W203 facelift dieselin osto

Vastaa Viestiin
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

W203 facelift dieselin osto

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tällaista vaihtoehtoa on suunniteltu rouvalle käyttöautoksi. Mitä vikakohteita kannattaisi erityisesti tarkkailla?
Todennäköisesti farmarimalli ja 4 syl koneella ja automaatilla.
Facelift ilmeisesti on ruostesuojaukselta selvästi vanhempaa parempi?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ruoste. Myös ovien kiiltolistat yläosasta. Jostain syystä faceliftissä ne ruostuu. Vaihteiston toiminta, suuttimien pohjatiivisteiden vuotamattomuus. Etupään välykset, jouset ja iskarit.
aadolf
Viestit: 585
Liittynyt: 28.11.2010 12:13

Viesti Kirjoittaja aadolf »

tuollanen sport edition vois olla myynnissä -05 200cdi A aj.370tkm avatgarde varustetaso höystettynä sportti somisteilla. nappanahkaa yms.

Kuva
S211 270cdi -04
W166 350cdi -14
W126 280 -83 rojekti
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Moottorin suojamuovi taisi olla torxeilla kiinni. Eikös sen alta näe suoraan jos on joku suutin vuotanut? Vai pitääkö purkaa enemmän?

Entäs vaihdelaatikon toiminta? Vaihtaa normaalisti eikä nyi tasakaasulla?

Millaista hintaa aadolf on tuosta ajatellut ja missäpäin sijaitsee?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
204
Viestit: 662
Liittynyt: 19.4.2008 19:40

Viesti Kirjoittaja 204 »

Oisi sedan myynnissä ja hyvä auto ota yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa,on hyvä ja halpa.

karsaka@gmail.com
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

Tää on nyt jo kuudetta vuotta kestotestissä, joku 130 tkm ollut itselläni ajossa. Sen tarkemmin osaa mitään erityisiä vikakohteita osoittaa, mutta nyt kun tuossa yllä on jotain mainittu, niin taitavat suunnilleen pitää paikkansa.

Faceliftikään ei ole aivan immuuni ruosteelle, mutta erittäin paljon paremmin pistää hanttiin, kuin moni muu verrokki.
Samuli H kirjoitti:Moottorin suojamuovi taisi olla torxeilla kiinni. Eikös sen alta näe suoraan jos on joku suutin vuotanut? Vai pitääkö purkaa enemmän
Suojamuovi on painamalla kiinni, ylöspäin nykäisemällä nousee pois. Siitä näkee suoraan vuotopaikat, jos sellaisia on.

Hankkiessa kannattaa erityisesti tarkkailla, että väri on brilliantsilber, kilometrejä on alle 300 tkm ja että on siisti muutenkin.

Ohoh, sellainenhan tuo oma onkin. :shock: Jokohan tuo joutaisi eteenpäin? :kuume:


Edit: pitäähän minunkin yrittää etsiä pari kuvaa koneelta. Sen verran mieluinen kampe on ollut, että löytyy kuvia ainoastaan ratin takaa. Lämmintä on näköjään kesällä ollut:

Kuva

Auto näyttää ulkoa kuitenkin suunnilleen tältä, paitsi että on farmari:

Kuva
sipi
Viestit: 479
Liittynyt: 07.1.2007 21:42

Viesti Kirjoittaja sipi »

Isk, tuohan on Väyrynen :twisted:
Avatar
isk
<b>Säätäjä</b>
Viestit: 998
Liittynyt: 21.4.2006 19:02
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja isk »

sipi kirjoitti:Isk, tuohan on Väyrynen :twisted:
Ei se sen vika ole. Kaikista autoistahan tulee vanhoina ooppeleita, toiset ovat vaan edistyneempiä. 8)
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

204 kirjoitti:Oisi sedan myynnissä ja hyvä auto ota yv:llä yhteyttä jos kiinnostaa,on hyvä ja halpa.

karsaka@gmail.com
Pitää olla farmari, siitä ei kuulemma tingitä.



Käytiin tänään kahta katsomassa. Toinen oli 200 ja toinen 220. Onko noissa 200 ja 220 eroja esim äänieristyksessä? Tuntui että 220 on selvästi hiljaisempi moottoriääniltään, aiemminkin olen tämän suuntaista ollut havaitsevinani.
Muutenkin tuo 220 tuntui selvästi jämäkämmältä mutta yli 300000 ajetuissa taitaa yksilöt jo erottua toisistaan. Molemmat kuitenkin erittäin siistejä autoja.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
ruf
Viestit: 15
Liittynyt: 15.10.2013 14:29

Viesti Kirjoittaja ruf »

Hei Samuli, tässä jotain mietteitä w203 facelift 220cdi farkusta.

