mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Tautinen kolomesatku
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 20.11.2015 20:12    Viestin aihe: Tautinen kolomesatku Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Hiijjohoi.
Tosiaan, tuli tuossa kuukausi takaperin tehtyä vaihtokaupat jossa luovuin rumasta mutta toimivasta w124 200d:stä sen vuoksi että sain alle sen mitä etsin,300d:n automaattina.

Jos nyt jotain nettiauton myydyt ilmoituksia selanneena voi jotain päätellä niin tämä peli on ollut tänävuonna melekoinen kietopalkinto.







Auto on ollut itsellekkin melkoinen pettymys lukuisine vikoineen, mutta ei kai tässä auta kuin ruveta parsimaan sitä kasaan. Ulkokuori ja sisusta kuitenkin suht siisti.

Suuttimen paluuletkut vuotavat ainakin kutosen suuttimen kohdalta. Samoin pumpun päällinen on märkä. Tiivisteet mahdollisesti suutinputkien päästä? Sai jo kerran aamusta ilimailla että lähti tulille. Toisella kerralla kun temput teki, lähti pitkällä sahaamisella.

Tuulilasin pyyhkijä toimii vain täysillä. Pysähtyy siihen paikkaan kun vaihtaa tehoa. Pissapoikakaan ei toimi. Viiksi vikakö?

Kuskin oven lukko takkuili. Rasvasin ja siihen jämähti. Avaimen sain vartin kiroamisella lukosta irti. Ruuhka aikaan Prisman pihalla Very Happy Juu, tämän jälkeen luin sivustolta jotta elekää ihmeessä menkö rasvaa tunkemaan... Oho..

Hirviä raklatus tyhjäkäynnillä. Jatkovarsi korvaan ja syy löytyi hihnankiristimen iskunvaimentimen alapäästä.

Käsijarru täysin eloton.

Ohjauksessa oli kamalasti väljää. Kiristin simpukkaa ehkä 3/4 kierrosta ja parantui.

Abs valo syttyy silloin tällöin. Ensimmäisissä jarrutuksissa abs puuttuu peliin vaikka aihetta ei ole mutta rauhoittuu siitä heti. Yleensä valo syttyy käännöksessä. Jossain myynti ilmoituksessa kohdennettiin vika siihen että puuttuu jarrukilpi edestä jolloin anturi sottaantuu. Enpä tajunnut nyt renkaan vaihdossa kiinnittää huomiota.

Johonkin kiinnitin kuitenkin huomiota renkaan vaihdossa Very Happy Takarengas heilui kuin pultit olisi sentin kierteiltä löysällä. Tämä vielä siltä puolelta johon edellinen omistaja vaihtanut laakerin uuden. Tai no, ainakin uuden napamutterin kun ei sen syvällisemmin tullut tarkisteltua. Korjaamolle tie vei ja ei kun aikaa varaamaan koko navan ja laakerin vaihtoon. Samaan syssyyn narinahelojen vaihto koska totesin sen olevan kuskin puolelta väljä.

Nopeusmittari eikä matkamittarit toimi. Liekkö vaijeri poikki.

Kattoluukussa ilmeisesti joku hämminki. Ollut teipattuna. Edellinen omistaja nostanut sen paikalleen, kuulemma kisko paskana. Ei vuoda vettä mutta tuuli inisee joskus ärsyttävästi välistä. Toimivuutta en ole uskaltanut kokeilla kun oikeaa ongelmaa ei ole korjattu.

Pakoputki vuotaa hieman mutta liitoksesta puuttuu vain lemmari eikä tuota ny niin huomaakkaan koska viimosella äänenvaimentajalla on ilimeisesti heitetty vesilintua ja tilalla suora putki. Räyheet on äänet tehoihin verrattuna Laughing

Moottori kuitenkin tuntuu olevan iskussa. Ihmeen heleposti rupeaa 225 leveät renkaat lyömään joutavaa kun varomattomasti antaa käännöksessä kaasua Twisted Evil Sekin seurausta varmaan renkaiden silmiin nähden jyrkästä aurauksesta sekä camberista..

Ei kai tässä. Onneksi katsastus vasta 2kk päästä viimeistään Rolling Eyes

Jos jollain meseläisellä on tietoa auto historiasta niin saa kaivella vaikka kuinka rumia sammakoita suosta. Jos vaikka osaisin ennakoitua johonkin patenttiratkasuiden pettämiseen tulevaisuudessa Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mkin



Liittynyt: 15 Maa 2013
Viestejä: 88
Paikkakunta: Lappeenranta

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 1:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

No johan on sattunu kaikki tyyppiviat samal kertaa.. Tosin kaikki euroilla hoidettavissa.

Minulla on 300dt:ssä tommonen sama absivika. Vuorottelee ASD-valon kanssa. Taitaa olla ylijännitteen suojareleessä kun hetken pelas paremmin sen kolvailun jälkeen. Nyt taas loistaa ylen aikaa.

Takakumit alkaa sulla pian syöpymään sisäreunoista noilla kulmilla.

Tän ikäsiä autoja ei kannata turhaan lukita. Minulla on käynyt ovilukon kanssa sama ropleemi. Saavat olla auki.

Pumpun päältä kusee varmaan takaiskujen venttiilit. ~10€ kustantaa tiivisteet. Tiuha hylsy pitäis olla. Ite tein parista prikasta ja tulppahylsystä hitsaten.

Kuutosen suuttimen pääteletku oli omassa halki -> suihkii löpöä. Pätkä letkua, pikku lemmari ja sileä pultinpätkä hoiti homman.

Seisonjarrun vaijeri, joku kolmesta mahtaa olla poikki. Varmaankin auton alla selviää tämä.

Kattoluukku mahtaa vuotaa, miks se muuten olis teipattu. Ominaisuus.

Pyyhkijän toimivuus viittais viikseen, minulla on pari ehjää käytettyä.

Pumppuahan on saatettu ropeloida jos ihan joutavaa lyö. Ennakko ja syöttö kannattaa pistää kohilleen, ei oo vaikeeta joskin syötön säätö on veemäistä. No en tiä maksaako vaparissa vaivaa...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jube
Kemijärven Isäntä

Melkone poppa ukko


Liittynyt: 01 Maa 2006
Viestejä: 4113

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 3:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos ei kiinnosta korjata niin paljollako myyt auton tuossa kunnossa?
_________________
Näillä mennään:
MB w906 Sprinter 315cdi -08
MB w210 E320 Avantgarde -96
MB c124 230CE -90
BMW e39 525i M-sport -01
BMW e30 320i cabriolet -90
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25480

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Valtaosa vioista on ollut heti koeajolla huomattavissa, meinaan ettei tuosta kovin suurta pettymystä ole voinut jälkikäteen sitten tulla ?

Mkin kirjoitti:
...ei oo vaikeeta joskin syötön säätö on veemäistä. No en tiä maksaako vaparissa vaivaa...

Ei kai se veemäistä ole ? Paria ruuvia kääntää. Saavutettu hyöty riippuu lähtötilanteesta, jos pumppu on kunnossa mutta tehtaan säädöillä niin kyllä omatekoinenkin ruuvaus tuntuu mukavasti menohaluissa.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kattoluukku on ollut aikaisemmin kai kiskoiltaan irti, ehkä? Nyt nostettu hollilleen mutta muuten ei ole korjailtu.

Arvatkaas vain kävinkö koeajolla Laughing Oli silloin semmoinen polte silmissä että .. Embarassed
Ja kuten mukana ollut kaverikin totesi että se ois varmaan ollut sama vaikka moottoria ei olisi ollut niin mukaan olisin sen ottanut..

Nojoo, ei tässä auta valittaa ja ainahan näissä vanhoissa laittoa on ja kuten Mkin totesi, euroilla seleviää. Viikon päästä tosiaan korjaamolle takanavan, laakerin, narinahelojen ja tuon iskunvaimentimen vaihtoon.

Käytetty viiksi kiinnostaisi jos sopuhintaan irtoaa.

Tuli itsellekkin mieleen että olisiko pumppua rukattu mutta mustaa ei puske. Peräpää kyllä tummuu hieman poltetusta dieselistä pesun jälkeen runsaassa viikossa.

Paljonko joku haluaisi työstä tuon kattoluukun korjaamisesta jos vika on todella hajonneessa kiskossa?

Ja ei ole myynnissä Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mkin



Liittynyt: 15 Maa 2013
Viestejä: 88
Paikkakunta: Lappeenranta

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer: no juu, en tiiä vaparin pumpun operoinnista mutta tossa ahdetussa on kovin ahdas väli koplata sitä. Ilman imusarjan irroitusta ainakin. Makuasioita.

Minulla on tossa pihalla purussa just saman värinen faceliftimalli kattoluukulla. Jos tarviit jossain vaiheessa koko luukun.

Parkymppiä + postikulut ja viiksi on sun.

Muitakin osia on. http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/2164144
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Pukattu yv:tä
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hcmato
ST-mies



Liittynyt: 21 Hei 2007
Viestejä: 671
Paikkakunta: nivala

 LähetäLähetetty: 21.11.2015 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Peikko vaikka oot pommin ostanu nii näyttäs toi korjaushimo oleen kohillaan eli on täällä muitakin jotka purkaa ja kokoo noita laitteita ja eikä välitä kuin romu se on Very Happy
Niinku huomaat apuja tulee koko ajan kun asiallisesti kysyy...no tässä ei tullu kun höpötystä.
_________________
® Mesen linttaklubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Vanja-eno

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2681
Paikkakunta: Träskenda (Norra-Kervo)

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 4:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Alkuperäinen rattikin on näemmä rikkoutunut kun on uusi pitänyt puusta veistää Laughing

No joo, mutta Mersu on siitä hyvä että jos vaan koppa on kohtalainen, niin kyllä se siitä hyväksi tulee kun vaihtaa kuluneet osat uusiin. Onnea uudelle autolle ja tarmoa korjauksiin Very Happy
_________________
-"Miun mielestä kaikellaiset kirkkaat vilkut sekä Penta-vanteet Mersuissa pitäs laissa kieltää, mie en niistä tykkää, piste. Toiset saapi minun puolesta tykätä jos haluaa.."-
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tuli vaihettua talavikiekot lauvantaina alle ja kotiin tultaessa sippas sitten pyyhin kokonaan. Pikku murhe kun en päässyt pihaan saakka auraamattoman ylämäen vuoksi vaan auto jäi bussipysäkille jonka jälkeen hukkasin ainoan avaimen Laughing

Kuvat on kivoja vaikka huonoja, eiks je?

Tässä tyylinäyte:


Eihän tuosta kyllä nää mittään boing boing

Käyttöautolta sanoivat että uusi sarjotettu avain tulisi saksasta n. Viikon tai kahden kuluttua hintaan 50-60e. Veholta sain jyrsintä numeron mutta paikalliset suutarit ei pystyny tekemään. Ei joutanu odotella moista aikaa vaan monen tunnin tohinalla auto tulille Twisted Evil Ei muuten kukaan kiinnittänyt huomiota vaikka pimeän tien varressa olin murtohommissa Very Happy Huomenna hakemaan kaverilta uudet lukot .
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dealer
Ylläpitäjä



Liittynyt: 19 Syy 2005
Viestejä: 25480

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mkin kirjoitti:
dealer: no juu, en tiiä vaparin pumpun operoinnista mutta tossa ahdetussa on kovin ahdas väli koplata sitä. Ilman imusarjan irroitusta ainakin. Makuasioita.

Turbollisessa on tosiaan ahdasta, vaparissa ei.
_________________
www.huoltokeskuslintonen.fi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 24.11.2015 19:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

dealer kirjoitti:
Mkin kirjoitti:
dealer: no juu, en tiiä vaparin pumpun operoinnista mutta tossa ahdetussa on kovin ahdas väli koplata sitä. Ilman imusarjan irroitusta ainakin. Makuasioita.

Turbollisessa on tosiaan ahdasta, vaparissa ei.


No eipä tuota itte tule roplailtua jos kerta ei ilman ammattilaista saa vääntöä alakierroksille. Vai olenko käsittänyt oikein?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 26.11.2015 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Monitoimiviiksi vaihdettu, ei ollut apuja. Huomasin että rele kyllä napsuu eli vika sitten moottorissa.
Nyt rupes hihnakin vinkumaan ja pellin alle vilikastessa kiristin tietenkin vinossa. Myös se kuuluisa kannentiivisteen öljyvuoto paikallistettu etupäästä eikä ehkä niin pienikään vuoto Very Happy
Kutospytyn suuttimen ympäristö ihan lainehti dieseliä. Tallista löytyi pätkä uutta letkua yhden Opelin paluuletkujen vaihdon jäljiltä. Pyörittelin pultin päähän ja tyrkkäsin siihen "ei minnekkään menevään" paluuseen jossa oletettu vuoto on. Pittää uusia loputkin ja toivoa parantumista, alakaa kyllästyttämään kun parkkeeratessa pidemmäksi aikaa saa olla tarkkana auton asennon kanssa...

Jatketaan Twisted Evil

Edit: Luin että kiristimen keinun löysällä oleva pultti saattaa myös aiheuttaa öljyn vuotoa? Viittaisi ehkä sittenkin siihen kerta öljyroiskeet sekä vinossa oleva kiristin huomattu samaan aikaan ny. Aijemmin kone oli kuitenkin suhkoht kuiva öljystä.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 08.12.2015 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mersu haettu korjaamolta. Män toinenkin napa kokonaisuuvessaan uusiks kun oli narinahelan pesä halki Shocked . Nyt alkaa jo pysymään kaistojen välissä. Pitää uusituttaa vielä loput takapään puslat (paitsi kelkan ko ovat kuulemma kunnossa) ensi kuussa ja tämän jälkeen tehdä nelipyöräsuuntaus.

Korjaamolla vaihdetut osat:
-molemmat takanavat kokonaisuudessaan
-takavasen jarrukilpi
-narinahelat vas ja oik.
-kiristimen iskari
-virtalukko
- oven lukko kuskin puolelle
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 16.12.2015 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noni, jossain asioissa kun sai edistystä niin heti tietenkin takapakkia hieman. Napsahti jostain liikenteen seasta kivi tuulilasiin ja tuloksena komia kaari päästä päähän, keskelle lasia Evil or Very Mad Leimalla tästä tulee varmasti huomautus kun on näkökentässä mutta saapi odottaa vaihtoa kevääseen kunnes kadut on putsattu.
Polttoaineen kulutus muuten tipahti tuntuvasti takapään remontin jäläkeen.

E: Kun autossa on alunperin vihreät sävylasit niin kuuluisiko tuulilasin olla myöskin sävytetty?
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 05.1.2016 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top



Loppiaiseksi töitä.. Keinun laakeri, takaiskujen tiivisteet, takaiskujen lukkorenkaat ja 19mm pitkä hylsy avaimen tekoon, nopeusmittarin vaijeri, pakoputkitahnaa liitoksiin, suuttimien ylivuotoletkua, mittariston merkkivaloihin 2 polttimoa ym hilppeitä. Yksi ruostekolo löytyi pohjasta niin siksi pohjamaalia. Gasketti sen vuoksi jos sattuisi löytymään se öljyvuotokin jostain mahdollisesti. Onneksi nosturi käytössä niin helepottaa hommia huomattavasti.

Jatkuu Arrow [/img]
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 08.1.2016 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kone hajos omaa tyhmyyttä. Vedet jäässä. Ostin uuden koneen eilen ja ny vanha pois nostoa vaille valmis Smile

Om606 turbo Laughing Tuloo vakiona paikalleen. Ostin tänään laatikkoon etustefan ja koneeseen perästefan. Huomenna kova yritys saada pellin alle. Saa nähä kuinka paljon tulee ongelmia vastaan...

Jos joku haluaa varaosiks tai tarkistaa ja korjata tuon 603:sen niin oisko 2 lavaa karhua hinta. Apulaitteet joudun kyllä varastamaan siitä. Kone kolisee nyt ja mielestäni imusarjan alta kannen välistä tuli vesihöyryä. Vedet oli jäätyny, huomasin kun motarilla sitten keitti.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 10.1.2016 2:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kone nostettu pois.

Kaverin ehdotuksella lukkopellistä pala pois niin nätisti tuli paketti ulos. Tässä selailtuani internettiä huomasin etten ole ainut tähän ratkaisuun päätynyt Laughing Homman kiireellisyyden vuoksi jää nyt tuo ilmastointi pois pelistä... Eipä kyllä toiminut ennenkään ja jäähän nuo osat nurkkaan pölyyntymään jos joskus sitten... (niinpä niin)

Laatikon stefa ja keinun laakeri tuli vaihdettua. Apulaitteita irroteltu ja asenneltu. Homma tyssäs siihen että kampiakselin takastefa oli väärä, ei saanut laatikkoa paikalleen leveäkantiseen.

Tekijämiehet, kertokaas miten ootte kaasuvivuston toteuttanut? Saako 603:sen vivustosta kyhättyä? Vai käviskö w124 om606 koneisen oma? Käykö vanhan koneen hehkut tähän vai joudunko hommaamaan hehkuille pätkän johtosarjaa? Semmoinen kyllä löytyisi edullisesti mutta turhaa matkan tekoa ja itse irroittaen pakkasessa hrrrrrr...

Vakioturboja Superimiehillä on vinopino joten täällä ois semmoiselle ostaja, TARJOTKAA!
Myös om603 turbon vakiopumppua saa tarjota.

