s211, abs/esp/service brake. Apuja?

Vastaa Viestiin
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

s211, abs/esp/service brake. Apuja?

Viesti Kirjoittaja tupru »

Hei..

Muutaman viikon ajan on vaivannut kiusallinen vika s211:ssä. 04vm.
Satunnaisesti silloin tällöin tulee ajossa vikailmoitukset: abs defectice, esp defective ja service brake. Koodit häviää
kun auton käyttää sammuksissa ja ovet lukossa. Toisinaan voi mennä päiviä ettei tule mitään ja jonakin päivänä tulee useamman
kerran viat tauluun. Piuhan päässä on käytetty vänttisellä, sanoivat että takavasen anturi tai kehä. Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?

Sitten vaihdelaatikkoon on samalla tullut muutamia outoja ominaisuuksia. Ns. moottorijarrulla mentäessä esim kovemmassa vauhdissa kun lähestytään risteysaluetta, niin laatikko ikäänkuin tuuppii. Vaihtanee 5:lta neloselle tms, mutta töytäilee ja muutaman kerran on esiintynyt hiljasemmassakin vauhdissa samaa ilmiötä, että vähän niinkuin tönäilis. Jostakin luin, että näillä kahdella vaivalla on tekemistä toistensa kanssa. Onko faktaa?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

Vikaan en osaa ottaa kantaa mutta ystävän neuvo, älä_aja_metriäkään ennenkuin auto on kunnossa!
Itsellä oli vastaavia herjoja kunnes viime keskiviikona laatikko tuppasi jäisellä tiellä 70 vauhdista ykkösen päälle ja takarenkaat lukkoon, meinasi käydä pahasti :ope:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

No mikä vika jubella oli?
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Jube
Kemijärven Isäntä
Viestit: 4230
Liittynyt: 01.3.2006 18:55

Viesti Kirjoittaja Jube »

tupru kirjoitti:No mikä vika jubella oli?
En tiedä vielä!
Tuossa se seisoo pihalla ja ensiviikolla olisi määrä lähteä tutkittavaksi...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
BMW e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kun testerillä löytyy vikakoodi vain yhdestä nopeusanturista niin vika on sitten siellä kulmalla. Näissä lähes aina kyseessä kehän rikkoutuminen, hyvin hyvin harvoin anturivika.
Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?
Mitä tarkoitat ?
Kun alkaa korjaamaan voi irrottaa anturin jos se on irrotakseen ja tutkia reiästä onko kehä ehyt, tai irrottaa vetarin mutterin ja työntää vetaria sisäänpäin jonka jälkeen raosta näkyy kesä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Re: s211, abs/esp/service brake. Apuja?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tupru kirjoitti:Hei..

Muutaman viikon ajan on vaivannut kiusallinen vika s211:ssä. 04vm.
Satunnaisesti silloin tällöin tulee ajossa vikailmoitukset: abs defectice, esp defective ja service brake. Koodit häviää
kun auton käyttää sammuksissa ja ovet lukossa. Toisinaan voi mennä päiviä ettei tule mitään ja jonakin päivänä tulee useamman
kerran viat tauluun. Piuhan päässä on käytetty vänttisellä, sanoivat että takavasen anturi tai kehä. Eikö tosiaan pysty ilman purkamista
poissulkemaan esim anturivikaa?

Sitten vaihdelaatikkoon on samalla tullut muutamia outoja ominaisuuksia. Ns. moottorijarrulla mentäessä esim kovemmassa vauhdissa kun lähestytään risteysaluetta, niin laatikko ikäänkuin tuuppii. Vaihtanee 5:lta neloselle tms, mutta töytäilee ja muutaman kerran on esiintynyt hiljasemmassakin vauhdissa samaa ilmiötä, että vähän niinkuin tönäilis. Jostakin luin, että näillä kahdella vaivalla on tekemistä toistensa kanssa. Onko faktaa?
on jos nopeus tiedossa on heittoa/putteitta niin vaihtaa miten sattuu
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

ok.. kiitos kaikille taas..

Ei auta kuin vaihdattaa kehä. Lähinnä tuota abs anturia mietin, että voiko sitä jotenkin "testata", mut ilmeisesti ei.
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
Avatar
CDI203
Mesen Bill Gibbons
Viestit: 4257
Liittynyt: 04.6.2008 19:51
Paikkakunta: Tarpeen mukaan(enimmän osan aikaa etelä suomessa) kuusen alla N60° E24°

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tupru kirjoitti:ok.. kiitos kaikille taas..

Ei auta kuin vaihdattaa kehä. Lähinnä tuota abs anturia mietin, että voiko sitä jotenkin "testata", mut ilmeisesti ei.
Voi mutta yleensä ei kannatta jos siihen menne aikaa=rahaa
helposti saman verran kuin uuteen antuurin
ja yllensä ko kuvauksella vika on siellä nim dealerin mainitsemassa
Yhteydet YV:lä
Ja +3581810EBB4 ;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ
SeuraavaKoodailu, Vianhaku, Ohjelmointi kierros

Joskus. enimäkseen Eläkeellä
Avatar
tupru
Hole 19
Viestit: 1587
Liittynyt: 27.6.2007 21:27
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tupru »

Kehän vaihdolla tuli kuntoon ja laatikkokin taas pelaa kuten kuuluu.. Jopa paremmin kuin ennen oireita
® Mesen linttaklubi
- Tyytyväisyys on kehityksen loppu ja rappeutumisen alku :ope:
loponen
Viestit: 91
Liittynyt: 22.1.2007 16:59

Viesti Kirjoittaja loponen »

Jatketaan vanhaan ketjuun kun oireet samansuuntaiset: Auto s211 320cdi -04 ja tuli ABS defective + ESP defective - herjat mittaristoon , ABS- valo syttyi.

Tällaset oli vikakoodit:

-C25CD Tuntematon vika

-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s

-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.

C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia

koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.

Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Sehän se yleensä kun vikakoodia on taka-anturista.
oulaistenliikenne.fi
loponen
Viestit: 91
Liittynyt: 22.1.2007 16:59

Viesti Kirjoittaja loponen »

dealer kirjoitti:Sehän se yleensä kun vikakoodia on taka-anturista.
Ok, kiitokset! Toivossa on hyvä elää....
Päivän hinta osalle oli marmoritiskillä 17€, nyt pitäisi vielä löytää Kouvolan seudulta lainaksi/ vuokralle työkalu jolla rinkula menee ehjänä paikoilleen tai jopa joku joka vaihtaisi osan edullisesti :D
loponen
Viestit: 91
Liittynyt: 22.1.2007 16:59

Viesti Kirjoittaja loponen »

loponen kirjoitti:Jatketaan vanhaan ketjuun kun oireet samansuuntaiset: Auto s211 320cdi -04 ja tuli ABS defective + ESP defective - herjat mittaristoon , ABS- valo syttyi.

Tällaset oli vikakoodit:

-C25CD Tuntematon vika

-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s

-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.

C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia

koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.

Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Purku suoritettu: ruostunut peltirinkula oli paikallaan vetoakselissa ja irronnut kumipäällys jäi laakerin viereen joten ainakin yksi vian aiheuttajista löytyi.
Avatar
GW
Viestit: 142
Liittynyt: 26.5.2007 13:29
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja GW »

dealer kirjoitti: Mitä tarkoitat ?
Kun alkaa korjaamaan voi irrottaa anturin jos se on irrotakseen ja tutkia reiästä onko kehä ehyt, tai irrottaa vetarin mutterin ja työntää vetaria sisäänpäin jonka jälkeen raosta näkyy kesä.
Alkaa siinämäärin riittämään tämä talven pimeys, että taidampa viikonloppuna testata tuota.. :lol:
200 CDI klassikko varusteilla
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29068
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Wuhhahhhaa :rollin:
loponen
Viestit: 91
Liittynyt: 22.1.2007 16:59

Viesti Kirjoittaja loponen »

loponen kirjoitti:
loponen kirjoitti:Jatketaan vanhaan ketjuun kun oireet samansuuntaiset: Auto s211 320cdi -04 ja tuli ABS defective + ESP defective - herjat mittaristoon , ABS- valo syttyi.

Tällaset oli vikakoodit:

-C25CD Tuntematon vika

-C225C tapahtuma: ABS- jarrutus Kesto: 0,2 ... 0,5 s

-C163D Pyörintänopeustunnistimet Sign. muod. huono johtuen alijännitt.

C1475 Pyörintänopeusanturi , taka vasen Väärä signaali/ ei signaalia

koodit nollattu, tuli heti takaisin kun lähti ajamaan.

Voisiko olla niin hyvä tuuri (mulla ei koskaan...) että olisi vain takavasen magneettikehä vikaantunut ?
Purku suoritettu: ruostunut peltirinkula oli paikallaan vetoakselissa ja irronnut kumipäällys jäi laakerin viereen joten ainakin yksi vian aiheuttajista löytyi.
Kasaus suoritettu ja vikailmoitukset poissa. Kyllä taas elämä hymyilee!
Viimeksi muokannut loponen, 20.1.2017 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Samat herjat ilmestyneet tännekin, ja stari myyty. :twisted: Keskiviikkona merkkihuoltoon...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
luokyio
aktiivimeseläinen
Viestit: 2447
Liittynyt: 20.10.2005 19:01
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja luokyio »

luokyio kirjoitti:Samat herjat ilmestyneet tännekin, ja stari myyty. :twisted: Keskiviikkona merkkihuoltoon...
"Veho" diagnosoi että kehä ja anturi rikki. Varasin ajan AD:lle että vaihtaavat... Kävin äsken auton pois, olivat vaihtaneet totaalisen väljän pyöränlaakerin, ja kaikki toimii taas vanhalla anturilla... Ei ihan hirveästi pojoja merkkiliikkeelle tästä.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L, W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W211 / W209 / W219 sähkö”