostaa, käy hämmentämässä tätä Flashilla tehtyä animaatiota: http://eahart.com/prius/psd/
Pakkasta on piisannut ihan riittävästi.
Carina seisoo hangessa. Latasin akkuakin (tai ainakin yritin ladata, en tiedä menikö sinne mitään kun Ctek vilkutteli ihan omiaan), mutta käyntiin en ole kokeillut. Kyllä se lähtee jos virtaa riittää.
Corolla sanoi startaessa surullisesti *vöy* ja lähti käyntiin. Vaihdekepin suojapussi oli melko jämäkkä, ja pakkia sai eilen kokeilla useammankin kerran päälle ennenkuin suostui menemään.
Prius, no, katso itse (kylläkin päivällä otettu pätkä, ei ihan niin kylmää):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7pjFlPcoMWM[/youtube]
Parina yönä olleet liki kolmenkympin pakkaset kyllä kangistavat hybridiäkin; ei tuo voimansiirto tuossakaan ihan niin jouhevasti toimi kuin pienemmällä pakkasella.
Carina seisoo hangessa. Latasin akkuakin (tai ainakin yritin ladata, en tiedä menikö sinne mitään kun Ctek vilkutteli ihan omiaan), mutta käyntiin en ole kokeillut. Kyllä se lähtee jos virtaa riittää.
Corolla sanoi startaessa surullisesti *vöy* ja lähti käyntiin. Vaihdekepin suojapussi oli melko jämäkkä, ja pakkia sai eilen kokeilla useammankin kerran päälle ennenkuin suostui menemään.
Prius, no, katso itse (kylläkin päivällä otettu pätkä, ei ihan niin kylmää):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7pjFlPcoMWM[/youtube]
Parina yönä olleet liki kolmenkympin pakkaset kyllä kangistavat hybridiäkin; ei tuo voimansiirto tuossakaan ihan niin jouhevasti toimi kuin pienemmällä pakkasella.
Pari viikkoa ajeltu. Pidempään kestäneet kovat pakkaset tekivät tosiaan voimansiirrosta hieman kulmikasta; siirtymä voimanjaossa bensakoneen - tai ICE:n, kuten tuota hienosti kutsutaan - ja sähkömoottorin välillä ei aina ollut ihan mahdottoman sulavaa. Kuitenkin jo -20 asteen kelit normalisoivat tilanteen. Lämmintä riitti joka säällä ihan tarpeeksi. Ei tämä mihinkään Volvo-luokkaan sisälämmön puolelta pääse, mutta varsinkin sisätilanlämppärillä alkuun avustettuna matkat sujuivat ihan kohtuullisessa sisälämpötilassa.
Päällimmäisenä on yhäkin esillä ajamisen helppous ja vaivattomuus. Priuksen kokonaismassa on 1725 kg, eli mikään keijukainen tämä ei ole, mutta kyllä tuo sähkömoottorin vääntö ja portaaton vaihteisto tekee liikkumisesta hirmuisen kevyttä. Tätä vaikutelmaa tehostaa osaltaan melkolailla kevyt ohjaus. Pitoa tuntuu riittävän erittäin hyvin (HKPL 5 alla), ja toisaalta tuo voimansiirto helpottaa liikkeellelähtöjä, kun veto pysyy tasaisena koko ajan. Luistoneston valon olen saanut yhden kerran syttymään kun oikein tahallaan revitin että toimiiko se järjestelmä edes...
Alkuun jännitti, että mitenkä tuohon hieman poikkeavaan mittaristonäkymään tottuu, mutta eipähän tuossa ollut parin päivän hämmästelyn jälkeen enää mitään outoa.
Stereot ovat aika mitättömät. Bassopäätä ei löydy ajomelun peittämiseksi.
Ajovalot ovat todella hyvät. Valoa piisaa sekä leveyden että pituuden osalta paremmin kuin V70:ssä lisäpitkien kera.
Seuraavaksi pitää perehtyä tarkemmin auton sielunelämään OBD:n ja Torquen (Android, täysversio) avulla.
Päällimmäisenä on yhäkin esillä ajamisen helppous ja vaivattomuus. Priuksen kokonaismassa on 1725 kg, eli mikään keijukainen tämä ei ole, mutta kyllä tuo sähkömoottorin vääntö ja portaaton vaihteisto tekee liikkumisesta hirmuisen kevyttä. Tätä vaikutelmaa tehostaa osaltaan melkolailla kevyt ohjaus. Pitoa tuntuu riittävän erittäin hyvin (HKPL 5 alla), ja toisaalta tuo voimansiirto helpottaa liikkeellelähtöjä, kun veto pysyy tasaisena koko ajan. Luistoneston valon olen saanut yhden kerran syttymään kun oikein tahallaan revitin että toimiiko se järjestelmä edes...
Alkuun jännitti, että mitenkä tuohon hieman poikkeavaan mittaristonäkymään tottuu, mutta eipähän tuossa ollut parin päivän hämmästelyn jälkeen enää mitään outoa.
Stereot ovat aika mitättömät. Bassopäätä ei löydy ajomelun peittämiseksi.
Ajovalot ovat todella hyvät. Valoa piisaa sekä leveyden että pituuden osalta paremmin kuin V70:ssä lisäpitkien kera.
Seuraavaksi pitää perehtyä tarkemmin auton sielunelämään OBD:n ja Torquen (Android, täysversio) avulla.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Rengasmelu lienee aika kova? Ainakin appiukon Auris on aivan kamalan äänekäs.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Sehän on ihan vertailukohteesta kiinni. Minusta V70 oli kovaäänisempi. Tietty melun taajuudellakin on osuutensa vaikutelmaan. Toki nastojen rapina kantautuu asfaltilla sisään. Muuten sisämelu on erittäin kohtuullinen, tai ainakin sen taajuus sellainen, että autossa voi keskustella ihan normaaliäänellä matkavauhdeissakin.bercedes menz kirjoitti:Rengasmelu lienee aika kova? Ainakin appiukon Auris on aivan kamalan äänekäs.
-
- aktiivimeseläinen
- Viestit: 1673
- Liittynyt: 22.6.2012 8:29
Oho! Mä muistan jostain lukeneeni, että V70 ja S60 olivat aikanaan luokkansa hiljaisimmat autot. Muistankohan väärin? Omaan korvaan myös noi mainitut Volvot on hiljaisia.boogieman kirjoitti:Sehän on ihan vertailukohteesta kiinni. Minusta V70 oli kovaäänisempi. Tietty melun taajuudellakin on osuutensa vaikutelmaan. Toki nastojen rapina kantautuu asfaltilla sisään. Muuten sisämelu on erittäin kohtuullinen, tai ainakin sen taajuus sellainen, että autossa voi keskustella ihan normaaliäänellä matkavauhdeissakin.bercedes menz kirjoitti:Rengasmelu lienee aika kova? Ainakin appiukon Auris on aivan kamalan äänekäs.
Lexus RX 450h Luxury -21
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms