C 200 K :n "ilmavaivoja"

Vastaa Viestiin
Pekko
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2006 19:36

C 200 K :n "ilmavaivoja"

Viesti Kirjoittaja Pekko »

:?:
Löytyykö tietoa MB C 200 Kompressorin ongelmaan: Ilmamassamittari antaa virheilmoitusta vaikka se on uusittu (kahteen kertaan). Lahdesta ei tunnu löytyvän muuta osaamista kuin virheilmoitusten lukutaito. Kolmessa eri korjaamossa, ml. Mega-Auto, on asiaa tietokoneelta ihmetelty ja 500 euron mittaria vaihdettu, mutta kukaan ei osaa tarttua toimeen korjatakseen vian. Vikailmoitus tulee ajettaessa pienillä kierroksilla aivan pintakaasulla, jolloin kierrokset alkavat pudota ja vauhti hiljenee. Kun painaa kaasua, niin kone lähtee taas vetämään normaalisti. Olisko kellään tietoa tai kokemuksia vastaavasta? Ei viitsisi pitkään käyttää autoa "katseltavana" moisilla MB-asiantuntijoilla ja laskuakin tulee joka kerta.
Avatar
J.T.S
Peräkylän pimentäjä
Viestit: 3429
Liittynyt: 30.9.2005 12:37
Paikkakunta: Syrjäkylä

Viesti Kirjoittaja J.T.S »

Onkohan kyseessä kumpi 200 kompressor versio, eli 1.8:siin pohjautuva vaiko 2:si litrainen?
BMW 318d -09
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tervetuloa Meselle, Pekko. :roll:

Minkäikäinen auto ?

Onko ajettu testeri kiinni ja mitattu samalla ilmamassan / ilmamassamittarin jännitteen arvoja ?

Onko autoa viritetty mitenkään ?

Millainen ilmamassamittarivika vikamuistiin tallentuu ?
Pekko
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2006 19:36

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Auto on 2litraisella koneella vuosimallia 2001.
Kaikilta asiaa tutkineilta kun ei ole saanut vikaselitteitä tulostettuna, mutta yksi moottorin ohjainlaitteen vikailmoitus löytyy:

P200B B2/5 (kuumakalvo-ilmamassamittain) Uskoattavuusvika Ilmamassan mittain/kaasuläppä [P0101]

P2036 Ilmapuhallus:virhetoiminto (vaikutusketju), ilmavirta on liian pieni. [P0410]

Lisäilmaventtili josta puhalletaan pakosarjaan lisäilmaa on myös vaihdettu, jos oikein ymmärsin tuon vaihdetun osan toiminnan.
Avatar
dealer
Itämaan tietäjä
Viestit: 29070
Liittynyt: 19.9.2005 19:59

Viesti Kirjoittaja dealer »

Eipä noista osaa sanoa yhenäkkiä mitään ... kaasuläppäkotelovika olisi yksi mahdollisuus.
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Minulla on täysin sama vika autossa ja vielä samaa ikää eli 2.0 kompressor koneella. Tilasin uuden ilmamassamittarin ja vaihdoin tänään paikalleen. Oireet jatkuivat mutta hieman erilaisina eli moottorin keltainen varoitusvalo jatkoi palamistaan ja kierrokset alkoivat rajusti heittelehtiä itsekseen. Kun kone lämpesi ja kävi hieman aikaa niin ei ollut oireita ja kävi tasaisesti, ehkä kuitenkin heijasi turhan alas melkein sammumispisteeseen aina kaasusta vapautettua mitä ei ennen ole tapahtunut. Myöhemmin illalla taas kylmän koneen käynnistettyä temppuili. Eli pitääkö käydä testerissä "nollaamassa" ja toimiiko vasta sen jälkeen oikein? Auto taitaa käyttää jotain vikasietotilaa parhaillaan?
Pekko
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2006 19:36

Ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Mulla ongelma korjaantui kun vaihdoin koko Mersun toisten kiusaksi.
Ei vaan kylla siitä moottorinohjausvalo lakkasi palamasta, kun toisen kaasuläpän paikat puhdistettiin, eli se kai jumitteli pienillä kierroksilla.
Kyllä sinne virheilmoituksia jai silti, esim jostain ilmapumpun toiminnasta jne.
Mutta minun osalta murheet loppui. Se mun toinen Mersu ja viimeinen, sillä edellinenkin oli vikoja täynnä vaikka sekin oli vähän ajettu.
Pekko
Viestit: 4
Liittynyt: 28.8.2006 19:36

ilmamassamittari

Viesti Kirjoittaja Pekko »

Pitää varmaan käydä testerillä ainakin nollaamassa tuo valo, sillä ei se sammu itsekseen, ja voihan se tarvita muutakin säätöä.
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Kävin veholla uuden ilmamassanmittarin kanssa ja autosta otettiin ulos seuraavat tiedot: (kuumakalvo-ilmamassamittain, oikosulku maadoitukseen / johtokatkos) P0102 ja (uskottavuusvika ilmamassanmittain / kaasuläppä) P0101. Vaihdettiin vanha mittari takaisin ja uudet testit, moottorinvaroitusvalo sammui ja ei vikoja. Saa nähdä montako päivää taas valo on sammuneena. Auto kyllä toimii täydellisesti vanhalla vaikka valo syttyisikin, mutta harmittaa sen syttyminen. Eli vika ei ole ainakaan siinä ilmamassamittarissa. Missä vika voisi olla?
Viimeksi muokannut hyde, 22.2.2007 16:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Vika jatkuu vaan ja lisäoireita tullut. Valo syttyy itsestään ja sitä on nollattu useasti. Vein auton huoltoon kaasuläpän puhdistukseen ja haettuani auto huollosta ja lämpimäksi ajettua alkoi tuntea pientä käyntihäiriötä tyhjäkäynnillä, kierrokset seilasivat hieman ja kone täristi sen verran että sen tunsi penkissä. Tätä ongelmaa ei ole ollut ennen. AD Huolto sanoi vaan ettei he osaa vikaa paikallistaa ja että auto oli antanut jonkun vikakoodin kaasuläpästä sen puhdistuksen jälkeen. Koodien purun jälkeen oli tehty koeajo jossa ei valo ollut syttynyt, mutta sammutettu ja uudelleen käynnistettyä valo syttyi heti. Tänään autolla ajettuani alkoi tulemaan itku. Nyt kone käy kuin kolmella ja röpöttää tyhjäkäynnillä. En uskaltanut ajaa sen enempää ettei paikat hajoa lisää.

