W212 Hankkiminen

Vastaa Viestiin
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

W212 Hankkiminen

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Tervehdys meseläiset, pitkän volvo kauden jälkeen on aika siirtyä johtotähtikerhoon ja olisi muutama mieltä askarruttava kysymys. Olen lähdössä pääsiäisen jälkeen Hampuriin ostamaan 200 cdi 2011-2012 E-mersua. Kilometrit 200 tkm:n molemmin puolin.

Öljyn mittatikkua ei näissä vissiin ole joten öljyn väriä ei pysty helposti toteamaan, entäs laatikon löytyykö sieltä mittatikkua. Huoltokirja on ilmeisesti paperinen vai onko sähköinen. Onko noilla kilometreillä jotain tyyppivikoja tai ominaisuuksia mitä pitäisi ottaa huomioon.

Aut. laatikon pitäisi ilmeisesti vaihtaa aika pehmeästi ainakin 7-vaihteisen.
Jakopään ja suuttimien ongelmia kai ei ole 200 cdi:ssä. Ajotietokoneen kielen vaihto, onnistuuko muuten kuin merkkiliikkeessä ja mitä mahtaa kustantaa.

Kiitoksia avusta etukäteen.
Viimeksi muokannut R/T 70, 22.3.2016 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Öljytikku on, suuttimet n. 300-400tkm. Tehdaskorjatut delphit n. 120€ kpl saksassa joten se ei ole ongelma. Jakopään kiristin kannattaa vaihdattaa uudempaan malliin jos on tarjolla. Jakopää kestää lienee n. 300-400 tkm. Iskarit voi olla vaihtoa vailla.
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Juuri tuossa ikäluokassa on sekä 5- että 7-vaihteisia, koska 7G-Tronic Plus tuli tarjolle nelosdieselin kanssa kesällä 2011.

Jos autoja on rivissä ihan valittavaksi saakka, pyrkisin välttämään Avantgarden puolinahkaverhoilua, joka on oikeasti muovia ja paitsi erittäin hiostava, onneksi niin lyhytikäinen, että sen saa melko pikaisesti ompeluttaa taas ehjäksi paremmin materiaalein. Avan nahkaverhoilu on tietenkin ihan yhtä hyvä ja toimiva kuin muutkin.

E-sarjassa Avantgarden vakioalusta on muistaakseni 15 mm muita matalampi ja hieman jäykempi, mutta myös Avaan on saatavana no-cost optiona ns. mukavuusalusta, joka on Classicin ja Elegancen vakioalusta. Pyörät ovat pulteilla kiinni autossa, mutta nekin ovat Avantgardessa tuumaa isommat ja niille asennetaan leveämmät renkaat. Näiden välinen paremmuus on mielipidekysymys, mutta erot ovat selvästi tuntuvat.

Vakiona on jo jonkinlainen kasa kielipaketteja, joista käyttäjä saa valita mielisensä ilman huollon apua. Valitettavasti ainakaan omassani ei ole suomen kieltä tuettuna. Muuten ei iso asia, mutta puhelimen, navin ja radion puheohjaus suomenkielisessä ympäristössä vaatii tavaamista.

Huoltokirjaa tuon ikäisen mukana ei ole toimitettu, joten tehtaan DSB huoltoloki on syytä selvittää. Siitä on tosin se hyvä puoli, että autoa eteenpäin myydessä Veho näkee koko merkkihuoltohistorian, mikäli sellainen on.
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

Tuo mukavuusalusta on mukava ja hyvä. Kolme vuotta sitten kun hankin tämän W212:sen, niin eräässä nimeltä mainitsemattomassa Ylivieskalaisessa mersukorjaamossa sanottiin nosturilta laskiessa että iskunvaimentimet ovat aivan loppu.

En kuitenkaan alkanut iskunvaimentimien uusintaan, koska tienpäällä auto tuntui erittäin hyvältä. Pari viikkoa sitten kävin taas katsastamassa 350 tkm ajetun auton ja iskaritestissä tuli +-parin prosentin tarkkuudella 70% joka nurkalle. Hyvin toimii ja on miellyttävä.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29054
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

