webaston polttoaineen saanti

kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

webaston polttoaineen saanti

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

eli w210 220cdi 99 farkku. webasto ei pelaa ,vissiin jälkikäteen asennettu kello ratin ja valokatkasian välissä. (pikkasen pienempi ku norttiaski ja punaset taustavalot)

liekin kuvaa kun painaa niin puhallin lähtee pyörii kiertovesi pumpusta en oo varma piuhoihin tulee 12v. hanskalokerossa oli wepaston polttoainepumppu (vanha) ei tietoa onko vaihdettu manne ei kertonu ku viimekuussa auton siltä ostin.

missä päin pumpun kuuluis olla ja onko webastolla omat polttoainesuodattimet, jotka voi tukkeutua?

ei oo ikinä ennen ollu webastoo missää ni oon aikas hukassa sen sielunelämästä :roll:

mitään en oo viel purkanu ja tutkinu, mut ainakin webaston pakoputki tulee apparin etunurkasta ulos. voihan olla että on purettu pois ja myyty erikseen :lol: hämäykseks jätetty pakari sinne.

sit mitkä sulakkeet vaikuttaa webastoon esim. onko sille sen pumpulle oma sulake jossai webaston kyljessä...


nii ja kellolaitteessa lukee webasto ni kait siel se on, ku näis vissii on eebereitäkin.
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Sulakeresettiä voiis koittaa ensiksi, yleensä taitaa olla niputettu sulekkeet johonkin päin konehuonetta (kahden tai kolmen nippu lattasulakkeita). Pumppuhan voi olla missäpäin vaan, mulla W211:ssa se on takapyörän edessä, joissain webamalleissa se on integroituna lämmitimessä kiinni.

Pohina jos lähtee päälle niin vesipumppua voi kokeilla käsin, tuntuu tärräävän jos toimii. Sen pa pumpun pitäis naputtaa samalla. Jos on mykkä niin pumppu rikki tai ohjaikorttivikakin aiheuttaa samaa. Jälkiasennusvermeen vianetsintä on hieman vaikeempaa kun tehdasasenteisen (tai ei sen vaikeempaa jos on weban omat diagnostiikkavermeet), mutta stareja kun olis enempi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
sv22
aktiivimeseläinen
Viestit: 1450
Liittynyt: 20.10.2010 19:24
Paikkakunta: Jyväskylä/Alahärmä

Viesti Kirjoittaja sv22 »

Yhen rassatun webaston kokemuksella, itellä tommonen samanlainen kellosta päätellen.

Sulakkeet todnäk löytyy apparin puolelta pellin alta takaosasta, siitä närhenmunien tienoilta. Pa-pumppu apparin puolelta pohjasta takajalkatilan takaa. Sille sähköt tulee todennäköisesti sieltä sisältä pellin läpi, ehkä ensimmäisenä sen liittimen kannattaa kattoo, se ku sellases paikas et altis kosteudelle. Eikä taida minkäänmoista suodatinta olla.

Sen mitä olen ymmärtäny webaston sielunelämästä, pa-pumppu ei pelaa jos jotain jo valmiiksi pielessä, ts. jos hehkutulppa tai lämpöanturi hajalla niin ei anna lupaa pumpulle käynnistyä. Näin kesän tullen se kannattaa pudottaa alas, jälkiasennettuna todennäkösesti jonkilaiset jatkoputket letkuissa, saa yhistettyä orkkiskierron takasin, muutamalla ruuvilla kiinni, etupäätä ylös ja alapuolelta saattaa päästä irrottamaan tai apparin sisälokarin irrottamalla.

Jos se sulakeresetti ei auta ja johto pumpun päässä kunnossa, itse seuraavaksi hehkun kuntoa mittailisin. Saanee tuosta vikakoodejakin luettua, itelle jäi vaan niistä pikkusen huono fiilis, mutta sekin vaihtoehto.
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

kait toi on orkkis ku tuhkakupissa on se nappi :roll: eli oisko jossai vakiopaikoissa pa-pumppu ja sulakkeet?
Avatar
Marco
Herrasmies
Viestit: 3045
Liittynyt: 04.5.2007 9:35
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Marco »

kurre90 kirjoitti:kait toi on orkkis ku tuhkakupissa on se nappi :roll: eli oisko jossai vakiopaikoissa pa-pumppu ja sulakkeet?
Konehuoneesta kuskinpuolelta löytyy sulakerasiasta sulake numero 17. Käytä se irti tai vaihda jos palanut. Pa-pumppu on hantinpuolen takapyörän etupuolella.
W163 320 -98
Volvo V40 T4 -00
Exät: 2xW201, 2xW124, 3xS124, 2xS210, 1xW126 , 1xW208

® Mesen 199-klubi
® Mesen linttaklubi
MCoBFo300TEDBWIoPHC ®
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

pumpussa on merkinnät 12V thomas magnete 89372A.

toisen pään letkulähtö on irti, eli paljonkohan tommonen pumppu maksaa? tämäkin toimii kun antaa virtaa :D jos kallis niin täytyy patentoida jotenkin :lol:
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

userpix/3657_BBW_46_2.jpg

eli tollanen pumppu liittimen pööstä letkulähtö irti ruostunut :(
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kurre90 kirjoitti:userpix/3657_BBW_46_2.jpg

eli tollanen pumppu liittimen pööstä letkulähtö irti ruostunut :(
saattas löytyä sulle pumppu webattimeen. ei uusi mutta toimiva =)

paa yv jos tarvesta

uudethan on hinnaltaan jotain 60 - 150,- luokkaa riippuu mistä ostaa ja jos uuden mersuun ostaa, ehoton ehto on suojata se jollain tavalla ruostumiselta =)


edit. esim tuollakin uusi pumppu ja ei hirmu hintanen, näitähän ei juuri mene koskaan, ainoa syy miksi näitä hajoilee on juuri se kun ruostuvat ja saumasta menee ruostetta sisällekki niin lakkaa toimimasta/jumii/ruostuu pääty tai letkun sovite irti

http://www.mtt-trading.fi/cat/product_details.php?p=168
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

toimiiko toi oikein ku antaa virtaa ni kerran naksahtaa, eli pumppaako se virtaa pätkien?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kurre90 kirjoitti:toimiiko toi oikein ku antaa virtaa ni kerran naksahtaa, eli pumppaako se virtaa pätkien?
jep
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

kiitoksia vinkeistä.

mites päin tuo pumppu pumppaa, kun en oo itte irrottanu ni ei tiiä?

ja paljonkohan tekee painetta, lähinnä korjausta ajatellen et miten kestävä pitäs olla?
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kurre90 kirjoitti:kiitoksia vinkeistä.

mites päin tuo pumppu pumppaa, kun en oo itte irrottanu ni ei tiiä?

ja paljonkohan tekee painetta, lähinnä korjausta ajatellen et miten kestävä pitäs olla?
en nyt muista varmasti pumppasiko liittimen suuntasesti vaiko ei, on siin nuali joskus ollut.

painettahan se ei hääviksi tehe kun napsutyylinen(ei tullu mieleen oikiaa nimeä) pumppu kyseessä vain, ja varmaan juurikin tuo napsutus tekee sen isoimman liikkeen siinä että sais olla varmaan aika kestävä korjaus.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mesemies89 kirjoitti:
kurre90 kirjoitti:kiitoksia vinkeistä.

mites päin tuo pumppu pumppaa, kun en oo itte irrottanu ni ei tiiä?

ja paljonkohan tekee painetta, lähinnä korjausta ajatellen et miten kestävä pitäs olla?
en nyt muista varmasti pumppasiko liittimen suuntasesti vaiko ei, on siin nuali joskus ollut.

painettahan se ei hääviksi tehe kun napsutyylinen(ei tullu mieleen oikiaa nimeä) pumppu kyseessä vain, ja varmaan juurikin tuo napsutus tekee sen isoimman liikkeen siinä että sais olla varmaan aika kestävä korjaus.
oliskohan tuo pumppu ihan vaan jaksopumppu, ennen vanhemmissa lämmittimissä tuollanen pumppu toimi kärjillä, pumpun akselilla oli kärjet ja pumppu sai sätkyn aina pumpun akselin joka kolmaskymmenes kolmas kierroksella :arrow: nykyisin kait se pelaa kaiken maaliman rohvessoreilla vastuksilla ym. ration osilla :idea:
täytyy tarkistaa tuo pumppaus suunta tännään :wink:
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

nuoli :shock: tasapaksu ruoste ei paljoo kerro suuntia.

näkishän sen kait jos koittais.

pumppaakos toi muuten kuivana, vai katkaseeko webaston ohjain siltä virran ja tuollekko ei ole omaa sulaketta?

piuhathan on vähä hankala mittaa, ku pätkii virran. olettaisin näin en oo koittanu.

saikos mesemies mun tarjousviestin
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

näiltä kohen se virtaus suunta löytyy :arrow:

Kuva

tässä sitten väväväyrysestä purettu pumppu, nuoli löytyy samoilta kohen kun raaputtelee hennot ruosteet pois :wink:

Kuva
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

kiitoksia itsellä tosiaan tuon ylemmän kuvan pumppu. toi pieni letkulähtö kokonaan irti, toimisko jos vetäs vaa isomman letkun tohon pumpun paksun osan päälle, siis liittimen kohalle? supistelee sit myöhemmin sopivaks, ei kait tolla ohkasella lähöllä oo mitää virkaa :roll:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

luulempa että siihen kertyy vaan ilmaa ja lämppäriin tulee turhia ilmavaivoja :arrow: mikset osta uutta pumppua :roll:
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

heitä pois ja osta uusi, ei oo yleensä tapana toimia niin.

pumppuhan itsessään on kuitenkin toimiva peli, jos sen kaasulla juottelis kii.

hyvinkään veho sano puhelimessa hinnan missä on ainakin 520€ ilmaa :D .
pelkkä pumppu muka 572€, ja katto vielä et mukaan ei tuu mitään. eli pelkkä pumppu, tai sit se ei oo ymmärtäny pilkun merkitystä :shock:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

juu juota vaan kaasulla, pumppu ei toimi sen juottamisen jälkeen, mutta oliskohan mahollista tehä siihen päähän kierrereikä ja laittaa sitten sopivalla kierteellä oleva lähtöliitin :wink:
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

ei siihen oikee kierteitä saa, mutta onhan täs kesä aikaa miettiä. eikä viittis tosiaa uhraa paljoo rahaa tohon, ennen ku tietää että tosiaa toimii.

sielhän voi olla vaik mitä muutakin vikaa, testaillaa ensin sit katotaa mitä ostetaa. alkuu vois hommaa toho lähtöö uuen o renkaan ni sais tiiviin.
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kurre90 kirjoitti:heitä pois ja osta uusi, ei oo yleensä tapana toimia niin.

pumppuhan itsessään on kuitenkin toimiva peli, jos sen kaasulla juottelis kii.

hyvinkään veho sano puhelimessa hinnan missä on ainakin 520€ ilmaa :D .
pelkkä pumppu muka 572€, ja katto vielä et mukaan ei tuu mitään. eli pelkkä pumppu, tai sit se ei oo ymmärtäny pilkun merkitystä :shock:

ei kannata sieltä ostaa tuo minkä linkitin niin passaa miltei kaikkiin veboihin, ja satavarmasti autossasi majailevaan, siel on joko z tai z/c jos on kello laitettu jälkikäteen
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kurre90 kirjoitti:ei siihen oikee kierteitä saa, mutta onhan täs kesä aikaa miettiä. eikä viittis tosiaa uhraa paljoo rahaa tohon, ennen ku tietää että tosiaa toimii.

sielhän voi olla vaik mitä muutakin vikaa, testaillaa ensin sit katotaa mitä ostetaa. alkuu vois hommaa toho lähtöö uuen o renkaan ni sais tiiviin.
sen lähdön kyllä saa juotettua jos saat tehtyä siihen jostain pienen holkin mikä menee kummankin juotettavan sisään tai päälle muuten ei kestä ja tietty puhtaaksi ruosteesta, pumppuhan on helppo testata irrallaan vaikka autos akulla, liittimestä kurkkaa + ja - ja räpytät plussaa auton + niin pitäs napsua
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

ei käyny ees mieles et ostaisin sieltä kuhan utelin hintaa
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kurre90 kirjoitti:nuoli :shock: tasapaksu ruoste ei paljoo kerro suuntia.

näkishän sen kait jos koittais.

pumppaakos toi muuten kuivana, vai katkaseeko webaston ohjain siltä virran ja tuollekko ei ole omaa sulaketta?

piuhathan on vähä hankala mittaa, ku pätkii virran. olettaisin näin en oo koittanu.

saikos mesemies mun tarjousviestin
sain =)

pumppaa kuivanakin jos ohjainkortti/hehku ehjä niin naputtaa jonku aikaa ja kun ei saa löpöä sammuu ja pitäs yrittää udelleen, muistaakseni webasto yrittää kolme kertaa käyntiin ja jollei lähäre niin pitää nollata sulakkeen poistolla, menee kolmesta virheellisestä käynnistyksestä vika tilaan useimmiten
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

eli piuhan päähän roikkuu ja testaamaan
mesemies89
Viestit: 366
Liittynyt: 23.11.2014 3:46

Viesti Kirjoittaja mesemies89 »

kurre90 kirjoitti:eli piuhan päähän roikkuu ja testaamaan

juu ja jollei ala naputtaan niin ota n minuutiksi 17 sulake pois paikaltaan ja paa takas ja uusi yritys, jos pumppu ylipäätään toimii
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

akusta suoraan pumppu toimii, piuhoissa ei eikä mittari näytä mitään. penkinalle sulakkeelle 17 ei ees tuu piuhoja ja konehuoneen 17 ei vaikuta mitään.

pumpun johto tulee takapenkin sulakkeitten alle, siitä menee piuhanippuun sininen ja ruskea. varmaankin jonnekkin eteen, ku ei sulakkeille tule.

mites jos ohjainkortti on rikki tai webasto vikatilassa, ni kuuluuko puhaltimen lähtee pyörii ku painaa liekinkuvaa?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

Vikatilassa mykkä kokonaan, ohjainkorttivika tekee joskus sitä joskus tätä joskus mykistää kaiken, siitä ei voi päätellä varmaksi ennen kuin on 'alakomponentit testattu' toimiviksi...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
kurre90
Viestit: 120
Liittynyt: 23.10.2010 13:25
Paikkakunta: hyvinkää

Viesti Kirjoittaja kurre90 »

täh :shock: mulla puhallin ja kiertovesipumppu pyörii, ku painaa liekinkuvaa. pyörii myös jos 17 sulake on irti, eli ei oo vikatilassa vai?
MHe
Viestit: 1150
Liittynyt: 17.6.2008 15:50
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja MHe »

kurre90 kirjoitti:täh :shock: mulla puhallin ja kiertovesipumppu pyörii, ku painaa liekinkuvaa. pyörii myös jos 17 sulake on irti, eli ei oo vikatilassa vai?
Mikä puhallin sisätila vai paloilma? Kiertovesipumppu ja sisätilanpuhalin on voitu kierrättää jollain patentillakin ja weban kortti ei ohjaa niitä, jos jälkiasennusyleisverme. Jos paloilmapuhallin lähtee päälle sulake irtikin, on sulla väärä sulake.


Edittiä ja tosiaan jos weba menee vikatilaan johtuen epäonnistuneista käynnistyksistä, ei se edes yritä käyntiin.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex: W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W210 / 208 lämmitys, ilmastointi”