Nyt alkaa olla konstit koitettu? Nyt taitaa olla pakko viedä kalliiseen Vehon huoltoon vaihdettavaksi yksi osa kerrallaan.
Viimeksi muokannut hyde, 22.2.2007 16:27. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
Ville S.
VAG asiantuntija
Viestit: 544
Liittynyt: 01.10.2005 11:54
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Ettei olis vaan ilmavuoto mittarin jälkeen?
E290 Turbodiesel Avantgarde
Audi A4 2,8 quattro tiptronic
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Poistettu turha viesti.
Viimeksi muokannut hyde, 19.2.2007 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

Minäpä kerron mikä se vika on:

Joku polttoainesuuttimista jumii aika-ajoin. :idea:

Omastani korjasin hiljakkoin vastaavanlaisen vian vuoden teluamisen perään, jekku on yksinkertainen:

Kone käyntiin, suuttimien töpseleitä yksi kerrallaan irti kun vika on päällä. Vika on siinä suuttimessa jonka töpselin irrottaminen ei muuta käyntiä, tottakai.

Seuraavan tempun teet sitten omalla vastuullasi:

Otin apuvirtapisteeltä hyppylangalla "kovaa" virtaa ja sorkin sillä suuttimen napoja. Käynti muuttuu sitä mukaa kun annat suuttimelle virtaa. Anna virtaa siis nopeasti pätkimällä, ei pitkään johtoa suuuttimessa pitämällä. Suuttimille menee normaalioloissa käsittääkseni "hituvirtaa", eli ei niin kovaa annosta kuin suoraan akusta on tarjolla :arrow: shokki antaa suuttimelle rivakan liikkeen ja siinä oleva kölä lähtee liikkeelle. :idea:

Nyt on menty pari kuukautta ilman oireita, käytin parissa tankillisessa myös suuttimien puhdistusainetta. Myös pintakaasulla ilmennyt hienoinen nykiminen katosi.

Pelkkä puhdistusaine ei jumivaa suutinta kokeiluista huolimatta irrotellut, tämän shokkihoidon perään auto on pelannut kuin enkeli. :D
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Tota pitää kokeilla, mutta en taida itse siihen ryhtyä. Siitä voisi johtua satunnaisesti esiintyvä lievä bensanhaju. Se ilmenee useimmin käynnistyksen yhteydessä. Masinolia ja Fortea voisi heti alkuun myös kokeilla. Onkohan muuten katti ottanut jo siipeensä jatkuvista viosta kun siitä tai sieltä suunnalta kuuluu rämisevää ääntä kylmänä n. 10 sekunnin ajan kylmäkäynnistyksestä. Sitten koneen käynti muuttuu ja ääni lakkaa tai ainakin hiljenee niin ettei häiritse.
HVM

Viesti Kirjoittaja HVM »

hyde kirjoitti:Tota pitää kokeilla, mutta en taida itse siihen ryhtyä. Siitä voisi johtua satunnaisesti esiintyvä lievä bensanhaju. Se ilmenee useimmin käynnistyksen yhteydessä. Masinolia ja Fortea voisi heti alkuun myös kokeilla. Onkohan muuten katti ottanut jo siipeensä jatkuvista viosta kun siitä tai sieltä suunnalta kuuluu rämisevää ääntä kylmänä n. 10 sekunnin ajan kylmäkäynnistyksestä. Sitten koneen käynti muuttuu ja ääni lakkaa tai ainakin hiljenee niin ettei häiritse.
Omassa autossa rämisee äänenvaimentimen hilut, joten ei se välttämättä katti ole. Äänen loppuminen johtuu varmaan siitä kun kone laskee itse kierroksia alemmas, juuri sen noin 10sek. kuluttua startista, eli putki ei resonoi kuin tietyillä kierroksilla.

Ei muuten taida muuten uusi suutin maksaa kuin noin 40e, mutta nuukana pitää tottakai kokeilla ensin kaikki vippaskonstit. :D

Revi vaan rohkeasti niitä suuttimien töpseleitä irti kun vika on päällä, polttoaineen syöttöhän siinä silloin katkeaa, joten katille ei vaaraa operaatiosta ole. Muuten viallinen suutin on hankala paikallistaa.
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Poistettu turha viesti.
Viimeksi muokannut hyde, 19.2.2007 19:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Poistettu turha viesti.
Viimeksi muokannut hyde, 19.2.2007 19:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hyde
Viestit: 15
Liittynyt: 09.10.2006 21:16

Viesti Kirjoittaja hyde »

Ongelma löytyi viallisesta kaasuläppäkotelosta. Viasta tuli vaan todella kallis runsaine turhine osineen ja työtunteineen. Nyt toimii taas paremmin kuin uusi!
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “W203 / R170, sedan, farmari, avo”