Leemun R THE END

Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Leemun R THE END

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tuommoinen -07 R 320CDI koittaa nyt paikata S211:sen paikan.

"Pätkä"-mallia, rekiströity 6:lle. Varusteita ei ihmeemmin ole :cry: Airmatic sentään löytyy murheita tuottamassa :lol:
Metrejä on 199tkm.

Saako joku näkösälle lontoonkielisen varustelistan?
Etusivun dekooderilla tuli vain venättä, eikä se oikein taitu :lol:
VIN: WDC2510221A039460

Ihan ensin pitänee soitella hotarille maanantaina ja varata huoltoaika.
Edellisestä on matkaa 33tkm. eikä kirjassa ole mainintaa, että vaihteistoöljyjä olisi vaihdettu kertaakaan :?

Lupsakan oloinen peli maantiellä ja varmasti hiljainen, kun ei pää halkea rengasmetelistä nytkään vaikka on hakkapeliitat alla :lol:


Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut Leemu, 22.6.2017 15:06. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Onnea matkaan, varmasti mieluinen peli ajella.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

dealer kirjoitti:Onnea matkaan, varmasti mieluinen peli ajella.
Kiitos :D Toivottavasti onnea ei tarvita enempää, kuin tuon akin myymän edellisen E:n kanssa.
Peli oli mieluinen, mutta eteenpäin on ihmisen mieli :lol:
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29055
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Mitä noista tulee mieleen mallikohtaisina vikapaikkoina niin pyöränlaakerit, joskus etuvetarit.
Jakolaatikon ketju jos alkaa hyppiä niin sen sitten huomaa kuskin paikallekin :shock: :lol: mutta onneksi ei kaikkia näitä vaivaa.

Yhteen tuollaiseen vaihdoin kaikki sisävalopolttimot ledeiksi, tulipa melko kirkas sisusta. Oikeastaan hieno. On yllättävän monta polttimoa muuten, ei taida kymmenen riittää lähellekään. Ainakaan jos laskee mukaan poistumisvalot ovissa.
oulaistenliikenne.fi
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Taatusti tilava ja hiljainen menopeli, jolla pääsee kaikkiin tarvittaviin paikkoihin kelissä kuin kelissä. Tuo on vuoden vanhempi kuin itsellä nyt oleva tuon pienoismalli, joka sekin on mielestäni hiljainen auto kokoisekseen.

Miten korkealla tuossa istutaan? Auto on niin iso livenäkin, ettei ulkoapäin katsomalla oikein selviä penkkien asema korkeussuhteessa. Pienoismallissa istutaan yllättävän ylhäällä.

Vaikka onnea ei pitäisi tarvita autojen kassa, toivotan sitä kuitenkin.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Höömy kirjoitti: Miten korkealla tuossa istutaan? Auto on niin iso livenäkin, ettei ulkoapäin katsomalla oikein selviä penkkien asema korkeussuhteessa. Pienoismallissa istutaan yllättävän ylhäällä.
Tällainen hukkapätkä (185cm) kun poistuu kuljettajan istuimelta, niin pikkaisen joutuu varpaita ojentamaan että yltää jalat maahan.
Höömy
teräsmies
Viestit: 2584
Liittynyt: 19.3.2011 20:34
Paikkakunta: Keski-Uusimaa

Viesti Kirjoittaja Höömy »

Samaa suka ovat. Itse 178-senttisenä lyhytjalkaisena kurottelen maata B:stä poistuessani.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Leemun R

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Leemu kirjoitti: Saako joku näkösälle lontoonkielisen varustelistan?
Onnistuin ihan itte.

82 CONVERTER WITH DEV. CHARACTERISTIC
206B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - ITALIAN
213 SPEED-SENSITIVE POWER STEERING/VARIO STEERING
214 ADAPTIVE DAMPING SYSTEM
222B INFO PLATE COOLANT/REFUELING - FRENCH
244 SPORTS SEATS, FRONT
250B MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
263B AIRBAGLABLE - ITALIAN/ENGLISH
280 LEATHER STEERING WHEEL AND LEATHER GEAR SHIFT KNOB
359U TANZANITE BLUE METALLIC FINISH
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
489 AIRMATIC DUAL CONTROL / AIR SUSPENSION SEMI-ACTIVE
500 OUTSIDE REAR VIEW MIRROR LH AND RH FOLDING
524 VEHICLE PROTECTIVE COVER (FULL BODY COVER)
527 COMAND DVD APS WITH NAVIGATION
543L ITALY
560 ELECTRIC. ADJUSTABLE DRIVER SEAT L. AND R.
575 CENTER CONSOLE FOR 2ND SEAT ROW
580 AIR CONDITIONER
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
615 BI-XENON HEADLICHT W.ACTVIE CURVELIGHT RIGHT-DRIVE
619 CORNERING ILLUMINATION
669 SPARE WHEEL / FOLDING WHEEL
673 HIGH-CAPACITY BATTERY
691 BLUE HEAT-INSULATING GLASS ALL-AROUND, GLASS REAR
723 TRUNK COVERING
739 TRIM PIECES - ALUMINUM
787 19" AMG SPOKE WHEELS ALL-ROUND
807 YEAR OF MODIFICATION
819 CD CHANGER
831 LICENSE PLATE FASTENING ITALY
848 ELEC. SIDE WINDOWS
876 INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
900A MICROFIBER
908A MICROFIBER - GRAY
983 COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
987 BATTERY ISOLATION SWITCH FOR SHIPMENT VEHICLES
989 IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
A05 TRANSMISSION ALL-WHEEL CAPABLE
A21 SHIFT BY WIRE
A22 NEW CONVERTER GENERATION
A45 O-SHIFT PLATE WITH VGS2
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
M30 DISPLACEMENT 3.0 LITER
M642 V6 DIESEL ENGINE OM642
P95 SPORT PACKAGE INTERIEUR
P96 SPORT PACKAGE EXTERIEUR
R01 SUMMER TIRES
V32 SPEED+ - LOADINDEX 103 W
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Hienolta tuo näyttää (ja varmasti sitä myös on).

Ei tarvitse isännän niin tarkkaan lumia pihalta aurailla kun lähtee vaan 4-Maticilla matkaan.

Pahin ongelma taitaa olla tuo 222B-varuste. :) Onkohan EPC:ssä käpy vai onko siellä oikeasti ranskankielistä tekstiä?
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Pikkaisen houkuttelisi tuollainen R. Harmi kun kaikissia mersun nelivedoissa tuntuu olevan 320cdi ja sitämyöten kovat kustannukset. 220cdi karvalakki neliveto riittäisi mulle aivan hyvin.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Täytyisi tänään laittaa sisätilanlämmittimelle teline.
Osaako joku sanoa, onko apumiehen potkupaneelin takana jotakin vahingoittuvaa? Jos vetäisi julmasti ruuvilla siihen kiinni..
Kone kirjoitti:220cdi karvalakki neliveto riittäisi mulle aivan hyvin.
Eikös uusissa malleissa ole jotakin pikkukoneelisia matickeja?
Menee tietty aikaa, ennenkuin sellaisin pääsee tavan kaveri kiinni :)
R olisi varmaan metka peli nelipyttyisenä :lol: Ei nimittäin ole mikään raketti tuolla kutosellakaan.
Toisaalta vauhdin tuntu loistaa poissaolollaan ja todella herkästi lykkää risteyksiin aivan liian lujaa jos täytyisikin pysähtyä :roll:
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Onnea uudelle kulkineelle :idea:

Tuo ärrä on muuten jännä sen vauhdin tunnun kans. Syö kesäkelillä puoli litraa vähemmän jos ajelee 140km/h lasissa kun 100km/h ja kyytikin oikeastaan paranee :oops: En oo kokeillu, mutta isot pojat joilla on henkselit niin puhu :naughty:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Aki P kirjoitti:Onnea uudelle kulkineelle :idea:
Kiitosta vaan. Ei ollut huono peli edellinen muidenkaan mielestä, tänään oli myyty jo etiäppäin :D

Uuden patterin kipaisin kaupungista tänään, ei oikein ole luottoa vanhaan.

Kylmäkäynnistys vaikuttaa lievästi erikoiselta. N.-15 astetta, karkeasti pari tuntia lämmitysjohdon päässä. Hehkuttaa normaalin tuntuisesti. Startti tuntuu pyörittävän aika laiskasti, tuntuu että pystyy laskemaan puristustahdit startatessa. Kolme puristusta, lupaa hiukan. Kolme lisää ja käymään kaikilla pytyillä.
Ei kuitenkaan ole herjaillut mitään jännitteistä eikä pudotellut toimintoja pois.

Akun iästä ei mitään hajua, ei ainakaan huoltokirjassa ole mainintaa vaihdosta vaan voisiko enää olla alkuperäinen?
Vaihto vissiin jokseenkin työläs, patterihan on jemmassa apumiehen penkin alla.
Pitää perehtyä viikonloppuna kun ehtii valoisalla aikaa ja pääsee lämpimään ropaamaan.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1912
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

Joko selvisi onko potkupaneelin takana sähköpurkkeja tai muuta mukavaa? Monessa henkilömallissa siellä on jos jotain purkkia. Eikö tässä nouse se metallinen ylös että saisi tarkistettua taustan?

WIS:istä ei oikein löytynyt mitään, saattaa olla että tässä onkin tyhjää tuo tila.
Avatar
Kone
Viestit: 845
Liittynyt: 14.11.2010 12:17

Viesti Kirjoittaja Kone »

Leemu kirjoitti: Eikös uusissa malleissa ole jotakin pikkukoneelisia matickeja?
No niinpäs onkin. Kulutuskin on sopivalla tasolla. Ei ole vielä osunut haun hintahaarukkaan, mutta ajan kanssa saattaa jopa osua.
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

tähtikuljettaja kirjoitti:Joko selvisi onko potkupaneelin takana sähköpurkkeja tai muuta mukavaa? Monessa henkilömallissa siellä on jos jotain purkkia. Eikö tässä nouse se metallinen ylös että saisi tarkistettua taustan?

WIS:istä ei oikein löytynyt mitään, saattaa olla että tässä onkin tyhjää tuo tila.
En ole joutanut vielä tutkimaan. On niin kylmä, että on parempi pitää näpiut erossa kaikesta muovisesta :lol:

Olikos näissä jotain kummaa akun vaihdossa? Arvaako päästää auton jännitteetömäksi vai täytyykö syöttää apuja vaikka apuvirtapistokkeesta
:?:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Jos nopsaan haluaa akun vaihtaa nii anna apuvirtaa... Jos jaksat odotella et väylät sammuu (n.30 min) niisit voi lyödä virrattomaksi... :roll:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Sen verta ahtaasti vänkärin penkin alla ettei kannata lisävirtojen kans räpsytellä. Omaani vaihdoin maanantai iltana kuollen akun tilalle toisen. Mahtuu juuri kun vetää penkin eteen ja ylös. Joutuu vähän pystyssä ujuttaan vaan tuli se sieltä kun oli käyny sallilla :toks:

Niin toisaalla kyselit että mikä se tuli taloon, niin se oli semmonen x164 -06
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Aki P kirjoitti:Sen verta ahtaasti vänkärin penkin alla ettei kannata lisävirtojen kans räpsytellä. Omaani vaihdoin maanantai iltana kuollen akun tilalle toisen. Mahtuu juuri kun vetää penkin eteen ja ylös. Joutuu vähän pystyssä ujuttaan vaan tuli se sieltä kun oli käyny sallilla :toks:

Niin toisaalla kyselit että mikä se tuli taloon, niin se oli semmonen x164 -06
Jotenkin mää arvasin :lol:

Mitenkäs tuo väylähomma? Ovet lukkoon ja istuskella puolituntia takapenkillä vai laittaako se maate jos on takaovi raollaan?
Avatar
Aki P
Mersuvelho
Viestit: 6069
Liittynyt: 06.11.2005 13:35
Paikkakunta: Überwiesca

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä mulla oli ainaki takaovi auki. Avaimet otin vaan pois lukosta ja oottelin tovin että sisävalot sammuu. Tuossa oli akku niin kuollu että sähköviat olisi tulleet jo aikaisemmin jos ois tullakseen. :roll:
Avatar
RoopeK
aktiivimeseläinen
Viestit: 2820
Liittynyt: 26.5.2008 0:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja RoopeK »

Ja jos sinne sattuu jotain vikakoodeja tuleen akun vaihon yhteydessä nii nehän saa kuitattua pois... :lol:

PS. Ein niitä ovia lukoon tarvii lyörä, ovet vaan kii... :wink: Näi mulle sanottihin ku akhua irroottelin... :lol:
Mercedes Benz S203 C 180K -05 Avantgarde Sport "OMG-BLÄCK-EDITSÖÖN"

® Mesen 199-klubi

EX-mersut:
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -89
Mercedes Benz W201 190E 2,0i -91
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Tuollaviisiin lähtee 3 tunnin lämmityksellä -20C pakkasesta..

https://youtu.be/sBcvk2OvavI
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

.

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Leemu kirjoitti: Akun iästä ei mitään hajua, ei ainakaan huoltokirjassa ole mainintaa vaihdosta vaan voisiko enää olla alkuperäinen?
Kyllä se vaan taisi orikinaali olla :shock: Made in USA ja Mersun leimat päällä.
Vähän reippaamman tuntuisesti pyöräytti starttia, ei tosin ole enää pakkastakaan :roll:
tähtikuljettaja kirjoitti:Joko selvisi onko potkupaneelin takana sähköpurkkeja tai muuta mukavaa?
Kyllä se on melko täynnä sähköjohtoa, joten ihan sokkona ei kannata lähteä ruuvailemaan.

Moottori tuntuu lämpiävän nopeasti. Samoilla lämmitystottumuksilla kuin S211 tämä tuntuu saavuttavan normaalin käyntilämmön jo ~10km maantieajolla.

Ketjunkiristintäkin koitin silmäillä. Tiileri on laittanut aiheesta hyviä kuvia:
viewtopic.php?t=52760
Lähinnä näytti tuolta linkistä löytyvän kakkoskuvan kaltaiselta :roll:
Hotari osannee huomenna arvioida vaihtotarpeen kun saa pelin muutoinkin silmäiltäväkseen :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Leemu kirjoitti: Akun iästä ei mitään hajua, ei ainakaan huoltokirjassa ole mainintaa vaihdosta vaan voisiko enää olla alkuperäinen?
Kyllä se vaan taisi orikinaali olla :shock: Made in USA ja Mersun leimat päällä.
Vähän reippaamman tuntuisesti pyöräytti starttia, ei tosin ole enää pakkastakaan :roll:
tähtikuljettaja kirjoitti:Joko selvisi onko potkupaneelin takana sähköpurkkeja tai muuta mukavaa?
Kyllä se on melko täynnä sähköjohtoa, joten ihan sokkona ei kannata lähteä ruuvailemaan.

Moottori tuntuu lämpiävän nopeasti. Samoilla lämmitystottumuksilla kuin S211 tämä tuntuu saavuttavan normaalin käyntilämmön jo ~10km maantieajolla.

Ketjunkiristintäkin koitin silmäillä.
Näyttää lähinnä samalta, kuin linkin kuvissa toisena oleva tapaus.
viewtopic.php?t=52760
Hotari osannee huomenna arvioida vaihtotarpeen kun saa pelin muutoinkin silmäiltäväkseen :lol:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Järvenpään reissu tehty :)
Huoltoa tuli toimitettua ja tutkittua muutoinkin peliä.
Se osui tosiaan voittava arpa tälläkertaa :roll:
Jakoketju vaihtokunnossa, silmälasitiiviste vuotaa, 6.pytyn suuttimen pohjatiiviste vuotaa, 3.pytystä hehku pimeänä :?

No, ei pelkkää huonoa. Toinen etutolppa on vuodelta -14 eli hiljan vaihdettu ja askiin on öljyjä vaihdeltu kun löytyi -13 vuoden päiväys suodattimesta.
Öljy tosin oli väriä vaihtanut melko tummaksi :roll:
Peräöljyt olivat oikeinkin kirkkaat ja jakolaatikon öljytkin kohtalaiset.
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

Ja olihan tässä siitä pikkuakustakin herjaa. :idea:

Kuva

Lontoonkielisillä foorumeilla tosin sanotaan, että pikkuakun ainoa tehtävä on kytkeä vaihde P:lle jos pääakusta loppuu virta :shock:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

745 kirjoitti:Ja olihan tässä siitä pikkuakustakin herjaa. :idea:
Jaaniin seki :shock:

Kuva
745 kirjoitti:Lontoonkielisillä foorumeilla tosin sanotaan, että pikkuakun ainoa tehtävä on kytkeä vaihde P:lle jos pääakusta loppuu virta :shock:
Mistäspäin autoa se pitäis löytymän, vaikka olihan sielä vaihtoehto ettei koko akkua ole :shock: :lol:
On ihan iskemätön pikkuakku itsellä hyllyssä, vois vaihtaa joutessaan.

Vaikka se on kumminkin jossain etupuskurin takana ja vaihtotyö aloitetaan irrottamalla takalamppu :lol:

Nonyvastahokasin, sehän pitäis olla tuossa ison akun vieressä :shock: Emmää siälä tommosta nähny :?
Avatar
745
Viestit: 1535
Liittynyt: 20.9.2012 19:28
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja 745 »

http://mbworld.org/forums/r-class-w251/ ... ost5651997

Oiskohan tosta yhtikäsmitään apuva :?:
Chevrolet S10 Blazer

Heinolalaisten luonne on siirtosavolaisten itsekeskeisyyttä sekoitettuna itähämäläiseen hitauteen ja umpivittumaisuuteen :ope:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

745 kirjoitti:http://mbworld.org/forums/r-class-w251/ ... ost5651997

Oiskohan tosta yhtikäsmitään apuva :?:
Nojuu, täytyypä kurkkia maton alle..
Ei se mun patteri kyllä noin pikkanen oo :roll:
Avatar
Leemu
aktiivimeseläinen
Viestit: 2269
Liittynyt: 13.9.2006 18:02
Paikkakunta: Jokioinen

Viesti Kirjoittaja Leemu »

Alko muuten comandi tekemään omiaan. Menee rytmikkäästi päälle ja pois vuorotellen, eikä tottele virtakytkintä..
täytynee tutkia lämpötilan vaikutusta asiaan.
Korjaako noita suomessa kukaan :?:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maasturit, Tavara-autot ja Pikkubussit”