...eräässä nimeltä mainitsemattomassa Ylivieskalaisessa mersukorjaamossa
Minun työpaikalla et ole tainnut käydä ?
oulaistenliikenne.fi
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

dealer kirjoitti:
...eräässä nimeltä mainitsemattomassa Ylivieskalaisessa mersukorjaamossa
Minun työpaikalla et ole tainnut käydä ?
En, eli ei ollut kyse Lintosesta :D
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Ne vakiopumput heilutti nosturilta laskiessa omaakin. Sisäänvaimennys oli heikentynyt etupäässä selkeästi. Iskaritestihän antaa hyvät lukemat jos iskarissa on vetovaimennusta. Eli loppu voi olla hyvinkin sisäänvaimennus. Hidastetöyssy kertoo paljon.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Mikä kertoo valmistenumerossa vuosimallin.
Avatar
tähtikuljettaja
Mersuvelho
Viestit: 1911
Liittynyt: 05.11.2006 19:30
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Viesti Kirjoittaja tähtikuljettaja »

R/T 70 kirjoitti:Mikä kertoo valmistenumerossa vuosimallin.
Vuosimallia ei näe suoraan eurooppalaisesta runkonumerosta. Amerikkalaisessa on valmistusvuodelle varattu numero.
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

Paljon kiitoksia näistä tiedoista. Palaan taas, jos ilmenee jotain mieltä askarruttavaa.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Kysy kuis monta suutinta on vaihettu :shock: :wink: :arrow:
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
Avatar
Meissenkeri
Viestit: 3837
Liittynyt: 15.8.2006 2:10
Paikkakunta: pohjolan pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja Meissenkeri »

W212:seen 350 tkm ajettuun: Ei yhtään.
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

Meissenkeri kirjoitti:W212:seen 350 tkm ajettuun: Ei yhtään.
mul on ihan jotain muuta tietoo
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

200cdi solenoidi delphit kestää siinä missä muidenkin autojen suuttimet.
Takseissa kuulemma tuon 300-400tkm.
Yhden vaihdoin omaan n. 160tkm paikkeilla kun Starilla tutkien korjausarvo oli siinä plussalla aika paljon. Auto sinänsä toimi kyllä. Kulutus ehkä oli vähän noussut.
220/250 vaihdetut Delphit lienee samaa laatua kuin 200:n . Paitsi jostain alkaen on kai boschit ?
bercedes menz
aktiivimeseläinen
Viestit: 1673
Liittynyt: 22.6.2012 8:29

Viesti Kirjoittaja bercedes menz »

Mulla vaihdettu kaikki takuuseen ja tuolloin taisi olla mittarissa jotain 70tkm (pitää tarkistaa). Autossa ei ollut mitään oiretta, mutta kuului ilmeisesti johonkin maahantuojan takuuohjelmaan kun Veho ne pyytämättä vaihtoi. Auto siis 250cdi vm. -11.
Lexus RX 450h Luxury -21

Exät
- Lexus ES 300h Luxury -20 (Kohti 200tkm rajapyykkiä yritettiin, mutta se epäonnistui)
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- yms
xin811
Viestit: 656
Liittynyt: 06.8.2007 14:05

Viesti Kirjoittaja xin811 »

Meissenkeri kirjoitti:W212:seen 350 tkm ajettuun: Ei yhtään.
Itse ainakin oon ollu hyvin tyytyväinen ja oli vielä satkun enemmän ajettu. Ainut vaan että karvalakkimalli :eec:
Avatar
Legge
Viestit: 39
Liittynyt: 27.1.2015 15:42
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Legge »

bercedes menz kirjoitti:Mulla vaihdettu kaikki takuuseen ja tuolloin taisi olla mittarissa jotain 70tkm (pitää tarkistaa). Autossa ei ollut mitään oiretta, mutta kuului ilmeisesti johonkin maahantuojan takuuohjelmaan kun Veho ne pyytämättä vaihtoi. Auto siis 250cdi vm. -11.
No toi on se vaihto-ohjelma, jossa 220/250-mallien pietsot vaihdetaan solenoideihin. Tuskinpa noita pietsoja enää kovin monen konepellin alta löytyy, ellei omistaja ole säilyttänyt autoaan jossain pressun alla viime vuodet viemättä huoltoon. Jos löytyy, niin ne voi käydä Veholla vaihdattamassa.
S204 180 CDI AMG -13
R/T 70
Viestit: 34
Liittynyt: 18.3.2016 20:13
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja R/T 70 »

R/T 70 kirjoitti:Paljon kiitoksia näistä tiedoista. Palaan taas, jos ilmenee jotain mieltä askarruttavaa.
Mistähän päin autoa löytyy meistetty valmistenumero.
markoala
aktiivimeseläinen
Viestit: 1265
Liittynyt: 18.1.2007 20:29
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Oikean etuistuimen etureunan alta. Läppä jos on kiinni tarvii se kammeta auki meisselillä tms.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

Legge kirjoitti:
bercedes menz kirjoitti:Mulla vaihdettu kaikki takuuseen ja tuolloin taisi olla mittarissa jotain 70tkm (pitää tarkistaa). Autossa ei ollut mitään oiretta, mutta kuului ilmeisesti johonkin maahantuojan takuuohjelmaan kun Veho ne pyytämättä vaihtoi. Auto siis 250cdi vm. -11.
No toi on se vaihto-ohjelma, jossa 220/250-mallien pietsot vaihdetaan solenoideihin. Tuskinpa noita pietsoja enää kovin monen konepellin alta löytyy, ellei omistaja ole säilyttänyt autoaan jossain pressun alla viime vuodet viemättä huoltoon. Jos löytyy, niin ne voi käydä Veholla vaihdattamassa.
Mites suuttimen pohjaprikka näissä moottoreissa. Vuotaako se ennenpitkää edelleen niinkuin kaikissa Mersun CDI dieseleissä?
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
hotari
Rassauspäällikkö
Viestit: 3944
Liittynyt: 13.3.2006 23:14
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hotari »

vuotaa
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
[miitit]0000000000001011111111111111[/miitit]
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

hotari kirjoitti:vuotaa
No on se kumma. 20 vuotta ollu sama vika. Miksei ne korjaa sitä? Pakkohan niitten on tietää. Panisivat kahella pultilla niinku Bemari.
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Avatar
740 GLE
Viestit: 2644
Liittynyt: 18.10.2010 23:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

HannuS kirjoitti:
hotari kirjoitti:vuotaa
No on se kumma. 20 vuotta ollu sama vika. Miksei ne korjaa sitä? Pakkohan niitten on tietää. Panisivat kahella pultilla niinku Bemari.
Ja minä kun olen kuvitellut tuon remontin aiheutuvan tiivisteen kuoleentumisesta kuumuudessa?

Kiinnityspulttien lisääminen kiinnityssankaan auttaa ainoastaan, jos kyse on kiinnityshaarukan taipumisesta tai väsymisestä. Onko?
Pehmennetty Avantgarde E220 CDI
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä kesäautona.
HannuS
Viestit: 437
Liittynyt: 25.4.2006 13:12
Paikkakunta: Kiimingin takametsä

Viesti Kirjoittaja HannuS »

740 GLE kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
hotari kirjoitti:vuotaa
No on se kumma. 20 vuotta ollu sama vika. Miksei ne korjaa sitä? Pakkohan niitten on tietää. Panisivat kahella pultilla niinku Bemari.
Ja minä kun olen kuvitellut tuon remontin aiheutuvan tiivisteen kuoleentumisesta kuumuudessa?

Kiinnityspulttien lisääminen kiinnityssankaan auttaa ainoastaan, jos kyse on kiinnityshaarukan taipumisesta tai väsymisestä. Onko?
Alumiininen kansi laajenee enemmän lämmössä. Suutin taas on terästä ja se ei jatku samassa lämpötilassa niin paljoa. Pultti toimii siis "jousena" ja jos se ei kannen laajennuttuaan eli pultin kiinnityspisteen kohottuaan ylöspäin enään jaksakaan pitää suutinta tiukasti paikoillaan, suuttimen tiiviste alkaa vuotamaan. Bemarissa on kaksi pulttia, eli tiukempi "jousi". Renaultissa on kans yksi pultti ja sekin vuotaa. Toyotan D4D koneessa suutin vuotaa myös joskus, mutta sen kiinnitysmekanismista en tiedä.
Pultin ja kiinnityshaarukan väsymistä voi toki myös tapahtua.

Sitten kun sitä pohjaa kalvaa, sillä käsityökalulla , sinne ei saisi jäädä näitä säteen suuntaisia jälkiä. Ne varmasti edesauttaa uuden vuodon syntymistä. Nuot jäljet olen poistanu hiomatahnalla. Ihan vain varmuuden vuoksi. En tiedä sittten paljonko tuo auttaa, mutta ei ole ainakaan vielä tarvinnut 70.000km aikana tehdä uusiksi samaa suutinta.

Kuva
Escort MK1 -71
Escort MK2 -75
Passat Farm -81
MB300D Farm -88
MB E280CDI Farm -06
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W212 / W218 sedan, farmari, coupe, avo”