Olen omalla ajanut nyt reilu vuoden aikana 147tkm--->170tkm.

Varustelutaso on omassa avantgarde, siihen en ota kantaa, että onko se hyvä asia, mutta yksittäisistä lisävarusteista bi-xenon valot ovat ehdoton vaatimus, ortopedipenkit ovat myös todella hyvät isollekkin miehelle.

Eroa 200cdi ja 220cdi malleissa on kytkimessä (jos manuaali) ja moottorissa. Kytkin on pienempi ja moottorista puuttuu tasapainotusakseli 220 on se akseli.

En itse usko, että äänieristyksessä olisi eroja.

Vaimosi on fiksu jos sanoo, että farmari pitää olla, onhan se paljon hienomman näköinenkin ja monikäyttöisempi.

Omani ei ole myynnissä, koska todettu idioottivarmaksi laitteeksi ja se on manuaalivaihteinen. Alustan kovuus kyllä ärsyttää välillä rajusti. Citikka seuraavaksi, c6 malli kiinnostaa....
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Kiitos ruffille mielipiteestä. Kyllä nuo mieleisiä oli mitä käytiin katsomassa.

Mitenkä tuo 270 kone? Yhtä sellaista mennään huomenna katsomaan mutta onko siinä kulut tai kulutus paljon suurempi kuin neloskoneissa?
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Samuli H kirjoitti:
Mitenkä tuo 270 kone? Yhtä sellaista mennään huomenna katsomaan mutta onko siinä kulut tai kulutus paljon suurempi kuin neloskoneissa?
No on. Mutta on on vedotkin ihan eri luokkaa. Aikanaan kun väykkyä ostin, olin ensin ajanut noita kaksatasia, kun koitin tota 270:stä totesin että paluuta ei ole, pakko saada vitonen (tai kutonen). Kulutus nousee puolesta litrasta litraan satsella per muki. Kuluissa ei liene voi sanoa eroa, yks sylinteri ruiskuineen enempi vikaantumassa (ja joskus kuulemma nimenomaan joku tietty sylinteri mikä urvahtaa jostain hämrästä syystä).

Ja edelliseen farkkuihannointiin oma kommentti; jos v*ttu PIENTÄ lisätilaa ei tartte (oletetaan että löytyy kaatuvat penkit, ne on kyllä oikeesti harvinaisia sedaneissa), miks hankkia ruumisauto, siks rumia ne on omaan silmään :twisted: Siks aikanaan hankinkin E-sarjalaisen, meni rattaat ja muut takapaksiin... Nythän ihan nätistä CLA.stakin julkaistiin joku tanan shootinbrake :( Ei kai auta kun pelätä että CL:stäkin ( W216sta oon kuolannu jo pitkään) tulee vielä sellanen... yök... :lol:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W203 270CDI
Viestit: 14
Liittynyt: 30.11.2014 8:51

Viesti Kirjoittaja W203 270CDI »

Laitoin tommosen 255tkm ajetun 270CDI (-03, ei facelift) syksyllä, kun ei ollut varaa tojotaan :oops:


Kuva

Nyt 15000 ajetun kilometrin jälkeen havaintoina:

-Kone lämpeää hitaaaaasti (Termostaattien vaihto, ensi viikolla)
-Vänkärin puolen sähköpenkki polttaa sulaketta (Vissiin joku tyyppivika)
-Turvavyön ja peruutustutkan piippaukset ns. hajottaa. Saakohan nuita pois?

Lisäksi katsastukseen laitettavaa jarrupalat eteen + joku kolisee keulassa (Edellinen omistaja "kehui" ettei ollut tarvinnut ikinä vaihtaa mitään alustan osia :idiot: )

+Avantgarde: Xenonit, Bose, siisti myös sisältä, "yhden pyyhkäisyn mahdollisuus (En tiennyt että se on mersussa lisävaruste :roll: )
+Mukava ajaa, mahtava ohituskiihtyvyys 80-120

Keskikulutus nyt 1200km kaupunkiajoa 7,3l/100km, kesällä meni maantiellä oikein höröstellen 5,5l/100km ja seka-ajossa 6,5l/100km.

Kuva

Eihän tätä 2,7 litran vaihtoehtoa silti järjellä voi perustella, se on se tunne 8)

Järkevä laittaisi hyväkuntoisen 200CDI ja käyttäs lastulla, kun se on hyvinkin pitkälle sama kuin 220CDI. Eli kulutus on pienempi ja voimaa varmasti rouvan tarpeisiin sen mitä tarvitsee :)
Avatar
Oikosulkumies
Viestit: 45
Liittynyt: 16.9.2014 19:33
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Oikosulkumies »

Mää laitoin loppukesästä -02 200CDI:n

Siinä oon huomannu että ei piippaa turvavyöt eikä peruutustutka. Tosin peruutustutkaa siinä ei ole, tähtösellä sitä kuulemma saa pois ohjelmoitua.. Mua se nyt ei erityisesti haittais vaikka oiski se turvavyöpiippaus päällä, eikä kyllä haittaa sitä vähääkään ku ei oo..

Kaveri osas kertoa, että jos sähköpenkki meinaa sulakkeita viiä niin auttaa ku pikkunytkäyksissä sitä kerrallaan liikuttaa, se auttaa kuulemma.

Tietokoneen mukaan oon matka-ajossa selvinny reilulla neljällä välillä, tosin se valehtelu lisääntyy aina kylmien starttien myötä. Kesällä ku ajo kahella startilla tankin tyhjäksi niin valehteli vaan pari desiä, nyt talvella viime tankkauksella sano yhdistetyssä ajossa (200 matkaa ja vajaa 500 täyttä kaupunkiajoa) keskikulutuksesksi 6,1. Todellisuus oli tasan 7. Kuulemma laskee kulutuksen ruiskutuspaineesta ja ruiskutusajasta.

Mutta nää on taas näitä. Ai niin, millanen on hidas lämpiäminen? Eipä tuo mullakaan lämpiä nollakelilläkään alle 10km ajolla 80 asti, jos silläkään. monestikki siinä 5-7km ajon jälkeen lämmöt on 60-70 pinnassa.
W203 200CDI

Väri väriin ja loput yhteen.
W203 270CDI
Viestit: 14
Liittynyt: 30.11.2014 8:51

Viesti Kirjoittaja W203 270CDI »

Hidas lämpeäminen = -5 asteen pakkasessa 100km tai tunti ajoa ilman lisävastusta että on lämmöt 88asteessa (tai mikä termostaatti tuolla nyt on, lähellä 90 kuitenki)

Lämmöt kohoaa johonki 60-70asteen tietämille ja jymähtää siihen pitemmäksi aikaa ennen kuin lähtee taas nousemaan.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Eilen käytiin taas paria farkkua katsomassa.
Toinen oli 220 classic ja toinen 270 avantgarde sport. Aika erilaiset toteutukset samasta kopasta. Molemmat automaatteja, 220 perusvarusteinen ja 270:ssä ruksittu myös jotakin lisiä.
Autojen tutkimisen jälkeen tultiin tulokseen että toisesta tehdään kaupat. Tässä vaiheessa oli vaihtoehtona ns järki vs. tunteet ja lopulta päädyttiin tuohon 270:iin kun siitä saatiin hintakin tingittyä molempia tyydyttäväksi 8)

Kotimatkalla ei tarvinnut valintaa katua, niin leppoisasti tuo 270 kuljettaa c-koppaa :D

Pientä fiksiä tarvitsee tuohonkin tehdä. Katsotaan miten tämä tulevaisuudessa toimii rouvan käyttiksenä. Isäntä ainakin tykkää kovasti :)

Kuva
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Varustelista
WDB2032161F686673

