Puukimänin puuhanurkka (in Toyota we trust)

Täällä voit keskustella ja esittää kysymyksiä muistakin merkeistä kuin Mercedes-Benzistä.
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

On kyllä komia hilux, mietinkin että menikö kaupan vai miten kävi. Onko pumppu nyt ehjättynä?
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Jes__se kirjoitti:On kyllä komia hilux, mietinkin että menikö kaupan vai miten kävi. Onko pumppu nyt ehjättynä?
Tihkuttaa vieläkin, mutta laittelin sen edestä puretut romut takaisin että sain ajokuntoon.

Saapi sen poiskin toki ostaa. Ostaisin sitten toisen veturin trailerille.
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Parina iltana jo vähän tosta haaveilinkin mutta ei oikeen ole rahhoo eikä tarvetta eikä paikkaa eikä kiinnostusta japseihin.

Mutta olishan se kyllä kiva... Mitä hommaa siinä oli leimalle?
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Jes__se kirjoitti:Parina iltana jo vähän tosta haaveilinkin mutta ei oikeen ole rahhoo eikä tarvetta eikä paikkaa eikä kiinnostusta japseihin.
Lähtökohdat ovat siis kunnossa hyvälle autohankinnalle :ope:
Jes__se kirjoitti:Mutta olishan se kyllä kiva... Mitä hommaa siinä oli leimalle?

Ei kerrassaan mittään.
pumpun vuoto ja jarrujen herkistely

Eiku ajella konttorille ja katsastajan ylisanojen kiroilun kun dieseliä tippuu silmään kaikuessa korvissa kohti auringonlaskua korjaamoa :kuski:
Jes__se
Viestit: 63
Liittynyt: 13.2.2012 3:13

Viesti Kirjoittaja Jes__se »

Nykkö se meni? Reippaalla tonnilla näytti olevan nettiautossa edellisen erittäin sopuisen hinnan sijaan :shock:
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Jes__se kirjoitti:Nykkö se meni? Reippaalla tonnilla näytti olevan nettiautossa edellisen erittäin sopuisen hinnan sijaan :shock:
Eekäkö samalla hinnalla sen saapi. Nyt on vaan niille helevetin tinkaajille riittävästi pelivarraa :lol:

Palsanmäkeläiset tarjoaa aina puolta riippumatta sitä mikä se lähtöhinta on, joten nyt kärsii tarjota ihan alta lipan ja vielä irtoo...
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Hilux on myyty. Vene lähti talvisäilöön. Kylläpä on tyhjä piha.

Äkkiseltään mietittynä ensimmäinen kerta viiteentoista vuoteen kun minulla on vain yksi auto. Aina on ollut kaksi, parhaimmillaan kuusi. Monenlaista auto on ollut. Päivitin ekaan viestiin autolistan.

Ensi viikolla tulee Yariksen tilalle toinen auto. Tekevät pikkuremontin ja muita käytännön järjestelyitä ensin. Aikani kuumeilin ja pähkäilin ja vatuloin, kävin koeajamassa kolmea ihan erilaista esitystä aiheesta, ja päädyin sitten tähän ratkaisuun. Perustelin hankinnan sillä, että kun ajot ovat nykyään pitkiä matkoja, mutta niitä ei ole kovin paljoa joten reilumpi kulutus ei haittaa, ja toisaalta kulutuksen vastapainoksi saa kohtuullisen etenemiskyvyn ja tuon kaivatun 750 kg jarruttoman vetopainon.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

Ikinä en oo soutuvenettä kummemmalla seilannut, eikä vesillä liikkumisesta ole mittään hajua
-Yritetään pysyä köli alassuin, ja keula toisinaan menosuuntaan.

-Vastaantuleva viittakeppi tai toinen ruorijuopu.. siis veneilijä ohitetaan yleensä oikealta tai vasemmalta ja liki. (voi kippistää yli laidan)

-Aallokossa edetään aina vasten puuskaa ettei tule merikipeäksi.

-Kalastaessa kannattaa kokeilla uutta langatonta lähiverkkoa ilman tukiasemia. Tuiki mielenkiintoista hakea verkkoa lähikaislikoista, kun sen köydeksi punoneet hauet on jo puolikypsiä.

-Kaikenikäiset moottorit toimivat jopa avomerellä jos ne käynnistyvät, vaikkei niitä olisi huollettu mitenkään, koskaan.

-Moottoriveneessä ei ole airoille tai melalle mitään virkaa, kuten ei muullekkaan turhalle tavaralle kuten pelastusliivit, äyskärit, pumput, ankkurit, sammutimet jne. Vievät vain solmun tai pari loppunopeudesta.

-Veneeseen ei tohi kusta ees humalassa, haisee pian vistottavalta. Pissiminen toimitetaan menettelyllä ns. täyslaidalta tulta, putki yläkorolla.

Melaa siis mekkoon ja kohti uusia kareja.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Helepporatsastajan ohjeilla ei mikään voi mennä pieleen :ope:

Vaan juu elikkäs. Yaris lähti, tämä tuli:
Kuva

Suzuki Grand Vitara 2.0 4WD JLX AAC

Ristiriipuntaan pysähtyy eteneminen, mutta muuten mennään meleko tukevasti etteenpäin, tarvittaessa alennusvaihteen voimin.

72 tkm nyt mittarissa, toivottavasti monta huoletonta kilometriä edessä. Mukava peli on ajella. Korkealta näkee kauas, isot renkaat hävittää pinnan röpelöt, ja pannussakin riittää puhtia kun muistaa herätellä kierrokset yli kolmen tuhannen. Pensaahan tämä vie kaiken mitä sille antaa, mutta A-luokassa matkustamistamisesta on ennenkin joutunut maksamaan korotettua taksaa.
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

boogieman kirjoitti:Helepporatsastajan ohjeilla ei mikään voi mennä pieleen :ope: .
No se voi vielä mennä siten pieleen, että unohtaa sen pienen seikan ettei ole Jeesus.

Uida pittää osata sillon kun kävellä tai lentää ei voi.

Vielä kun muistaa pioneerien teesit:

-Narua ei voi työntää.

-Vesi virtaa alaspäin.

-P4ska kelluu.

Alles gut. :idea:

Pioneerin neljäs teesi on sitten proteesi. :lol:

--------------------------------------------------------------------

Toiseen, ajankohtaisempaan aiheeseen:

Sukisukit on valmisteeltaan suht sitkiää sorttia vaikka ohutkuorisia. Pitkän päälle ehkäpä yhtä varma valinta kuin Datsun. Tiiä hänestä sitten ruotia paremmuudessaan kun molemmat ovat kestäneet omassa käytössä rikkoontumatta. Datsuni kyllä lopulta ratkes, mutta se oli käyttäjävirhe. Työnsin sen sinne minne se ei kuulu ja meleko tuuheeseen pöheikköön. Seuraamushan siitä myös tuli.
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Reilut 800 km tuli ajeltua pitkin pohjoista Savoa ja Karjalaa, ikäänkuin sisäänajona. Mäkisiä maanteitä tahkoaminen ja yksi Kolille kiipeäminen näkyi kalkulaattorissa lukuna 9 litraa per ajettu sata kilometriä. Tämä osuu varsin hyvin foorumeilta ja virallisemmistakin lähteistä saatuihin tuloksiin, eikä täten tule yllätyksenä.

Kävin nappaamassa autoliikkeeltä uudet talvikumit kyytiin. Tänään vien ne rengasliikkeelle vanteille laitttaviksi ja huomenna pyöräytetään auton alle. Ensimmäiset uudet alumiinivanteet mitkä ikinä ostan, ja nämäkin oli halvimmat mahdolliset :shock: :D

Ensimmäinen vikakin mahtui alkumatkaan: jälkiasennettu vakkari (AP800) lopetti toimimisen. Hienosti pelasi siihen asti, kun nappasin radion päälle. Samantien alkoi katkomaan kaasun annostelua, kunnes lopetti sen tyystin. Radion sammutus ei korjannut tilannetta; virrat kyllä menee päälle mutta cruise ei aktivoidu. Myyjän kanssa jo sovittiin asian korjaamiseen tähtäävistä toimenpiteistä, joten asia on hoidossa, jahka ennätän käyttämään autoa sähköpajalla.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Tämmönen iso sukisuki diisselinä on joskus kummitellut nettiauton hakujen seassa. Pitäisi koeajolle malttaa lähteä. Ei mikään möykky muttei minikään.

Mielenkiinnolla luen kokemuksia jatkossa tästäkin. Sisäkuvia?

Veljmies on ihan Priuksen lumoissa. Tykkää ja kilometrejä kertyy.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Decent TD ja Vredestein Arctrac SUV 225/70R16 alla
Kuva

Joen Rengas-Expertit möi vanteet, pyöräytti auton mukana tulleet uudet kumit niille ja vaihtoi renkaat vielä auton alle. Palvelu oli kautta linjan hyvää ja toiminta ripeää, ja hinnat kohdallaan. Suosittelen lämpimästi.

Aika vähän tulee sisälle renkaista melua. Nastojen rapina kuuluu lähinnä hitaissa vauhdissa. Tykkään tämän penkeistä: ovat siis semmoiset jenkkimallin lössykät, jotka eivät anna minkäänlaista tukea mutta ovat kuin nojatuolissa istuisi. Pitkäjalkaiselle istuinosa voi olla vähän lyhyt.

