mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

LIMIT muutettavissa?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W203 / R170, sedan, farmari, avo
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
RiKo



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 20
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 05.11.2015 17:15    Viestin aihe: LIMIT muutettavissa? Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kuinka tiukasti nopeusmittari ja LIMIT ovat toisissaan kiinni?
Eli voiko LIMITin kertoimia muuttaa ilman, että nopeusmittarin lukema muuttuu? Pääseekö noita kertoimia ylipäätään peukaloimaan?

nimimerkillä 16 huomautusta...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Multiviri
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 22 Lok 2010
Viestejä: 2736
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 06.11.2015 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Siis tarkoitat sitä mikä on vakionopeussäätimen viiksessä? Ylöspäin +10 ja olikohan itseenpäin vetämällä +1
_________________
Mercedes-Benz C200CDi -04 "fl" (203.207)
Mercedes-Benz C200CDi -04 "fl" (203.207)
Mercedes-Benz C200CDi -01 (203.004)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3668
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 07.11.2015 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Multiviri kirjoitti:
Siis tarkoitat sitä mikä on vakionopeussäätimen viiksessä? Ylöspäin +10 ja olikohan itseenpäin vetämällä +1


Kyllä se juuri noin on kilometrin tarkkuudella säädettävissä. Itse en tosin sitä käytä koskaan kun osaan käyttää kaasupoljinta ja katsoa nopeuden GPS:stä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1393
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 07.11.2015 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kaiketi kyseessä W203 tai R170, oliko noissa vielä sitä kympillä muutettavaa vakkaria/limitteriä? Meissenkerillä taitaa olla 211 Distronicilla, jos oikein muistan niin siinä oli aika poikkeava vakkarin/limitterin viiksen toiminta.

Oman perheen autoissa (distronicilla ja ilman) ohjaukset on ylös "kevyesti" on ykkösen lisäys nopeusasetukseen, pykälän yli ylös nostaessa muuttuu kympillä. Alaspäin sama pudottaa ykkösellä tai kympillä nopeusasetusta (kympin muutos taisi mennä aina tasalukuihin, en muista kun en koskaan käytä vakkarillakaan sitä kymppiä).

Viiksen vetäminen itseä päin palauttaa viimeksi asetetun nopeuden, viiksen työntäminen eteenpäin kytkee vakkarin/limitterin pois.

Olisi kyllä mukava tietää tarkoitettiinko tässä viiksestä käytettävää rajoitinta vaiko ehkä mittaristosta asetettavaa "talvirenkaiden nopeuskatto".
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiKo



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 20
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 07.11.2015 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ajattelin kyllä mersun asetusten hakkerointia.
Eli kun laittaa LIMITin päälle, niin 80 olisi todellisuudessa 84.
Nyt tulee käytettyä 90:ntä ja silloin voi alamäen tullessa olla 90.
Tasaisella 90 on 87. 80 antaa 77 ja sitä muut kulkijat eivät kestä
ollenkaan.
Miten on, onnistuuko *rilla?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1617
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 07.11.2015 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rengaskoolla ainakin
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MHe



Liittynyt: 17 Kes 2008
Viestejä: 776
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 07.11.2015 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

ei ymmärrä edelleenkään, siksi en kommentoinut alunperinkään... jos kerran todellisen nopeuden tietää, miksei voi laittaa 87 limittiin, mitä väliä? Alaylämäki vaihtelulle ei voi mitään, uudemmat autot kait pitää ainakin cruisen paremmin.... ajatko siis lappu lattiassa limittiä vasten vai mitä? Eikö helpompi olis ajaa vakkarilla?
_________________
W220 320CDI -01
W210 270CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiKo



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 20
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 08.11.2015 13:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

MHe kirjoitti:
... jos kerran todellisen nopeuden tietää, miksei voi laittaa 87 limittiin, mitä väliä?


Voi kyllä. Mutta enenkuin lukema on 87, niin viikseä saa nykiä 8x.
Kokeilin Opelia ja siinä LIMIT asettui suoraan ajettavaan nopeuteen.

Vakkari tunnistaa mersussakin ajettavan nopeuden.
Aikoinaan Saksan läpi ajellessa kokeilin vakkariakin.
Ei vaan oikein sytyttänyt. Kulutus nousee ja aivotoiminta puutuu lopullisesti.

Rengastaulukot on excelissä ja vaihtoehtoja löytyy. Rengaskokoa vaihtamalla
nopeusmittari jää turhan paljon miinukselle jos LIMITin viritttää plussalle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1780
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 08.11.2015 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa? Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94 sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä Smile
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Meissenkeri

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 15 Elo 2006
Viestejä: 3668
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

 LähetäLähetetty: 08.11.2015 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kysyjän alkuperäinen kysymys, mihin ei ole vielä vastausta saatu: Eli voiko LIMITin kertoimia muuttaa ilman, että nopeusmittarin lukema muuttuu? Pääseekö noita kertoimia ylipäätään peukaloimaan?

Muutenhan tässä on tilanne aika mahdoton:
- Limit aiheuttaa liikaa nopeusvirhettä tai liikaa aivotoimintaa kun se pitää hankalasti asetella oikealle nopeudelle
- Vakionopeussäädin puuduttaa aivotoiminnan ja lisää kulutusta
- Kaasupolkimen säätäminen nopeuden mukaa ei tule kysymykseen kun se on liian vaikeaa
- Rengaskoot ovat Excelissä ja pysyvät siellä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiKo



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 20
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 09.11.2015 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

piippu kirjoitti:
No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa?
Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94
sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä Smile


Ei toimi ainakaan meidän kotterossa. Ainoa asia minkä LIMIt tunnistaa
on aiemmin käytetty nopeusasetus...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1393
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 09.11.2015 21:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

RiKo kirjoitti:


Ei toimi ainakaan meidän kotterossa. Ainoa asia minkä LIMIt tunnistaa
on aiemmin käytetty nopeusasetus...


Mitkä vivun liikesuunnat olet kokeillut? Mikähän se kottero tarkalleen on?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9646
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 09.11.2015 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oon minä varmaan pikkusen tyhmä kun en oo vieläkään oikein jyvälle päässyt Laughing
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1780
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 2:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

RiKo kirjoitti:
piippu kirjoitti:
No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa?
Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94
sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä Smile


Ei toimi ainakaan meidän kotterossa. Ainoa asia minkä LIMIt tunnistaa
on aiemmin käytetty nopeusasetus...


Siis että ja jos teet seuraavasti: Käynnistät auton ja varmistat että LIMIT on poissa päältä (oranssi valo ei pala viiksessä, eikä missään ole mainintaa kyseisen rajoittimen päällä olosta). Lähdet liikkeelle tekemättä kyseiselle viikselle yhtään mitään ja kiihdytät auton 84km/h nopeuteen, ja NYT painat kerran vakionopeussäätimen nuppia sisäänpäin, että LIMIT (rajoitin) aktivoituu ja tämän jälkeen nostat yhden kerran kyseisestä viiksestä ylös (samaan tyyliin kuin kytkisit suuntamerkin kääntyäksesi oikealle) niin mitä tapahtuu Question Rolling Eyes

Niissä mersuissa joita tähän mennessä olen ajanut ja kyseistä LIMIT-toimintoa käyttänyt, on auto ottanut tuolla yhdellä viiksen "nostolla" suurimmaksi nopeudeksi juuri sen hetkisen nopeuden…..
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laineracing
Rasvanäppi



Liittynyt: 12 Mar 2007
Viestejä: 3012
Paikkakunta: hämeenlinna

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 8:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

XUX63 kirjoitti:
Oon minä varmaan pikkusen tyhmä kun en oo vieläkään oikein jyvälle päässyt Laughing


Älä välitä, mäkään en oo ihan vielä limitillä vaikka oon jo useamman päivän koittanu miettiä tätä episodia.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1617
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

This case is Limited Edition material ...

Or Edited Limition ?
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 300 GD -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 211 200 CDI TA -08
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5686

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

piippu kirjoitti:
No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa? Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94 sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä Smile


Näin toimii ainakin W220:ssä
Piti ihan kokeilla tänään. Laughing

Mutta jos ajat vaikka 60kmh ja haluat asettaa limitin esim 92kmh niin silloin täytyy naputella viiksestä ensin 60-->70-->80-->90-->91-->92

Eli tyhjää värkkäystä. Eli kun asettaa limitin vasta kun ajaa tavoitenopeutta...
Menee yhdellä napsauksella.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
luokyio
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 20 Lok 2005
Viestejä: 2230
Paikkakunta: Savonlinna

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mika.T kirjoitti:
piippu kirjoitti:
No aika jännä jos tuossa ei muka saa "limiittiin" juuri sitä nopeutta mitä kyseisellä aktivoimis hetkellä ajaa? Siis jos ajat vaikka 94km/h ja tökkäät limitin päälle, niin jäähän se 94 sinne tauluun?....ja yhdellä sormen liikkeellä Smile


Näin toimii ainakin W220:ssä
Piti ihan kokeilla tänään. Laughing

Mutta jos ajat vaikka 60kmh ja haluat asettaa limitin esim 92kmh niin silloin täytyy naputella viiksestä ensin 60-->70-->80-->90-->91-->92

Eli tyhjää värkkäystä. Eli kun asettaa limitin vasta kun ajaa tavoitenopeutta...
Menee yhdellä napsauksella.


Sama juttu, oli pakko testata vaikken koskaan ole keksinyt tuolle ominaisuudelle tarvetta Laughing Toimii myös 204:ssa noin.
_________________
W251 R 280 CDI
W220 S 500 L (matkalla Japanista)
W210 E 220 CDI
W115 220 D

ex. S211 E 220 CDI T, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D, W202 C 220, W124 200 D
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1780
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 22:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Laughing No hyvä että muutkin saa tuon onnistumaan....mutta on sitten hemmetin vaarallinen varuste! Joskus tullut tuolla ajettua pidempiäkin siivuja jostain syystä ja auta armias kun tulee se hetki, että olet ajanut jossain mutkaisella/mäkisellä tiellä hermosi riekaleiksi jonkun autoaan säästävän perässä kymmenen kilometriä (siis esim. Kuuttakymppiä kytäten ohituspaikkaa kasikympin alueella) ja olet laittanut rajoituksen vaikka 82km/h ja unohtanut koko homman....tulee se maailman ainoa mahdollinen ohituspaikka ja tempaiset "lusikan lattiaan"! Ässä hyökkää kivasti ohitukseen, mutta samassa lyöt suorastaan naaman rattiin, kun iloisesti alkanut kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään ja menee se ikuisuudelta tuntuva sekuntti, kun tuijotat hölmönä että mikä hitto nyt tuli, kunnes tajuat että tuo Saa*anan Limiiiiiitti on päällä!!! shout kele biggun
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4791
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 22:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

211:ssä joskus tuota kokeilin mutta sain sen toimimaan vain tasakympeillä. Myös samat tuntemukset kuin Mikalla. Säikäyttää s**t*n*sti, kun auto hyytyy rinnalla.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jps



Liittynyt: 15 Tam 2006
Viestejä: 517
Paikkakunta: Vantaa

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

piippu kirjoitti:
Laughing No hyvä että muutkin saa tuon onnistumaan....mutta on sitten hemmetin vaarallinen varuste! Joskus tullut tuolla ajettua pidempiäkin siivuja jostain syystä ja auta armias kun tulee se hetki, että olet ajanut jossain mutkaisella/mäkisellä tiellä hermosi riekaleiksi jonkun autoaan säästävän perässä kymmenen kilometriä (siis esim. Kuuttakymppiä kytäten ohituspaikkaa kasikympin alueella) ja olet laittanut rajoituksen vaikka 82km/h ja unohtanut koko homman....tulee se maailman ainoa mahdollinen ohituspaikka ja tempaiset "lusikan lattiaan"! Ässä hyökkää kivasti ohitukseen, mutta samassa lyöt suorastaan naaman rattiin, kun iloisesti alkanut kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään ja menee se ikuisuudelta tuntuva sekuntti, kun tuijotat hölmönä että mikä hitto nyt tuli, kunnes tajuat että tuo Saa*anan Limiiiiiitti on päällä!!! shout kele biggun

