Tautinen kolomesatku

Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Sakari kirjoitti:Jos virtoja vaan pitää päällä niin hehkun rele naksahtaa pois päältä joskus ehkä 30sekunnin kuluessa, varmaan vähän mallikohtasta mutta suunnilleen ton verran menee aikaa että kytkeytyy pois päältä. Lähteekö käyntiin hyvin? Kyllä hehkun valon pitäisi pari sekuntia palaa lämpimällä kelilläkin.
Auto ollut useamman tunnin lämpöisessä tallissa ennen ensimmäistä käynnistystä. Hyvin tärähti tulille. Hehkut ja valo pelannut ennen virheettömästi. Säikähin aluksi että hehkut ei sammu ikinä kun mittailin :D Valo tosiaan vain välähtää.
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Ja sitten hei vielä semmoinen kysymys että mikä tuo liittimen "malli" on noissa öljynjäähdyttimen letkuissa? Pistäs kiinasta tulemaan moisen, ko puuttuu koko höskä..
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Tännään tuli turbo hajettua matkahuollosta.
Kuva
Kävin irrottamassa tallista löytyneen 740 volovon ahtimesta ylipaineella toimivan hukkaportin kellon. Saa nähä kuinka toimii, käsin liikutellessa tuntus avautuvan ehkä 5bar paineella :lol:
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Tänään tuli eheytettyä portin kello ja tekasin samalla sille telineen hyödyntäen Mersun omaa osaa.
Kuva

Katsastuskonttoreillakin olen parilla pyörähtänyt. Toisesta paikasta lähin pää yhtä tyhjänä kuin tullessakin ja toisesta jäi todella hyvä olo. Eli katsastuspaikka valittu :halm:

Välijäähytintä miettiny että mimmosta.. 600x300 vaiko pienempää. Juu isompi parempi tiijetään mutta tällä aikataululla jolla tätä on tehty niin alakaa olemaan tämmönen yllätysbudjetti vähän tiukoilla :roll:
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Se ois tänään yövuoro Mersun parissa.
Kuva
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Tuntuu että on ollut nyt vähän aikaansaamaton viikonloppu tämän kanssa, tai sit on puuttunu tekijämiehet. Jarrusatulat saatu putsattua ja maalattua, imusarjaan muokattu lähtö ahtoputkelle, db tehty ja turbo laitettu paikalleen ym pikku kasailua. Auto liikkuu jo omin voimin mutta venttiilikopan tiiviste vuotaa öljyä sekä pumpun juuresta falskaa.. Juu, en vaihtanut o-rengasta... kahtotaan asettuisiko kun ennakkoa joutuu jokatapauksessa tarkistelemaan, tuntuu olevan myöhäsellä.

Vielä pitäs hommata uusi vaihteen valitsimen tanko ja vaihtaa se, tehdä välijäähylle paikka ja asentaa ahtoputket, portin kellolle ottaa paine jostain, kairata kierrosnopeus anturille se paikka sekä vaihtaa etujarrut. Loppusuoralla mutta motivaato alkaa olemaan nolla, sekä nykyinen tallipaikka menee hetkeksi jäihin huomisen jäläkeen. Oivoi :evil:
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Ahtoputkisto ja cooleri hommat tehtynnä. Autolla ajettu noin 20km. Auto on toooodella laiska. Juu kickdown vaijeri uupuu mutta pakkovaihteillakin laiskempi hitusen 603:sta :D Ennakko oli aluksi 5jykk, nyt säädetty 13jykk. Pumpun merkin paikkaansa pitävyyetä ei mitään käryä. Auto ei savuta oikein mittään ja korvakuulolla en oikein ossaa sanoa joten jos Jyväskylässä on joku asiantuntia niin saa tulla pyörähtää Mielestäni käynti terävöityi ennakon säädössä?. Tosin letkuissa kulukee kunnolla ilima, vuotokohta tiijossa ja se korjataan huomenna. Käynnistyy ihan ok ja pysyy juuri ja juuri käynnissä. Käynti on melko karkeaa mutta tossa ja tässä onko sitten liijakseen kuitenkaan..
Jatkuu huomenna :arrow:
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Voin kyllä kuvitella et takki on aika tyhjä kaiken ton homman jälkeen. Varsinkin jos rakkines on laiskempi kuin lähtötilanteessa.

