mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Bercedeksen E-Mercedes
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 06.1.2016 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

markoala kirjoitti:
Oikea sisälokarin etuosa irti. Webaston polttoaine liitäntä irti ja paineilmaa mahdollinen tiiviisti laiteeseen. Tuntuu että mitään ei mene. Normaalia. Näin hartsiutunut polttoaine lähtee laitteen sisällä olevasta sihdistä pois. Sama oire oli aiemmin omassa, lopulta se ei käynnistynyt ollenkaan. Lähti toimimaan paineilmalla.


Milloinkas koitetaan tuota? Wink
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2365
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.1.2016 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

kilander kirjoitti:
Olikohan Thermo top c malliin semmoinen 150 €..


Konepellin alla olevan tarran perusteella kuvittelin näissä olevan Webasto Thermotop tyyppi V?
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 07.1.2016 20:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tänään laitoin aamulla webastoa päälle ja lähti kyllä käyntiin, mutta ääni kuulosti kuin olisi koira haukkunut. Kävi ihan hetken ja sammui itsestään, nafta haisi niin p*rkeleesti. Käynnistin uudestaan ja kylläpä savutti kovasti, pysyi kuitenkin käynnissä. Pidin sitten webastoa päällä kolmevarttia kun vein kakaroita hoitoon ja jätin auton pihaan käyntiin. Saattoi tuo savutus hieman vähentyä käyttämisen myötä. Lienee ollut liian lyhyellä poltolla vai mistä moinen savutus? Pitäiskö tuo putsata vai polttaako karstat pois itsellään?
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 843
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 07.1.2016 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

hm, olikohan se että jos siinä sukassa on reikä, savuttaa... se on ainakin satavarma että ohjainkorttivika savuttaa (pelotellaan vähän) Wink

no joo, silloin se kyllä savuttaa jos edellinen polttoyritys mennyt käteen. Kato että imu- ja pakoputki ei oo lutussa. 'Haukkumista' en muista kenekään mainninneen aiemmin...
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
markoala
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 18 Tam 2007
Viestejä: 1057
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

 LähetäLähetetty: 07.1.2016 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Sama vika kun minun autossa oli. Laita yv jos täällä ajelet.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 25.1.2016 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No nyt sekin on sitten koettu. Meni nääs oikea takagummi puhki moottoritiellä viime viikon keskiviikkona. Johonkin terävään oli osunut eli reikä näkyi selkeästi. Vauhtia oli 120km/h ja olin vielä vasemmalla kaistalla ohittamassa muita. Ensin kuului tömähdys (kuin olisi ajanut poikittaiseen railoon), sitten pian kuului poksahdus, mutta ajossa ei vielä tuolloin tuntunut mitään, aavistin kuitenkin, että rengas oli kyseessä ja ajoin tien sivuun. Rengaspaineanturia ei näköjään autossa ole (vaikka sellaisen voi valikosta aktivoida), koska auto ei herjannut asiasta mitenkään. Shocked

No, soitto määränpäähän, että myöhästyn. Soitto hinurille ja ilmoitus tapahtuneesta. Soitto rengasliikkeeseen, että olen tulossa ja tietynlaisia renkaita tarvitaan. Kun hinuri tuli niin siitä lavetilla rengasliikkeeseen ja suoraan sisään halliin ja uudet takarenkaat alle (vaihdoin molemmat kun olivat jo kuluneet). Sitten taas kovaa ajoa!
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Legge



Liittynyt: 27 Tam 2015
Viestejä: 39
Paikkakunta: Helsinki

 LähetäLähetetty: 26.1.2016 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikös näissä ole vakiona renkaiden pyörimisnopeuden tarkkailuun perustuva rengaspainevalvonta? Sinänsä kumma, ettei systeemi päreinä olevaa rengasta tunnistanut missään vaiheessa.
_________________
S204 180 CDI AMG -13
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 26.1.2016 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Legge kirjoitti:
Eikös näissä ole vakiona renkaiden pyörimisnopeuden tarkkailuun perustuva rengaspainevalvonta? Sinänsä kumma, ettei systeemi päreinä olevaa rengasta tunnistanut missään vaiheessa.