Jos joku kaipaa tuota sähköpumppua ni se joutaa jotain korvausta vastaan uudelle omistajalle.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 10.1.2016 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Noni, moottori ois nostimessa laatikon kera oottamassa paikalleen nostoa. Alipainepumppu tuli vanhasta koneesta joten vaihoin vuoristoradan ennakonsäätimineen 606:seen. Alipainepumppu onkin näköjään joskus uusittu koska oli liukulaakeri mallia.
Ennakonsäätö tuotti osaamattomalle harmia mutta nyt pitäs olla 13jykk. Senhän näkee sitten starttaako koko olemus etes Very Happy
Eli moottori tuloo ahtamattomana ensin paikalleen kunnes löydän turbon jostain..

Meinaa kyllä välillä olla romuauton soitto lähellä koska ei ittellä mitään käryä mitä ollaan tekemässä. Katotaan ny tulooko tästä toimiva käyttöauto vai kasa kallista paskaa Mad
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 563
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 10.1.2016 23:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rajanpeikko kirjoitti:
Meinaa kyllä välillä olla romuauton soitto lähellä koska ei ittellä mitään käryä mitä ollaan tekemässä. Katotaan ny tulooko tästä toimiva käyttöauto vai kasa kallista paskaa Mad


Välillä meinannu itellä olla usko iha yhtä heikossa, mutta jälkikätee naurattaa ja tuntuu että ois saanu jotaki isoaki aikaseksi halm
_________________
W203 200Cdi -01
E34 525Tds:oops:
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 11.1.2016 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Wiqqo kirjoitti:
Rajanpeikko kirjoitti:
Meinaa kyllä välillä olla romuauton soitto lähellä koska ei ittellä mitään käryä mitä ollaan tekemässä. Katotaan ny tulooko tästä toimiva käyttöauto vai kasa kallista paskaa Mad


Välillä meinannu itellä olla usko iha yhtä heikossa, mutta jälkikätee naurattaa ja tuntuu että ois saanu jotaki isoaki aikaseksi halm


Ois se onnistumisen tunne kyllä välillä ihan kiva Very Happy Tänään ei ollu onneks niin heikkoja hetkiä Smile


Kone ja vaihteisto kiinni kopassa rock
Hihnankiristimen jousi ei meinannu käyvä mitenkään. Osanumeron perusteella eri koko höskä mukaanlukematta iskaria... Eli hihna jäi laittamatta tänään..
Imusarjan pultit jotain omaa kokoaan ja vanhoja ei tullu mukana. Sekin jäi laittamatta.

Mikä tuo vaihelaatikon kyljessä oleva sähkömokkula on jossa joku vipu liikkuu vaihteenvalitsimen tangon mukaan? Se muovivipu män poikki asennuksen yhtevessä Embarassed

Kl:ssä pumpun kirkkaat polttoaineletkut tilaus tavaraa ja ois maksanu yli 40E. Tosin ois tullu liittimineen päivineen. No kiire ko on kova, en joutanu odottamaan ja Etrasta kysymään näitä metritavarana. Makso reilu 3E Laughing Vaihdoin ne tänään.

Laitoin vanhasta koneesta polttoainesuodattimen ja esilämmittimen. Huomenna tukin tuon uuden koneen oman lämmittimen. Koneen korvakkeet piti myös vaihtaa vanhasta.
Vanhasta öljynsuodattimen jalasta otin sen ihme kellon ja tyrkkäsin uuden jalkaan. En tiijä mikä se mokkula oli ja saako sitä edes toimimaan noin mutta näin nyt on näppylät Very Happy

Jos kuu on oikeassa kierrossa huomenna niin päästään yrittämään käyntiin. Katotaan niin pumppu on 180 astetta myöhässä tai jotain muuta, musta tuntuu.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
94zip
linttauttaja



Liittynyt: 03 Hel 2013
Viestejä: 878
Paikkakunta: Porvoo

 LähetäLähetetty: 11.1.2016 23:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mokkula tais olla öljynpaine anturi.
voi olla että muistan vääri mutta tais olla E kannalla imusarjan ruuvit näissä.
_________________
300D A -91
250TD -93
190E 1.8 - 91
530d -01
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 12.1.2016 0:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

94zip kirjoitti:
Mokkula tais olla öljynpaine anturi.
voi olla että muistan vääri mutta tais olla E kannalla imusarjan ruuvit näissä.

Joo tää uus kone ilimeisesti kasattu kokonaan noilla kannoilla. Ongelma siis se etten löydä oikean kokoista pulttia joka kävisi kierteille. En omista siis imusarjan pultteja ollenkaan tähän 606:seen. Jostain luin äskön että olisivat kokoa 7mm? Saa varmaan pyöriä koko kylän ympäri jos sillonkaan löytyy Smile
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 12.1.2016 22:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Imusarjaan löydetty pultit vasta neljännestä pultteja myyvästä liikkeestä. Oli 7mm. Uusin samalla vetolevyn pultit kun hukkasin vanhat Very Happy Rojekti jäi seisomaan nyt hehkujen johtojen ja kiristimen takia, muuten olisi valmis.
Kaasuvivuston hieroin väliaikaisen. Lyhensin tankoa ja löin pumpun kannakkeeseen telineen kiinni. Kd vaijeria ei toistaiseksi saa tuohon mutta hierotaan sitä sitten ensi viikolla jos saan auton ajokuntoon viimeiseen leimapäivään mennessä eli 16. tätä kuuta.

Kuva viritelmästä


Yhden anturin johtoja joutui jatkamaam. Hienot kutistesukka vuoraukset niin ei pistä silimään Laughing


Otin sittenkin esilämmittimen pois käytöstä kokonaan..

Vakio turbosta sovittu kaupat eli tää saa ahtopainetta ensiviikolla jeeeeeeeeeeeee! Twisted Evil
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
geoman



Liittynyt: 01 Mar 2005
Viestejä: 79

 LähetäLähetetty: 12.1.2016 22:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oot melkoinen Seppä. Teet 25 vuoden huoltotyöt kerralla.
_________________
MB 300D autom. vm. 1991
VW Golf Plus 2.0 DSG vm. 2011
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 12.1.2016 23:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

geoman kirjoitti:
Oot melkoinen Seppä. Teet 25 vuoden huoltotyöt kerralla.

Haha Very Happy Ei tästä iliman apuja olla selevitty. Kavereille aika iso käsi kaikesta jelpistä. Kesälomiakin joutu jo kuluttamaan eilisen ja tän päivän. Aurinkoa en muista nähneeni hetkeen ko tallissa vietetty 12h päiviä Shocked Kotonakaan ei löyvy oikeen ymmärrystä siihen että Mersu vaan pittää saaha ajoon Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 14.1.2016 0:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Huhhuh.. juuri palattu johtojen ja kiristimen haku reissulta. Ittehhä nuo joutu irrottaa mutta ollaanpahan taas askeleen eteenpänä maalia. Töihinkin joutu tänää palaamaan joten ei pystyny enään jäämään asentelemaan mutta huomenna päivä uusi. Tai siis ilta Very Happy
Jeesus ristus alan olla loppu mutta kaippa tää on kohta ohi Cool
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8045
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 14.1.2016 1:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Rajanpeikko kirjoitti:
kaippa tää on kohta ohi Cool


Kotona. Määhän roploomaan emäntääki jossain kohen. Ymmärtää ne mersuhommat oitis paremmin. Very Happy
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rajanpeikko



Liittynyt: 14 Mar 2015
Viestejä: 58

 LähetäLähetetty: 16.1.2016 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Rajanpeikko kirjoitti:
kaippa tää on kohta ohi Cool


Kotona. Määhän roploomaan emäntääki jossain kohen. Ymmärtää ne mersuhommat oitis paremmin. Very Happy

Joshan välissä Very Happy

Ekat savut otettu klo:6.00.

Mikä on, kun hehkun valo vain välähtää ja sammuu heti? Rele napsahtaa ja virtaa tulee hehkuille. Siitä en tiedä loppuuko se virran tulo joskus, kuinka pitkään yleensä syöttää sitä? Vaihdoin johtosarjaan vain ne hehkuihin tulevat päät. Anturit ym hyödynsin 603:sesta.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sakari
Rasvanäppi



Liittynyt: 28 Syy 2015
Viestejä: 524

 LähetäLähetetty: 16.1.2016 13:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos virtoja vaan pitää päällä niin hehkun rele naksahtaa pois päältä joskus ehkä 30sekunnin kuluessa, varmaan vähän mallikohtasta mutta suunnilleen ton verran menee aikaa että kytkeytyy pois päältä. Lähteekö käyntiin hyvin? Kyllä hehkun valon pitäisi pari sekuntia palaa lämpimällä kelilläkin.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Sivu 1 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit