Fenttolan lähetystön edustuskiesi. Vaihtui yllättäen.
Fenttolan lähetystön edustuskiesi. Vaihtui yllättäen.
Ni että moro taas, Venttoni tässä.
Syys-lokakuun vaihteen tienoolla kohosi autokuume uusiin mittoihin, tällä kertaa piti saada amerikkaa pihalle. Cadillacia lähdin etsimään tositarkoituksella, vaan toisin kävi. Hetken mielijohteesta päätin, että GM ja Mopar on jo koettu, nyt pitää saada Fomoco. Ford tuntui kuitenkin jotenkin rahvaanomaiselta, Mercury tai Lincoln piti saada. Merkkureita ei tuntunut olevan tarjolla kuin perämoottoreina, joten haku keskittyi Lincolniin. Koskapa oikeissa autoissa on kardaani, katselin lähinnä Town Careja.
Hollolassa sijaitsevalla Paimelan Paronin ranchilla olikin sitten melko siisti punainen Town Car, ei kun katsomaan. Joitakin pikkuvikoja autossa oli, mutta vaihtotarjous Avengeriin oli hyvä, joten jäin vakavasti harkitsemaan. Pari päivää myöhemmin soitin perään, mutta auto oli jo mennyt. Ehdin kirota raskaasti, ennenkuin paroni sai sanottua, että parempaakin oli tullut tarjolle. Ilmoitin kuitenkin jyrkästi, että muut merkit ei nyt kelpaa.
Eipä tarvinutkaan, tarjolla oli juuri Virosta uitettu Lincoln Continental Mark VI herran vuodelta 1983.
Autohan ei ole mikään kaunis, varsinkaan neliovisena, mutta sellainen kolkon komea kylläkin. Minusta. Todella siisti ja suorakylkinen, pari vuotta aiemmin New Jerseystä Viroon viety.
Voimalinja on pomminvarma, 302 AOD-lootalla. Tai voimalinjasta on turha puhua, voimaa ei juuri ole silloisista saastemääräyksistä johtuen. -83 ei ollut enää tarjolla muita moottorivaihtoehtoja, isolohkot jäi jo 70-luvulle ja 351:kin katosi pari vuotta aiemmin.
Ajoltaan auto oli ehjä, juuri niin hyvä tai hirveä, kuin tällaiset ovat joten kaupat tuli ensi näkemältä. Dodge jäi paronille, minusta tuli Lincolnin omistaja.
Tuhannen kilometrin koeajot tuli tälle kesää, mukavasti taittuu matka. Bensaa palaa 14 litraa sataselle, ajaapa miten vain. Laatikko vaihtaa kuin ajatus, vanhat mersut ei tässä pärjää amerikkalaisille lainkaan.
Varusteista ainoastaan keskuslukitus temppuilee satunnaisesti, jopa ajotietokone toimii.
Nyt rakkine on tallissa odottelemassa ensi kesää, jatketaan sitten tarinaa.
Syys-lokakuun vaihteen tienoolla kohosi autokuume uusiin mittoihin, tällä kertaa piti saada amerikkaa pihalle. Cadillacia lähdin etsimään tositarkoituksella, vaan toisin kävi. Hetken mielijohteesta päätin, että GM ja Mopar on jo koettu, nyt pitää saada Fomoco. Ford tuntui kuitenkin jotenkin rahvaanomaiselta, Mercury tai Lincoln piti saada. Merkkureita ei tuntunut olevan tarjolla kuin perämoottoreina, joten haku keskittyi Lincolniin. Koskapa oikeissa autoissa on kardaani, katselin lähinnä Town Careja.
Hollolassa sijaitsevalla Paimelan Paronin ranchilla olikin sitten melko siisti punainen Town Car, ei kun katsomaan. Joitakin pikkuvikoja autossa oli, mutta vaihtotarjous Avengeriin oli hyvä, joten jäin vakavasti harkitsemaan. Pari päivää myöhemmin soitin perään, mutta auto oli jo mennyt. Ehdin kirota raskaasti, ennenkuin paroni sai sanottua, että parempaakin oli tullut tarjolle. Ilmoitin kuitenkin jyrkästi, että muut merkit ei nyt kelpaa.