SA Description
055 YEAR MODIFICATION 14/2
110A ARTS. LEATHER
202B HANDS IN GENERAL.AND SERV.BOOK ON GERMAN
220 PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
244 SPORTS FRONT SEATS
250B MOBILO-LIFE / SERVICE PACK FOR EUROPE
260 CANCEL DESIGNATION ON the TRUNK LID
260B INFORM. PLATE ON CUSHIONS OF SAFETY. - ./ENG.
287 OPENING FOR LOADING LONG ITEMS
2XXL Germany
345 RAIN SENSOR
354 ANTENNA FOR TELEPHONE, NETWORK D/E
386 FUNCTIONS. TO SET. MOB. TEL. WITH THE UNI.INTERF. (MTUS)
423 ACP 5-STUPAS.
486 SPORTS SUSPENSION
525 RADIO AUDIO 50 APS
543 SUN VISOR WITH APPR.FUNCTION
580 CLIMATE
600 headlight washer system
614 BI-XENON HEADLIGHTS RIGHT MOTION
619 LIGHTING PERFORMED ROTATE
639 LEGASPI. DISK - DESIGN 5 SPOKE 17" WITH DIFFERENT. TIRES
673 battery WITH INCREASED CAPACITY
691 TALOS.SYN.A STACK.IN LANE.,ASS.1-SLAIN.Safety.GLASS
739 DECOR. ALUMINIUM pieces
805 AEJ 04/1
873 HEATED DRIVER's SEAT, LEFT AND RIGHT
949 SPORT PACKAGE
954 PACKAGE CONFIGURATION AVANTGARDE
988 data sheet AND CERTIFICATE. "COC" / HEAD. PLATE (MACH.)
M002 ENGINES TURBOKOMPRES. AND WILL COOL.The BOOST.AIR
M27 WORKING VOLUME of 2.7 L
M612 DIZ.ENGINE R5 OM612
NE7 STEUERCODE WERK BREMEN
P80 PACKAGE FOR a LARGE FLEET
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
W203 270CDI
Viestit: 14
Liittynyt: 30.11.2014 8:51

Viesti Kirjoittaja W203 270CDI »

Onnea uudesta perheen jäsenestä!

Isäntä varmasti tykkää 8)

Paljon ajettu? Kuvia myös sisältä?

Itsellä tässä kuussa ensimmäinen katsastus omaan vastaavaan :roll:

EDIT: Niin joo, katsoitko moottorin suojamuovien alle ja oliko vaihdettu suuttimia? Omasta edellinen omistaja oli vaihtanut 3/5 suutinta..
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Tämä on 260 ajettu. Juuri katsastettu joten saa ajella 2/2016 asti.

Katsottiin muovin alle ja suuttimet oli kaikki kuivia. Yksi oli kuulemma vaihdettu noin 100tkm sitten. Kuskinpuolelta edestä oli moottori hieman kostea mutta korkeapainepumppu oli ainakin aivan kuiva.

Kuvia on vielä huonosti kun vaimoke lähti tuolla nyt taas viikoksi omille teilleen.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
W203 270CDI
Viestit: 14
Liittynyt: 30.11.2014 8:51

Viesti Kirjoittaja W203 270CDI »

Noniin nyt on puolivuotta / 30tkm takana autolla, pieniä hommia mitä on autoon pitäny tehä:

Tyypilliset hommat:

-Vuotavat suuttimet (edellinen omistaja)
-Vuotava vaihdelaatikko / Öljyä TCU:ssa
-Imusarjan läpät jumissa / egr venttiili paskassa
-Löyhät termostaatit
-Katkeavat jouset
-Vänkärin penkin sulakkeen poltto
-Ilmamassamittari vika

Näistä suuri kiitos foorumilaisille, paljon löytyi asiallista tietoa.

Perushuoltoa / kuluvaa osaa

-Öljyt ja suodattimet (öljy-, pa-,raitisilma- ja ilmansuodatin)
-Koiranluut
-Alatukivarsi etuoikea
-Jarrupalat ja uusi jarrusatula

Tulevaa remontia:

-Mankka sammuilee, Can-väylän vikakoodeja pukkaa
-EPC valo, auto sammui täydestä laukasta. Ehkä sähkövika, suutinhuollon yhteydessä näkynyt särkyvän ainakin yksi liitin joka oli nippusiteellä kiinni.
-Toinen avain sanoo: Replace key, visit workshop ja lukitsee ovet. Vähän kiusallista esim. prisman parkkipaikalla tyhjäkäynnillä ollessa :D

Muutenhan autolla onkin ollut kiva ajella ;) Mitähän kohteita tuohon facelift malliin on korjattu, ilmeisesti ainakin suuttimet kränää myös niissä. Ruostetta ei nimeksikään, vaihteistoöljyn vaihto kesällä kun alkaa olla 60tkm edellisestä vaihdosta.

Mitähän muuta tämän kanssa on odotettavissa? Mukava kun on jotai tähellistä hommaa aina viikonloppuisin :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”