Tätä itsekin ihmettelin.
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3694
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 26.1.2016 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Eikö ollut vararengasta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tn62634



Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 620
Paikkakunta: Pälkäne

 LähetäLähetetty: 26.1.2016 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Osanotot ja tervetuloa kerhoon. Alan tottua jo ongelmiin. Milloin on runkovaurio, ruuvi, vuoto tai vanne halki.. Mutta hälytys pelaa kyllä.

...

Sikäli vararengas on turha, jos ihmisten ilmoilla ajelee. Rengas pitää kuitenkin uusia, jos se menee rikki ja hinurin lavalla ei omat kädet likaannu. Mobilo tai kasko korvaa hinauksen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kilander
Kaakon Elvis

C-sulakemies


Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 4036
Paikkakunta: Itäraja.

 LähetäLähetetty: 26.1.2016 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Legge kirjoitti:
Eikös näissä ole vakiona renkaiden pyörimisnopeuden tarkkailuun perustuva rengaspainevalvonta? Sinänsä kumma, ettei systeemi päreinä olevaa rengasta tunnistanut missään vaiheessa.


Aika epätodennäköistä mutta:jotain kyllästyttänyt aktivoida uudelleen renkaanvaihdon yhteydessä ja muutettu versiokoodauksesta "ei olemassa" ..?
_________________
Luu on kovvoo ja koppi vuotaa
-----Näin on,jos siltä näyttää-----
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 27.1.2016 0:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Meissenkeri kirjoitti:
Eikö ollut vararengasta?


Ei oo vararengasta ja tuskinpa olisin viittiny alkaa vaihtamaankaan. Moottoritien laita, reilut 20-astetta pakkasta, silkkikädet (ja lukematon määrä muita syitä)...istuin autossa, kuuntelin musiikkia ja söin evästä. Kivasti meni. Laughing
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tn62634



Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 620
Paikkakunta: Pälkäne

 LähetäLähetetty: 30.1.2016 18:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 611

 LähetäLähetetty: 30.1.2016 19:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rengaspaine varoitin ei kerkiä hälyttämään noin lyhyellä viiveellä.
Jos on se parempi painevaroitin joka on erikseen joka renkaalle ja paineet näkyy rengaskohtaisesti mittarissa niin se kyllä reagoi heti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2365
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 02.2.2016 1:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tn62634 kirjoitti:
Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?


Kun suomalainen olen, niin vastaan vaikkei (minulta) kysytäkään.

Minulle lyhyt vastaus on, että valintakriteeri on sama kuin ennenkin: Cee ostetaan ajettavaksi ja E mukavaa matkustamista varten. Ja tämä sama ero pätee parkkihallin ahtaudesta mökkitien lumiselle pikataipaleelle.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tn62634



Liittynyt: 28 Mar 2010
Viestejä: 620
Paikkakunta: Pälkäne

 LähetäLähetetty: 02.2.2016 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:

Kun suomalainen olen, niin vastaan vaikkei (minulta) kysytäkään.

Minulle lyhyt vastaus on, että valintakriteeri on sama kuin ennenkin: Cee ostetaan ajettavaksi ja E mukavaa matkustamista varten. Ja tämä sama ero pätee parkkihallin ahtaudesta mökkitien lumiselle pikataipaleelle.


No tämä kyllä taitaa olla totuus aiheesta. En ole koskaan ajanut 212:sta (218:a olen), mutta kuvittelen asiasta näin myös.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 629

 LähetäLähetetty: 02.2.2016 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ei voi kyllä valittaa 212 ajo-ominaisuuksista. Kyllähän se mersu alkaa E:stä kuski
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
204



Liittynyt: 19 Huh 2008
Viestejä: 611

 LähetäLähetetty: 02.2.2016 15:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Käyppä aja uudella C205 ei hassumpi.
Jos olet pieni mies.
Niin on se nätti .
Isolla koneella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2365
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 03.2.2016 0:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

xin811 kirjoitti:
Ei voi kyllä valittaa 212 ajo-ominaisuuksista. Kyllähän se mersu alkaa E:stä kuski


Joudun pelaamaan tähän jakoon jäinen liikenneympyrä -kortin ja nokitan luminen 90 asteen risteys jarruun koskematta -kortilla. Siinä on tosin kyse myös manuaalivaihteisen täsmällisesti ja nopeasti toimivasta nelipyöräohjauksestakin. E vaatii jo hirveästi tilaakin hieman pakotettuna kääntymään (ei odoteta Suojelusenkeliä, vaan moottorijarrutusta takapyöriin samalla kun kääntää ratista)

Lumessa hieman nokkapainoisempi sedan E menee kyllä selvästi vakaammin kuin farkku-Cee samalla rengaskoolla.

Uudemman 2012 Een Suojelusenkeli on selvästi liberaalimpi kuin 2008 Ceen. Toki vanhassa Ceessä on Kimi-näppäin suoraan kojetaulussa eikä neljän vasemman ja kolmen keskimmäisen takana.

Pehmeä ja mukavahan tuo E on, mutta kun en osaa sanoa mitään vikaa myöskään Ceen etenemisessä vaikka sitä ajaisi ihmisiksikin?

Arvostuskysymys? Lisäksi kummankin käytökseen vaikuttavat tekniset valinnat ihan selvästi.
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xin811



Liittynyt: 06 Elo 2007
Viestejä: 629

 LähetäLähetetty: 03.2.2016 1:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No mitä nyt on tullut c ja e malleilla joskus kokeiltua ilman sitä ajonvajakutusta Embarassed niin onhan e todella paljon vakaampi ja loogisempi viedä. Tällä pystyy ajamaan ns. dynomode päälläkin, w203 muuttui ilman mitään vakauttimia aivan hirveäksi Rolling Eyes
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 05.2.2016 11:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tn62634 kirjoitti:
Miten vertaisit 212:sta 204:seen nyt kun on kokemusta molemmista pidemmältä ajalta?


212 on hiljaisempi ja mukavampi kuin 204:en. Varsinkin kesäkelillä ja moottoritiellä autolla tulee ajettua ihan liian kovaa, jos ei ole tarkkana. Auto on parhaimmillaan reiluhkossa moottoritievauhdissa (sanotaan teoriassa vaikka 160km/h, jota en tietenkään ole ajanut Rolling Eyes ). Talvirajoitusten mukaan ajaminen eli 80km/h jurnuttaminen on yhtä tuskaa, kun se tuntuu puuduttavalta kävelyvauhdilta ja kierroksetkin on tuolloin liian alhaalla. 250cdi on mielestäni Suomeen olosuhteisiin täysin ylimitoitettu eli ymmärrän täysin miksi olet itse viime aikoina ostanut 200cdi-koneisia, ne on täysin riittäviä näille rajoituksille. Toki ohitustilanteet hoituu nopeasti, mutta palatessa omalle kaistalle vauhtia on useammankin ylinopeussakon verran liikaa.

Alusta on kyllä pehmeä varsinkin tällä talvisella rengastuksella. En osaa sanoa kaipaisinko jämäkkyyttä, pitäisi varmaan taas koittaa Avantgarde-alustaista autoa, jotta tuntisi eron. Ohjaustuntumaan olen täysin tottunut ja se tuntuu välillä jopa kevyeltä, parametriohjausta en uskalla edes kokeilla, ettei taas tule tunnetta rikkinäisestä ohjaustehostimesta. Näppärä ei kuitenkaan ole adjektiivi, jolla autoa kuvaisin, mutta hyvin sillä pärjää ahtaissa parkkihalleissa ja kaupunkipyörityksessä, sillä kääntyyhän 212 kokoonsa nähden uskomattoman pienessä tilassa.

Olin alussa sitä mieltä, että 204 on paremman näköinen kuin 212 (molemmat siis samanvärisiä), mutta nyt olen kääntämässä kelkkaani tässä asiassa. On se 212 myös tosi nätti varsinkin puhtaana.

Jos siis pitäisi valita uudelleen niin ehdottomasti valitsisin 212:en ja juurikin tuon mukavuuden ja hiljaisuuden takia.
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 843
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 05.2.2016 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 05.2.2016 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

MHe kirjoitti:
C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...


On E isompi, mutta mä olen niin pieni, että molemmissa on riittänyt hyvin tilaa itselle sekä perheelle. Kokoeron huomaa siinä, kun laittaa lasten turvaistuimia selkä menosuuntaan, jolloin E:ssä on enemmän tilaa istua etupenkillä. Lätkämailan saa laitettua diagonaaliin E:n takaluukkuun, C:ssä tuskin olis mahtunut. Toisaalta siinä C:ssä kaatui takapenkit, mutta tässä mun E:ssä ei. ttu
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 08.2.2016 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Parkkitutkien boksi vaihdettu tänään Venetmäellä, onneksi löytyi hyllystä. Itse tutkat olivat siis kunnossa. Tuossa boksissa luki muuten, että kokoonpantu Meksikossa.
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 896
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 08.2.2016 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

bercedes menz kirjoitti:
MHe kirjoitti:
C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...


On E isompi, mutta mä olen niin pieni, että molemmissa on riittänyt hyvin tilaa itselle sekä perheelle. Kokoeron huomaa siinä, kun laittaa lasten turvaistuimia selkä menosuuntaan, jolloin E:ssä on enemmän tilaa istua etupenkillä. Lätkämailan saa laitettua diagonaaliin E:n takaluukkuun, C:ssä tuskin olis mahtunut. Toisaalta siinä C:ssä kaatui takapenkit, mutta tässä mun E:ssä ei. ttu


C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen. Mulla ottaa polvet etupenkkiin ja sääriluun kohdat lehtitaskujen yläreunan kovaan kohtaan ikävästi. Tämä siis jos etupenkkiläiset ei halua istua jalat ahtaalla. Rouvalla on sama juttu. Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 08.2.2016 15:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C-Klasse kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:
MHe kirjoitti:
C vs E väittelyyn sen verran että onko kopassa edelleen kokoeroa niin paljon kun ennen esim. W203/W211 välillä oli? Ero takapenkillä istuen todella selvä, ja takakontinkin näki silmällä kun vierekkäin autoja luukku auki katseli...


On E isompi, mutta mä olen niin pieni, että molemmissa on riittänyt hyvin tilaa itselle sekä perheelle. Kokoeron huomaa siinä, kun laittaa lasten turvaistuimia selkä menosuuntaan, jolloin E:ssä on enemmän tilaa istua etupenkillä. Lätkämailan saa laitettua diagonaaliin E:n takaluukkuun, C:ssä tuskin olis mahtunut. Toisaalta siinä C:ssä kaatui takapenkit, mutta tässä mun E:ssä ei. ttu


C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen. Mulla ottaa polvet etupenkkiin ja sääriluun kohdat lehtitaskujen yläreunan kovaan kohtaan ikävästi. Tämä siis jos etupenkkiläiset ei halua istua jalat ahtaalla. Rouvalla on sama juttu. Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.


Onko kaksoset tilauksessa? Wink

Jos sellainen onnenpotku kävisi niin kannattaisiko sitä nyt pilata ostamalla VW... Shocked
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 896
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 08.2.2016 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

bercedes menz kirjoitti:


Onko kaksoset tilauksessa? Wink

Jos sellainen onnenpotku kävisi niin kannattaisiko sitä nyt pilata ostamalla VW... Shocked


Ei oo tilauksessa mutta ajatusleikkinä vaan Very Happy Sen verran olen autoja ja lapsiperheiden tarpeita jo nähnyt että tila-auto ei välttämättä ole hassumpi laite ja tuollainen Transporter on lyhyenä käteensopiva auto. Itelle sitten se hauska auto jenkkityyliin! Toistaiseksi pärjätään pikku-Mersulla.
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
740 GLE

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 18 Lok 2010
Viestejä: 2365
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 09.2.2016 0:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

C-Klasse kirjoitti:
C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen.

Itsellääni juuri noin. Mittaa hieman yli 180 cm, mutta niin persjalkainen, että mahdun farkku-Ceen takapenkille ihan hyvin vaikka hieman itseäni pidemmänkin kuskin taakse.

C-Klasse kirjoitti:
Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.

Tuossa on jo riittävä syy nukkua eri huoneissa Embarassed

Sisäpaisti, et sinä itse sinne taakse joudu ennen kuin 18 vuoden kuluttua. Sitten on kyllä sopiva aika vaihtaa E-sarjaan Cool
_________________
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
C-Klasse



Liittynyt: 27 Tam 2007
Viestejä: 896
Paikkakunta: Lapua

 LähetäLähetetty: 09.2.2016 8:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

740 GLE kirjoitti:
C-Klasse kirjoitti:
C:n takatila riittää jos matkustaja on lapsi tai pitkäselkäinen aikuinen.

Itsellääni juuri noin. Mittaa hieman yli 180 cm, mutta niin persjalkainen, että mahdun farkku-Ceen takapenkille ihan hyvin vaikka hieman itseäni pidemmänkin kuskin taakse.

C-Klasse kirjoitti:
Jos meille tulis vaikka vielä kaksoset niin ostan suosiolla VW Multivanin ja jätän pikkuautot pois. Taksikokemukset 204:sta ovat aika ahtaita.

Tuossa on jo riittävä syy nukkua eri huoneissa Embarassed

Sisäpaisti, et sinä itse sinne taakse joudu ennen kuin 18 vuoden kuluttua. Sitten on kyllä sopiva aika vaihtaa E-sarjaan Cool


Joo, pitää hieman taustoittaa tätä Shocked. Rouvalla on VW Plussa-golf, joka on ollut hänelle mieluinen. Hän myös puhuu vähän siihen malliin että mun Mersu ei ole varsinaisesti perheauto. Vasta iso tila-auto on ilmeisesti perhemallia!

Olen sitten todennut hänelle että hommataan tarvittaessa sitten tila-auto ja jos sille linjalle lähtee, sitä ei kannata jättää puolimoisiin. Saa sitten sen perheautonsa. Luulenpa että tällaisen tarjouksen jälkeen alkais nimenomaan E-Mersu tuntumaan hänellekin tarpeeksi perheautolta ja kaikki on tyytyväisiä Laughing En ole ajatellut automerkkiä vaihdella vaan viisaana miehenä tarjota rouvalle sellaisia vaihtoehtoja että hän osaa tehdä oikeita ratkaisuja Idea
_________________
Ex S204 220 CDI A Avantgarde
Vito W639 109 CDI
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1421
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 19.3.2016 11:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Reilut 92tkm on mittarissa ja ajaminen maistuu. Auto tuntuu omalta ja käteen sopivalta näin reilun 30tkm ajon jälkeen.

Autoon istuminen ja sillä ajaminen tuo hyvän mielen vaikka onkin perusvarusteilla ja luksusta ei löydy hakemallakaan. Keskiviikkoiltana ajoin reipasta matkavauhtia Tampereelta Poriin lempimusiikin pauhatessa ja taas tuntui, että tässä autossa "matkustaminen" oli nautinnollista. "Matkustaminen" siis siksi, että ei se ajaminen mitään aktiivista toimintaa tuolla autolla ole. Ohituksissa voimaa riittää ihan liiankin kanssa, mutta muutoin vauhti ei tunnu. Jos maanteillä olisi noin 40 km/h suuremmat nopeusrajoitukset niin auto pääsisi oikeuksiinsa, nyt ajaminen on, varsinkin 80km/h nopeuksissa melkoista jurnuttamista. Onneksi iso osa ajoista on moottoritietä, mutta sielläkin sais olla kesät talvet + 40km/h.

Pääsin samana iltana ajamaan velipojan avo-Lexusta (toki katto ylhäällä) ja siinä oli noi äsken mainitsemani ominaisuudet kaksinkertaisena ja aimo annos luksustakin kaupan päälle. Näin ollen jalat palautui maan pinnalle kun pääsi takaisin oman diesel-Mersun rattiin. Laughing

Kesärenkaiden allelaitto polttelee aina välillä, mutta varmaan kuukauden verran pitää vielä mennä kitkoilla sillä aamuisin on ollut liukasta. Tiet ovat menneet taas talven aikana aivan kauheaan kuntoon (karheaksi) ja kitkat kuluvat varmaan käyttökelvottomiksi tässä kevään aikana. Onneksi ei sentään tarvii kuunnella nastojen rapinaa.

Parkkitutkien vika korjaantui itsestään kelien muuttuessa (vikaa ei lopulta löytynyt, varmaan jossain on kosteutta) ja webastokin on toiminut moitteetta, kun sitä poltti muutaman kerran tarpeeksi pitkään (olisko ollut karstainen). Olen kovasti tykästynyt ILS-valojen tuomaan vaivattomuuteen vaikka ne valonvaihdot eivät toimikaan ihan optimaalisesti eli vaihtavat mielestäni liian aikaisin lyhyille.

Keskiviikon keväisen ilman johdosta kevään ensimmäiset kotipihassa suoritetut autopesutkin on tehty.
_________________
Kohta tulossa jotain muuta...

Exät
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit