Venttonin SEL. Myin poikkeen

Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Venttonin SEL. Myin poikkeen

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kun kerran kaikki tähän asti kirjoitettu on kadonut, niin tuotetaan sitten pikkuhiljaa uutta.

Nyt ei ole mitään uutta kerrottavaa, tämän kuun puolella pitäisi käydä leimaukkoa jututtamassa ja sitten ajella auto talliin odottelemaan joko kesää tai inspiraatiota.

Kuvat on kivoja, niin laitetaan nyt yksi:

Kuva


Oho. Eiku:

Kuva
Viimeksi muokannut Fenton, 26.6.2015 22:21. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Sergey
VanneSpecialisti
Viestit: 7836
Liittynyt: 18.11.2006 16:27
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Sergey »

OHO ompa siinä makiat vanteet! ny äkkii tarkka data niistä esille että osaa kaivertaa maailman syövereistä niitä lisää!
I started out with nothing. And I've still got most of it left!
S124 E220TCDI Aut.
C124 300CE-24 Aut.
W140 S350TD Aut.
A6 2.5TDI Quattro Man.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Valmistaja Melber
Halkaisija 15"
Leveys 8"
ET 13

Yhdellä kantilla lukee P173F, mitä lie tarkoittaa.

Paistoaika alkuvuuesta -96.


Simmosta. Ei osaa sanua enempää, kun ne oli alla silloin kun auton ostin.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Tjahah. Meinasin piruuttaan kokeilla taas tauon jälkeen tulille, jos olis pari notkistavaa kierrosta ajellut tuossa pihamaalla.

Syksyllä hankittu akku pirulainen livennyt niin tyhjäksi, ettei edes varoitusvalot jaksaneet loimottaa. Varmaan se on sitten jäätynyt p*skaksi :evil:
No, ei siinä mitään, ajattelin. Pelti auki ja lataukseen tai kaapeleilla käyntii, että saa siirrettyä lämpimään sen, tutkii sitten.
Ja v*tut. Kun tempaisin konepellin kahvasta, niin napsahti vaan ja vipu hervottomaksi. :ttu: Ei sitten pelti auennut.

Enkä tiedä kummasta päästä se on poikki/irti, kun ei tuossa katoksessa mahdu avaamaan edes ovea sen vertaa että mahtuisi sinne kojelaudan alle katsomaan.
Ensin ajattelin, että lataan sen tupakin sytyttimen kautta, mutta sitten tuli mieleen ettei se toimi.
Eikä tuo älylaturi osaa lähtä lataamaankaan jos akku on ihan tyhjä.

Mikä neuvoksi?
Haenko jostain vanhan Matti-laturin lainaan ja lataan sen sisävalon kautta :roll:

Milläs tuo konepelti avataan, ilman sitä vaijeria? Sehän on vielä suatana kahdella lukolla..

Taaskaan ei ota pattiin :fillari:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

No? Ei yhtäkään hyvää vihjettä?

Kai se sitten pitää viikonloppuna ruveta kehittämään jotain.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Fenton kirjoitti:No? Ei yhtäkään hyvää vihjettä?
Fenton kirjoitti:Enkä tiedä kummasta päästä se on poikki/irti, kun ei tuossa katoksessa mahdu avaamaan edes ovea sen vertaa että mahtuisi sinne kojelaudan alle katsomaan.
Nykäise moottorisahalla uusi sivuovi katokseen. Tai sitten etuovi, että pääset sitä kautta käsiksi. :roll:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
Avatar
eseestie
Viestit: 7288
Liittynyt: 27.6.2007 19:14
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eseestie »

Fenton kirjoitti:No? Ei yhtäkään hyvää vihjettä?

Kai se sitten pitää viikonloppuna ruveta kehittämään jotain.
Kysys Touhottajalta onko sillä mitään ideaa tuon pellin aukasemiseen. :roll:
EX W115 280E TC -75 (Avatar)
S123 300TD -84 Antiikkiromu
W126 500SE -83 Antiikkiromu
® Mesen linttaklubi
® Mesen V8 Klubi

No fiberglass shit, just rusty steel!
potox
Pirunkepin löytäjä
Viestit: 988
Liittynyt: 26.10.2010 0:06

Viesti Kirjoittaja potox »

Mulla ois Matti antaa lainaks (tai vaikka omaks), jos ei muuta ideaa kellään ole :D
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Omaksi voin ottaa, köyhällä ei ole nyt varaa lainata. Minun tuurilla se särkyy kuitenkin, joutuu vielä velekavankeuteen,kun ei pysty korvaamaan..

Nimimerkillä Just rikoin kaksi lumikolaa. Kymmenen minuutin sisään :ttu:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

se vaijeri luultavasti kahvanpäästä irti taikka poikki jos lukon päästä menee poikki niin ainakin toinen lukko pitäs auveta, mutta tarttee sun saaha se etuovi kumminki auki että pääset kattoo miten sen vaijerin laita on, taikka aukasu vivun laita pellin aukeemattomuuteen :roll:
vaijerin haara on noin kolokytä senttiä ajovalosta taaksepäin :wink:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Aukiaahan se ovi semmosen kolkytä senttiä, tämmönen hoikka sata ja risat solahtaa siitä kuin silakka kuskin paikalle. Siis jalat edellä normaalisti istualleen.
Vaan pää edellä, että pääsisi näkemään sen kahvan, niin ei taivu. Pitänee koittaa kääntyillä siellä auton sisällä, mutta on se pirun hankalaa. Minä kun en ole juuri rautakankea notkeampi.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
jusamb
Väyrys-Fani
Viestit: 3861
Liittynyt: 30.9.2005 12:52
Paikkakunta: Näillä main

Viesti Kirjoittaja jusamb »

Fenton kirjoitti: Minä kun en ole juuri rautakankea notkeampi.
Taipuu se kankikin :wink:
Huoleton on Volvollinen mies ja aivan huoleton väykytön.
W210, "auto" jossa kromi on maalia ja vaihdelaatikko muovia.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

laita vaihe vapaalle ja seisonta jarru pois päältä ja nykäse sitä ulos sieltä tallista riittävän paljon että pääset sisälle kahtommaan mikä siinä on :wink: ja samalla reissulla lattaa sitten se akku :roll: onhan sun tarttenu ajjaakki se sinne ja pungertanu ittes sieltä kapiinista pihalle :lol:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kunhan vaan valosan aikaan joutais. Pimeellä ei viitsi pakkasessa rypistellä, valoisaa pitää olla.

Kyllä se siitä, kun kevättä kohden mennään 8)
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Konepelti on auki! Vaijerin pää oli paennut kojelaudan sisään, vaan löytyi se sieltä. Ei ollut edes poikki, irronnut vain. Nyt auto käydä ronksottelee tuossa pihalla. Nätisti lähti käyntiin, kun vaan virtaa saatiin tarjolle.

Vaihteet oli hukassa, kaikki pykälät menivät päälle vasta maksimikierroksilla, kun kävin tuossa suljetulla tiellä kokeilemassa. Nelonen ei mennyt niillä nopeuksilla joita tuolla tiellä pystyy kokeilemaan.

Kick-downin katkaisija on paskiintunut, ikäänkuin päällä koko ajan. Johto irti :arrow: kaikki toimii.

Voikohan tuon purkaa ja korjata vai pitääkö ostaa Touhottajalta uusvanha?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Fenton kirjoitti:Konepelti on auki! Vaijerin pää oli paennut kojelaudan sisään, vaan löytyi se sieltä. Ei ollut edes poikki, irronnut vain. Nyt auto käydä ronksottelee tuossa pihalla. Nätisti lähti käyntiin, kun vaan virtaa saatiin tarjolle.

Vaihteet oli hukassa, kaikki pykälät menivät päälle vasta maksimikierroksilla, kun kävin tuossa suljetulla tiellä kokeilemassa. Nelonen ei mennyt niillä nopeuksilla joita tuolla tiellä pystyy kokeilemaan.

Kick-downin katkaisija on paskiintunut, ikäänkuin päällä koko ajan. Johto irti :arrow: kaikki toimii.

Voikohan tuon purkaa ja korjata vai pitääkö ostaa Touhottajalta uusvanha?
tarkotakko sitä kytkintä mikä on polokimen alla, vai lootan takapäässä olevaa :roll:
tai no, venttiilihän se lootan päässä oleva on eikä oikein kytkin :roll:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Polokimen alla.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jaahas. Seuraavaksi pitäisi rikastua sen verran, että pääsisi ostamaan katsastuspalveluita. Leima loppui jo talvella, vaan eipähän sitä toki tarvittukaan.
Jos vaikka Classic Motor Showhun työntelisi tyylikkäästi pitkällä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

jokos sää sen nappulan olet löytäny, kun unohin koko homman :oops:
Avatar
Eldorado
remprantti
Viestit: 9577
Liittynyt: 29.5.2006 19:11
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Eldorado »

Fenton kirjoitti:...työntelisi tyylikkäästi pitkällä.
Pitääköhän se ostaa SEL ihan vaan sen takia että voisi itsekin kommentoida noin tyylikkäästi. 8) :lol:
kulkupelit: Terässiipi vm.-89 "sininen salama" & jaaris vm.-02 "kikotin"
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Huomashan sen sentään joku :wink:

Touhottajalle tiijoks, että en oo ehtinyt edes sitä vanhaa irroittaa, voihan se olla ihan vaan pikkuisen jumissa.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Fenton kirjoitti: Kick-downin katkaisija on paskiintunut, ikäänkuin päällä koko ajan. Johto irti :arrow: kaikki toimii.

Voikohan tuon purkaa ja korjata vai pitääkö ostaa Touhottajalta uusvanha?
Itse itselleni vastaten: Kyllä sen voi purkaa ja korjata. Vaihdoin kuoleentuneen jousen uuteen ja rasvasin kikkulan, niin toimii taas.
Jotenkin se sinne pohjaan jumitteli, vaan kun on pontevampi joiteri, niin eipä jää enää. Saa painaa kyllä poljintakin huomattavasti navakammin, että kikdaunaa :lol:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Vähäsen on vaihtokohdat hakusessa. Olen koittanut säädellä, vaan ei se oikein tunnu asettuvan.
Talven ajamattomuus tuntuu selvästi siinä sökössä ristikossa. Ravistelee jokun verran.
Noh, jos siihen joskus syventyisi. Leimaa yritetään ensi viikolla.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Eikä yritetty sillä viikolla, eikä seuraavallakaan.

Tällä viikolla, mikäli ehtii. Tavoitteena olisi kuitenkin Orimattilan Mersupäivään päästä tällä.
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
teppo21
Kuusenjalkainsinööri
Viestit: 2514
Liittynyt: 17.12.2007 18:23
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja teppo21 »

Tuukkonää hakeen sen venttiilis :?:
...rikkinäisestä käyttökelvotonta...

:ope:

Pieni on kenties kaunista, mutta isossa on aina enemmän: W126 250DT, V123 240D Lang

® Mesen linttaklubi - Perille vie ja tyylillä.
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Kyllähän sekin on mielessä ollut, kuvvaan ehtisi.
Tää viikko on iltavuoroa, mutta sen jälkeen
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Jahas, jahas.
Perjantaina turasin pienen paikan kuskin puolen helmaan, raaputtelin tunkinreiän ympäriltä ruosteet pois, kiristin aavistuksen stondisjarrua ja urmakkaasti kurvasin Lahteen katsastukseen. Jarrujen puolesta vähän jännitti, mutta nehän oli erittäin hyvät. samoin iskarit ja jopa päästöt.
Viereisellä nosturilla oli naamankohotusmallin W126, onnettomilla jalkatiloilla, mutta muuten ihan siisti. Naapurifoorumilaisia kehui olevansa. Melkein tunti siinä jo vuoroa odotellessa kerittiin turinoida, aika meni ihan mukavasti.
Vaan joo, löysi se insin ööri huomautettavaakin. Vänkärin puoleinen raidetangon pää oli tullut aukealle polun päässä :arrow: uusintareissuhan se siitä tuli.

No, matkalla reippaasti hakemaan uusi osa (8€) ja kotiin vaihtamaan, tarkoituksena vielä saman päivän aikana ehtiä uusinnalle.
En ehtinyt, vastoinkäymisiä oli toki muitakin, vanhempi tytöistä säikäytti isäparan pahemman kerran, vaan onneksi ei loppujen lopuksi käynyt kuinkaan. Eipä se kyllä lähtenyt se nuppikaan irti. Kartiostaan pomppasi niinkuin ei kiinni olisi ollutkaan, vaan eipä kiertynyt mihinkään.
Aikani siinä pihalla helteessä pakersin, sitten löin sen verran nippuun, että sain talliin montun päälle ja hylkäsin siihen.
Tänään sitten sain aikaiseksi lähteä irroittamaan sitä uudestaan ja lähtihän se, puolen kymmentä rikottua työkalua myöhemmin.

Huomenna uusinnalle :kuski:
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
TNewa
Uudisraivaaja
Viestit: 627
Liittynyt: 15.5.2007 23:20
Paikkakunta: Kalajoki

Viesti Kirjoittaja TNewa »

Fenton kirjoitti:Jahas, jahas.
Perjantaina turasin pienen paikan kuskin puolen helmaan, raaputtelin tunkinreiän ympäriltä ruosteet pois, kiristin aavistuksen stondisjarrua ja urmakkaasti kurvasin Lahteen katsastukseen. Jarrujen puolesta vähän jännitti, mutta nehän oli erittäin hyvät. samoin iskarit ja jopa päästöt.
Viereisellä nosturilla oli naamankohotusmallin W126, onnettomilla jalkatiloilla, mutta muuten ihan siisti. Naapurifoorumilaisia kehui olevansa. Melkein tunti siinä jo vuoroa odotellessa kerittiin turinoida, aika meni ihan mukavasti.
Vaan joo, löysi se insin ööri huomautettavaakin. Vänkärin puoleinen raidetangon pää oli tullut aukealle polun päässä :arrow: uusintareissuhan se siitä tuli.

