Mikan W220 S mertseedes.

Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo 30A on varmaan yhden vastuksen virrankulutus. Yhteensä siis 120A

Mulla on tuo vastus ihan lämppärin nesteletkujen välissä. Ei lohkon kyljessä.


Kuva

No jaa mutta tuo itse vastuspaketti taitaa olla sama joka passaa lohkon kylkeen ja tuohon letkun väliin tulevaan "alustaan"
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

No?
Montako A tuo vie ollessaan kunnos?
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ei mitään haisua. Mutta juuri tuon vastuksen takiahan näissä on niin järjettömän kokoiset laturit.

Tänään vaihdeltiin eteen alatukivarret, alapallot ja reaktiotangot.

Kylläpä asettu ohjauksen vaeltaminen vaikkei vanhoistakaan suuria välyksiä löytynyt.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Varmaankin lämmitin vie toimiessaan sen 120A silloin kun on päällä auton moottorin ollessa kylmä. Silloin lämmitysteho on noin 1400W, joka kuulostaa sopivalta.
et
aktiivimeseläinen
Viestit: 1641
Liittynyt: 02.12.2010 19:40

Viesti Kirjoittaja et »

Varmaankin tai toivottavasti on noin paljon tehoa.
Kuvia kun katselee ja lukee kirjoituksia niin hieman epäilyttää, mutta tuo laturin suuri tehokkuus puoltaa tuota 120A.

Pitäis saada museo sprintteriin jostain ambulanssin iso laturi (jos sellaisia on) ja rakentaa tuollainen ilman ohjauseletroniikkaa eli pelkällä kytkimellä ja varoitusvalolla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mika.T 7.8-15 kirjoitti:Kuva
Vähän reilu 2kk ja nyt on yli 310tkm
Tuollainen "tonni per viikko" näyttää olevan aika vakio.
Auto on nyt ollut noin 10kk ja ajettu kohta 50tkm
Mika.T kirjoitti: Kylläpä asettu ohjauksen vaeltaminen vaikkei vanhoistakaan suuria välyksiä löytynyt.
Viikolla tuli yli 1000km ja kyllä oli yhtä juhlaa ajella menemään kun ei kokoaikaa tarvi rattia vääntää johonkin suuntaan :happy:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

:halm:
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jälleen tuo "after reset" kulutusmittaus on nollaantunut ~7000km jälkeen.

Pitää joskus ronkkia testerillä että saako tuon nollaantumisen jotenkin poistettua.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Leimakin tärähti mutinoitta. Saa taas vuoden päristellä menemään.

Sen kunniaksi hain uudet talvirenkaat. Kylläpä taas on rengasmeteliä omiksi tarpeiksi...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ihmettelin nyt iltasella noita "lisä"pitkiä kun ne näyttää aivan liian ylös.
Minkäänlaisia säätöjä en niille löytänyt.

Umpion päällä on kaks säätöruuvia, ne vaikuttavat vain tuohon xenon projektorin suuntaukseen.
Sitten sumuvalon alapuolella on yksi säätö josta kääntyy sumuvalon+ "lisäpitkän" umpion sivusuuntaus.
Perkele pitää vissiin kääntää koko umpiota kiinnitysruuveistaan että saa tuon "lisäpitkän" näyttämään oikealle tasolle. :evil:
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Minulla näytti omaan makuun lisäpitkät aivan liian alas, kun auton ostin aikoinaan ja pähkäilin tätä säätöä jonkun tovin, ja totesin lähes tekemättömäksi omassa tallissa….joten kurvasin oikein marmoritiskin huoltoon pähkäilemään porukalla ongelmaani 8) Ei ollut silloin sielläkään kukaan ässän pitkiä säädellyt, mutta hetken tuumailtuaan huomasivat että ensin säädetään olemassa olevilla säätöruuveilla kaikki valot näyttämään sinne minne halusin lisäpitkien näyttävän ja Starilla sitten säätivät bi-xenonit takaisin kohilleen :shock: En kyllä tänäpäivänäkään tiedä miten se *:lla tehdään, mutta niin ne vain paikkansa haki….
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No sehän se kun säätöruuvit ei vaikuta tuon pitkänvalon suuntaukseen ollenkaan. :shock:

Vai säätysikö ne tuon sähköisen korkeussäädön mukana. :idea:
Sitä voi kai säätää staarilla.
Mulla vaan jumittelee tuo kuskinpuoleinen sähkösäätö...
Avatar
piippu
Savunpoistaja
Viestit: 1911
Liittynyt: 01.10.2005 23:35
Paikkakunta: Härmä

Viesti Kirjoittaja piippu »