Eipä tarvinutkaan, tarjolla oli juuri Virosta uitettu Lincoln Continental Mark VI herran vuodelta 1983.
Autohan ei ole mikään kaunis, varsinkaan neliovisena, mutta sellainen kolkon komea kylläkin. Minusta. Todella siisti ja suorakylkinen, pari vuotta aiemmin New Jerseystä Viroon viety.
Voimalinja on pomminvarma, 302 AOD-lootalla. Tai voimalinjasta on turha puhua, voimaa ei juuri ole silloisista saastemääräyksistä johtuen. -83 ei ollut enää tarjolla muita moottorivaihtoehtoja, isolohkot jäi jo 70-luvulle ja 351:kin katosi pari vuotta aiemmin.
Ajoltaan auto oli ehjä, juuri niin hyvä tai hirveä, kuin tällaiset ovat joten kaupat tuli ensi näkemältä. Dodge jäi paronille, minusta tuli Lincolnin omistaja.
Tuhannen kilometrin koeajot tuli tälle kesää, mukavasti taittuu matka. Bensaa palaa 14 litraa sataselle, ajaapa miten vain. Laatikko vaihtaa kuin ajatus, vanhat mersut ei tässä pärjää amerikkalaisille lainkaan.
Varusteista ainoastaan keskuslukitus temppuilee satunnaisesti, jopa ajotietokone toimii.
Nyt rakkine on tallissa odottelemassa ensi kesää, jatketaan sitten tarinaa.
Viimeksi muokannut Fenton, 13.7.2019 2:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
-
- Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
- Viestit: 6067
- Liittynyt: 07.3.2007 17:55
Onpas hulppean oloinen peli, onnittelut ! Olisko sisätilakuvat vielä paikallaan, näkis mimmosta vipua, viilua ja vipstaakia sitä ameriikan immeiset on hyttäänsä halunneet aikanaan ?
W 123 200D '84 > 635 000 km (liikenteessä 12/22 - 09/23)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
W 140 S320 '95, ~465 000 km (liikenteessä 02/21 - 12/22, ruoste...)
W 126 300SE '90, ~695 000 km (katsastettu 05/23, ajossa 09/23 -->)
S203 '07, ~335 000 km (vaimon)
(ex-W 210 200 CDI)
Aluvannekierroksen lisäksi etelävaltioiden lippu takaikkunalle, mattamusta maali, epäilyttävän suorien kylkien potkiminen lommolle ja pienessä kännissä tehdyt kylkiputket.JuMu S kirjoitti:Tuuninkituomaat kirjoitti:Vähän ulospäin ottava aluvannekierros
Älkää nyt aikuiset miehet. Ei ole pinnakapselin voittanutta.
Aluvannekierroksen lisäksi etelävaltioiden lippu takaikkunalle, mattamusta maali, epäilyttävän suorien kylkien potkiminen lommolle ja pienessä kännissä tehdyt kylkiputket.
.....ja lattia täynnä burgeripapeita ja tyhjiä oluttölkkejä.
ajossa BMW X3 2.0dXdrive, ex: w205, 220cdi, w204,180cdi A facelift, W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
Sisäkuvia tulee heti kun foorumisofta ja Samsungi keskustelee keskenään. Minä en jaksa siirrellä ensin homophukettiin? ja sieltä taas linkittää voorumille. Kuvan lähetys kuntoon ja palataan asiaan
En tiedä mikä siinä taas mättää, joskus ne siirtyy, nyt ei millään.
En tiedä mikä siinä taas mättää, joskus ne siirtyy, nyt ei millään.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
No on aivan todellinen jenkkiauto. Sisäkuvat kiinnostaisivat oikein tosissaan. Kai siinä on edessäkin sohva ja verhoilu, jossa on nappeja samalla tavalla kuin olohuoneen sohvassa oli 1970-luvulla? Mittarit ovat tietysti ympäri hyttiä ja neliskanttisia.
Tuo lienee kuitenkin hiljainen epeli vielä tuossakin iässä.
Tuo lienee kuitenkin hiljainen epeli vielä tuossakin iässä.
Hiljainen on, ei voi moittia. Etupenkit on erilliset, vaikkakin leveät ja kiinni toisissaan, sähkösäätö joka suuntaan. Amerikkalaisen auton nyt vaan piti olla kuudelle hölölle.
Varsinaisia mittareita on yksi, tikitaalinen nopeusmittari. Sen lisäksi on vain ajotietokone joka kertoo, että oil pressure ok, water temperature ok jne.
Sisäkuvia tulee heti kun foorumisofta ja Samsungi keskustelee keskenään. Minä en jaksa siirrellä ensin homophukettiin? ja sieltä taas linkittää voorumille. Kuvan lähetys kuntoon ja palataan asiaan
En tiedä mikä siinä taas mättää, joskus ne siirtyy, nyt ei millään.
Tiisseleitäkö ne on nuo papin volvot? Eikö ookkin?
Miten ne vie noin kaameasti keittoa? Minä olen luullut, että tuommoisilla pääsee alle kutosen.
Varsinaisia mittareita on yksi, tikitaalinen nopeusmittari. Sen lisäksi on vain ajotietokone joka kertoo, että oil pressure ok, water temperature ok jne.
Sisäkuvia tulee heti kun foorumisofta ja Samsungi keskustelee keskenään. Minä en jaksa siirrellä ensin homophukettiin? ja sieltä taas linkittää voorumille. Kuvan lähetys kuntoon ja palataan asiaan
En tiedä mikä siinä taas mättää, joskus ne siirtyy, nyt ei millään.
Tiisseleitäkö ne on nuo papin volvot? Eikö ookkin?
Miten ne vie noin kaameasti keittoa? Minä olen luullut, että tuommoisilla pääsee alle kutosen.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
On dieseleitä ja automaatteja. Ei näillä teillä ajeta taloudellisuuskisojen palkinnoille. Mutkia, mäkiä yms. Laskettu todellinen kulutus. Ei mikään hyvän mielen ajotietokoneen kulutus. Vihreessä vielä mukana kärryn vedot. Milloin hevostraileri, milloin kuomukärry mönkijä kyydissä. Eikä tuo oma jalkakaan aina niin kevyt ole
En jaksa stressata. Kummankin kulutus taitaa olla alle tehtaan ilmoittaman yhdistetyn... Jos en väärin muista kun tuolta käyttöohjekirjasta katsoin.
En jaksa stressata. Kummankin kulutus taitaa olla alle tehtaan ilmoittaman yhdistetyn... Jos en väärin muista kun tuolta käyttöohjekirjasta katsoin.
- laineracing
- Rasvanäppi
- Viestit: 3104
- Liittynyt: 12.11.2007 16:26
- Paikkakunta: hämeenlinna
Ja vaikkei massaan hukkumista pelkäisi on täyskokoisen amerikaanon kyyti jotain aivan muuta kuin mitä minkään muunmaalainen kehonsiirrin koskaan pystyy tarjoamaan.
Eräs useamman hienon auton ja mopon rakentanut sekä omistanut setämies sanoi kerran että toisille se 5-7 litraa on kulutus ja toisille moottoritilavuus.
Ei mulla muuta.
Eräs useamman hienon auton ja mopon rakentanut sekä omistanut setämies sanoi kerran että toisille se 5-7 litraa on kulutus ja toisille moottoritilavuus.
Ei mulla muuta.
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
Nyt täytyy kyllä oikein alkaa jo hieman peloissaan ihmettelmään tuota Venttonin automakua... meillä on pelottavan lähellä samaa, paitti avenkeria en ois ottanu Mutta tuommostoa oon aikanani kuolaillut mutta kun ei oo järkihintaan passelin hyväkuntoista vielä vastaan tullut...
No mutta tuota täytyy tulla ihmettelemään keväämmällä kun hoito Merkkuria täytyy kesää varten jaloitella virkeämmäksi... Kyllä se vaan niin taitaa olla että voi kohta Venttoniakin alkaa kutsumaan Voorrtthomoks
P.S Tuolla tittelillä ei sitten ole mitn tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa
No mutta tuota täytyy tulla ihmettelemään keväämmällä kun hoito Merkkuria täytyy kesää varten jaloitella virkeämmäksi... Kyllä se vaan niin taitaa olla että voi kohta Venttoniakin alkaa kutsumaan Voorrtthomoks
P.S Tuolla tittelillä ei sitten ole mitn tekemistä seksuaalisen suuntautumisen kanssa
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tasapeli, tai sitten... saattaa se mielenhäiriö sullekin tulla kun iskee sulowilenismin teesit takaraivoon...Fenton kirjoitti:No, en minäkään sitroenta
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
® Mesen Porkkana-klubi
Tulee tuossa telkkarista Hymypoika elokuva ja siinä näytti olevan samanlainen kiesi autotalli kohtauksessa.
Edit: Keulakoriste jäi sen verran kovasti kaihertaa mieltä ja kun tutkaili hieman niin elokuvan auto taisi olla hieman vanhempi koska merkki pyöreämpi ja isompi
Edit: Keulakoriste jäi sen verran kovasti kaihertaa mieltä ja kun tutkaili hieman niin elokuvan auto taisi olla hieman vanhempi koska merkki pyöreämpi ja isompi
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Onpa jäänyt päivittelyt vähäiseksi.
Viime kesänä ajettiin vähän enemmänkin kuin tuo huhtikuun cruising, aika monet tapahtumat ja pirusti muutakin ajoa, syksyllä piti jonkun aikaa ajella työmatkatkin tällä. Ruotsissa käytiin ja Tampereella, noin niinku ulkomaan matkoista. Mukavasti kulkee, Västeråsin keikka kun oli niitä paikan päällä jonottamisia lukuunottamatta maantieajoa, niin kulutuskin maltillinen 12/100.
Ylätukivarren puslat piti kuskin puolelle uusia ja johdottaa laturi ja säädin uusiksi, muuten vain ajoa. Laturi tietty hylkäsi likellä Forssaa, koko perhe kyydissä, mutta kenttäkorjaus onnistui sen verran, että kotiin päästiin sieltäkin.
Syksyllä unohtui katsastus, nyt pitäisi sitten hoitaa kuljeksimasta.
Tulppia meinasin vaihdella ja jotain muuta pientä, mutta menikin yllättäen tilaustavaraksi. No, ens viikolla sitten, ei ole oikein ajokelejäkään.
Viime kesänä ajettiin vähän enemmänkin kuin tuo huhtikuun cruising, aika monet tapahtumat ja pirusti muutakin ajoa, syksyllä piti jonkun aikaa ajella työmatkatkin tällä. Ruotsissa käytiin ja Tampereella, noin niinku ulkomaan matkoista. Mukavasti kulkee, Västeråsin keikka kun oli niitä paikan päällä jonottamisia lukuunottamatta maantieajoa, niin kulutuskin maltillinen 12/100.
Ylätukivarren puslat piti kuskin puolelle uusia ja johdottaa laturi ja säädin uusiksi, muuten vain ajoa. Laturi tietty hylkäsi likellä Forssaa, koko perhe kyydissä, mutta kenttäkorjaus onnistui sen verran, että kotiin päästiin sieltäkin.
Syksyllä unohtui katsastus, nyt pitäisi sitten hoitaa kuljeksimasta.
Tulppia meinasin vaihdella ja jotain muuta pientä, mutta menikin yllättäen tilaustavaraksi. No, ens viikolla sitten, ei ole oikein ajokelejäkään.
Ville
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.