No, matkalla reippaasti hakemaan uusi osa (8€) ja kotiin vaihtamaan, tarkoituksena vielä saman päivän aikana ehtiä uusinnalle.
En ehtinyt, vastoinkäymisiä oli toki muitakin, vanhempi tytöistä säikäytti isäparan pahemman kerran, vaan onneksi ei loppujen lopuksi käynyt kuinkaan. Eipä se kyllä lähtenyt se nuppikaan irti. Kartiostaan pomppasi niinkuin ei kiinni olisi ollutkaan, vaan eipä kiertynyt mihinkään.
Aikani siinä pihalla helteessä pakersin, sitten löin sen verran nippuun, että sain talliin montun päälle ja hylkäsin siihen.
Tänään sitten sain aikaiseksi lähteä irroittamaan sitä uudestaan ja lähtihän se, puolen kymmentä rikottua työkalua myöhemmin.

Huomenna uusinnalle :kuski:
Ilimeisesti 126:n vänkärin puolen raidetangon päälle on langetettu jonkinsortin kirous, koska itsellani oli aivan samalainen episodi sitä kuulaa vaihtaessa. Lämmitystä, jäähdytystä, crc:tä, varovaisia manauksia, vääntelyä, naputtelua. Minulla homma vastusti jo kartiosta irrottaessa, mutta erinomaisen hankalaksi se osanketale äityi kierteestä ulostautuessa. Kuskin puolelle sisemmän raidepään vaihto taas hoitui kaikkine valmisteluineenkin sorapiharemonttina alle puolen tunnin
® Mesen Porkkana-klubi
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

Fenton kirjoitti:Jahas, jahas.
Perjantaina turasin pienen paikan kuskin puolen helmaan, raaputtelin tunkinreiän ympäriltä ruosteet pois, kiristin aavistuksen stondisjarrua ja urmakkaasti kurvasin Lahteen katsastukseen. Jarrujen puolesta vähän jännitti, mutta nehän oli erittäin hyvät. samoin iskarit ja jopa päästöt.
Viereisellä nosturilla oli naamankohotusmallin W126, onnettomilla jalkatiloilla, mutta muuten ihan siisti. Naapurifoorumilaisia kehui olevansa. Melkein tunti siinä jo vuoroa odotellessa kerittiin turinoida, aika meni ihan mukavasti.
Vaan joo, löysi se insin ööri huomautettavaakin. Vänkärin puoleinen raidetangon pää oli tullut aukealle polun päässä :arrow: uusintareissuhan se siitä tuli.

No, matkalla reippaasti hakemaan uusi osa (8€) ja kotiin vaihtamaan, tarkoituksena vielä saman päivän aikana ehtiä uusinnalle.
En ehtinyt, vastoinkäymisiä oli toki muitakin, vanhempi tytöistä säikäytti isäparan pahemman kerran, vaan onneksi ei loppujen lopuksi käynyt kuinkaan. Eipä se kyllä lähtenyt se nuppikaan irti. Kartiostaan pomppasi niinkuin ei kiinni olisi ollutkaan, vaan eipä kiertynyt mihinkään.
Aikani siinä pihalla helteessä pakersin, sitten löin sen verran nippuun, että sain talliin montun päälle ja hylkäsin siihen.
Tänään sitten sain aikaiseksi lähteä irroittamaan sitä uudestaan ja lähtihän se, puolen kymmentä rikottua työkalua myöhemmin.

Huomenna uusinnalle :kuski:
kun ostit sen uuven nivelen, olisit samalla ostanu nivelen ulosvetäjän (n.20€) olisit ehtiny uusinta näytille :wink:
se piti vielä sanoo, että nivelen ulosvetäjä ei sitten ole kertakäyttö työkalu :!:
Avatar
Fenton
Jyllisti
Viestit: 3023
Liittynyt: 23.3.2008 21:35
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Fenton »

Miten se ulosvetäjä avaa umpeen ruostuneen kierteen?
Se kun oli jumissa säädöistään, eikä muualta.
Vai mitähän tässä nyt tarkoitetaan?
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”