Aika jännä….. että ei tosiaan pitkät seuraa lyhkäisten säätöruuveja? Tai otan kyllä sen verran takaisin sanomaani, että en muista yhtään mitä ruuveja ne valoista pyöritteli, mutta niin se jokatapauksessa meni, että ruuvin pyöräytyksellä nousi lisäpitkät, mutta lyhkäiset seurasi mukana ja *:lla sitten pudottivat lyhkäiset takaisin oikealle korkeudelle



edit. pannaas lisäkysymystä….muistatko heittämällä minkälainen rakenne tuossa bi-xenon projektorilinssissä oli kun niitä availit, että mahtaako polttimon irrottamalla päästä puhdistamaan sitä "mullinsilmää" joka näkyy ulkoapäin ja jossa xenon majailee, vai oliko siellä jotain heijastinpeilejä edessä? Minulla kun alkaa olla melko sumuiset nuo linssit ja haaveilin että etsin jostain "taydellisen" kokoisen pumpulipuikon jolla sopivien nesteiden kyllästämänä pyyhkäisisi pahimmat sumut pois linssistä….vai onko tosiaan mahdoton ajatus :oops: :roll:
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Taitaa olla aika mahdotonta.
siellä on edessä se varjostinläppä joka kääntyy pois edestä kun napsauttaa pitkät päälle.

Umpion jos ottaa irti niin linssiin voi päästä jotenkin käsiksi pitkällä tikulla.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Laitampa tähän joutessani muutaman kuvan vielä tuosta umpiosta.
Eipä noista oikein mitään selviä.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

No se selvis että tuo lisäpitkän korkeussäätö näyttää olevan samassa ruuvissa tuon projektorin korkeussäädön kanssa.

Mulla on siis jumissa tuo pitkän korkeussäätö. Varmaan hammasratas rikki tuosta ylhäältä johon pitkän umpio on tuettu.
Samasta lähtee varsi alas korkeussäätömoottorille ja projektorin säätöön.
Avatar
Bomber4
aktiivimeseläinen
Viestit: 2348
Liittynyt: 23.9.2007 3:08
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kuvat on kivoja. Aika viritys tollanen linssijärjestelmä. Itelläki on bi- kesnonit 211 kopas.
Star
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tässä parina aamuna olen kummastellut laiskaa starttausta.

Vasta tuossa tutkikskelin pirssiä kun tulin kotio.
Can-väylät jää jälleen päälle ja purkavat akkua.
No tuttu homma. Kuskin jalkatilan mattoa vähän raolleen ja keskuslukon PSE-pumpulta väylä johto irti... Ja kas. Väylät sammu.

Sama homma kuin viimesyksynä kelien kylmetessä pitkien vesisateiden kanssa.
Roisto
Herrasmies
Viestit: 5197
Liittynyt: 03.10.2005 16:12
Paikkakunta: Uuleopori

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Vaihdoitko koko projektorin (näyttäisi ECE-projektorilta) vai pelekän linssin? Tuo heijastin ei ainakaan tästä kulumasta näyttänyt pahalta?

t.
Risto
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

En vaihtanut vaan puhdistin.

Projektorin, linssin, umpion "kromipinnat" ja "lasin" sisäpinnan. Kaikissa pinnoissa oli semmonen pölyinen ohut kerrostuma joka samensi kiiltävät pinnat.

Näkee hyvin tuosta kuvasta jossa on otettu linssistä aika läheltä.
sisäpinnalta on pyyhkästy sormella niin näkyy selvä raita.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mikähän muuten ässässä (220) kerää (mistä pääsee) pölyä umpion sisään, minäkin aikoinaan parista autosta purin ja puhdistin umpiot...
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

En tiedä. Hyvin usein näkee w220:siä joissa ajovalot on tummuneet karmeaan kuntoon.
Ei siellä näyttänyt mitään kovin isoa ilmanvaihtoakaan olevan josta lika pääsisi sisälle.

No mutta taas teiden jäätyessä ajettavuus on mitä hirveintä.
Tarkistelin sitten joutessani takapään aurausta kun pienellä ratin käännöllä perä lähtee ohjaamaan heti.

vanteiden kehältä mitattuna auraa 6mm.

Kumma homma... ML:ssä oli ihan sama "vika" ja aurausta vähentämällä perän luikertelu asettui.

Käänsin tästäkin aurasta vähemmäksi ja se asettu arvoon 1.5mm ja loppu perän hakemiset siihen.

ML ja tämä käytetty samassa paikassa nelipyöräsuuntauksessa. Liekkö siellä aivan väärät arvot vai mikä.

