Ohjausvaihde

Vastaa Viestiin
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Ohjausvaihde

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

w126 500Sel -82 Ohjausvaihde vuotaa. Onko tämmösillä muilla tapahtunut? Joutuuko koko yksikön vaihtaa vai mistä nämät saattaa tiputtaa. Katsoin auton alle niin on koko mötikkä niin märkä, että vaikkea tietää mistä vuotaa. Jouduin vaihtaan ne helan kumi mötikän kuin oli yks niistä pahasti syöpynyt.
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

yleensä se vuotaa sektoriakselilta taikka sitten ohjaus akselin stefasta :wink: molemmat helpot vaihtaa :idea:
suosittelen kyllä vaihtaa simpukan koko tiivistesarjan laitteen sisään :wink:
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:yleensä se vuotaa sektoriakselilta taikka sitten ohjaus akselin stefasta :wink: molemmat helpot vaihtaa :idea:
suosittelen kyllä vaihtaa simpukan koko tiivistesarjan laitteen sisään :wink:
Onkohan sulla mitään osanumeroa tai vastaavaa mistä niitä sais? :D
Avatar
Samuli H
Turbopöljä
Viestit: 1305
Liittynyt: 02.10.2005 17:56
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

Helpointa ensin tarkastaa ne tehostimen letkut päälipuolelta ettei niistä vuoda. Leviää öljy aikalailla koko murikalle jos sieltä vuotaa.
Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken.
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Eilen illalla pesin moottorin pohjan niin käyn katsoon päivällä mistä se vuotaa.
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Vuotoja ei havaittu
Kuva

Lisäsin säiliöön öljyä niin aamulla oli yks kohta märkänä ja tiputtanut lattialle taas

Kuva

Kuva

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

mulla vuoti pumpun stefa (9€ kl-varaosa) ja sitten kääntövarren akselin stefa :wink: molemmat helpot vaihtaa :roll:
tuohan näyttäs vuotavan ohjaus akselilta
ps. kynkän kiinnitys kohta näyttäs olevan hiukan haperon näkönen taikka kuva antaa sellasen "näyn" :lol:
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:mulla vuoti pumpun stefa (9€ kl-varaosa) ja sitten kääntövarren akselin stefa :wink: molemmat helpot vaihtaa :roll:
tuohan näyttäs vuotavan ohjaus akselilta
ps. kynkän kiinnitys kohta näyttäs olevan hiukan haperon näkönen taikka kuva antaa sellasen "näyn" :lol:
Onko tuohon ohjaus akselissa joku stefa vai minkä takia se vuotaa?
Kuvassa näkyvä kynkän kohta on vain helvetisti massaa mikä irtoaa ku ottaa pois, mutta kiinnitys laatta on otettu pois ja laitetu pieni viritelmä
:D Kiitos edellinen omistaja...
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mulla vuoti pumpun stefa (9€ kl-varaosa) ja sitten kääntövarren akselin stefa :wink: molemmat helpot vaihtaa :roll:
tuohan näyttäs vuotavan ohjaus akselilta
ps. kynkän kiinnitys kohta näyttäs olevan hiukan haperon näkönen taikka kuva antaa sellasen "näyn" :lol:
Onko tuohon ohjaus akselissa joku stefa vai minkä takia se vuotaa?
Kuvassa näkyvä kynkän kohta on vain helvetisti massaa mikä irtoaa ku ottaa pois, mutta kiinnitys laatta on otettu pois ja laitetu pieni viritelmä
:D Kiitos edellinen omistaja...
on siellä molemmilla akseleilla stefat :wink: otat vaan sen simpukan pöyvälle ja vaihat tefat ja samalla reisulla voit vaikka piukata varovasti simpukkaa ja sitten takasi paikoilleen :wink: mutta ennen irrottamista merkkaa/ linjaa ratti suoraan ja lukitte simpukka sentrumi ruuvilla keski asentoon :idea:
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

touhottaja kirjoitti:
tuoppiluo2 kirjoitti:
touhottaja kirjoitti:mulla vuoti pumpun stefa (9€ kl-varaosa) ja sitten kääntövarren akselin stefa :wink: molemmat helpot vaihtaa :roll:
tuohan näyttäs vuotavan ohjaus akselilta
ps. kynkän kiinnitys kohta näyttäs olevan hiukan haperon näkönen taikka kuva antaa sellasen "näyn" :lol:
Onko tuohon ohjaus akselissa joku stefa vai minkä takia se vuotaa?
Kuvassa näkyvä kynkän kohta on vain helvetisti massaa mikä irtoaa ku ottaa pois, mutta kiinnitys laatta on otettu pois ja laitetu pieni viritelmä
:D Kiitos edellinen omistaja...
on siellä molemmilla akseleilla stefat :wink: otat vaan sen simpukan pöyvälle ja vaihat tefat ja samalla reisulla voit vaikka piukata varovasti simpukkaa ja sitten takasi paikoilleen :wink: mutta ennen irrottamista merkkaa/ linjaa ratti suoraan ja lukitte simpukka sentrumi ruuvilla keski asentoon :idea:
Saako noita stefoja kl-varaosasta? Saksan ebaysta koitin ehtiä, mutta eipä löytynyt :D
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

eiköhän niitä kl-varaosista löydy tiiviste sarjana :wink:
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

tässä olis sen tiiviste satsin numero :wink:
126 460 00 61
tuoppiluo2
Viestit: 57
Liittynyt: 30.11.2011 16:11
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja tuoppiluo2 »

Kiitos ja nythän niitä alko löytyy saksan maaltakin :D

Nyt ku pitää alkaa irroittelemaan niin mitenhän olis viisaampi tehdä. Ottaisko nupit päivineen irti vai ottaa tuon 36mm mutterin et jää tanko päivineen auton alle?

Kuva
touhottaja
Reikäklubin presidentti<br>MersupeRkaaja
Viestit: 6067
Liittynyt: 07.3.2007 17:55

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

ota nuo raidetangon nivelet irti kääntövarresta, sitten ohjausakselin rättinivelen molemmat kuusiokolo ruuvit kokonaan irti ja tuuppaa se rattiin päin niin paljon kun se menee sitten pumpulta tulevat letkut irti ja viimesenä kolme rungossa olevaa ruuvia pois ja simpukkahan putoo sitten kun vedät sitä hiukan eteen päin :arrow:
ota se 36mm mutteri ja varsi vasta pöydällä pois, ei sitten irtoo ihan sormin vetämällä :lol: ohjausvarressa on sitten kohdidtus merkit :wink:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W126 sedan, coupe / R & C 107”