Mut tokkopa tuo mahtaa olla muuta ko säätöä vailla. Eiköhän siel teijän seudullakin oo joku osaava paja joka kahtoo nuo perusasiat edes kuntoon. Eli ajotuksen ainakin. Syöttöä on helppo itekin roplata mut siinä menee runsaasti aikaa. Lykkääkö yhtään mustaa kun kenkäsee? Onko aavistustakaan paljon ahtaa tai ollenkaan? Järkisijoitus vois olla ahtopainemittari. Pakarihan taitaa olla vaparin 603:n. Lieköhän sekin turhan ahdas kunkkukoneiselle... Hormi itessään varmaan piisaa, mutta vaimentimet varmaan aika tukkoset. Luistaako loota vaihtokohdissa?

Mihinkä muuten laitoit välijäähdyttimen?
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Mkin kirjoitti:Voin kyllä kuvitella et takki on aika tyhjä kaiken ton homman jälkeen. Varsinkin jos rakkines on laiskempi kuin lähtötilanteessa.

Mut tokkopa tuo mahtaa olla muuta ko säätöä vailla. Eiköhän siel teijän seudullakin oo joku osaava paja joka kahtoo nuo perusasiat edes kuntoon. Eli ajotuksen ainakin. Syöttöä on helppo itekin roplata mut siinä menee runsaasti aikaa. Lykkääkö yhtään mustaa kun kenkäsee? Onko aavistustakaan paljon ahtaa tai ollenkaan? Järkisijoitus vois olla ahtopainemittari. Pakarihan taitaa olla vaparin 603:n. Lieköhän sekin turhan ahdas kunkkukoneiselle... Hormi itessään varmaan piisaa, mutta vaimentimet varmaan aika tukkoset. Luistaako loota vaihtokohdissa?

Mihinkä muuten laitoit välijäähdyttimen?
Mustaa ei tule yhtään, pikemminkin haalea usva tallissa kun hetken kaasuttelee. Ilmavuoto oli karkean suodattimen letkussa, se vaihdettu. Huomenna ajattelin hakea jonkun hitsattavan nipan että saan kellolle paineen, eli portti ollut kokoajan kiinni. Samalla ahtomittari juu. Pakoputki vakio paitsi viimonen äänenvaimennin puuttuu. Downpipe muokattu 606:sen vakiosta alas asti samanpaksuisena.
Välijäähdytin on puskurin palkin takana alapuolella. Pitää ottaa kuva kun tai jos pääsen huomenna kaverin pajalle jossa auto on. Nyt kun tarkemmin ajattelen niin kulku vastaa ehkä entistä 200d:täni :lol:
Sain ohjeita jolla pitäisi ajoitus onnistua. Vähän vastustelee vaan kokoajan irrotella pumppua mutta minkäs teet, onhan se tiivistekkin vaihdettava vielä.

Joo henkistä taisteluahan tämä enään on. Tekemättä olevat pakolliset hommat ovat pumpun tiiviste, ajotuksen tarkistus/säätö, hukkaportille paine, ahtomittari, nopeusmittarin vaijeri, ehjä tanko vaihdelaatikon ja kepin väliin, etujarrusatuloiden ja levyjen vaihto.
Ei pakollinen homma on tuo kickdown vivusto. Hyvähän se todellakin olisi olla mutta ei tällä päällä tommosia rakennella tyhjästä :D
markohama
Viestit: 253
Liittynyt: 02.11.2010 7:27
Paikkakunta: savonranta

Viesti Kirjoittaja markohama »

onko tässä nyt vaparin pumppu. jos on vakio säädöissä niin on varmasti senkin takia laiska kun soppaa ei saa
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

markohama kirjoitti:onko tässä nyt vaparin pumppu. jos on vakio säädöissä niin on varmasti senkin takia laiska kun soppaa ei saa
Juu vaparin pumppu. Luultavasti vähän rukattu kun kaverin 300d jäi ennen kakkoseksi ja tää poltti rengasta jopa, jarrua vasten toki :D Kai se pittää syöttöruuvvia kääntää samalla kun osat on käsissä. Pitäs vaan saaha se alle 180hv penkitettyä vai onko pelekoa tällä kombinaatiolla? :D Samaten savuarvo. Tungenko sammutinvivun väliin leiman ajaksi jotain ettei mittarit tukehdu?
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Rajanpeikko kirjoitti:Pitäs vaan saaha se alle 180hv penkitettyä vai onko pelekoa tällä kombinaatiolla? :D Samaten savuarvo. Tungenko sammutinvivun väliin leiman ajaksi jotain ettei mittarit tukehdu?
No jos auto tuntuu laiskemmalta kuin 200d niin tuskin on pelkoa 180hv ylityksestä :ope:
Savu arvoahan saa toki sammutin vivulla säädettyä...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Päivitellääs vähän vaikka mittään en ihte oo tehnykkään :D Eli ulukoistin homman ko aloin palamaan loppuun.
Eli pumpun ja lohkon välinen tiiviste vaihtunut ja ajotus nyt ok. 5. ja 6. suutinputket oli jumittunu suuttimiin joten män sitten poikki. Meleko suolanen oli uusien hinta mutta sielläpähän ny kimaltelevat :D Etujarrut ovat myös löytäneen paikkansa. Vaihdetanko kepin ja laatikon väliin tuli "uusi" mutta ei millään vieläkään osu pykälät kohilleen perkele... Toimii noinkin mutta en tykkää...
Pari suuttimen aluslevyä supsuttaa välistä. Uudet ostettu muttei vielä asennettu.
Seuraavana hommana palakattu asentaja laittelee kuulemma nipan ahtoputkistoon niin pääsee ihmettelemään paineita. Syöttöruuvia saa kyllä kääntää ja rankasti,nykyisellään ei edelleenkään kuulon sekä kulun mukaan ahda mittään :jerkit:

Tässä kuva jo aikoja sitten luvatusta välijäähyttimestä.
[img][img]http://i1242.photobucket.com/albums/gg536/Rzlli/Mobile%20Uploads/20160129_210606.jpg[/img][/img]
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Johan tässä meinas huolestua kun ei kuulu mittään. Toivottavasti tulee nyt sitten kuntoon. Välärikin näyttäis olevan aika nätisti siellä puskurin takana eikä heti ottamassa osumaa millon mistäkin objektista.

Tulee vielä maukas peli kun saat säätölöihin. Varmaan 603 turbon pumppu olis tuohon pätevä ja siihen 7mm tapit. Pari kuukautta menee helposti syömättä ja juomatta tuon tähen.

Hyvä tulee.
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Jospa tuo jäähdytin tuolla paikalla toimisi. Hieman jää peittoon ilmavirrasta mutta säästyipä turhilta leikkelyiltä. 7mm pumppuun ei repeä perse tähään hätään vielä mitenkään. Kustannuksia kun kahtelee niin oishan tässä jo yhen valamiin st:n ostanut jos auton hankinta kulut lasketaan mukaan (eli pyörän ja auton myynyt rahalla) :shock:

Juu ei tätä kesken jätetä. Usko on ollut niin kova kokoajan etten edes seisontaan ole laittanut. Sekin kyllä yksi virhe, jo puolikas pumpun hinnasta nekin kulut :lol:
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Onko koneen valmistusnumero uudessa koneessani myö tässä paikkaa vai missä?
Tarvihtes kattasukseen. Auto ei ole kotipihassa ja pääsen ehkä hämärän aikaan vasta sitä tonkimaan..
Kuva
Kuva lainattu mersuforum sivustolta.[/img]
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Googlettelun perusteella tuosta kohtaa pitäisi numeron löytyä 606:ssakin.

Alkaako vaunu valmistua käsiin?
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Seleviää huomenna josko jo tällä viikolla pääsis autoa antamaan inssille ihmeteltäväksi :firing: Eli rahotus järjestelyjä :D Tuon moottorin valmistenumeron tarvitsen trafin lappuihin mitkä sain täytettäväksi.
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Jooho. Torstaina penkkiaika. Syöttöjä joutu pienentää kun tyhjäkäynti jäi huutaan eli ne ei varmastikkaan nyt vakiota suuremmat ole.. En löytäny sitä tyhjäkäynnin säätöruuvvia. Otin pumpun takaa kuvan mutta ei tää Sonera tykkää toimia täällä kotosalla jotta sais ihmetellä :roll: Joutokäynti nyt himpun vajaa 1000rpm,toivottavasti kelepaa leimalle.. Ahtopaineet nyt 0.5bar.
Veikkaan että ei paljoa yli 120hv mennä vaikka yllättävän hyvin tuo kuluki ilman kickdown vaijeria. Vaihteenvaihossa luuuuuiiiiistaaaaaa hitokseen :D Eli kuvaa mistä saan paineita säädettyä :lol: Ja jos joku viihtis kuvastaa myös miten tuo vaihteensiirtäjän tanko tuolla pohjassa kulukee. Varmasti oon tunkenu sen jotenkin väärin kun ei sitten mitenkään keppi suostu menemään kaavion mukaan. Säädetty on ja ainakin 50 kertaa..
Kaasuvivusto viritys ei ilimeisesti työnnä pohjaan saakka,eli jäähän tähän vaikka mitä näprättävää mutta kunhan ajoon ny sais.[/img]
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Kuva
Mihin nuolen osoittaman letkun kuuluisi mennä? Ny toinen pää irti ja vuotaa jäähdytinnestettä.
Kuva
Tässä kuva pumpun takaa. Mistä säädetään tyhjäkäyntiä alas?
Perjantaiksi varattu muutoskatsastus sekä vuosikatsastus. Jännittää :eec:
94zip
linttauttaja
Viestit: 966
Liittynyt: 02.2.2013 23:16
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 94zip »

pumpun perästä tuo mokkula tosta ylhäältä irti.
Allta löytyy tyhjäkäynti ruuvi.
250D -92
190D 2.2turbo
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Hyvältä vaikuttaa.

Luistavalla lootalla on ikävä ajella, kannattaa suorittaa säätöjä. Onhan siinä syöttöpumpun kyljessä se alipainemodulaattori? Kaksi 10 mm kantaista pulttia löysälle ja sitä vastapäivään kiertäen, siten että kaasuvivun liikerata pysyy edelleen normaalina. Kaasuvipu pohjaan ja modulaattoria kiertäen niin pitkälle kuin menee. Kiristys. Koeajelua. Ei välttämättä tule vielä hyvä tällä konstilla.

Sitten auton alle ja laatikon vasenta kylkeä tutkien. Löytyy ~20 mm halkaisijaltaan musta pyöreä kumitulppa lootan puolesta välistä. Pitäis päästä vielä käsiksi vaikka tunnelissa onkin. Siellä on pieni T-muotoinen avain painettuna hahloon. Vedä sen verran ulos, että saat pyöriteltyä. Vastapäivään kiertäen taisi tulla napakammat vaihdot. Jos oikein kovin luisuttaa, tarvitsee varmaan useamman kierroksen. Kokeile ensin vaikka yksi kokonainen ja siitä lisää tarvittaessa. Testailua. Tämä toimi ainakin 722.3 -lootassa ja alkuperäisessä 603 turbossa, en tiedä onko 722.4:ssä säätö samalla paikalla.

Pumpun vasemmassa alakulmassa on syötön säätö. Tyhjäkäynti löytyy tuon kuusiokolon yläpuolelta jos siinä mahtaa olla punainen mokkula? Tai vaparin pumpusta en osaa kyllä oikeastaan sanoa. Turbon pumpusta löytyi mokkulan takaa tyhjäkäynnin karkea säätö ja pumpun päältä takaosasta hienosäätö (neliökanta ja 13 mm kannalla lukitusmutteri). Tossa havainnollistava kuva: http://www.nic.fi/~danes/w638_2/jutut/pic/p0241.jpg

Tyhjäkäynnin tasainta kannattaa myös pyöritellä tarvittaessa, että kierrokset laskevat normaalisti kun kaasun löysää.

Paisarin letkusta en osaa sanoa, voin käydä muistaessa kuikuilemassa pihalla vaikkapa huomenna.

Parempiakin ohjeita noihin säätöihin on tällä foorumilla, kertasin vain mitä on jäänyt mieleen. Osan voin muistaa väärinpäinkin.
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Onkohan tästä apuja:

606 vaparissa näyttäis paisarin letku mänevän syylärin nurkkaan ylös. Edestä katsottuna oikialle.

603 turbossa sama letku menee kannen etupäähän, lämpöantureiden hollille.

Toivottavasti löytyy joku paikka mihin tökätä. Tietty kovin moneen paikkaan se ei etes yllä. Molemmissa koslissa letku kulkee syylärin päällä.
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Kuva
Kaikki 82hv. Kaasuvivusto persiillään,ei männy pohjaan lähellekkään. Eli vivusto uusiks ja Huoh... Saiskohan tästä tonnin? :evil:
Syöttöjä säädelty nyt,kiitokset vaan Mkin :)
Letkulle tosin en löytänyt edelleenkään paikkaa :o
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Vähän olis parannettavaa juu. Reilu puolet lissää ni pääsis oikialle hehtaarille.

Näinköhän se loota on luistanu ja jääny kunnon lukemat saamatta. Vai luisteleeko lie vaan vaihtohetkellä? Dynottaja tuon tietty parhaiten tuntee.

Mikä syyläri sinulla on käytössä? 603 vaparin? Letku meni siinä kanteen, nyt sen voi tökätä vissiin ylävesiletkuun. Tai siis tee ylävesiletkuun paikka sille letkulle. Netissä näkyi tällaisia ratkaisuja. Ylävesiletku keskeltä poikki, sopiva putken pätkä väliin jossa hitsattu letkukara tolle paisarin letkulle. Joku viksumpi vois tietty valistaa onko pätevä ratkaisu.

Minulla olis kyllä toi 606 vaparin syyläri missä valmis paikka. Sitä en tiä onko riittävän tehokas jiähytys.

Jos on hyvä koppa, maksan het tonnin käteisellä. Pumpun päivitystähän tuo varmaan vähän janoais. Ja 722.3 -laatikkoa.
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Rajanpeikko kirjoitti:Saiskohan tästä tonnin?
Jos sisusta on ehkä niin eiköhän :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Mkin kirjoitti:Vähän olis parannettavaa juu. Reilu puolet lissää ni pääsis oikialle hehtaarille.

Näinköhän se loota on luistanu ja jääny kunnon lukemat saamatta. Vai luisteleeko lie vaan vaihtohetkellä? Dynottaja tuon tietty parhaiten tuntee.

Mikä syyläri sinulla on käytössä? 603 vaparin? Letku meni siinä kanteen, nyt sen voi tökätä vissiin ylävesiletkuun. Tai siis tee ylävesiletkuun paikka sille letkulle. Netissä näkyi tällaisia ratkaisuja. Ylävesiletku keskeltä poikki, sopiva putken pätkä väliin jossa hitsattu letkukara tolle paisarin letkulle. Joku viksumpi vois tietty valistaa onko pätevä ratkaisu.

Minulla olis kyllä toi 606 vaparin syyläri missä valmis paikka. Sitä en tiä onko riittävän tehokas jiähytys.

Jos on hyvä koppa, maksan het tonnin käteisellä. Pumpun päivitystähän tuo varmaan vähän janoais. Ja 722.3 -laatikkoa.
Joo 603sen syyläri. No pittää rakennella adapteri sille :) joo vaihoissa hyppää jotenkin ihmeellisesti tuo laatikko. Siellä on kyllä ylitäyttöä melkoisesti öljyssä.
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9cLLF3fLMSY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=bX4JAn2Mamg[/youtube]
Tuoretta videosaastetta vaihtelun vuoks. Huhhuh että oli työn ja tuskan takana yrittää linkittää näitä viteoita :jerkit:
Nyt pitäs olla enemmän vetoja ja ruuhkassakin saaha tarvittaessa tietä :lol:
Mkin
Viestit: 88
Liittynyt: 14.3.2013 23:33
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Mkin »

Nyt näyttää jo kelpo meiningiltä. Tuulahdus nokea keväthangille. Tokko tuo vielä liikaa sylkäsee. Montako kieppiä pistit herkkuruuvia kireemmälle? Ja saitko tyhjäkäynnin järkevälle tasolle? Omassa kuulee korvalla kun pumppu korjaa jatkuvasti tyhjäkäyntiä, mutta jenkakellon viisari pysyy nätisti paikallaan.

Tuliko muuten ihan huomattava parannus persdynon mukaan? 200D:n kanssa viivalle...

Laatikko voi ehkä olla hankala saada pelaamaan alkuperäisen lailla, ainakin jokusen testilenkin vaatii. Liika liemi ei kai oo hyväksi laatikolle, miksi siellä ylipäänsä on ylimääräistä?
Rajanpeikko
Viestit: 75
Liittynyt: 14.11.2015 18:04

Viesti Kirjoittaja Rajanpeikko »

Mkin kirjoitti:Nyt näyttää jo kelpo meiningiltä. Tuulahdus nokea keväthangille. Tokko tuo vielä liikaa sylkäsee. Montako kieppiä pistit herkkuruuvia kireemmälle? Ja saitko tyhjäkäynnin järkevälle tasolle? Omassa kuulee korvalla kun pumppu korjaa jatkuvasti tyhjäkäyntiä, mutta jenkakellon viisari pysyy nätisti paikallaan.

Tuliko muuten ihan huomattava parannus persdynon mukaan? 200D:n kanssa viivalle...

Laatikko voi ehkä olla hankala saada pelaamaan alkuperäisen lailla, ainakin jokusen testilenkin vaatii. Liika liemi ei kai oo hyväksi laatikolle, miksi siellä ylipäänsä on ylimääräistä?
Ei mitään käryä paljon käännetty kun säätelin kaikkia ruuveja sikinsokin että sain balanssin kohilleen. Syöttöä vois varmaan kääntää vielä hitusen jos kerta vaikuttaa että vielä päästöistä menis? Vetävät jätin matalalle koneremontin pelossa :D Tyhjäkäynti on nyt bueno,noin 750rpm ja käy tasaisesti eikä ongelmaa vaihde päällä jarrua vastenkaan.
Testejä en ole päässyt ottamaan kun tein vivustolle uuden reitin imusarjasta läpi niin loppui kaasuvaijerista vara,mutta huomenna olisi tarkotus lähteä patentoimaan se.

Laatikon ylitäyttö on tapahtunut aikoja sitten siirtoajossa. Aluks ei liikkunu mihinkään ja summamutikassa kaajoin öljyä että sai auton ajoon. Juu ehdottomasti ylimääräiset pois. Se niinko hyppää vapaalle vaihdossa ja tösäyttää sen jäläkeen pykälän pesään,siis pakkovaihteilla. D:llä en ajele kun se meno oli noilla aijemmilla tehoilla meleko hijasta iliman kickdownia :)

Kyl tää tästä maybe :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W124, sedan, coupe, farmari, avo, lang”