Kesällä melkein heti suuntauksen jälkeen muutin keulan aurausta pienemmäksi kun ohjaus oli "äkkipikainen" niin sekin asettui het.
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

Samaa kokemusta täällä. Ei mene rahaa enää ollenkaan suuntaajille, kun pitää homma tehdä uusiksi kotona.
Naula ja narukerä riittää rallimiehille suuntausvälineeksi ja niin on riittänyt tämmöiselle maalikollekin.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eilen sain korjatun webaston paikalleen.

Mukavasti nopeutu lämpeneminen

Vielä jos innostuisi kääntämään webaston kierron niin että se painaisi kuuman nesteen ensin sisäkennolle.
Supa
Viestit: 744
Liittynyt: 18.4.2007 21:33
Paikkakunta: Kiviranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Supa »

Mika.T kirjoitti:Nykäsin mustat ritilät pois ja upotin tuonne koloihin ledit.
Palavat silloin kun auto käy ja valotunnistin ei pidä ajovaloja päällä. Sammuvat kun automatiikka sytyttää ajovalot.
Suunnittelin samantyylistä "valothyyningiä" ton 211:n kanssa. Mihinkähän kohtiin ne piuhat ois syytä kytkeä ettei ongelmat vain lisäänny?
http://www.mptiihonen.fi

--
Mersuja ei oo, Mondeolla mennään.
ex. W639 115cdi 4x4 -08 / W906 318cdi -08 / S211 220cdi -06 / W639 115cdi -05 / S211 280cdi -06 / W203 220cdi -01 / W124 250DT -93 / W124 200 -86
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mie mittailin sulakerasiasta sulakkeen jolle tulee virta kun sytkävirta on päällä. Siitä vaan virrat ledeille.
Noissa valoissa on sitten oma ohjauskarvansa sille ajovalojen päällä ololle. Sen vetasin ajovaloumpion sisälle.




Eka kunnon pakkaspäivä. Näin illasta ~-22c. Ei menny kesäinen etutolppien vaihto hukkaan. Keula pysyi ainakin tänään kunnolla ylhäällä. :shock:

Aika tarkka vuosi tämän auton ostosta. 56tkm tullu mittariin lisää. (yllättävän vähän kun tuntuu ettei tämä ole päivääkään pihassa paikallaan seisonut)
Mittarissa tällä hetkellä 318tkm
kopkop, aika helpolla on ilma-alustan ja cdi tekniikan kanssa menny.

Oikeastaan yksi ainoa ajoa haittaava vika ollut tässä vuoden aikana. Toinen takailmapalje tussahti viime keväänä.
Etutolpat vaihtui kesällä ihan "ennakkohuoltona" kun vanhat tahtoi vajota pakkasessa. Näytti korjaantuvan.
Etupään tukivarsiremonttikin on jo ymmärrettävää 300tkm ajosuoritteella. Olivat 02 leimattua alkuperäistä osaa.

Vaihteistoöljyt vaihdettu huuhtelemalla ja toisen kerran vaihtui osaksi kun vaihdoin sen "kyb" venttiilin.
Tässähän on -07 vaihdettu "tehtaan vaihtolaatikko"

Webaston kunnostus ~200e ei sekään aivan hukka investointi ollut. Nyt tarkenee huomattavasti lyhyemmällä ajosuoritteella. Ei tarvi odotella sitä 30km ajoa että komentosillalla tarkenee. Ikkunat sulaa jopa paikallaan käydessä. :lol:
Avatar
ram
aktiivimeseläinen
Viestit: 2360
Liittynyt: 08.5.2011 14:49
Paikkakunta: Numminen

Viesti Kirjoittaja ram »

:halm:

Kunnioitettavasti tulee kilometrejä kilometrinielijälle.
® Mesen V8 Klubi
® Mesen Coupeklubi
® Mesen 10-kerho
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eilispänä ässällä tuli ajeltua semmonen kevyt 1600km siirtymä :wink:
Ei tunnu missään.

Ässälle ilmesty pihaan kaveriksi tämmönen piikkilangan kiristin.
Korottamaton ja mopoauton renkailla. :banni:

Kuva
Kuva

No ei huolta. 35" rupuligummit tilattu. :lol:
Avatar
cdi
Filosofian insinööri
Viestit: 2327
Liittynyt: 04.5.2006 23:09
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

Viesti Kirjoittaja cdi »

No pkle serkulla on tervolasta akka pitääpä kysyä onko niiden pihaan ilmestyny mitään vehettä............hiekkamonttua nillä ei tosin ole. :shock:
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
Avatar
Mika.T
Mersutohtori
Viestit: 7081
Liittynyt: 02.10.2005 0:39

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ässällä pikku työreisu pohjosemmas. Sodankylän kairassa mittari näytti parraillaan -37.5c ja ilma-alusta toimi moitteetta. :shock:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W220 / W230 / W215”