Sisäkuvia tulee kunhan on jonain hetkenä vähän vähemmän tavaraa kyydissä. Penkit on nyt kipattu ja nostettu etupenkkejä vasten. Tavaratilaa on aikalailla kivasti. Auto on sisältä paljon isompi mitä suht sirosta ulkonäöstä voisi äkkiseltään päätellä.

Vakkarin huoltoaika on varattu maanantaille.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Että menit sitten ostamaan bensiinikäyttöisen jaappanialaisen nelivedon? Ihime tyyppi :lol:

Aikas vähällähän tuo kulukee :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
XUX63
<b>Ylläpitäjä</b>
Viestit: 9732
Liittynyt: 30.9.2005 10:55
Paikkakunta: 90560

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

jovihava kirjoitti:Että menit sitten ostamaan bensiinikäyttöisen jaappanialaisen nelivedon?
Gaasua komissaario Pepponen! Valmiita sarjoja löytyy Suomesta parin kolmen tonnin väliin asennettuna. Eestissä kuulemma nelipyttyseen alle tonnin ja muutama satanen asennuksesta.

Jos haluaa päästä evukkaasti niin kyllähän jokaisessa sen verran on ropelihattua että kaasut asentaa itsekin:

https://www.youtube.com/watch?v=-MjC335grXs

Biokaasua sopparilla 2018 loppuun 89€/kk ja jopa on halapaa päästelyä. Vai onko tuo Sukuki niin uus että mennee takkuut? Minä kuolasin välillä Ruottista jottain tuommosia nelivetosia jaappanialaisia niin kuin Jovilla. Semmoinen ois oiva kapine kaasukäyttöisenä.
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus :)
W126 300SD -84 talviunilla.
EQE Työautona.

Kuva
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

jovihava kirjoitti:Että menit sitten ostamaan bensiinikäyttöisen jaappanialaisen nelivedon? Ihime tyyppi :lol:

Aikas vähällähän tuo kulukee :idea:
Minä lähtisin siitä, että se henkilö joka japanialaisen bensiinikäyttöisen nelivedon hankkii, ei missään tapauksessa ole oikeustoimikelpoinen saatikka oikeutettu hallitsemaan kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen soveltuvaa lisenssiä.

Eritoten pitkään ja alta kulmain tuijottaisin henkilöä, ken harhautuu hankkimaan ylivetoisen ajoneuvon, jossa sylinterit ovat ns. lepoasennossa eli pötköllään. Muta onneksi sellaiseen ei onneksi ole tarvinnut sortua... kenenkään? Ei? :toks: :shock:
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

XUX63 kirjoitti:
jovihava kirjoitti:Että menit sitten ostamaan bensiinikäyttöisen jaappanialaisen nelivedon?
Gaasua komissaario Pepponen! Valmiita sarjoja löytyy Suomesta parin kolmen tonnin väliin asennettuna. Eestissä kuulemma nelipyttyseen alle tonnin ja muutama satanen asennuksesta.

Jos haluaa päästä evukkaasti niin kyllähän jokaisessa sen verran on ropelihattua että kaasut asentaa itsekin:

https://www.youtube.com/watch?v=-MjC335grXs

Biokaasua sopparilla 2018 loppuun 89€/kk ja jopa on halapaa päästelyä. Vai onko tuo Sukuki niin uus että mennee takkuut? Minä kuolasin välillä Ruottista jottain tuommosia nelivetosia jaappanialaisia niin kuin Jovilla. Semmoinen ois oiva kapine kaasukäyttöisenä.
Vaikka paikallisesti kaasuntuotanto on ajoittain hyvinkin runsasta ja jopa sakeaa, ajoneuvokäyttöön soveltuvan kaasun jakelu täällä keskeisemmässä Suomessa (toisin kuin monilla syrjäseuduilla) on hyvin rajoittunutta, ja täten ajoneuvon voimanlähteenä tulee käyttää jotain yleisemmin saatavaa polttokelpoista ainetta, kuten moottoribensiini, dieselöljy, pöllö-öljy, pöllöt, hake, rahkasammal, kastelematta jääneet kukat ja pöydälle unohtunut ruisleipä.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Miten näiden uudempien sukisukien dieselit. Eivät taida olla omaa tuotantoa? Näin alkutalvesta miettii korkeampaa maavaraa ja neljää vetävää pyörää.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

boogieman kirjoitti:Ei? :toks: :shock:
:lol:

Eipä vaan, kyllä oli sittenkin hupi sladitella Preevialla kun surupapu lähti Rouvan ajoon taas huollon ja tankkauksen jälkeen 8)
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Eikös ne pötkötä Previassakin? Siinä vaan kaikki samaan suuntaan...

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Minen niistä Suzukin dieseleistä tiijä. Jätin tupaöljykäyttöiset kulkineet tyyten tässä valinnassa huomiotta, kun verotukselliset seikat puolsivat bensiiniä käyttövoimaksi.

Kaaheen kummallista ajaa nelivedolla liukkaalla. Paina kaasua, auto kulkee kovempaa. Mitä on tämä taikuus :shock:
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Ja kaarteessa painaa kaasua niin auto lähtee luisumaan sivuttain :?
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

jovihava kirjoitti:Ja kaarteessa painaa kaasua niin auto lähtee luisumaan sivuttain :?
Jep :lol:

Opetteluttaa vielä ehkä tovin. Onneksi ennusteiden mukaan tulee kohta tuommoinen seesteisempi hetki eli lämpimämpi ajanjakso, että voi housupyykkiä pestä ennen seuraavia jääkelejä.
Avatar
jovihava
Vanha Jäärä <br> Pimppaaja
Viestit: 7412
Liittynyt: 31.3.2007 23:22
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja jovihava »

Mulle pitäisi olla sellainen käänteinen Honda CRV, eli normaalisti takapotku mutta jos alkaa olla pidosta puutetta niin sitten etuset ottaisi mukaan :idea:
® Mesen linttaklubi
-Kuluttaa muttei kulje
Avatar
Easy Rider
hupimestari
Viestit: 8062
Liittynyt: 05.7.2007 19:15
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

Viesti Kirjoittaja Easy Rider »

jovihava kirjoitti:Mulle pitäisi olla sellainen käänteinen Honda CRV, eli normaalisti takapotku mutta jos alkaa olla pidosta puutetta niin sitten etuset ottaisi mukaan :idea:
Kuva

Siinä Joville käänteinen CRV. :D
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Easy Rider kirjoitti: Kuva

Siinä Joville käänteinen CRV. :D
Tässä näkyy tuontiautojen riskit. Siinä on Australian malli tuotu pohjoiselle pallonpuoliskolle. Japsi- ja brittituontien muutokset on vielä helppoja kun tarvitsee vaihtaa vain ohjaus toiselle puolelle, mutta nämä? Ihan järjetön työmaa.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Se tuota että juuh. Vierivä ostohousu ei sammaloidu.

Vaihdoin Suitsan Toyotaan, kun tuli noita muitakin ajoneuvovaihdoksia tässä ja vetoautosta tuli tarpeeton.

Matka taittuu nyt 2011 Avensis-farkulla. 1.8 pensa, manuaali, hinnat alkaen -varustelu. Mittarissa oli ostaessa 103 tkm. Maantiekulutus mitattuna 6,0, ajotietokoneen mukaan 5,9. Pystyn elämään tämän virhemarginaalin kanssa.

Hirmu mukava auto ajaa ja tilaa on enemmän kuin tarpeeksi.
Avatar
Pappi
<b>Moderaattori</b>
Viestit: 10554
Liittynyt: 30.9.2005 17:14

Viesti Kirjoittaja Pappi »

Vuosimalli ja korimalli täsmää. Moottori ei. Turvallisia kilometrejä.
Skodillac: Kuva Origami: Kuva
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

TM käyttötestissä on aikoinaan ollut 2010 1,8 Avensis.
Kehuttiin mm. CVT-vaihteistoa, hyvää lämmityslaitetta ja ohjausta. Viimeksimainittua sen verran varauksin että sitä on parannettu edellisestä mallista selvästi, mutta puoltamistaipumusta tien kaltevuuden mukaan on edelleen.
Etupenkkejä moitittiin, samaten takanäkyvvyttä (tutkat !)
Ajo-ominaisuudet "eivät ole mullistavat verrattuna kokoluokan parhaisiin" mutta edellisestä Avensiksesta selvästi parannettu.
Polttoaineenkulutus oli käyttötestissä ollut 7,64 litraa sadalle ja tässä kiiteltiin myös CVT-vaihteistoa, kuulemma pitää kierrokset alhaisina. Maantiejoa 55% ja testi oli 60tkm.
boogieman
aktiivimeseläinen
Viestit: 1500
Liittynyt: 08.11.2005 11:56
Paikkakunta: Pohjois-Karjala

Viesti Kirjoittaja boogieman »

Nyt mikään varsinainen mikään vika tai huonous ole, mutta tuossa huonosti auratulla syrjätiellä eilen ajellessa moottorin alta joku pohjamuovi antautui. Lie joku jääkokkare ollut mikä siihen kolahti. Yritin sitä iltasella katsella kohdalleen, vaan katselu ei riittänyt ja kaikki työkalut on muuton jälkeen niin hyvin organisoitu että jätinpä niikseen.

Sieltä se irtoaa jos on irrotakseen. Korjataan seuraavassa huollossa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Keskustelua muista merkeistä”