Se asetettu limit menee pois päältä kun käytetään kick down'nia.
_________________
Kun sinua provosoidaan, älä provosoidu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
karvine
Teräshermo



Liittynyt: 29 Syy 2005
Viestejä: 689

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kickdown-polkasulla LIMIT lähtee pois päältä. Eli sukkaa vaan syvemmälle syyläriin niin pääsee ohi. Wink

Eipä tosin tule rajotinta koskaan käytettyä. Vakkari toimii paremmin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
XUX63
Ylläpitäjä



Liittynyt: 30 Syy 2005
Viestejä: 9646
Paikkakunta: 90560

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

211:ssä LIMIT toimii jos vakkari tippuu jostain syystä pois. Joskus oli kiirus Ruattista vanhalla ruattalaasella taksilla ajaessa eikä ehtinyt bootata niin ajoin limiittiä vasten ja siinä se ajoi asiansa. Muuten ei ole tullut käytettyä.
_________________
Pirkka-Tesla eli Opel Ampera -12 sähkölelu.
MB 313 CDI Kasten -00.
Lavetti - yhteishuoltajuus Smile
W126 300SD -84 talviunilla.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4791
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Prskles. Jo toinen kerta, kun sotken Mika T:n piippuun. Very Happy

Ei kaikenlaisella kelillä ilkiä kikkaria käyttää. Yleensä ohituksissa riittää hyvinkin puoli kaasua. Wink

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mika.T
Mersutohtori



Liittynyt: 02 Lok 2005
Viestejä: 5686

 LähetäLähetetty: 10.11.2015 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Roisto kirjoitti:
211:ssä joskus tuota kokeilin mutta sain sen toimimaan vain tasakympeillä. Myös samat tuntemukset kuin Mikalla. Säikäyttää s**t*n*sti, kun auto hyytyy rinnalla.

t.
Risto


Laughing

Viiksestä nostamalla tasakympit ja itseensä päin vetämällä yksi kerrallaan lisää.

Kerran ylös tai alas napsauttamalla ottaa sen hetkisen ajonopeuden "maksimiksi"
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tähtikuljettaja
Mersuvelho



Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 1393
Paikkakunta: Lounais-Suomi

 LähetäLähetetty: 11.11.2015 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Olkaa varovaisia kun puhutte 211:n cruisesta, se viiksi kun toimii eri tavalla riippuen siitä onko autossa Distronic.

MikaT:n kommentti oli kyllä Roisto:lle eli hänen autolleen mutta kun lainatussa tekstissä puhuttiin 211:stä niin helposti lukijat tulkitsevat että viiksen toiminnot on kaikissa 211:ssä kuvatun kaltaiset.

Onkohan jossain muussa MB-mallissa sama toteutus kuin 211:ssä Distronicilla? Tulkitsisin että tuossa on haluttu se "kympin muutosnopeus" vielä vanhalla viiksellä jossa ei ole kahta eri asentoa ylös/alas -suuntiin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Roisto
Herrasmies

Mekka-master


Liittynyt: 03 Lok 2005
Viestejä: 4791
Paikkakunta: Uuleopori

 LähetäLähetetty: 11.11.2015 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tähtikuljettaja kirjoitti:
Olkaa varovaisia kun puhutte 211:n cruisesta, se viiksi kun toimii eri tavalla riippuen siitä onko autossa Distronic.

Mikähän siihenkin on syynä? Eihän sen tarvisi olla mitenkään erilainen.

t.
Risto
_________________
Kulkupeli: E 500 -03 (211.070)
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cmeli
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 03 Hel 2006
Viestejä: 1056
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 11.11.2015 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lainaus:
No hyvä että muutkin saa tuon onnistumaan....mutta on sitten hemmetin vaarallinen varuste! Joskus tullut tuolla ajettua pidempiäkin siivuja jostain syystä ja auta armias kun tulee se hetki, että olet ajanut jossain mutkaisella/mäkisellä tiellä hermosi riekaleiksi jonkun autoaan säästävän perässä kymmenen kilometriä (siis esim. Kuuttakymppiä kytäten ohituspaikkaa kasikympin alueella) ja olet laittanut rajoituksen vaikka 82km/h ja unohtanut koko homman....tulee se maailman ainoa mahdollinen ohituspaikka ja tempaiset "lusikan lattiaan"! Ässä hyökkää kivasti ohitukseen, mutta samassa lyöt suorastaan naaman rattiin, kun iloisesti alkanut kiihtyvyys pysähtyy kuin seinään ja menee se ikuisuudelta tuntuva sekuntti, kun tuijotat hölmönä että mikä hitto nyt tuli, kunnes tajuat että tuo Saa*anan Limiiiiiitti on päällä!!! shout kele biggun


Nimenomaan, olen aina miettynyt, että miksi koko toiminto on olemassa. Hengenvaarallinen vekotin Shocked
_________________
ajossa w204,180cdi A facelift, exät:W203, 220cdi facelift, bmw 118d, bmw 320d, W203 C200K aut, w202 200cdi aut, w202 280 aut.+ useita merkkejä joita ei autoksi kannata kutsua.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piippu
Savunpoistaja



Liittynyt: 01 Lok 2005
Viestejä: 1780
Paikkakunta: Härmä & Jokioinen

 LähetäLähetetty: 11.11.2015 13:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

tähtikuljettaja kirjoitti:
Olkaa varovaisia kun puhutte 211:n cruisesta, se viiksi kun toimii eri tavalla riippuen siitä onko autossa Distronic.

MikaT:n kommentti oli kyllä Roisto:lle eli hänen autolleen mutta kun lainatussa tekstissä puhuttiin 211:stä niin helposti lukijat tulkitsevat että viiksen toiminnot on kaikissa 211:ssä kuvatun kaltaiset.

Onkohan jossain muussa MB-mallissa sama toteutus kuin 211:ssä Distronicilla? Tulkitsisin että tuossa on haluttu se "kympin muutosnopeus" vielä vanhalla viiksellä jossa ei ole kahta eri asentoa ylös/alas -suuntiin.


No rehellisyyden nimissä tunnustan, että myös W220:ssä vakionopussäädin toimii erilailla distronicilla tai ilman....mutta ei siinä ole tuota kahta asentoa ylös/alas Idea
_________________
..... kaurahattu, rehupuntti, punaniska, perusjuntti! Oikia Härmäläänen! .......


W124 E500 Limited Edition -94
W220 320CDI -03
W639 115CDI -04
VW Karmann-Ghia 1600 -70
...ja kaikenmaailman kivoja Nivoja ja Jeeppejä...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiKo



Liittynyt: 19 Lok 2010
Viestejä: 20
Paikkakunta: Kuopio

 LähetäLähetetty: 11.11.2015 13:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

piippu kirjoitti:

Siis että ja jos teet seuraavasti: Käynnistät auton ja varmistat että LIMIT on poissa päältä (oranssi valo ei pala viiksessä, eikä missään ole mainintaa kyseisen rajoittimen päällä olosta). Lähdet liikkeelle tekemättä kyseiselle viikselle yhtään mitään ja kiihdytät auton 84km/h nopeuteen, ja NYT painat kerran vakionopeussäätimen nuppia sisäänpäin, että LIMIT (rajoitin) aktivoituu ja tämän jälkeen nostat yhden kerran kyseisestä viiksestä ylös (samaan tyyliin kuin kytkisit suuntamerkin kääntyäksesi oikealle) niin mitä tapahtuu Question Rolling Eyes


Ei vaan toimi.
Joka ainut painalluksen ja noston/laskun yhdistelmä tuottaa vain täysiä kymppejä. Rattiin päin vetäisy palauttaa aiemman rajoituksen.

Auto on W203.007 s. 6.6.2003, Bremen. Karvahattumalli?
Onko näitä mersun kokoonpano kyliä montakin?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W203 / R170, sedan, farmari, avo Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit