mese.fi Foorumin päävalikko
 
 
 
 
 
 

Leemun linjuri
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä
 Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 19:55    Viestin aihe: Leemun linjuri Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider toisaalla kirjoitti:
Tiepäs tuosta varsin ihan oma tarina, runsaine fotostaatteineen. Idea


Yleisön pyynnöstä, tai niistä huolimatta Laughing

Lie syytä alustaa hiukan.
En pysty yksiselitteisesti sanomaan ikää, josta lähtien on mielihaluna ollut saada hallintaansa raskaampi reissuntekoväline. Asia lienee juontaa johonkin varhaislapsuuden traumaan ja niitähän piisaa, isäni nähkääs on zitroään miehiä ja valinnut kulkupelikseen malliston huippupäästä kaksi verohevosvoimaa sisältävän laitteen Shocked Tuollaisen kyydillä kun joutuu kuleksimaan, niin jo on ihme jos ei ala mieli tehdä jotakin miehekkäämpää laitetta Laughing

Ajatus on siis kytenyt ihan lapsesta lähtien. Samaten hetimmiten kun jostakin painetusta julkaisusta olen kuvan ja muuta tietoutta nähnyt, niin olen saanut päähäni että laitteen olisi hyvä edustaa sitä "parempaa kotimaassa valmistettua tuotetta".

Lisävauhtia haaveeseen hankittiin joskus ala-aste ikäisenä, kun lapsuudenystäväni kanssa kohnattiin paikallisen kolhoosin hajonneessa Volvo B57/Wiima M68 hevosautossa sen jäljestä kun huomattiin että ovea ei oltu lukittu Smile

Hieman myöhemmin muistan koulukaverini sukulaisen luona ihastelleeni -60 luvun alkupuolen Autokori Oy:n tuotetta. Alusta edusti juurikin tätä oikeaa merkkiä ja jotenkin olisin muistavinani, että se olisi saattanut olla jopa takamoottorinen. Varmuudella ei voi asiaa kertoa, ikää oli tuolloin jotakin kymmenen paikkeilla ja aikaa on kulunut hyvästi yli kaksi vuosikymmentä. Toissakesänä sain kuulla, että auto on romutettu Sad

Ammattikouluvuosina ihastelin ohikulkiessa Volvo B58 Wiima M68 autoa, joka oli silloin jo särjetty järjettömäksi korjata. Huhut kertoivat kemiallisten yhdisteiden käyttäjien paikallisjaoston käyttäneen autoa tukikohtanaan ja että sisältä löytyisi kahmalokaupalla niin neuloja kuin ihmisp*skaakin.. Koskaan en likempää käynyt ihmettelemään. Rehellinen luonto ja arkuus estivät tunkeutumasta aidan sisäpuolelle..





jatkoa seuraa kuhan ehditään..
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ai juma. Shocked Töisevän näkönen rojekti, nuin äkkiä. Very Happy

Onko vielä 11,00 tai 10,00-20, flatbase-lukkovanteilla?

Matkaravintolasoittobordellien parhaimmistoa Exclamation
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Easy Rider kirjoitti:
Ai juma. Shocked Töisevän näkönen rojekti, nuin äkkiä. Very Happy

Onko vielä 11,00 tai 10,00-20, flatbase-lukkovanteilla?

Matkaravintolasoittobordellien parhaimmistoa Exclamation


Tämä ei ole oma autoni Wink vaan se amis aikoina ihailtu.
Omani on vielä pahempi Laughing ja kyllä se on 10.00-20 kumeilla lukkovanteilla eec
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Ja jatkuu Arrow

Elämä asettui pikkuhiljaa uomiinsa. Sain jallitettua itselleni emännän, hankittiin koira, sitten toinen koira, ostettiin omakotitalo, haudattiin se toinen koira Sad purjehdittiin avioliiton karikkoisille vesille Very Happy Linja-autoa vaan ei näkynyt ei kuulunut..

Muutama vuosi sitten aloin pehmitellä vaimoa matkailukulkimen hankintaan. Työ tuotti tulosta ja aloin katsella ensin 508 Mersuja, sitten 608 Mersuja joissa on hiukan linjurin näköistä koppaa päällä. Ajatuksena oli, että auto olisi sen verran näppärän kokoinen jotta sillä mahtuisi kätevämmin matkailemaan..
Parempi (ja nätimpi) puolisko ei pannut pahakseen kun ehdotin, josko liiteri olisi varhaisempaa valmistusajankohtaa. Määräävä tekijä olisi kuulemma, että päästäisiin tehtävät reissut ilman remonttia Shocked

Lähivuosina olen eksynyt näkemään myös tällaisia



M-B1313 Kiitokori



Scania-Vabis Helko

Kohta päästään asiaan älkää hermostuko Laughing
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6075

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

osta joku kaupungin vanaha bussi minkä ne poistaa omasta käytöstä mikä olis vielä liikennöitävässä kunnossa Wink sitten vaan muutama penkki pois ja hetekka tilalle Laughing
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

touhottaja kirjoitti:
osta joku kaupungin vanaha bussi minkä ne poistaa omasta käytöstä mikä olis vielä liikennöitävässä kunnossa Wink sitten vaan muutama penkki pois ja hetekka tilalle Laughing


Eikäkon kyllä mulla nyt on jo auto, kestää vaan hiuka kun päästään jutussa siihen asti Laughing
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Oman autoni näin ensi kerran myytävänä nettikoneessa muutamia vuosia sitten. Auto taisi olla silloin jossain pirkanmaalla, muistaakseni..
Kuvat oli tosi surkeat ja tiedot mitä sattuu, mainostettiin mm. Fuller-puoliautomaattivaihteistoa yms. hintaakin oli muutamia tuhansia..

Aikanaan ilmoitus poistui. Aattelin, että sinne meni maailman tuuliin enkä koskaan tule enää autosta kuulemaan..
Aikaa meni jokunen viikko ja kauppareissulla kuikuilin matkalla olevaan pihaan jossa olin jo vuosia sitten huomioinut olevan mitä mielenkiintoisempia romuja. P*rskeles sentään auto oli ilmaantunut siihen pihalle Shocked
Aikaa kului ja auto vaihtoi paikkaa pihalla aina välillä. Sitten se ilmaantui taas myyntiin..
Pyyntiä oli parin tonnin luokkaa. Hinta putoili pikkuhiljaa ollen lopulta jo alle tuhannen euron. Varoiksi olin ottanut numeron talteen ilmoituksesta. Sitten ilmoitus poistui, aattelin että nyt se viimeistään katoaa iäksi. Vaan ei, siinä se seisoi toisen bussin vieressä vielä kuukaudenkin päästä. Kysyin kotoa luvan ja soitin talteen ottamaani numeroon, kukaan ei vastannut..
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tenutähti



Liittynyt: 31 Jou 2005
Viestejä: 126
Paikkakunta: Tornio

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Tämä on niinku jostai HORROR-vilmistä, oli synkkä ja myrskyinen yö. "kukaan ei vastannut" sitten ovi narahti.
Niitä KUVIA! Heti! idiot
_________________
S211 320CDI -04
Fiat 680 -79

Eihän se haittaa jos lapsi on isänsä näköinen kunhan on muuten terve!
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 22:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Viikon kuluttua toistin yrityksen ja silloin tärppäsi.
Mies itse ei ollut maisemissa, mutta sain luvan käydä omin päin katsomassa.
Nämä kuvat ovat siltä kerralta kun olin ensimmäistä kertaa auton vieressä.










_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi


Viimeinen muokkaaja, Leemu pvm 28.5.2018 11:53, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wiqqo



Liittynyt: 27 Elo 2013
Viestejä: 609
Paikkakunta: Oulu

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 22:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nyt heräs munki mielenkiinto. NYT NIITÄ KUVIA JA TARINAA ENEMMÄN shout protest

E: Ai, sitä kerkes tulla justiinsa rollin
_________________
S203 200Cdi -02
E30 316i -89
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Silloin Kauhavan rauta ruostuu ja Vanajankin kori varisee. Laughing
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Easy Rider
hupimestari



Liittynyt: 05 Hei 2007
Viestejä: 8063
Paikkakunta: Kökkelin kinkamalla

 LähetäLähetetty: 28.4.2016 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Mulla oli joskus tuota punaista salmiakkimattoa. Tallikaveri heitti menemään. Crying or Very sad
_________________
Vetonivel on takavetosessa tarpeeton.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1573
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 29.4.2016 0:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Onko Leemu esitellyt joskus tämän laitoksen jossain linjuri-/matkailuautofoorumilla? Mielestäni olen nähnyt tämän joskus jossain netin syövereissä?
_________________
Lexus ES 300h Luxury -20
"Kohti 200tkm rajapyykkiä...matka on pitkä (15tkm mittarissa 12.10.2020)"

Exät
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.4.2016 5:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Kyllä tästä on juttua kylähullutkulkurit-foorumilla.

Unohtui edellisessä viestissä mainita kimmoke soitttamiseen. Tämän kanssa samalla tontilla seisoi Sisu BK-84 Wiima M68. viimeiset hetket ne olivat vierekkäin kuin samassa rivissä ikään. Yhden kerran huomasin Sisun kadonneen. Tuossa onnistuneessa puhelussa kävi ilmi, että Sisu oli viety Virolaisten romumiesten toimesta teruraaksi Sad Surkea juttu sinällään koska -69 vuoden Sisu ja Wiiman kori eivät olleet kovin yleinen yhdistelmä edes uutena, saati sitten yli neljän vuosikymmenen jälkeen.

Kävin tosiaan autoa tutkimassa ja totesin sen todella surkeaksi, tosin en kyllä odottanutkan mitaan ihan priimaa Laughing
Uusi puhelu omistajalle ja hän kertoi tästä olevan myös alustavasti kaupat sovittuna romumiesten kanssa, raha tosin ei ollut vaihtanut omistajaa vielä.
Mies kyseli mitä ajattelin autolla tehdä.
Kerroin vakaan mielipiteeni, että niin huonoa Vanajaa ei olekaan että se romuttaa pitäisi ja että tarkoitus olisi yrittää autoa kunnostaa ja säilyttää.

Kauppa-akti suoritettiin samana viikonloppuna. Peli saatiin jopa tulille armottoman ilmaamisen ja starttaamisen kera. Sauhu ja pärinä oli kauhia Laughing
Jostain syystä oli hiukan ongelmia ilman kanssa Rolling Eyes



Kotiin ei onneksi ollut kuin pari kilometriä matkaa. Viikon päästä lastasin autoon kymmeniä litroja vettä ja naftaa kaiken varalle. Naapuri kävi traktorin kanssa nostelemassa henkilöauton raatoja edestä pois ja minä armottomasti starttaamaan vainaata käyntiin ajatuksena ajaa se kotipihaan..

Takaosan kutukoppi ostokunnossa


_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi


Viimeinen muokkaaja, Leemu pvm 28.5.2018 11:55, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 29.4.2016 16:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Täyteen ladatut akut paikalleen, siirtotarrat ikkunaan, käsipumpulla polttoainetta koneelle. Noin minuutin starttauksella AEC heräsi henkiin sankan savupilven ja kaiken majavaa pienemmän karkoittavan karjaisun kera. Ilmanpaineet alkavat nousta liki välittömästi, on tässä jotakin hyvääkin.

Pihalta lähtiessä joutuu kurvaamaan lähes 180 asteen käännöksen. Kävi muuten "helposti" autolla on mittaa liki 12 metriä, etuylitystä varmaan kolme metriä. Ohjaustehostin on niin hengetön, että pyörien kääntäminen on mahdotonta ilman että auto on liikkeellä eikä peileistä näe käytännössä mitään. Lisäksi olen ihka ensimäistä kertaa linja-auton ratissa, en mää mikään sekopää ole Laughing

Auto saadaan vekslattua pihatielle ulkopuolisen apumiehen opastuksella ilman lisävahinkoja. hiekkatie lähtee heti pihaliittymästä alamäkeen ja kiihdytän rauhassa vauhtia, kokeilen varovasti myös jarruja. Tuntuvat toimivan Smile

Pihatie päättyy seututielle josta on vain kymmeniä metrejä valtatielle jota myöten täytyy ajaa. Ajan valtatien risteykseen ykkösvaihteella ja jään odottelemaan sopivaa (eli liikenteen loppumista Laughing ) väliä.
Taakse ilmaantuu kuorma-auto joka tosin muuttaa reittisuunnitelmiaan kun huomaa, etten ole kovin rivakasti poistumassa paikalta.
Tiesinkin jo lähtiessä, että suuntavilkuissa ei ole mitään eloa Embarassed rele on irrotettu enkä saanut selvitettyä johtojen järjestystä toimivaksi.
Käännös täytyy suorittaa vasemmalle valtatien yli ja valtatieltä poistuminen täytyy suorittaa myös samaan suuntaan huh

Vihdoin tulee tyhjää, näkyvissä on ainoastaan traktori sekin on varmasti kilometrin päässä pitkällä suoralla.
Puoliautomaattivaihteiston valitsin ykköselle ja lisätään kaasua.
Moottori ei ota kunnolla kierroksia, huiput rajoittuvat johonkin 1500 minuuttikierroksen nurkille. Sen jälkeen on tarjolla ainoastaan savua, röpötystä ja pauketta. Tämä oli tiedossa, mutta en silloin vielä tiennyt oireen johtuvan ainakin viikon myöhässä olevasta ruiskutushetkestä Laughing

Saan lossin keskelle valtatietä ja vaihdan kakkoselle. Juuri kun veto tuntuu alkavan kaasua varovasti lisätessä se myös loppuu koska vaihteisto tai turbiini luistaa aivan järjettömästi. Vaihdan kolmoselle, sama juttu.
Tässä kohtaa kuljettajan verenpaine ylittää moottorin maksimikierrosluvun shout

Olen keskellä kohtuullisen vilkasta valtatietä 12 metrisellä linja-autolla jonka moottori ei käy kunnolla ja vaihteistosta ei tunnu löytyvän yhtään vaihdetta jolla lossia voisi liikuttaa edes liki järjellistä nopeutta...
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bercedes menz
aktiivimeseläinen

tarinankertoja


Liittynyt: 22 Kes 2012
Viestejä: 1573
Paikkakunta: Pirkanmaa

 LähetäLähetetty: 29.4.2016 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Leemu kirjoitti:
...Puoliautomaattivaihteiston valitsin ykköselle ja lisätään kaasua...


Millainen tuo vaihteisto on? Shocked Onko tuossa kytkin kuitenkin?

Tarinan seuraavaa osaa odottaa jo vesi kielellä...
_________________
Lexus ES 300h Luxury -20
"Kohti 200tkm rajapyykkiä...matka on pitkä (15tkm mittarissa 12.10.2020)"

Exät
- Mercedes E 350e -17
- VW Touareg 3,0 Tdi V6 4M -14
- Phaeton 3,0 Tdi V6 4M -11
- W212 250cdi aut. Avantgarde -11
- Ja monta muuta Mersua
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
man 12-224
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 26 Lok 2010
Viestejä: 1066
Paikkakunta: sonkajärvi

 LähetäLähetetty: 29.4.2016 21:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Linjuriauto on maantien ässä / jos olet jonnekin pyrkimässä / kättäsi heiluta auton tullen / kyydin se antaa sulle. / Rakkaus jättää ja lempikin pettää / linjuriauto ei hylkää, ei kettään / kaikki se ottaa, kaikki se nielee / jää vaikka ovenpieleen.

kuski
_________________
...voi voi kuinka tuo vanha mercedes savuttaa ja kuljettajaa naurattaa niin että kärpäset lentää suuhun...
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 9:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Nelosvaihteella tuntuisi olevan hiukan pitoa, mutta kun huomioidaan että moottorissa on uutena ollut 147 hevosvoimaa ja nyt se ei edes käy kunnolla niin lähes paikaltaan vastamäkeen kiihdyttäminen isoimmalla vaihteella ei ole kovin rivakkaa.
Saan sompailtua laitteen kuitenkin reunaviivan myötäisesti ja koitan annostella kaasua kieli keskellä suuta. Halu olisi saada maksimaalinen polttoaineenruiskutus, mutta välttää liikaa kaasutusta koska silloin saavutettu vähäinenkin nopeus menetetään.

Pääsen etenemään risteyksestä valtatielle joitain kymmeniä metrejä, näkyy se traktorikin saavuttavan jo Laughing Nopeutta on saatu kerättyä ehkä 25km/h kun mokaan kaasun kanssa ja moottori alkaa röpöttämään rajusti, samalla vauhti putoaa.

Vaihdan epätoivoisena pienemmälle vaihteelle, aivan kuin vaihteistoon olisi voinut tulla jokin ihmeparantuminen muutaman kymmenen metrin matkalla.
Aika pian ollaan tilanteessa, jossa kytkettynä on ykkösvaihde ja ylämäkeä piisaa vielä varmasti kaksisataa metriä ttu

Vaatimattomasta moottoritehosta johtuen ja koska kyseessä on kuitenkin huomattavan raskas ajoneuvo on vaihteiston ykkösvaihde välitetty verraten tiheäksi.
Nopeus jää siis niin verkkaiseksi, että arvioisin olevan mahdollista jonkun ohittaa minut esimerkiksi polkupyörällä fillari
Nyt alkaa taas tulla muuta liikennettäkin näkyville, asiahan on väistämätön. Eletään syksyistä alkuiltaa ja huomenna on ihmisillä vapaapäivä. Valtatie 2 ei ole kovin montaa hetkeä autoista tyhjänä.
Tilanteen tekee äärimmäisen epämukavaksi se, että tosiaankin kiivetään ylämäkeen. Taakse alkaa kerääntyä jonoa, ohittaa ei oikein turvallisesti voi koska mäen taakse ei pysty näkemään tuleeko sieltä joku vastaan eec

Koitan vilkuilla päin p*rsettä näyttävistä peileistä taaksepäin. Moottori jylisee niin suurilla kierroksilla kuin siihen hiukankaan saa riivattua.
Mieleen hiipii pelko, ettei auto vain syttyisi palamaan. Pakoputkea ei ole lukuunottamatta pakosarjalta lähtevää alkuosaa joka päättyy takahelman alle, jonka pääasiallinen rakenne on kuusipuuta ja vaneria. Peilistä pystyy arvioimaan, että takana leijailevan savun määrä vastannee suurinpiirtein keskivaikeaa maastopaloa happy
Kuljettajan paikalta minun on mahdotonta arvioda syntyykö savu moottorin epätäydellisen palotapahtuman tuloksena vai tuleeko se korin puurakenteista lippu....
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuMu S
Punaniska

Volvoterapeutti


Liittynyt: 29 Tam 2006
Viestejä: 3345
Paikkakunta: Pyykkögrad

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 13:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Lisäälisäälisää... Very Happy

Niin on tyypillistä autorimantiikkaa... Cool
_________________
=====================
- ex-Viesti-Lada owners club Finland -
® Mesen Porkkana-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jaasu



Liittynyt: 27 Maa 2011
Viestejä: 708
Paikkakunta: 86600

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 14:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Äkkiä lissää tekstiä Cool Cool
_________________
Nykyinen: Audi a6 c5 2.5tdi 4x4
Mb s203 320cdi
EX:Bmw e46 330D ///M-sport
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkovee
pelle peloton



Liittynyt: 26 Tou 2006
Viestejä: 1747
Paikkakunta: Mäntsälä

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jännää, helppo aistia tunnelmat. Ja piakkoin (?) ylämäen jälkeen tullee sielläkin sitten alamäki ... Surprised
_________________
Levannon We(l)ho

------------------

Unimog 421 -70
W 108 280 SE -70
W 123 320 CDI
W 124 300 D -86 iceuseonly
Unimog U1700L -86
W 463 250 GDT -91
W 124 300 E 24V CE Cabr -93
Atego -00
W 218 250 CDI -15
W 213 e 220 d All Terrain -17
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fenton
Jyllisti

aktiivimeseläinen


Liittynyt: 23 Maa 2008
Viestejä: 2919
Paikkakunta: Nastola

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jos tämä on kuin se Sampon lapin reissu, niin tuo bussi on mäen päällä ehkä heinäkuussa
_________________
Ville

Meillä ei ennään mennä jeepillä Vennään.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 17:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fenton kirjoitti:
Jos tämä on kuin se Sampon lapin reissu, niin tuo bussi on mäen päällä ehkä heinäkuussa


Paako vähän venyttää kun matkaa ei kuitenkaan ole kuin pari kilometriä ja pikkuhiljaa ollaan jo puolimatkassa Laughing

...Jokune autoilija ohittaa uhkarohkeasti ylämäessä, onneksi ei tule juuri ketään vastaan. Joku vilauttelee hätävilkkuja, kiitos vaan en vielä tajunnutkaan että homma ei ole ihan ok...
Juuri kun ollaan saavuttamassa mäen lakipistettän, niin puhelin soi taskussa.
Naapurin eläkeläisisäntä soittaa. Vastaan hätäisesti josko sopii soitella takaisinpäin, on hiukan kädet täynnä nyt Laughing
Mäki taittuu myötäiseksi ja tyrkkään valitsinvivun suoraan neloselle, mitä niitä välivaihteita kokeilemaan. Kun eivät pelaa, niin eivät pelaa.
Nopeus nousee helposti jopa yli kuuden kympin. Alan hiukan hillitä vauhtia, jarrujen tehosta ei ole oikein todellista tietoa ja sekalaisen 10.00-20 rengastuksen ajo-ominaisuudet alkavat tuntua hiukan heikohkoilta. Ilmanpaineita ei ole tarkistettu muutoin kuin silmämääräisesti. Sähköä ei ollut saatavilla joten ei niitä täyteltyä olisi saanut kuitenkaan Rolling Eyes Koitan suunnistaa mahdollisimman reunassa jotta muut tienkäyttäjät pääsisivät mahdollisimman kivuttomasti ohi.
Matkaa kotitien risteykseen on alle kilometri, mielessäni toivon josko takaa tuleva liikenne vähenisi siihen mennessä koska suuntavilkut eivät tosiaankaan toimi. Hätäsuunnitelmana ajattelen pysäyttäväni tienpäässä sijaitsevalle pysäkille odottamaan rauhallisempaa hetkeä...
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi


Viimeinen muokkaaja, Leemu pvm 01.5.2016 8:56, muokattu 1 kertaa
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cdi
Filosofian insinööri



Liittynyt: 04 Tou 2006
Viestejä: 2320
Paikkakunta: Kropsukylän,velkaperä

 LähetäLähetetty: 30.4.2016 18:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fenton kirjoitti:
Jos tämä on kuin se Sampon lapin reissu, niin tuo bussi on mäen päällä ehkä heinäkuussa


Ei se oo, jos olis sitä jo vaivais" moonikset."
_________________
En ole asiantuntija.
En edes halua olla.
Mielipiteeni näkyy ylempänä.
Sinulla voi olla erilainen.
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 01.5.2016 9:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

...Vastaan tulee autoja jonossa, sopisi olla tulematta koska en tosiaan halua pysäyttää valtatielle keskiviivan viereen ilman toimivaa suuntavillkua.
Savua ei näy ihan niin paljoa näin tasamaalla, sen minkä peileistä nyt näkee.
Tuskimpa savua tuli muualta kuin pakoputken jämästä, ainakaan autossa ei haise sisällä muu kuin home, kannusta läikkynyt polttoaine ja epätäydellisen palamistapahtuman lopputuote.

Nyt voi alkaa jo jännittelemään kotitien risteyksestä kääntymistä. Kuten sanottua, en ole koskaan ennen ajanut linja-autoa. Kaikista aiemmin ajamistani laitteista tämä eroaa siten, että kuljettajan istuin sijaitsee liki metrin ohjaavan akselin etupuolella. Akseliväli on viisi metriä ja neljäkymmentä senttiä päälle, takapyörä oikaisee siis käännöksessä melko maukkaasti. Tienpäähän on ymmärrettävästi osuttava kerrasta, tämä ei ole sellainen paikka jossa aletaan pakittelemaan ja tähtäämään uudestaan.

Vastaantuleva autojono loppuu kuin tilauksesta, harmi vaan että takaa tulee pari autoa. Päätän ottaa riskin ja avaan sivuikkunan josta alan vimmatusti viittoa suuntamerkkiä kädellä. Samalla alan hivuttaa autoa keskiviivan päälle hyvissä ajoin ennen risteykseen saapumista. Silmä kovana koitan tihrustaa peilistä ymmärtävätkö kanssa-autoilijat aikeeni.
Saavuutaan risteysalueelle ja kun arvioin keulan olevan riittävän pitkällä alan kiertää noin metrin halkaisijaltaan olevaa ohjauspyörää vasemmalle...
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hotari
Rassauspäällikkö



Liittynyt: 14 Maa 2006
Viestejä: 3946
Paikkakunta: Espoo

 LähetäLähetetty: 01.5.2016 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

TULI JOTENKI MIELEE


Link

_________________
W903.663 laulupiili
S210.226 digilintta
S203.216 ceemeli
® Mesen linttaklubi - Kun ruoste meidät erottaa

SUOMEN MERCEDES-AUTOILIAT SE REHELLISEMPI YHDISTYS
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sampo N.
Virallinen Oikolukija

parisuhdepatologi


Liittynyt: 05 Lok 2005
Viestejä: 6256
Paikkakunta: Vantaa, melkein Kerava.

 LähetäLähetetty: 01.5.2016 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Fenton kirjoitti:
Jos tämä on kuin se Sampon lapin reissu, niin tuo bussi on mäen päällä ehkä heinäkuussa


Noh noh, aika optimistinen arvio. Laughing

Ei tuo takapyörä muuten ihan hillittömiä oikaise, nivelautoissakin tulee aika hyvin perässä. Kääntäminen on sulla ollut tuskaa ilman toimivaa tehostinta.
_________________
Kein siknatuur
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 6:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

..Kääntäminen sujuu kohtuu voimin, kunhan auto on liikkeellä. Ohjauspyörän reilu koko auttanee tässä Laughing
Onnistun tienpäähän tähtäämisessä lähes täydelliseti, eikä takaa tulevistakaan kukaan suorita surmansyöksyä alle kääntymisen aikana.

Nyt kotipihaan on matkaa enää 500metriä. Alan olla jo luottavainen, että taidan päästä perille.
Enää yksi jyrkempi kaarros, tosin nyt ollaa huomattavasti kapeammalla hiekkatiellä, joten omaan kämmäilyyn riski kasvaa huomattavasti.

Tie viettää alamäkeen, joten auto kulkee kevyen tuntuisesti nelosvaihteella.
Tie kaartaa oikeaan naapurin pihaliittymän kohdalta. Tähtään etukulmalla juuri ohi postilaatikosta ja näyttäisi, että sovitaan menemään tietä myöten.
Olen toki nähnyt tämän vuosituhannenkin bussin tietä kulkevan, joten tiedän tämän mahtuvan tiellä varmasti. Naapurin isäntä seisoo tienpäässä ja nostaa kättä, kasvoilla on jokseenkin hämmästynyt ilme Laughing

Nyt ei ole jäljellä kuin suoraa tietä ja käännös pihamaalle.
Olen jalkamitalla arvioinut auton kyllä mahtuvan pihaan, mutta puutuvan ajokokemuksen johdosta on vielä hiukan epävarmaa kuinka se siihen sovitetaan.
Ajan hiljaa tien reunassa sijaitsevan pihasaunan vieritse. Saunan ja seuraavan rakennuksen väli on jotakin kahdeksan metrin paikkeilla, siitä pitäisi kääntyä pihalle ja saada auto oikaistua vanhan navettarakennuksen suuntaisesti.

Tähtään oikean etukulman niin liki navetan räystästä kuin suinkin uskallan. Auto kääntyy aika kivuttomasti rakennuksen vierelle ja ajan niin pitkälle pihaan kuin mahdollista, takaa täytyisi päästä vielä kulkemaan arkikalustolla.
Pysäytän auton, irrotan nippusiteen käsijarrun käyttöventtiilistä ja se sihahtaa päälle. Painan sammutusnappia kojelaudassa, yllättäen ei tapahdu mitään Laughing Nousen penkiltä ja astun ulos, kävelen auton taakse. Ei näy palamisjälkiä, huoli tulipalosta oli turha Very Happy
Irroittelen moottoriluukkuja pitelevän rautalangan ja saan luukut auki.
Käyn käsin kiinni sammutinvipuun ja käännän sen toiseen asentoon.
7.7litrainen AEC dieselmoottori pysähtyy ja tulee aivan hiljaista.

Olen ottanut ratkaisevan askeleen kohti lapsuuteni haaveen toteutumista.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leemu
aktiivimeseläinen



Liittynyt: 13 Syy 2006
Viestejä: 2053
Paikkakunta: Jokioinen

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 8:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

Jatketaan ehtoommalla itse autosta ja sen teknisistä ratkaisuista.
_________________
W639
W124.050
"joutas ajjaa suolle uppoomaan.."

® Mesen 199-klubi
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
touhottaja
Reikäklubin presidentti
MersupeRkaaja



Liittynyt: 07 Maa 2007
Viestejä: 6075

 LähetäLähetetty: 02.5.2016 8:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä Back to top

nyt sitten runsaasti valokuvia tekniikasta Idea
 
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    mese.fi Foorumin päävalikko -> Keskustelua muista merkeistä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Sivu 1 Yht. 6

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa
Katso viime käyntisi jälkeen tulleet uudet viestit